Auttakaa onnetonta pukeutujaa!
En ole koskaan ollut mikään vaatefriikki eikä ostoksilla käyminen ole minulle mitään hupia. Viime viikon nolo tilanne sai minut kuitenkin heräämään siihen, että jotain täytyisi tehdä.
Käytiin Helsingissä, ja matkaohjelmassa oli mainostoimistossa käynti ja sitten ravintolaan syömään tuttavien kanssa. Matkalla poikettiin huoltiksella juomassa kahvit.
Päälläni oli farkut ja trikoopaita, mikä on minulle hyvin tyypillinen asu. Huoltiksella ja mainostoimistossa vaatteet menivät, mutta ravintolaan astuessamme minut valtasi häpeä. Siellä nimittäin oli miehet tumma puku päällä, juotiin yli sadan euron viiniä ja annokset oli pieni kalapala ja tippa jotain pyreetä siellä täällä. Tunsin olevani rankasti alipukeutunut!
Mikä olisi hyvä asukokonaisuus tällaisille reissuille lähdettäessä, kun ei tiedä mihin päätyy? Sellaiset vaatteet jotka käyvät tilanteeseen kuin tilanteeseen eikä tunne olevansa yli- tai alipukeutunut. Jotain tyylikästä, mutta ei liian jäykkää, jos tosiaan piipahtaa huoltiksella kahvilla tms.
Olen 165 cm pitkä, paino 59-60 kg hujakoilla, normaalivartaloinen. Viikonloppuna lähden ostoksille, mitä valitsen? Kiitän jo etukätee jos joku viitsisi neuvoa.
Kommentit (32)
Kun tässä ketjussa on tullut paljon hyviä neuvoja, niin laitanpa omankin kysymykseni.
Eli olen raskaana ja muuten ihan tyytyväinen vartalooni, mutta maha ''rötköttää''. Eli kohtu on alkanut kasvaa, mutta ei erotu vielä vauvamahaksi, on pullauttanut esiin kaiken sen ylimääräisen. Turvottaa kuitenkin sen verran, että tavalliset farkut tuntuvat jo epämukavilta, äitiyshousuja on tarvinut pitää vaikka mahapussi on vielä vähän löysä (tosin käytin edellisessä raskaudessa samoja housuja loppuun asti, niin pussi varmaan vähän venähtänyt..)
Mutta kysymys kuuluukin että minkälaisella paidalla kannattaisi piilottaa tämä maha?? Vkonloppuna pitäisi mennä edustavana yhteen tilaisuuteen ja kaapissa ei ole mitään mikä tyydyttäisi :S Tosin eipä kaupoillekkaan enää ehdi.. mutta minkä tyylistä kannattaisi koittaa sieltä kaapista kaivaa?
...kokeile vaikka väljää ja pitkähköä satiini- tai silkkitoppia ja sitä parjattua bleiseriä/jakkua, jonka jätät auki. Tällöin mahaa ei sivuilta näy kun bleiseri peittää sen.
Toinen vaihtoehto on ottaa pitkä, muhkea, juhlava huivi, kietaista se huolettomasti kaulaan ja asetella huivin päät siististi roikkumaan miehustan ja vatsan eteen.
Vielä yksi, jonka haluaisin listalle lisätä on laadukas ja tyylikäs neuletwinset eli samaa sarjaa olevat neuletakki ja toppi. Se on ollut mulle pelastus monessa tilanteessa ja sopii mitä monaisempiin tilanteisiin. Sopii hyvin esim. mustien farkkujen, suorien housujen tai hameen kanssa. Jos tulee kuuma, voi käyttää pelkkää toppia. Neuleissa kannattaa satsata laatuun. Tarkista aina, että materiaalissa ei ole mukana akryyliä, joka nyppyyntyy heti.
tekevät nuorestakin mummomaisen. Samoin samaa sarjaa olevat neuleet + topit on aika kammoja!
tekevät nuorestakin mummomaisen. Samoin samaa sarjaa olevat neuleet + topit on aika kammoja!
...minä ainakaan esim. näitä asuja ja bleisereitä kovin mummomaisina pitäisi:
http://files.hm.com/media/products/A55/MMA55_0029_015R_78434.jpg
http://files.hm.com/media/products/A01/MMA01_0913_077R_78454.jpg
Minä olen 27. Pukeutuisin kauniiseen tunikaan/pitkähihaiseen mekkoon ja tummiin legginsehin/sukkahousuihin. Jalkaan korrolliset sappaat tai ballerinat. Kaulaan vielä pitkä koru.
että koruilla on tosi helppo muuttaa asua. Jos et halua käyttää koruja huoltoasemalla ja mainoistoimistossa. Kaiva ne laukusta ravintolaan mennessä. Ja muista huulipuna. Sekin muuttaa ilmeen
Jakkupuku on aina hyvä vaihtoehto, siitä astetta kevyempi kokonaisuus voisi olla mustat suorat housut, sopivan värinen toppi ja tyylikäs villatakki.
toinen idea on tummat hyvin istuvat farkut ja joku siisit kauluspaita jossa ehkä jotain röyhelöä rinnuksella,korkkarit ja korut. Mutta pitkähihainen tuninka saappaiden kanssa toimii!
Minulla takana 5 vuotta kotona ja töihin lähtö nyt edessä. Kotona aina farkuissa ja trikoo paidassa. Töihin pitäis olla jotain vähän siistimpää. MIttani ovat 165 ja 55kg ikää on 30.
Olisi myös mukava saada ideoita hyvistä nettikaupoista, myös ulkolaisista.
Jotain siistä.... vaalea pleiseri yhdisteetnä suoriin tummiin housuihin tai polvipituiseen hameeseen. Tummat avokkaat. Yksinkertainen kaulakoru/ silkkihuivi tuomaan väriä esim timma sin/pun tai värikäs murretuin värein.
+ sopivasti meikkiä, jota voi hiukan lisätä ravintolaan mennessä ja joku yksinkertaisen tyylikäs kampaus.
Farkut eivät yleensä ole huono valinta, mutta farkkuja on monenlaisia. Jos viihdyt farkuissa, niin osta siistit, tummat, hyvin istuvat farkut.
Olisit voinut pukeutua vaikkapa valkoiseen paitapuseroon, klassinen, rento yhdistelmä. Ravintolaan mennessä olisit voinut lisätä vähän näyttävämpiä koruja, korkokengät jalkaan ja kirkasta huulipunaa. Et ehkä olisi ollut ravintolan näyttävin nainen, mutta et silmiinpistävän alipukeutunut.
Minusta on mukava töissä pukeutua hameeseen, tulee heti pukeutuneempi olo. Yritä löytää hyvä hame, ihan minkälainen vaan, kunhan viihdyt siinä. Kun hameeseen liittää hyvät saappaat tai korkokengät ja laadukkaat, yhteensopivat sukkahousut kokonaisuus on asu, vaikka osat eivät ole niin "hienot". Jos tässä nyt on jotain järkeä.
Mutta siis esim. musta poolovillapaita, musta hame ja saappaat, vähän punaisia asusteita ja olen mielestäni tyylikäs, mutta en tylsä. Kun taas sama asu mustien housujen kanssa tuntuu tylsältä.
niin siistit suorat housut/hame ja joku kivannäköinen paita + villatakki menee melkein minne vaan. Joku isompi koru vielä kaulaan niin kelpaa hyvin.
Minä itse laittaisin: polvipituinen hame, kauluspaita ja pitkälinjainen neulepaita/liivi, kengät, joissa on vähän korkoa, joko saappaat tai ihan nilkkurit/kävelykengät, kaulaan joku hely tai sitten näkyvät korvikset (ei molempia).
Jos kauluspaidassa on jotain röyhelöä rinnuksilla, hyvin simppeli neulepaita. Jos taas kauluspaita on simppeli, niin panostusta neuletakkiin (materiaali, malli). Hame simppeli ja miel. yksivärinen (tää kyllä riippuu niistä muista vaatteista ja vuodenajasta), mutta malli oman vartalon mukaan (A-linja, kynä jne.).
niin siistit suorat housut/hame ja joku kivannäköinen paita + villatakki menee melkein minne vaan. Joku isompi koru vielä kaulaan niin kelpaa hyvin.
Jos ei ole mikään tyylilyyli niin täällä jo monesti esitetyt asut ovat hyviä. Ei voi hirveästi mennä vikaan.
Jotain siistä.... vaalea pleiseri yhdisteetnä suoriin tummiin housuihin tai polvipituiseen hameeseen. Tummat avokkaat. Yksinkertainen kaulakoru/ silkkihuivi tuomaan väriä esim timma sin/pun tai värikäs murretuin värein. + sopivasti meikkiä, jota voi hiukan lisätä ravintolaan mennessä ja joku yksinkertaisen tyylikäs kampaus.
Älkää hyvät naiset vetäkö päällenne tuollaisia mummokuteita 90-luvulta!
Aikaansa seuraava bisnesnainen pyrkii välttämään jakkupukuja. Nyt on niin tyylikkäitä puseroita, mekkoja ja nahkatakkeja, joissa kehtaa mennä paikkaan kuin paikkaan. Ja ne hiton silkkihuivit voitte heittää roviolle.
Jos kroppa sallii, niin mekko ja asusteet tai vaihtoehtoisesti tunika, tiukat housut ja pitkävartiset saappaat. Näyttävä koru tai rokkihuivi ja säädyllinen päivämeikki.
Jos polvipituista hametta haluaa käyttää, niin kynämallinen, korkeavyötäröinen. Siihen yhdistettynä tiukka neulepoolo tai tyköistuva paita.
Jotain siistä.... vaalea pleiseri yhdisteetnä suoriin tummiin housuihin tai polvipituiseen hameeseen. Tummat avokkaat. Yksinkertainen kaulakoru/ silkkihuivi tuomaan väriä esim timma sin/pun tai värikäs murretuin värein. + sopivasti meikkiä, jota voi hiukan lisätä ravintolaan mennessä ja joku yksinkertaisen tyylikäs kampaus.
Älkää hyvät naiset vetäkö päällenne tuollaisia mummokuteita 90-luvulta!
Aikaansa seuraava bisnesnainen pyrkii välttämään jakkupukuja. Nyt on niin tyylikkäitä puseroita, mekkoja ja nahkatakkeja, joissa kehtaa mennä paikkaan kuin paikkaan. Ja ne hiton silkkihuivit voitte heittää roviolle.
Jos kroppa sallii, niin mekko ja asusteet tai vaihtoehtoisesti tunika, tiukat housut ja pitkävartiset saappaat. Näyttävä koru tai rokkihuivi ja säädyllinen päivämeikki.
Jos polvipituista hametta haluaa käyttää, niin kynämallinen, korkeavyötäröinen. Siihen yhdistettynä tiukka neulepoolo tai tyköistuva paita.
Siksi olisikin hyvä tietää minkäikäinen henkilö on kyseessä. Jos +45 niin jakkupuku tai sen rennompi versio on ok, mutta 3-kymppisellä se on jokseen outo.
Älkää hyvät naiset vetäkö päällenne tuollaisia mummokuteita 90-luvulta! Aikaansa seuraava bisnesnainen pyrkii välttämään jakkupukuja. Nyt on niin tyylikkäitä puseroita, mekkoja ja nahkatakkeja, joissa kehtaa mennä paikkaan kuin paikkaan. Ja ne hiton silkkihuivit voitte heittää roviolle.
No laittakaa sitten kuvia miten tyylitajuttoman kannattaa pukeutua nykyään, kun ei osaa yhdistellä asuja.
se ei todellakaan sovi kaikille vartalotyypeille, joten sen käyttöä kannattaa harkita. Mutta jos se sopii omaan kroppaan, niin se näyttää TODELLA hyvältä. Jos ei, niin jokin muu polvipituinen hamemalli on parempi, vaikkei yhtä ajankohtainen.