Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mua ärsyttää toi että ihmisillä on "lämpöä"!!!

Vierailija
02.04.2011 |

Tuli mieleen tosta sairalomakeskustelusta. Joillain on aina "pientä lämpöä" tai "lämpöä". Mitä helvettiä se on??? Mun mielestä ihmisellä on kuumetta tai sitten ei ole kuumetta!!!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku lämpö: olo on nuhjuinen ja ei jaksa tehdä oikeen mitään. Päätä kolottaa, lihaksia kolottaa jne. Pientä ongelmaa.

Kunnon kuumeessa ei jaksa ajatella mitään. Ei edes ajattele minkään tekemistä. Nukkuu vain. Ottaa särkylääkettä ja nukkuu taas. Joka paikkaan sattuu sairaan paljon. Pää halkeaa. Lihakset on kaikki kipeänä.

Kyllä. Aina olen kunnon kuumeessa ollut huonommassa kunnossa kuin pikku lämmössä.

Mä olen 40 asteen kuumeessa ainoastaan väsyneempi kuin "pikku lämmössä". Yleensä ne lihas- ja pääkivut on pahimmillaan just silloin kun tauti on vasta alkamassa ja lämpö vielä lähellä 37 astetta.

Oon mä 40 asteen kuumeessa siivonnut koko talon ja hoitanut kolmea pikkulasta kun on pakko ollut. Toki mieluummin nukkuisin.

Vierailija
42/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset selittää, että ensin mulla oli kuumetta ja nyt on ollu 2 päivää alilämpöä. Sit kun alkaa niille selittää, että alilämpöä on sitten kun on hypoterminen, että jos vaikka on maannut lumisessa maassa pitkään tai ollut kylmässä vedessä. Sit ihmiset alkaa selittää, että "mun normaalilämpö on 36,8 ja nyt se on 35,2, niin mitä tää sit on". Sit pitää ratakiskosta vääntää, että se on normaalia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, ja voin kertoa, että lääkärit eivät laske alle 38:n lämpötilaa kuumeeksi. Terveyskeskusvastaanotot ovat pullollaan näitä, joilla on vähän väliä joku pikku kurkkukipu ja "kuumetta", vaikka sitä olisi 35,5 astetta.

Löyhä on työmoraali ja sietokyky, jos pitää joka pikku flunssan takia jäädä kotiin. Kertoo muuten paljon ihmisen psyykestä, jos hakeutuu jokaisen pienen vaivan takia vastaanotolle. Yleensä nämä "lämpöilijät" ovat neuroottisia naisia, jotka tarkkailevat jokaista ruumiinsa liikettä ja tuntemusta, kehittelevät jatkuvasti uusia vaivoja itselleen ja tulkitsevat joka pikku kolotuksen hengenlähdön merkiksi. Ryhdistäytykää!

Vierailija
44/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeen virallinen raja on 37.

Vierailija
45/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aika huvittava.

Milloin viimeks oot saanu lämpöö:DD

Vierailija
46/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.37,2 on vasta lämpöä

Raja "kohonneelle ruumiinlämmölle" on nykyään 37,5. Eli sen alle on normaalia ruumiinlämpöä.

Vierailija
47/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aika huvittava.

Milloin viimeks oot saanu lämpöö:DD

Vierailija
48/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mun äidillä. Todettu mm. kun oli sairaalassa pidempään.

Itsellä on kai keskimääräistä alhaisempi ruumiinlämpö (n. 36,5) ja jos lämpöä on 37 tunnen itseni kipeäksi.

ei ärsytä ne joilla on oikeasti lämpöä, eli jos on 37,4 niin johan silloin on lämpöä vähän. Levätköön päivän, niin eivät sairastuta muita.

MUTTA ne jotka mua ärsyttää on ne, joiden normaalilämpö on 36,1 ja itkevät kun heillä on jo kuumetta, kun lämpö on 36,9. Jooei. Ihan normaalia kehon lämpötilan vaihtelua se vaan on ja osittain voi johtua ihan mittaristakin ja mittausolosuhteista. Ja toinen asia mikä ärsyttää on alilämpöilijät. Ei sellaista edes ole! Alle 36 mittaustulokset on ihan normaaleja ja sitten kun henkilö kärsii hypotermiasta, niin hän ei enää valita.

Vierailija
49/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ärsytä. Mutta oikeesti mä tunnen heti, kun on "kuumetta"=lämpö nousee yli 37. Eli mulla voi jo siitä olla kipeä olo, jos olis 38 ni olisin varmaan tosi kipee

Vierailija
50/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, ja voin kertoa, että lääkärit eivät laske alle 38:n lämpötilaa kuumeeksi. Terveyskeskusvastaanotot ovat pullollaan näitä, joilla on vähän väliä joku pikku kurkkukipu ja "kuumetta", vaikka sitä olisi 35,5 astetta.

Löyhä on työmoraali ja sietokyky, jos pitää joka pikku flunssan takia jäädä kotiin. Kertoo muuten paljon ihmisen psyykestä, jos hakeutuu jokaisen pienen vaivan takia vastaanotolle. Yleensä nämä "lämpöilijät" ovat neuroottisia naisia, jotka tarkkailevat jokaista ruumiinsa liikettä ja tuntemusta, kehittelevät jatkuvasti uusia vaivoja itselleen ja tulkitsevat joka pikku kolotuksen hengenlähdön merkiksi. Ryhdistäytykää!

Oletpa tosi ammattitaidoton, ellet tiedä, ettei kuumeen korkeus kerro mitään sairauden vakavuudesta.

Vierailija
51/56 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu löytyy ihan googlesta, en jaksa jakea linkkiä. Olen sen joskus tänne linkittänyt (joku lääkärisivusto)

Joten mitä on esim. 37,4?

Tämä oli mahjtava lähde. Arvaas mitä minä luin googlesta? Mm. että anaaliseksiin kuolee. Pitääkö paikkansa? Ei.

Ihmisellä on kuumetta on ruumiinlämpö nousee sairastumisen takia. Asia on näin yksinkertainen.

Lääkärissä yleensä pidetään 37 astetta kuumeena.

Jos väittämäsi mukaan 37,5 olisi kuumeen alaraja, 37,4 olisi normaalilämpöä, ymmärrätkö? Asioin juuri itse tänään lääkärissä, jossa minulle kerrottiin, että yli 37 nouseva ruumiinlämpö on KUUMETTA.

Ja sille, joka valitteli ALILÄMPÖÄ, luepa siitäkin lääkärikirjasta. Opit lisää.

Vierailija
52/56 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsilla ja aikuisilla on eri kuumeraja.

Aikuisilla 37, ja lapsilla 37,5-37,8 vuorokaudenajasta riippuen. Ja lapsella täysin paikkansa pitävän mittaustuloksen saamiseksi täytyisi mittaus tehdä pepusta parinkymmenen minuutin viileässä huoneessa (vähissä vaatteissa) lepäämisen jälkeen.

Vaikka aikuisen virallinen kuumeraja on 37, voi hän kuitenkin mennä töihin pienessä kuumeessa, jos olo on kuumeesta huolimatta hyvä. 37,5 astetta on yleensä selvempi merkki siitä, että nyt on kyse jostakin, minkä vuoksi kannattaisi ehkä vähän hiljentää tahtia ja vaikka jäädä kotiin lepäämään.

t. se 20 vuotta sairaanhoitajana työskennellyt

Vierailija
53/56 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terveydenhuollon puoleen kääntyvät ihmiset tiedustelevat usein alilämmön vaarallisuudesta tai sen liittymisestä johonkin sairauteen. Yleissääntönä alilämmöstä ei tarvitse välittää, jos se ei johdu joutumisesta ulkoisten lämpötilatekijöiden armoille."

Jossain "kysy lääkäriltä" palstan kysymyksessä oli alilämmöstä ja flunssasta, ja lekuri vastasi etä alilämpö vilustumisen aikaan on aika tavallista.

Juu löytyy ihan googlesta, en jaksa jakea linkkiä. Olen sen joskus tänne linkittänyt (joku lääkärisivusto)

Joten mitä on esim. 37,4?

Tämä oli mahjtava lähde. Arvaas mitä minä luin googlesta? Mm. että anaaliseksiin kuolee. Pitääkö paikkansa? Ei.

Ihmisellä on kuumetta on ruumiinlämpö nousee sairastumisen takia. Asia on näin yksinkertainen.

Jos väittämäsi mukaan 37,5 olisi kuumeen alaraja, 37,4 olisi normaalilämpöä, ymmärrätkö? Asioin juuri itse tänään lääkärissä, jossa minulle kerrottiin, että yli 37 nouseva ruumiinlämpö on KUUMETTA.

Vierailija
54/56 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee kuume ja kunnon flunssa hyvin harvoin, mutta sen sijaan tuota pientä lämpöä on. Se on se tunne että ei ole ihan kunnossa ja flunssaa puskee päälle, mutta ilmeisesti vastustuskyky tekee kaikkensa ja jyllää niin ettei sitä kunnon kuumetta sitten tule. Mutta olen usein todennut että juuri tuolloin olisi kaikkein järkevintä jäädä kotiin, niin toipuisin nopeammin.

Sen sijaan minun mieheni sairastaa harvoin mutta kuume jysähtää heti 39 asteeseen ja hän on vuoteen oma.

Hitsi, tässäkin asiassa meitä ihmisiä on niin erilaisia. Eikö olekin jännää.

Vierailija
55/56 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on koko ajan se sama lukema kuumemittarissa ja sen tuntee, kun kuume nousee. Viluttaa, hampaat kalisee, hirveä olo. Itse olin sairaana joulukuussa, alkoi pienellä flunssalla ja lopulta 40 asteen kuumeessa, henki ei kulkenut ja yskään meinasi tukehtua. Eikö kuumeilu ole oire jostakin pahemmasta aina? Pahin olo alkaa mielestäni 37,4, varsinkin jos kuume nousee nopeasti, yli 39 asteen kuumessa taju jotenkin sumentuu, hourii jne. Täytyykö olla lähellä kuolemaa, että saa jäädä kotiin?

Vierailija
56/56 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset