Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä leivotte tänään?

Vierailija
01.04.2011 |

Mun tekis mieli mutakakkua tai bannoffee torttua..jälkimmäistä en ole koskaan tehny

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitruuna-vadelmarahkapiirakan :) Ja on muuten hyvää! :)

POHJA

*100 g voita

*1/2 dl sokeria

*1 kananmuna

*1/2 dl maitoa

*4 dl vehnäjauhoja

*1 tl leivinjauhoja

TÄYTE

*2 prk (=500g) MAITORAHKAA

*2 dl Kermamaitoa

*4 kananmunaa

*1 dl sokeria

*4 tl vaniliinisokeria

*1 Sitruunan kuori + mehu

Pohja

* Vaahdota voi ja sokeri. Lisää muna ja maito.

* Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaseokseen.

* Paine voidellun vuoan pohjalle.

Täyte

* Sekoita kaikki aineet keskenään kuohkeaksi täytteeksi.

* Kaada täyte vuokaan

* Paista 225c uunissa noin 30-40min

Ja päälle niitä vadelmia. :)

Siis ne vadelmat?

Vierailija
2/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi tänään ajattelin repäistä! Pikkuveli tulee meille auttamaan tapetoimisessa ja ajattelin sitten kestitä sitä. Teen tämmöistä:

http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/artikkeli/Neljän+pähkinän+leivos/113526…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitä pari päivää sitten ja se saavutti lapsilla suuren suosion!

Mutta kertokaas mulle mitä terveellistä, mutta lasten mieleistä minä tekisin tänään iltapalaksi? Lapsia kotona illalla kolme (normaalisti 4) ja me aikuiset nutraamme emmekä osallistu syömiseen. Mikä tekisi kauppansa eikä kuitenkaan olisi varsinaisesti "herkkua"?

Vierailija
4/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin otin tuon banoffee-tortun ohjeen ylös ja ajattelin lähipäivinä sitä kokeilla. Tosin en tiedä, saako täältä kondensoitua maitoa.

Vierailija
5/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kertokaas mulle mitä terveellistä, mutta lasten mieleistä minä tekisin tänään iltapalaksi? Lapsia kotona illalla kolme (normaalisti 4) ja me aikuiset nutraamme emmekä osallistu syömiseen. Mikä tekisi kauppansa eikä kuitenkaan olisi varsinaisesti "herkkua"?

kylään maistelemaan? Olen ihan kiltti ja hyvätapainen av-mamma. Olen paska leipuri, enkä uskaltaisi tuota banoffeeta väsätä, toivonkin, että joku tekis sitä mulle. Mutta miksei kukaan tee?

Vierailija
6/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehdi ohjetta tänne laittaa, mutta löytyy Myllyn paras-sivulta.

Maistuu lapsille ja aikuisille. Meillä häviää koko pellillinen kerralla.

Vierailija
7/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkajuustokakkua, siitä riittää koko viikonlopuksi.

Vierailija
8/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitä pari päivää sitten ja se saavutti lapsilla suuren suosion! Mutta kertokaas mulle mitä terveellistä, mutta lasten mieleistä minä tekisin tänään iltapalaksi? Lapsia kotona illalla kolme (normaalisti 4) ja me aikuiset nutraamme emmekä osallistu syömiseen. Mikä tekisi kauppansa eikä kuitenkaan olisi varsinaisesti "herkkua"?

kylään maistelemaan? Olen ihan kiltti ja hyvätapainen av-mamma. Olen paska leipuri, enkä uskaltaisi tuota banoffeeta väsätä, toivonkin, että joku tekis sitä mulle. Mutta miksei kukaan tee?

Meillä ei taida enää riittää maisteltavaksi. =) Viimeinen pikkupala odottaa jääkaapissa lasta.

Vierailija
9/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun sais p** ylös sohvasta ja alkais leipomaan...

Vierailija
10/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitä pari päivää sitten ja se saavutti lapsilla suuren suosion! Mutta kertokaas mulle mitä terveellistä, mutta lasten mieleistä minä tekisin tänään iltapalaksi? Lapsia kotona illalla kolme (normaalisti 4) ja me aikuiset nutraamme emmekä osallistu syömiseen. Mikä tekisi kauppansa eikä kuitenkaan olisi varsinaisesti "herkkua"?

Meillä ei taida enää riittää maisteltavaksi. =) Viimeinen pikkupala odottaa jääkaapissa lasta.

Meillä on vain minä ja mies syömässä, enkä usko että mies innostuu moisesta makeudesta. Ehkä kutsun kavereita tuhoamaan torttua?

Vierailija
11/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse pidit, onko liian makeaa?

Vierailija
12/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen täytekakun, tai pohja+ täytteet tänään ja loput huomenna. Muuten en viiti nyt leipoa omalle väelle mitään.

Vierailija
13/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain minä ja mies syömässä, enkä usko että mies innostuu moisesta makeudesta. Ehkä kutsun kavereita tuhoamaan torttua?

ei meinaan kahden aikuisen voimin tuota torttua tuhota! Varsinkaan jos toinen ei ole kovin makean ystävä. Yksi pala, kohtuukokoinen, riitti minullekin; erittäin makeanpersolle yksilölle!

Vierailija
14/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

POHJA

*100 g voita

*1/2 dl sokeria

*1 kananmuna

*1/2 dl maitoa

*4 dl vehnäjauhoja

*1 tl leivinjauhoja

TÄYTE

*2 dl Kermamaitoa

*4 kananmunaa

*1 dl sokeria

*4 tl vaniliinisokeria

Pohja

Täyte

* Kaada täyte vuokaan

Vierailija
15/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen leivoin piirakkaa, johon tuli Pâte brisée-pohja ja täytteeksi fetaa, mustia oliiveja, punaista paprikaa, punaispulia ja munamaitoa, mausteena mustapippuria ja oreganoa.

Eilen syötiin vähän yli puolet salaatin kera, loput tänään aamiaiseksi.

Vierailija
16/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

POHJA

*100 g voita

*1/2 dl sokeria

*1 kananmuna

*1/2 dl maitoa

*4 dl vehnäjauhoja

*1 tl leivinjauhoja

TÄYTE

*2 dl Kermamaitoa

*4 kananmunaa

*1 dl sokeria

*4 tl vaniliinisokeria

Pohja

Täyte

* Kaada täyte vuokaan

Ja päälle niitä vadelmia. :)

Vierailija
17/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ihan leipomista olla, mutta en kyllä osaa oikein muutakaan tehdä, kun leipominen ei ole mun vahvoja taitoja. :)

Vierailija
18/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin ne tohon toiseen viestiin. Vadelmia päälle.

Vierailija
19/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muffinsiversiona otin just uunista, toffee keitetty, kohta ostamaan vaniljajätskiä..

Vierailija
20/24 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain suolaista voisin leipoa, juustosarvia tai sämpylöitä. Illalla tulee vieraita ja joku muu tuo jälkiruuan, niin ei makeaa tartte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän