Että mua ärsyttää toi että ihmisillä on "lämpöä"!!!
Tuli mieleen tosta sairalomakeskustelusta. Joillain on aina "pientä lämpöä" tai "lämpöä". Mitä helvettiä se on??? Mun mielestä ihmisellä on kuumetta tai sitten ei ole kuumetta!!!
Kommentit (56)
joka ei vielä ole kuumetta.
Miten se voikin olla niin vaikea käsittää?
Ah, suomen kielen monimuotoisuutta ja vivahteikkuutta!
eli viuhtoa tuhatta ja sataa puhuessaan, kuten vaikka espanoolit.
jotka tunkee joka päivä sitä mittaria kainaloonsa. Ja aina on muka "lämpöä". Kyllä kai siihen jonkun asteen sadasosan saa nousemaan kun sitä mittaria oikein hinkkaa ja puristaa. "Nyt on kyllä semmonen tunne, että on lämpöä, varmaan flunssa tulossa..."ja sitten haetaan sairaanhoitajalta se automaattinen kolme päivää saikkua ja muut saa taas tehdä tän vätyksenkin hommat. Ja facebookissa notkutaan ja voivotellaan sitä lämpöä sitten päivät pitkät... AP
mut yli 37. Mun lampotila (sairaanakin) on yleensa 35-36 asteen valilla, joten kun mulla on vaikka 37,9 niin olen tosi kipea, siis mulla on silloin todella huono olo, vilunvaristyksia jne. Silloin en kylla hae sairauslomaa sen lammon takia, vaan ihan sen huonon olon takia. Mutta kuten sanottu, mulla on tuota "lampoa" ehka kerran kahdessa vuodessa, jos silloinkaan, eika koskaan ruumiinlampo yli 38.
ei ärsytä ne joilla on oikeasti lämpöä, eli jos on 37,4 niin johan silloin on lämpöä vähän. Levätköön päivän, niin eivät sairastuta muita.
MUTTA ne jotka mua ärsyttää on ne, joiden normaalilämpö on 36,1 ja itkevät kun heillä on jo kuumetta, kun lämpö on 36,9. Jooei. Ihan normaalia kehon lämpötilan vaihtelua se vaan on ja osittain voi johtua ihan mittaristakin ja mittausolosuhteista. Ja toinen asia mikä ärsyttää on alilämpöilijät. Ei sellaista edes ole! Alle 36 mittaustulokset on ihan normaaleja ja sitten kun henkilö kärsii hypotermiasta, niin hän ei enää valita.
ihan hetkeen ollut kunnolla kuumeessa?
Ihan tasan olin influenssassa kipeämpi 40 kuumeessa kuin missää pikkulämmössä. Tai no, eipä sitä kamalasti kipua tuntenut, kun lääkettä nakkeli kaksin käsin naamaan ja loppu aika meni nukkuessa.
Joo, alle 37,6 :n on lämpöä joka ei vielä ole kuumetta.
Miten se voikin olla niin vaikea käsittää?
Mä olen ainakin ihan zombi ja vuodepotilas jos mulla on ton verran "lämpöä". Normaali lämpö on minulla 36 C ja se miten ihmiset reagoivat eri "lämpöihin" on todella yksilöllistä..
Onneksi minulla TODELLA harvoin kuumetta, viimeksi ollut varmaan joskus 3-4 vuotta sitten, jos silloinkaan, en edes muista :D
Paitsi tietysti sektion jälkeen oli lämpö hetken koholla, mutta se lienee normaalia leikkauksen jälkeen :)
Ihan tasan olin influenssassa kipeämpi 40 kuumeessa kuin missää pikkulämmössä. Tai no, eipä sitä kamalasti kipua tuntenut, kun lääkettä nakkeli kaksin käsin naamaan ja loppu aika meni nukkuessa.
Pikku lämpö vs kunnon kuume, siinähän ne vaihtoehdot oli.
ihan hetkeen ollut kunnolla kuumeessa? Ihan tasan olin influenssassa kipeämpi 40 kuumeessa kuin missää pikkulämmössä. Tai no, eipä sitä kamalasti kipua tuntenut, kun lääkettä nakkeli kaksin käsin naamaan ja loppu aika meni nukkuessa.
Pikku lämpö vs kunnon kuume, siinähän ne vaihtoehdot oli.
Pikku lämpö: olo on nuhjuinen ja ei jaksa tehdä oikeen mitään. Päätä kolottaa, lihaksia kolottaa jne. Pientä ongelmaa.
Kunnon kuumeessa ei jaksa ajatella mitään. Ei edes ajattele minkään tekemistä. Nukkuu vain. Ottaa särkylääkettä ja nukkuu taas. Joka paikkaan sattuu sairaan paljon. Pää halkeaa. Lihakset on kaikki kipeänä.
Kyllä. Aina olen kunnon kuumeessa ollut huonommassa kunnossa kuin pikku lämmössä.
kankaalla kuin pikku lämpö niin kuin nyt: 37,4 ja jokaisen kolotuksen tuntee.
Eilen illalla oli 38,2 ja heti olin untenmailla eikä tarvinnut kipuja tunteja.
ei ärsytä ne joilla on oikeasti lämpöä, eli jos on 37,4 niin johan silloin on lämpöä vähän. Levätköön päivän, niin eivät sairastuta muita. MUTTA ne jotka mua ärsyttää on ne, joiden normaalilämpö on 36,1 ja itkevät kun heillä on jo kuumetta, kun lämpö on 36,9. Jooei. Ihan normaalia kehon lämpötilan vaihtelua se vaan on ja osittain voi johtua ihan mittaristakin ja mittausolosuhteista. Ja toinen asia mikä ärsyttää on alilämpöilijät. Ei sellaista edes ole! Alle 36 mittaustulokset on ihan normaaleja ja sitten kun henkilö kärsii hypotermiasta, niin hän ei enää valita.
Minulla on normaalilämpö 36,4 ja jos lämpöni laskee 34, niin taatusti minulla on huono olo. Lämmön lasku aiheuttaa tosi nihkeän ja viluisen olon jolloin makaan vaan viltin alla ja tärisen. Vittu jos tollanen urpo tulisi silloin sanomaan "et voi olla sairas, kun ei ole alilämpöä olemassakaan" niin, kyllä tärähtäis. Idiootti!
lämmönnousua. Koululaiseni lääkäri on sanonut, että jos on yli 37.0, niin sitten on fysiologinen syy jäädä kotiin koulusta.
ei ärsytä ne joilla on oikeasti lämpöä, eli jos on 37,4 niin johan silloin on lämpöä vähän. Levätköön päivän, niin eivät sairastuta muita. MUTTA ne jotka mua ärsyttää on ne, joiden normaalilämpö on 36,1 ja itkevät kun heillä on jo kuumetta, kun lämpö on 36,9. Jooei. Ihan normaalia kehon lämpötilan vaihtelua se vaan on ja osittain voi johtua ihan mittaristakin ja mittausolosuhteista. Ja toinen asia mikä ärsyttää on alilämpöilijät. Ei sellaista edes ole! Alle 36 mittaustulokset on ihan normaaleja ja sitten kun henkilö kärsii hypotermiasta, niin hän ei enää valita.
Minulla on normaalilämpö 36,4 ja jos lämpöni laskee 34, niin taatusti minulla on huono olo. Lämmön lasku aiheuttaa tosi nihkeän ja viluisen olon jolloin makaan vaan viltin alla ja tärisen. Vittu jos tollanen urpo tulisi silloin sanomaan "et voi olla sairas, kun ei ole alilämpöä olemassakaan" niin, kyllä tärähtäis. Idiootti!
Katsotaan mitä Duodecimin terveyskirjasto sanooa aiheesta:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Jos lämpötila on alle 34 on kyseessä jo hypotermia. http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Olet ilmeisesti lääketieteellinen poikkeavuus, kun saavutat hypotermian ilman varsinaista kylmettymistä.
eikä haittaa vaikka sua ärsyttääkin