Syyskuun sydämet 2011 huhtikuussa
Nimimerkki........monesko lapsi.....synnäri
26.8
tiainen84...............2
Piia20...................1.................Oys
29.8
vauva-10.................2...............Vas/Tyks
1.9
äiti_Espoosta............4.................Jorvi
Barpamama................3..................TAYS
Liila....................3
linnea2003...............3.................Jorvi
3.9
sannis79.................2..................KOKS
4.9
Lizzy77..................3
5.9
lumenlapsi...............2...................Lks
6.9
Pupu Tupuna..............3..................KOKS
Piipa68..................8..................Tays
7.9
Nemilia..................2
Tindra...................3
8.9
moropi1..................1...................OYS
xarda....................2..................Phks
9.9
Isidora..................4
10.9
uhmaikä..................4
Aiti k@hdelle............3............SatKs
Rontsukka................3................Jorvi
11.9
Mimmi_2011...............2
12.9
mimmaus..................3............TYKS
14.9
Lootuska.................4
Mirela...................2
16.9
Femilia76................3
Pamppis..................5..................Phks
19.9
-hupsis-.................1
Zoey.....................1................Tuplat
Helmiolivia..............3
kolibri85................1.................TAYS
22.9
MaM......................1
23.9
wirmeli..................1
26.9
tinttamaria
28.9
Julie....................1
manat....................1
29.9
Pixie....................1.................SeKS
30.9
Severooni.................................SatKS
mimuk....................1
PollyCotton..............1
marianne*................1
Toukka80.................2...................Jorvi
Joy87
mimo.....................2
Kommentit (47)
Nyt jos sais kerättyö voimia ja kirjoitella. Viimeinen viikko on mennyt muuton kourissa. Siivottu siellä ja täällä ja tavaraa roudattua paikasta toiseen. Miten ihmeessä ihmisillä on niin kamalasti sitä roinaa!! Luulis vähemmälläkin pärjäävän.
Itse lupauduin kesäksi menemään töihin ja olemaan äippäloman alkuuun asti. Töissä eivät kuitenkaan tiedä raskaudesta. Katsotaan allekirjoittavatko työsopimusta ollenkaan kun kuulevat uutiset (ei niillä kyllä ole varaa olla palkkaamattakaan, kun muita työntekijöitäkään ei ole). Iski ilmeisesti rahan ahneus tai sitten vaan viihdyn uudessa työssä niin hyvin, etten haluakaan kesää lomailla ja löhöillä.
Raskaus menee täällä kyllä aivan sivussa. Viikot vaan kuluvat niin mahdotonta vauhtia ettei ennätä ajattelemaan koko asiaa. Päivittäin kyllä käyn palstaa lukemassa.
rv16
Flunssa alkaa hellittää otettaan ja olen parina päivänä päässyt shoppailemaan. Kenkä- ja vaatekaupoja olen kierrellyt. Neljälle tenavalle kengät ja keväiset ulkovaatteet, siinäpä sitä projektia. Jotain hamstrasin kaupoista syksyllä, mutta ei menneet kaikki kokovalinnat ihan nappiin. Laadukkaat kengät maksaa aina vain enemmän. Neljälle muksulle lenkkarit plus toiset kevyemmät kengät kesäksi, arvailkaa vaan paljonko maksoi :( Kenkiä kun ei meillä juurikaan kierrätetä lapselta toiselle.
Onneksi nyt jaksaa hyvin käydä kaupoissa, kun masu on vielä pieni eikä supistelukaan ole ongelma. Syksyllä voi olla sitten vähän vaikeampaa pienen vauvan kanssa varustautua talven tuloon.
Ja sitten se kaupoilla kiertelyn vaaratekijä: heräteostokset. Ihania vauvanvaatteita tulee "joka kaupassa" vastaan. Vaan kun ei tiedä ostaako tytölle vai pojalle ... tullut ostettua molempia, hassu minä! Meillä ei ole vauvanvaatteita juurikaan sisaruksilta tallessa, kun jo luulimme, että meille ei enää vauvoja tule ja olin ehtinyt vauvanvaatteet myydä ja lahjoittaa pois. Kovasti harkinnassa otettaisko tulevalle vauvalle äitiyspakkaus.
- Severooni rv 14 plus jotain
Nyt naiset ahkerammin ruksaamaan kuulumisia!!
Miten tää aika kuluu niin vauhdilla??
Nyt alkaa olee jo niin ilmiselvä maha että oksat pois. Kukaan ei kuitenkaan uskalla asiasta kysellä ja hyvin vedän vatsan sisään ja selän kumaraan töissä.
Ihanaa kun aurinko paistaa ja lumet sulaa. alkaa olla niin kevättä rinnassa että pakko lähteä kohta kirppareita koluamaan vauvanvaatteista.
Kohtahan se rakenne ultra alkaa lähestymään usealla. Onkohan joku jo mahdollisesti ollut?
Oletteko miettineet kysyttekö sukupuolta?
Ensimmäisessä raskaudessa ei koko rakennetta tarjottu, niin sukupuoli jäi selvittämättä. Mitä nyt kivekset ensimmäisenä vikkuivat simien edessä ennen kuin parkaisua edes kuului (eipä tarvinnut kysellä kumpi tuli). Toisessa sitten kysyttiinkin ja nappiin meni arvaus. Nyt olemme miettineet jos jättäisi kysymättä! Kuitenkin ehkä vähän utelias olen ja haluaisin tietää. Edellis kerralla pyydettiin lapulle kirjoittamaan, että saatiin sitten rauhassa kahdestaan lapusta katsoa.
Nyt on kyllä suurempiakin murheita kuin sukupuolen selvitys. Aiemmin sitä ei osannut varautua pahimpaan ollenkaan. Meni vaan laput silmillä eteen päin. enemmän jännitää nyt onko kaikki varmasti kunnossa ja saadaanko elävä vauva kotiin asti.
RV 17
On tosiaan aika hiljasta nyt täällä suunnalla... tai sitten mulla ei vaan ole elämää ;)
Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin, ihana oli kuulla pikkusen syke taas :)
Rakenneultra olis tosiaan 3 viikon päästä, aika hurjaa! :) Niin se aika vaan menee.. esikoista odottaessa aika meni NIIIIN hitaasti, ja joka viikko piti käydä lukemassa mitä sillä viikolla tapahtuu vauvalle yms. ja nyt ei tyyliin ees tiiä millä viikolla ollaan ;D Hassua.
Viime vuonna haluttiin tietää et kumpi meille on tulossa.. mä en pystyis ikinä olemaan sillee etten tietäis,joten kyllä me nytkin kysytään. Vaikka eihän se nyt ihan sata varmaa sitten ole, mutta on se kiva silti tietää.
Mutta ihanaa kun kevät tulee, vihdoinkin! :)
Mimmi rv 17+2
Täällä käytiin myös maanantaina neuvolassa. Oli taas ihana päästä kuulemaan sydänäänet :)
Meillä oli pieni säihkähdys viime viikolla. En tiennyt, että vatsantoiminta voi aiheuttaa niin äkilliset ja tuskalliset kivut, mitä viime viikolla koin. Neuvolasta sanottiin, että vauva painaa minun suolistoani, jonka seurauksena voi joskus ilmetä hyvin tuskallisia vatsakipuja. Harmi, kun en etukäteen tällaisesta tiennyt. Ei olisi tarvinnut säihkähtää niin pahasti, kun kiemurtelin kaksinkerroin lattialla:/
Minulla on myös ollut pyörtymisen tunnetta, kun seisoskelen pitkään. Tämä kuulemma johtuu siitä, että verenmäärä lisääntyy kehossa. Avuksi neuvottiin juomaan ennen kuin tietää, että joutuu seisoskelemaan (esim. suihkussa tai tiskatessa) ja sain virallisen luvan syödä salmiakkia, kun heikotus iskee :) Hermojen menettäminen kuulosti myös tutulta. Varsinkin parin viime viikon aikana olen napsahtanut helpommin ja itku on todella herkässä.
Moni puhui sokerirasitustestistä. Minun paikkakunnallani se tarjotaan vain riskiryhmään kuuluville tai jos raskauden aikana ilmenee, että sellainen kannattaa tehdä. Tehdäänkö muualla se automaattisesti? Onko täällä muita, joilla tarkkaillaan veren vasta-aineita raskauden aikana? Unohtu kysyä maanantaina neuvolasta, että koska nuo seuraavat seurantaverikokeet ovat. Onko teillä kellään kokemusta asiasta?
Rakenneultra meillä on noin 4 vkon päästä. Ollan sukupuolen tietämisestä käyty keskustelua miehen kanssa ja tällä hetkellä ainakin molemmat haluavat tietää, jos sen saa selville. Jotenkin kivempi alkaa ajatella sitten maha-asukkia tyttönä tai poikana.
Täällä myös iloitaan kevään tulosta :) On paljon energisempi olo, kun aurinko paistaa!
Kolibri ja maha-asukki 16+2
Sähköpostissa tullut Vauva-lehden Odottajan uutiskirje tarjosi minulle kyllä päivän naurut. Siinä sanottiin näin: "Lähiviikkoina raskaus alkaa yleensä näkyä jo ulospäin." No hupsista hei, minulla on kyllä melkoinen pallo keikkunut vatsan kohdalla jo useamman viikon.
Kolibri85: minulta tarkkaillaan veren vasta-aineita. Syymä se, että minulle on yhden kerran tehty verensiirto sektion yhteydessä. Minulta vasta-ainekokeet otetaan muistaakseni kaksi kertaa raskauden aikana. Ekat otettiin silloin heti alussa ja toiset sitten joskus myöhemmin, tarkkaa ajankohtaa en muista. Sokerirasitustesti tarjotaan meillä vain riskiryhmiin kuuluville. Minä nyt kuulun sitten siihenkin riskiryhmään, joten rasitustestiin meno on edessä.
Mukavaa loppuviikkoa!
- Severooni, kohta rv 15
Jotenkin tämä odotus tuntuu jäävän taka-alalle, kun käy töissä ja kotona on kolme alle kouluikäistä lasta. Ei paljon ehdi miettiä tuota mahaansa :)
Nyt onneksi olen alkanut tuntemaan potkuja. Minulla on tosiaan ollut vasta kaksi neuvolakäyntiä ja kolmas on rv 23. Aika harvakseltaan siis! Onneksi viimeksi kuultiin sydänäänet, joten ei ole niin paniikkia. Silloin oli lääkärineuvola ja lääkäri ei ääniä kuullut mutta onneksi terveydenhoitaja onnistui.
Nyt on se pieni, mukava hetki keskiraskautta, kun alkuraskauden pahoinvointi on poissa eivätkä loppuraskauden krempat ole vielä kunnolla alkaneet. Minulla tämä keskiraskaus on kestänyt perinteisesti muutaman viikon, joten täytyy nyt nauttia siitä senkin edestä.
Rakenneultra meillä on jo ensi viikon lopulla ja se on kyllä mahtavaa. Kovasti huolettaa, että onko kaikki kunnossa, mutta eiköhän ole kuitenkin. Me emme ole kysyneet sukupuolta koskaan aiemmin ja nyt se jotenkin kiinnostaisi tavallista enemmän, koska kyseessä on meidän viimeinen lapsemme. Edelliset ovat tyttö, poika ja poika, joten olisi se kiva saada vielä yksi tyttö tähän taloon. Mutta toisaalta nuo meidän pojat ovat ihan supersuloisia, joten kyllä sellainenkin meille hyvin sopisi.
Mutta nyt ryhdistäydyn, haen vähän kahvia ja ryhdyn hommiin.
äiti_Espoosta rv 19+1
p.s. Mun LA on muuten 30.8, mutta sitä ei tarvitse vaihtaa, sillä vauva saapuu kuitenkin vasta syyskuun puolessa välissä rv 42, kuten nämä muutkin.
että meillä se tehdään ainakin niille, joiden painoindeksi on 25 tai yli. Eli minä olen menossa :)
Minulla olisi huomenna neuvola ja ensi viikon torstaina rakenneultra. Ajattelin kyllä, että haluan tietää sukupuolen. Sokerirasitukseen vissiin menen. Ainakin minulla on sellainen mustikuva, että ekalla kerralla neuvolassa sanottiin niin. En kyllä muista, että ois sanonu syytä minkä vuoksi.
Maha mulla on viime aikoina kasvanut kovasti, se ei vaan hirveästi näy ulospäin, kun pidän paljon löysiä paitoja. Ja nyt olen kuvitellut tuntevani potkuja. En ole varma onko ne niitä, koska en tiedä miltä ne pitäisi tuntua=) Se tuntuu vähän samalta kun lihas "nykii". Ne tuntuu aina tuolla alavatsassa tietylä alueella. Niitä tuntuu vähitellen enemmän ja enemmän.
Piia20 19+5
Täällä sitä vaan mennä puksutetaan eteenpäin päivä kerrallaan. Edelleen tulee joka päivä vuotoa. Mutta kylläpä siihen on jo oikeastaan tottunutkin. Nyt enemmänkin vaivaa tämä mahan järkyttävä kasvaminen. Hemmetti, kun pääsin sanomasta, että voi ku mullekki tulisi semmonen kaunis raskausvatsa. Nyt olen valmis pyörtämään puheeni. Jos tämä olo on jo nyt näin tuskainen, ja tuntuu, että olen repeämässä liitoksistani, niin mitähän se mahtaa olla muutaman kuukauden päästä! Valivalivali! :P
Turvotustakin alkaa olla havaittavissa. Jalat on kyllä työpäivän jälkeen niin poksahtamista vaille, että täytyy oikein ihmetellä, että mistä tämmönen johtuu, kun viimeksikään ei mitään tällaista ollut. Janottaa kokoajan, mutta mitään ei juurikaan tule pois.
Seuraavaan neuvolaankin on vielä aikaa pitkästi. Täytyy vaan kehitellä jotain mielekästä puuhastelua, että saisi ajatukset pois tästä ahdistavasta olosta :)
Mirela ja pirpis 16+3
Tulin vaan noista vasta-aineista höpöttää.. Mullakin niitä seuraillaan, ja nyt mulla on otettu 3 kertaa eli siis joka neuvolakäynti verikokeet.. mäkin sain viime kesänä synnytyksen jälkeen 2 pussii verta kun menetin niin paljon verta. Mutta muutenkin on rh- veri. Sillon kuin esikoista odotin niin ei niitä verikokeita otettu ku 2 kertaa.. mut tosiaan nyt joka kuukausi otettu ettei ne lähtis kauheeseen nousuun.. emmä tiiä mitä sitten tapahtuu jos ne lähteekin..?! no eipä sitä tartte miettii.
Meillä sokerirasitukseen joutuu jos on yli 25 vuotias ja bmi 25---> eli mä en joudu.. ellei siis tuu raskaudessa mitään sellasta et pitäs tehä.
Ihanaa kun toiset tuntee jo liikkeitä, mä en tunne, vaikka tiedänkin miltä ne tuntuu.. ne on just sellasia nippauksia.. :)
Vatsa on täälläkin aika mahtava, jopa labra täti kysyi kun olin esikoista viemässä verikokeisiin et "jaahas, kenestä teistä kolmesta otetaan kokeet" olin eka et mitää, sit mä vasta tajusin et ainii tosiaan mähän olen raskaana! ;) haha! Ei sitä aina muista! varsinkin kun esikoinen on sen 9kk!
Onpas kiva aina käydä lueskelemassa teidän toisten viestejä täällä. On niin kovin samanlaisia fiiliksiä ja ajatuksia...
On ollut ihanaa, kun oon alkanut tuntea pikkuisia liikkeitä masusta. Se on aina yhtä ihmeellistä. Väsyttää edelleen mutta muita oireita ei oikein ole ollutkaan...paitsi vähän on alkanut liitoskipujen tapaisia vihlaisuja olemaan aina välillä noustessa sängystä/istumasta yms. asiaan kuuluvaa.
Kävin taas maanantaina lääkärissä (täällä ei ole neuvolaa) ihan normaalissa check upissa ja sanoin, lääkärille, etten ole tuntenut vauvan liikkeitä pariin päivään ollenkaan, vaikka ennen sitä tunsin lähes päivittäin. Lääkäri sanoi heti, että no sitten ultrataan. Vauva voi hyvin ja liikkui kovasti ja sydänäänetkin kuului pienoisen etsiskelyn tuloksena. Mutta...
Istukka oli jotenkin valunut liian alas, osittain kohdunsuun päälle. Lääkäri sanoi, että se on osittain ylhäällä ja osittain alhaalla. Omistuista mielestäni. Tiedän, että se mitä todennäköisimmin sieltä nousee kohdun kasvaessa, mutta silti alkoi pikkuisen huolettaa. Lisäksi lääkäri sanoi, että rakenneultraan (joka on kuun lopussa) asti täytyisi välttää petipuuhia...vaikka ei ole ollut mitään vuotoja eikä kipuja...
Onko teillä toisilla ollut jo tällaisia ongelmia nyt tai aikaisemmissa raskauksissa? Olisi kiva kuulla kokemuksia...onneksi kuun lopulla pääsee tarkistamaan tilanteen, onko istukka noussut...
Paljon zemppiä teille kaikille odotukseen, töihin ja vapaisiin...kiva kun olette siellä olemassa...
täältä maailman ääristä,
Lizzy ja muru 18+3
Heippa taas täältäkin pitkästä aikaa.
Rakenneultraa odotellaan vielä kaks viikkoa. Täälläkin on neuvola ollut vasta kaks kertaa, ja jälkimmäinen olikin lääkärikäynti. Lieneekö säästävät Espoossa, vai olisko kolmannella raskaudella osuutta asiaan? Aikaisemmissa muistan ravanneeni neuvolassa yhtenään. No, kaikki ollut hyvin, joten eipä sinne ole asiaakaan ollut. Nyt tuntuu ja näkyy jo liikkeetkin! Selällä maatessa hytkyy ja pomppii koko kumpu :D
Joku kysyi sokerirasituksesta. Itselle sitä suositeltiin koska toisella vanhemmistani on diabetes. Taitaa olla viikon 26 tienoilla.
Mitään hankintoja ei olla vielä tehty. Ei siis sukan sukkaa! Vaunuja ja kaukaloita vähän vertailtu. Olisko kellään suositella hyviä?
Töitä olis vielä kesäkuun alkuun. Siitä kesälomille ja suoraa päätä varhennetulle äippälomalle. Ottivat uutisen töissä kaikista peloista huolimatta niin hyvin, että melkein haikein mielin jätän paikkani. Mutta nyt jo tukalan olon ja työn raskauden takia varhennettu oli ainoa vaihtoehto. Ja eipähän tarvii miettiä lasten päivähoitohuolia koko kesänä!!
No, pelkkää omaa napaa, sori!!
Ihania vointeja, ja huoletonta odotusta toivottaapi linnea2003 rv19+0
Tänään oli neuvola-tätin kaa aika, hyvin menee ja sydänkin sykkii sopivasti :)
Seuraava ultra on pääsiäisviikkojen jälkeen, vk21. Vähän jo odottaakin sitä :)
Kävin ostaa sitten ne äitiysfarkutkin, tähän asti meni ihan entisillä, mutta onhan ne mukavemman tuntuiset mahalle.
Mitään en ole myöskään vielä ostanut, mutta vähän sillä silmällä vaunuja sun muita katsellut.
Täällä oltiin neuvolassa eilen ja kaikki oli ok.
Painoa oli vähän tullut kun viimeksi oli vähän tipahtanut. Sydänäänet kuului hienosti syke 145. Hemoglobiinikin oli 148 viimeksi 150.
Seuraavan kerran olis neuvola 6.5. ja rakenneuä 24.5.
Hankintoja ei suurempia ole vielä muutama body on ostettu. Vasta myöhemmin sitten isompia hankintoja. Itselle äitiyshousuja kävin katselemassa mutta eipä löytynyt sopivia, kun olen niin pienikokoinen. Vaatteiden koko on xs,32 tai 34. Yhdet farkkulegginssit onneksi löysin pitää nyt niihin tyytyä.
Aikooko kuinka moni ottaa selville sukupuolta jos saa? meillä varmaan ainakin kysytään jos näkyy :)
Olisi kiva nähdä minkäkokoisia massuja täällä porukalla on :) Saisikohan tänne lisättyä kuvia :)
Pixie- ja möyssy 15+0
Terkut Kaliforniasta!
Taalla on karsitty viime paivat yhdesta raskausajan riesasta - virtsatietulehduksesta nimittain. Vaikka minun kohdallani nama ovat kylla olleet saannollinen tuttavuus jo vuosia, vauvaa tai ei. Tuntuu inhottavalta popsia antibiootteja, vaikka niita turvallisiksi sanotaankin. Avun saanti oli myos kiven alla, laakari suvaitsi palata asiaan 7 tunnin odottelun jalkeen. Edes naytteita ei otettu. Huoh.. Jospa taa tasta.
Masu on vielakin vain saalittava pieni pömppis. Ei tuosta oikein osaa sanoa, onko se turvotusta vaan vai jo oikeaa raskausmasua. Rakenneultraan on viela kokonainen kuukausi. Meinataan kylla selvittaa sukupuoli, en osaisi olla pimennossa loppuun saakka.
Sellaista olen miettinyt, etta oletteko pyrkineet valttamaa jotain kemikaaleja/kosmetiikkaa nyt raskausaikana? Mites hiuslakka, tuoksut, hiusvarit? Itse olen varjannyt tukkaa entiseen malliin ja suihkutellut muotoilutuotteita, mutta jatkuvan huonon omantunnon vallitessa. Tuoksuista ja hajustetuista kosteusvoitesta ym olen luopunut - ei ne enaa hyvalta tuoksu muutenkaan.
Upeita kevatpaivia kaikille! Ja Pixien toiveeseen yhtyen, masukuvat olisi ihania!
julie & beebis 15+1
Osioon meidän suljetun ryhmän! Eli mä ainakin mieluummin julkasen siellä oman vauvamasu kuvan enkä täällä et kaikki pääsee sitä kattomaan. :D Joku voi vielä tunnistaa siitä kuvasta.. ;) Niin siirrytäänkö sinne siis kirjottelemaankin? :)
Mä hyväksyn sitten teitä aina kun laitatte pyyntöjä. Muuten sinne ei pääse :) Eipähän muut pääse kyyläilee meidän juttuja! :DD
Se on tällä samalla syyskuun sydämet nimellä siellä. :)
http://www.vauva.fi/ryhma/183/syyskuun_sydamet_2011
Laitoin heti pyyntöä. Vähän laiskasti oon nyt kirjoittanut, kun on ollut kaikkea muuta mielessä. Raskaus päässyt melkein unohtumaan, kun pahoinvoinnit loppui :)
kuulumisia minultakin...
minä ja maha jaksamme hyvin :) en muistanutkaan kuinka hassulta ja jännältä tuntuu kun vauva liikkuu! nyt liikkeet tuntee todella hyvin istuessa. odotan, että alkais tuntua myös mahan päältä niin mieskin pääsisi vauvan liikkumisen tuntemaan :)
ikävä asia on se, että välillä tuntuu lievää supistelua kun joudun esim. nopeaa lähtemään esikoisen touhuja tarkistamaan. siivoustöissä on myös alkanut tuntua hankaluutta kun pitää kyykistellä, kumarrella ja konttailla. päivän päätteeksi on lonkat ja alaselkä ihan muussia :D onneksi on enää kaksi lauantaita siivota!
meillä on rakenneuä viikon päästä maanantaina ja jännittää kyllä kovasti. jos kätilö sukupuolen kertoo niin kyllä minä ainakin sen haluaisin kuulla, mutta en tiedä sanovatko tuolla lks:ssa enää sukupuolta kun siellä on vissin tullut "virhe arvioita" niin paljon... kyllähän siinä aina pitää se pieni varaus jättää, että jos ultrassa onkin katsottu sukupuoli väärin. meille ainakin esikoisen rakenneuä:ssä sanottiin, että ei nyt kannata vielä seiniä mennä maalaan siniseksi.. :D mutta olisi se mukava tietää, jos nyt onkin mahdollisesti tulossa tyttö niin vois ostaa vähän punasia vaatteita jne. ettei tarvi ihan sinisiin pukea pientä tyttöä ;D vaikka yritin kyllä ostaa silloin esikoista odottaessa sellasia vaatteita jotka sopii niin pojalle kuin tytöllekkin.
sitten, joku kyseli suosituksia vaunuista ja kaukaloista. meillä on actagraco (tms.) kaukalo ja se osoittautui aikoinaan hyväksi valinnaksi sillä ostettiin matkarattaat myöhemmin ja tämän kaukalon saa niihin rattaisiin kiinni. onhan tämä actagraco merkkien halvimmasta päästä, mutta meillä on ainakin kestäny matkarattaatki todella hyvin vaikka ovat olleet aika kovassa käytössä. vaunut on briot ja ostettiin ne (vähän)käytettyinä. ollaan tykätty niistäki kovasti.
meidän kunnassa sokerirasitus olis vissin pakollinen nykyään jokaselle odottavalle äidille, mutta ainakaan vielä neuvolan ihana täti ei oo mua sinne laittanu :D ehkä syynä on se, että mulla on neuvolaan/terv.keskukseen matkaa noin 35km ja siellä pitää olla muistaakseni aamulla klo7. että jos ne mut sinne laittaa niin ainakaan ennen toukokuuta se ei onnistu. vapun jälkeen on sesonki ohi ja voin sumplia aikatauluja paremmin.
no niin, jatketaan masujen kasvatusta ja nautitaan keväästä!!
rv 18+6
Korkataanpa tämäkin kuukausi :> Hyvin on mennyt, väsymys sun muut oireet loistavat poissaolollaan.
Laskin huvikseni, että enää 3kk töitä, kesäloma ja sit mammaloma, ei kuullosta ollenkaan pahalta :)
Mitenkäs muiden lomasuunnitelmat?
Viikonloppuja, toivoo Touko 17+4....