Mitä leivotte tänään?
Mun tekis mieli mutakakkua tai bannoffee torttua..jälkimmäistä en ole koskaan tehny
Kommentit (24)
Paitsi tänään ajattelin repäistä! Pikkuveli tulee meille auttamaan tapetoimisessa ja ajattelin sitten kestitä sitä. Teen tämmöistä:
http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/artikkeli/Neljän+pähkinän+leivos/113526…
Tein sitä pari päivää sitten ja se saavutti lapsilla suuren suosion!
Mutta kertokaas mulle mitä terveellistä, mutta lasten mieleistä minä tekisin tänään iltapalaksi? Lapsia kotona illalla kolme (normaalisti 4) ja me aikuiset nutraamme emmekä osallistu syömiseen. Mikä tekisi kauppansa eikä kuitenkaan olisi varsinaisesti "herkkua"?
Minäkin otin tuon banoffee-tortun ohjeen ylös ja ajattelin lähipäivinä sitä kokeilla. Tosin en tiedä, saako täältä kondensoitua maitoa.
Mutta kertokaas mulle mitä terveellistä, mutta lasten mieleistä minä tekisin tänään iltapalaksi? Lapsia kotona illalla kolme (normaalisti 4) ja me aikuiset nutraamme emmekä osallistu syömiseen. Mikä tekisi kauppansa eikä kuitenkaan olisi varsinaisesti "herkkua"?
kylään maistelemaan? Olen ihan kiltti ja hyvätapainen av-mamma. Olen paska leipuri, enkä uskaltaisi tuota banoffeeta väsätä, toivonkin, että joku tekis sitä mulle. Mutta miksei kukaan tee?
En nyt ehdi ohjetta tänne laittaa, mutta löytyy Myllyn paras-sivulta.
Maistuu lapsille ja aikuisille. Meillä häviää koko pellillinen kerralla.
Lakkajuustokakkua, siitä riittää koko viikonlopuksi.
Tein sitä pari päivää sitten ja se saavutti lapsilla suuren suosion! Mutta kertokaas mulle mitä terveellistä, mutta lasten mieleistä minä tekisin tänään iltapalaksi? Lapsia kotona illalla kolme (normaalisti 4) ja me aikuiset nutraamme emmekä osallistu syömiseen. Mikä tekisi kauppansa eikä kuitenkaan olisi varsinaisesti "herkkua"?
kylään maistelemaan? Olen ihan kiltti ja hyvätapainen av-mamma. Olen paska leipuri, enkä uskaltaisi tuota banoffeeta väsätä, toivonkin, että joku tekis sitä mulle. Mutta miksei kukaan tee?
Meillä ei taida enää riittää maisteltavaksi. =) Viimeinen pikkupala odottaa jääkaapissa lasta.
nyt kun sais p** ylös sohvasta ja alkais leipomaan...
Tein sitä pari päivää sitten ja se saavutti lapsilla suuren suosion! Mutta kertokaas mulle mitä terveellistä, mutta lasten mieleistä minä tekisin tänään iltapalaksi? Lapsia kotona illalla kolme (normaalisti 4) ja me aikuiset nutraamme emmekä osallistu syömiseen. Mikä tekisi kauppansa eikä kuitenkaan olisi varsinaisesti "herkkua"?
Meillä ei taida enää riittää maisteltavaksi. =) Viimeinen pikkupala odottaa jääkaapissa lasta.
Meillä on vain minä ja mies syömässä, enkä usko että mies innostuu moisesta makeudesta. Ehkä kutsun kavereita tuhoamaan torttua?
Mitä itse pidit, onko liian makeaa?
teen täytekakun, tai pohja+ täytteet tänään ja loput huomenna. Muuten en viiti nyt leipoa omalle väelle mitään.
Meillä on vain minä ja mies syömässä, enkä usko että mies innostuu moisesta makeudesta. Ehkä kutsun kavereita tuhoamaan torttua?
ei meinaan kahden aikuisen voimin tuota torttua tuhota! Varsinkaan jos toinen ei ole kovin makean ystävä. Yksi pala, kohtuukokoinen, riitti minullekin; erittäin makeanpersolle yksilölle!
Tein sitruuna-vadelmarahkapiirakan :) Ja on muuten hyvää! :)
POHJA
*100 g voita
*1/2 dl sokeria
*1 kananmuna
*1/2 dl maitoa
*4 dl vehnäjauhoja
*1 tl leivinjauhoja
TÄYTE
*2 prk (=500g) MAITORAHKAA
*2 dl Kermamaitoa
*4 kananmunaa
*1 dl sokeria
*4 tl vaniliinisokeria
*1 Sitruunan kuori + mehu
Pohja
* Vaahdota voi ja sokeri. Lisää muna ja maito.
* Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaseokseen.
* Paine voidellun vuoan pohjalle.
Täyte
* Sekoita kaikki aineet keskenään kuohkeaksi täytteeksi.
* Kaada täyte vuokaan
* Paista 225c uunissa noin 30-40min
Eilen leivoin piirakkaa, johon tuli Pâte brisée-pohja ja täytteeksi fetaa, mustia oliiveja, punaista paprikaa, punaispulia ja munamaitoa, mausteena mustapippuria ja oreganoa.
Eilen syötiin vähän yli puolet salaatin kera, loput tänään aamiaiseksi.
Tein sitruuna-vadelmarahkapiirakan :) Ja on muuten hyvää! :)
POHJA
*100 g voita
*1/2 dl sokeria
*1 kananmuna
*1/2 dl maitoa
*4 dl vehnäjauhoja
*1 tl leivinjauhojaTÄYTE
*2 prk (=500g) MAITORAHKAA
*2 dl Kermamaitoa
*4 kananmunaa
*1 dl sokeria
*4 tl vaniliinisokeria
*1 Sitruunan kuori + mehuPohja
* Vaahdota voi ja sokeri. Lisää muna ja maito.
* Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaseokseen.
* Paine voidellun vuoan pohjalle.Täyte
* Sekoita kaikki aineet keskenään kuohkeaksi täytteeksi.
* Kaada täyte vuokaan
* Paista 225c uunissa noin 30-40min
Ja päälle niitä vadelmia. :)
Ei taida ihan leipomista olla, mutta en kyllä osaa oikein muutakaan tehdä, kun leipominen ei ole mun vahvoja taitoja. :)
Lisäsin ne tohon toiseen viestiin. Vadelmia päälle.
muffinsiversiona otin just uunista, toffee keitetty, kohta ostamaan vaniljajätskiä..
jotain suolaista voisin leipoa, juustosarvia tai sämpylöitä. Illalla tulee vieraita ja joku muu tuo jälkiruuan, niin ei makeaa tartte.
Siis ne vadelmat?