Onkalohaava!
Hitto soikoon! Minulla selässä iso onkalohaava ja miehen piti vaihtaa huomenna ja sunnuntaina siihen Sorbact-nauha ja muutenkin putsata. Ja nyt hän sanoikin, että ei suostu sitä tekemään, koska häntä tulee oksennus. :(
Kiva, kivaa. Jorvikaan ei hoida näitä tapauksia vkonloppuna.
Kommentit (68)
Aika yllättävää, että sinulla on haava, joka vaatii päivittäistä hoitoa ainakin aluksi ja et saanut hoitopaikasta mukaan hoitotarvikkeita.
Ainakin täällä haavanhoitotarvikkeet tulee ksh:n puolesta, samoin hoito, ellei sitä itse voi toteuttaa.
Tai sitten käydään haava hoidattamassa jollain vastaanotolla ja tarvikkeet tulee sieltä (sisältyy siis pkl-maksuun)
Toivottavasti koko kysymys olikin eilinen aprillipila, kaikkiaan tuntuu oudolta, että haavahoito jää tuolle tolalle.
T sh, joka kirjoitti päivittäisen hoidon puolesta aiemmin
kyllä espoossa joutuu ihan itse maksamaan haavanhoitotarvikkeet
ap sai haavansa hoidettua!
Edelliselle kirjoittajalle: Riihimäellä ksh tuo mukanaan vain ruiskut, keittikset, atulat, taitokset sun muut peruskamat. Sorbactit, mepore/mesorb/aquacel, rasvat jne jne joutuu asiakas itse kustantamaan aloitus paketin jälkeen.
th
Eikö tommoinen avoin haava tulehdu tai voi saada jopa verenmyrkytyksen?
Miten voi olla kotihoidossa, luulisi että on vakava asia jos on sellainen.
Ainakin pitäisi olla kotihoito 100% varmaa. Jos mulle tulisi sellainen, ei olisi ketään joka auttaisi sen hoidossa.
Voiko suomen terveydenhoito olla näin alhaalla, jos edes vakavaan haavanhoitoon ei ole resursseja vkl?
Toivon ap.lle pikaista paranemista ja toivottavasti sait apua tai saat haavan hoitoon jatkossa pyytämättä.
Mun miehellä oli syksyllä, tosin vain noin 3-4 cm leveä. Hoidin sitä kaksi viikkoa. Lääkäri leikkasi sen torstaina ja menin miehen mukana seuraavana päivänä katsomaan th:n luo, kuinka sitä hoidetaan. Eka kerralla kyllä kädet tärisi ja pyörrytti kun piti se liuska vaihtaa. Kyllä se sitten alkoi jo sujua, eikä enää tuntunut niin pahalta. Siinä vaiheessa kun haava rupesi umpeutumaan, oli taas hankalaa.
Hurtilla huumorilla siitä selvittiin, "älä käännä veistä haavassa" "Vaimoni puukotti taas mua rintaan", "tie miehen sydämeen käy haavan klautta" yms.
Toivottavasti saat jonkun hoitamaan. Ei se ekan kerran jälkeen niin kamalaa ole! Tsemppiä sulle.
kaikki kunnia heille!