Miten uusperheessä kulut jaetaan?
Kommentit (7)
meillä on omat tilit, mutta täysin yhteiset rahat, jotka käytetään perheen kesken erittelemättä kenelle ne kuuluvat
Kaikki tasan.mä ostan miehen lapselle juttuja jne...
Meillä kaikki tulevat rahat on samassa laarissa ja sieltä ostetaan mitä tarvitaan. Laariin tulee miehen palkka, minun palkka, lapsilisät, elarit ja pääomatulot. Menot on minun, miehen ja kahden lapsen.
Arvata saattaa, että mies maksoi siis taatusti minun lapseni menoista silloin, kun minä olin hoitovapaalla. Toisaalta silloin kuin mies oli hoitovapaalla, niin minä maksoin kaikkien neljän kulut suurimmaksi osaksi.
Omaisuus on meillä erillistä.
Ei tämä muuten toimisi järkevästi.
"Minun" lapseni ovat tosin jo täysi-ikäisiä, mutta mies on osallistunut täysillä heidän kuluihinsa siitä lähtien kun saimme ensimmäisen yhteisen lapsemme 14 vuotta sitten.
Minulla on normaalistikin pienemmät tulot kuin miehellä (bruttona hänellä liki kaksi kertaa minun tuloni vuositasolla) ja äitiyslomilla aivan sitten vähän reilu neljäsosa miehen tuloista.
Eli menisi kahden kerroksen väeksi, jos minä ainoastaan hoitaisin "omien" lasteni menot. Sain toki vuosia myös elatusmaksuja, mutta pienintä mahdollista. (= kunnan elatustukea, lasten isä maksukyvytön) Niitä sitten ei vastapainoksi korvamerkitty juuri näiden kahden lapsen menoihin.
Eli tasapuolisisesti on lapsille hankittu + rahat ovat myös olleet yhteiset jo 15 vuotta.
Mullapa maksoikin kunta ja (uusi) mies. Ex-mies kun ei maksanut ikinä penniäkään.
Enkä usko olevani ainoa ilman elatusmaksuja jäävä lähivanhempi.
t. 7
Samalle tilille tulee kummankin palkat, elarit ja lapsilisät ja siitä rahasta kuluja erittelemättä elämme koko porukka.
Perheessä yhteinen lapsi ja yksi lapsi aiemmasta liitosta.
6.lla pikkasen suppea näkemys. Mites ne perheet joissa se onkin miehen lapsi jota elätetään. Kaksi naista elättää miehen ja lapset???
No taidat olla jonkun etäisin katkera "nyxä" tai vaihtoehtoisesti isä, joka kuvittelee maksavansa ex:n elämisestä, eikä ymärrä että ne lapset ihan oikeasti kuuluu molempien vanhempien elättää kun on heidät maailmaan saattanut.
kussakin uusperheessä on sovittu. En yleensä anna maksaa meillä.