Hiton palkka ei ole taaskaan vielä tilillä!!!
Siis minun käsittääkseni jos palkka maksetaan jälkikäteen kuukauden tehdystä työstä niin sen pitäisi olla tilillä viimeinen päivä? Ja se ei tarkoita sitä että se maksetaan viimeinen päivä vaan sitä että sen pitäisi olla työntekijän tilillä viimeinen päivä eikö vain? Näin olen ainakin ymmärtänyt, ja minulla ei ole ollut kertaakaan se tilillä silloin eikä edes sinä ekana päivänä yleensä.
Kyllä ärsyttää taas kun menee viikonlopun suunnitelmat uusiksi PRKL!!
Kommentit (31)
No niinpä pätee
Kuukausipalkkaisen (kuten ap) palkka on oltava tilillä palkanmaksukauden viimeisenä päivänä. Etukäteenkin saa tietty maksaa. Nyt ei varmuudella tiedetä, odotteleeko ap maalis- vai huhtikuun palkkaansa. Luultavasti maaliskuun, jos kerran ap:lla on se käsitys, että olisi pitänyt tulla jo eilen.
No niinpä pätee Kuukausipalkkaisen (kuten ap) palkka on oltava tilillä palkanmaksukauden viimeisenä päivänä. Etukäteenkin saa tietty maksaa. Nyt ei varmuudella tiedetä, odotteleeko ap maalis- vai huhtikuun palkkaansa. Luultavasti maaliskuun, jos kerran ap:lla on se käsitys, että olisi pitänyt tulla jo eilen.
""Ei se noin mene
Lainaus:
Palkanmaksupäivä löytyy työsopimuksesta. Meilläkin palkkakausi katkeaa kuukauden viimeinen päivä ja on pankissa neljäs päivä. Katsos kultaseni, kun jonkun pitää ne palkat laskeakin!Meilläkin palkat maksetaan 4. päivä. Mutta nytkin se on jo huhtikuun, ei maaliskuun palkkaa. Maaliskuussa tehdyn työn palkka pitää meidän tes:n mukaan maksaa viimeistään 31.3. ""
Mammat pätee taas vaikkei mitään tiedäkkään - kun se palkanmaksu riippuu siitä TES:stä. Ja mikäli olet tuntipalkalla tietyilla aloilla niin se laskenta-aika on annettava. Vai miten kuvittelet, että 31.3. tehtyjen tuntien palkka maksettaisiin jo hyvissä ajoin ennen 31.3. kun se pankkikin ottaa aikansa rahan siirtämiseen? Jos maksat työvuorolistan mukaan, ennen tehtyjä tunteja, johtaa se jatkuvaan korjauskierteeseen kun ihmiset nyt esim. sairastuvat ja silloin ne palkkakirjaukset on korjattava. Ymmärrän, että ap on turhautunut siihen, ettei liksa ole pankissa MIKÄLI se on sovittu, että sen siellä pitäisi olla kuukauden viimeinen päivä. Mutta kuulostaa kummalliselta, ettei joku saa siinä pikkuyrityksessä suutaan auki kysyäkseen mikä on virallinen palkanmaksupäivä.
No niinpä pätee Kuukausipalkkaisen (kuten ap) palkka on oltava tilillä palkanmaksukauden viimeisenä päivänä. Etukäteenkin saa tietty maksaa. Nyt ei varmuudella tiedetä, odotteleeko ap maalis- vai huhtikuun palkkaansa. Luultavasti maaliskuun, jos kerran ap:lla on se käsitys, että olisi pitänyt tulla jo eilen.
en siis odota etukäteen palkkaa työstä jota en ole vielä tehnyt, se tuntuisi oudolta. Koitin katsoa netistä tuota TESsiä mutta en siitä löytänyt äkkiseltään mitään palkanmaksupäivästä mutta se oli niin pitkä että ehkä siellä se mainittiinkin jossain ja en vain huomannut.
ap
Mä olen ollut sellaisenkin tesin piirissä että maaliskuun palkka maksettaisiin vasta 15.4. Eli ihan tessistä riippuu. Mä voin etsiä jos et itse osaa.
tesissä sanotaan että minun pitäisi saada palkkani kahden viikon välein.
ap
Ohhoh.......eipä lopu luottamusmiesten työt vähään aikaan, kun näitä viestejä lukee. Hassu juttu, meillä työnantaja joskus aikanaan kyseli, voisinko alkaa luottamusmieheksi ja työntekijät siihen perään, että ala vaan. Itse asiassa työnantajamme on saanut melko rauhassa keskittyä hänelle kuuluviin töihinsä kun työntekijät ravistelevat minun hihaa eikä hänen. No, nousukausi oli ja meni, nyt meillä on tosi fiksu porukka jäjellä töissä ja kaikki sujuu sen puoleen hienosti. Paikallisilla sopimuksilla olemme viimeistelleet meille sopivat systeemit. Työnantajammekin ymmärtää, ettei se välttämättä maksa yhtään ylimääräistä luoda hyvä porukkahenki, sellainen työyhteisö tuottaakin paremmin. Ei tarvi kinastella perusasioista, kuten palkanmaksusta.
Ohhoh.......eipä lopu luottamusmiesten työt vähään aikaan, kun näitä viestejä lukee. Hassu juttu, meillä työnantaja joskus aikanaan kyseli, voisinko alkaa luottamusmieheksi ja työntekijät siihen perään, että ala vaan. Itse asiassa työnantajamme on saanut melko rauhassa keskittyä hänelle kuuluviin töihinsä kun työntekijät ravistelevat minun hihaa eikä hänen. No, nousukausi oli ja meni, nyt meillä on tosi fiksu porukka jäjellä töissä ja kaikki sujuu sen puoleen hienosti. Paikallisilla sopimuksilla olemme viimeistelleet meille sopivat systeemit. Työnantajammekin ymmärtää, ettei se välttämättä maksa yhtään ylimääräistä luoda hyvä porukkahenki, sellainen työyhteisö tuottaakin paremmin. Ei tarvi kinastella perusasioista, kuten palkanmaksusta.
olen itse vääntänyt tänään eräällekin mammalle duunissa rautalangasta: hirveä huuto että olen laskenut rouvan palkan väärin kun hän sai vain "niin vähän palkkaa". Niin sai joo - kun se vouti haluaa osansa, niin paha ilkeän palkanlaskijan on enemmän mammalle antaa mitä määrä on. Sitten kun kuuli, että vuosibonarit ulosmitataan kaikki, niin rupes melkein hyperventiloimaan. Nämä suurimmat valittajat hoitaa ainakin meillä omat raha-asiansa persiilleen, mutta se ei koskaan ole oma vika, ei... ;D
Eivät kaikki ole omasta syystään köyhiä tai ulosotossa. Ihmiset voivat todellakin tarvita rahansa. Tuosta taas näkee kun alikoulutetut merkonoomit laskevat palkkoja ja LUULEVAT omistavansa rahat, jotka laskevat tai tietävänsä syyt ihmisten talodellisiin ahdinkoihin. Jo kirjoitustyylisi kertoi miten sosiaalisesti rajoittunut olet.
Mulla ianaki Visa on jo tapissa. -ei ap
Pitäisikö vähän opetella handlaamaan rahojaan paremmin, ettei hassaa koko tiliä niin että palkkapäivän venyminen (ei suotavaa, mutta hei - elämä on) kaada koko maailmaa, eikä rahoja tarvitsisi myöskään etukäteen kuluttaa... (Visa tapissa)
Jos sun työnantajalla on kokonaista yksi työntekijää = sinä, niin voi olla, ettei työnantaja ole noissa palkanmaksuasioissa ihan maailman rautaisin ammattilainen. Ja sellainen työnantaja ei saata huomata tai ymmärtää koko ongelmaa, jos sinä et siitä hänelle kerro.
Joten kysypä työnantajaltasi, että tietääkö hän, että sun palkka ei tule sulle ajoissa.
olen itse vääntänyt tänään eräällekin mammalle duunissa rautalangasta: hirveä huuto että olen laskenut rouvan palkan väärin kun hän sai vain "niin vähän palkkaa". Niin sai joo - kun se vouti haluaa osansa, niin paha ilkeän palkanlaskijan on enemmän mammalle antaa mitä määrä on. Sitten kun kuuli, että vuosibonarit ulosmitataan kaikki, niin rupes melkein hyperventiloimaan. Nämä suurimmat valittajat hoitaa ainakin meillä omat raha-asiansa persiilleen, mutta se ei koskaan ole oma vika, ei... ;D