Kuka pääsee taivaaseen?
Saako kuoleman jälkeisen ikuisen elämän jokainen joka on kastettu evlut kirkkoon?
Vai vaaditaanko sen kasteen lisäksi vielä jotain erityistä uskonnollisuutta, uskonnon harjoittamista elämän mittaan?
Vai pelastuvatko ehkä kaikki ihmiset riippumatta onko kastettu kristityksi?
Kommentit (32)
tai oikeastaan taivaalle pääsee se, joka ostaa lentolipun.
Pitää ainakin uskoa et jumala on olemassa. Luulisin. Tuskin ateisti pääsee sinne parempaan paikkaan.
ihan minkä tahansa uskonnon jumala tai itse mietitty jumala?
Riippuu keltä kysyt. Körttiläiset ovat vapaamielisempiä ja päästävät enemmän erilaisia, poikkeaviakin ihmisiä taivaaseen.
Vanhoillislestadiolaisilla on kaikkein tiukin seula. heidän uskon mukaan taivaaseen ei koko ihmiskunnasta pääse kuin vain he itse. kristitytjä on yli 3 miljardia, ja luterilaisiakin on yli 70 miljoonaa, josta Suomen evl-kirkossa vähän päälle 4 miljoonaa. Mutta vain 100 000 vanhoillislestadiolaista pääsee taivaaseen.
http://freepathways.wordpress.com/2010/10/06/topi-linjama-vain-me/
Varsinkin nuoret vanhoillislestadiolaiset ovat varmoja siitä että vain heiän uskossa pääsee taivaaseen ja kaikki muut. myö sSuoomen evl-kirkon jäsenet, joutuvat kadotukseen.
Tämä kävi ilmi Hanna Saomäen tutkimuksesta:
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/983-kuka-paasee-taivaaseen
Mutta uskon, että jos sellainen paikka kun taivas on, sinne pääsee ihan kaikki: ihmiset sekä eläimet, uskontoon, rotuun jne katsomatta
se ole yksin uskosta, yksin armosta, yksin jeesuksen kristuksen tähden? riparilla opeteltu litanja tuli mieleen:D eli armokaan ei yks auttaisi, vaikka niinkin on väitetty?
Mutta uskon, että jos sellainen paikka kun taivas on, sinne pääsee ihan kaikki: ihmiset sekä eläimet, uskontoon, rotuun jne katsomatta
Minä uskon että parempaan paikkaan (vaikka taivas) pääsee kaikki, uskosta riippumatta, jotka eivät ole tehneet liikaa pahaa muille (ja jossain vaiheessa syntyvät tänne uudelleen).
Tyyliin, yksi tai kaksi murhaa tehnyttä tuskin huonompaan paikkaan päätyvät (taivaassa tosin ei paremmille alueille) mutta ihminen, joka satuttaa muita ja nauttii siitä, ja on riistänyt paljon henkiä, todennäköisesti sinne menee, ja kun pahat teot on sovitettu, niin syntyy uudelleen tänne.
Raamatussa on hyvin vähän konkreettista tietoa Taivaasta. Taivasten valtakunnasta löytyy ehkä enemmän tietoa koskapa Jeesuskin puhuu siitä muutamin vertauksin. Voimme selvästi päätellä, että Jeesuksen tarkoittama Taivasten tai Jumalan valtakunta sijaitsee maan päällä. Jeesus tarjosi ihmisille maanpäällistä Taivasta josta hän käytti nimitystä Taivasten tai Jumalan valtakunta.
Meidän on tehtävä tämänpuoleisessa taivas, mahdollisimman hyväksi paikaksi kaikille.
"Jeesus sanoi hänelle: 'Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh. 14:6.
Pelkkä kaste suoritettuna tekona ei pelasta. Usko Jeesukseen pelastaa. "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus" 1. Kor. 3:11. "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu: mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark: 16 16
Jeesus kuoli ristillä syntisten ihmisten puolesta, jotta jokainen, joka häneen turvautuu, pelastuisi. Jeesus myös nousi kuolleista kolmantena päivänä. Jos ihminen turvautuu Jeesukseen, Jeesus itse tulee ihmisen sydämeen asumaan ja alkaa siellä vaikuttaa Jumalan tahdon mukaisia asioita (mm. rakkautta, iloa, rauhaa ym.) "Ja niin kuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poikakin ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä" Joh. 3:14 - 15.
"Jeesus sanoi hänelle: 'Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh. 14:6.
Pelkkä kaste suoritettuna tekona ei pelasta. Usko Jeesukseen pelastaa. "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus" 1. Kor. 3:11. "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu: mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark: 16 16
Jeesus kuoli ristillä syntisten ihmisten puolesta, jotta jokainen, joka häneen turvautuu, pelastuisi. Jeesus myös nousi kuolleista kolmantena päivänä. Jos ihminen turvautuu Jeesukseen, Jeesus itse tulee ihmisen sydämeen asumaan ja alkaa siellä vaikuttaa Jumalan tahdon mukaisia asioita (mm. rakkautta, iloa, rauhaa ym.) "Ja niin kuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poikakin ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä" Joh. 3:14 - 15.
Miljoona vuotta ihmiset (ei vain Homo sapien, vaan esi-isämmekin) ovat siis päätyneet Helvettiin, kun tuo heepo ei ollut edes syntynyt? Ja nykyäänkin vain noin miljardi pääsee Taivaaseen, 6 miljardia ei?
Just.
Sinne ei mene kukaan, joka katsoo olevansa pätevä arvioimaan kenen sinne kuuluisi päästä.
se vain on niin että Jeesus on ainut tie isän luo.
eivät ihmiset. Tien taivaaseen Jumala on ilmoittanut Raamatussa. Tie taivaaseen on Jeesus Kristus. Kukaan ihminen ei sen sijaan voi tuomita ketään toista ihmistä, vaan tuomio on Herran. Hänelle jokaisen ihmisen on tehtävä tili, kun tulee tuomion aika.
että ihminen on keksinyt taivaan kuolemanpelkonsa vuoksi. Eipä sellaisesta uskosta mitään haittaa ole. Jos/kun kaikki loppuu kuolemaan, ei enää osaa kaivata taivasta. Muistakaa kuitenkin tehdä tästä elämästä hyvä - jos se vaikka olisi ainut elämänne.
Eipä sellaisesta uskosta mitään haittaa ole.
eikä kiinnosta.