Mitäköhän tälle mun selälle voidaan tehdä?
On ollut enemmän tai vähemmän kipeä (siis lähinnä pakarat ja sitä kautta aivan alaselkä) reilun kuukauden. Kävin naprapaatilla 3 kertaa ja ei apua. Ranka on suora siis. Olen omatoimisesti syönyt Sirdaludia neljänä iltana ja ei apua. Mitä mulle vielä voidaan määrätä
Kommentit (8)
Fysioterapeutilta ohjeet. Joskus liike on lääke.
Terkuin yks suoraselkäinen kieroranka
Käy Antti Heikkilällä Eiran sairaalassa.
esim burana 800 ja vaikkapa tuota sirdaluidia ainakin viikon verran vedettäväksi, samalla pitäisi liikkua paljon, kävely ja venyttely nyt ainakin on yleensä helpoimmat hoitokeinot.
Kun selkä on kunnossa, kannattaa tehdä selkä- ja vatsalihaksia, jotta selkä myös pysyy kunnossa.
joka oikeasti tutkii sut. Sitten pyydät lähetteen fysyioterapiaan, jonka kanssa mietitte yhdessä, millaisilla harjoitteilla sun selkä saadaan kuntoon.
Mulla on sellainen kuva, että suurin osa selkä- ja niskaongelmista johtuu liikunnan puutteesta. Esim. itselläni on selässä rakenteellista vikaa, mutta vaiva pysyy kyllä suurinpiirtein kurissa, jos vain liikun tarpeeksi. Välillä joudun käydä fyssarilla kyllä.
Yleensä selkävaivoihin ei auta pitemmällä tähtäimellä lääkkeet tai fysioterapeutin käsittely. Ne ovat vain ensiapua.
osteopaatilla tai vaihtoehtoisesti lääkärillä valittamassa ja voit saada lähetteen fysioterapiaan. Osteopaatti kyllä katselee ja kokeilee selän aika tarkkaan, voi huomata viat paremmin kuin huono lääkäri.
osteopaatilla tai vaihtoehtoisesti lääkärillä valittamassa ja voit saada lähetteen fysioterapiaan. Osteopaatti kyllä katselee ja kokeilee selän aika tarkkaan, voi huomata viat paremmin kuin huono lääkäri.
on se, että saa lähetteen, jolloin fysioterapia on halvempaa. Esim. itselläni on 2 diagnoosia, joten Kela korvaa molemmista. Just tuli lasku osteopaatilta, 4 tunnin pituista kertaa tulee maksamaan mulle vain 96 e. Joten kyllä siellä lääkärillä vaan kannattaa käydä!
Terv. sua edellinen kirjoittaja
labraan ja tulehdus voidaan sulkea pois. Käytä lääkärin sinulle määräämiä lääkkeitä lääkärin määräämä aika. Pyydä lääkäriltä lähete fysioterapiaan, jos lääkäri ei sitä itse ymmärrä antaa. Kela korvaa sinulle pienen summan fysioterapian kuluista.
Ensimmäisellä ft-käynnillä ft tutkii sinut ja teette yhdessä kuntoutussuunnitelman em. tietoihin ja tutkimustuloksiin perustuen.
Itse käytän usein ft-prosessin alkuun passiivisia hoitomenetelmiä, kuten hierontaa, ultraa, venytyksiä... Sitten annan itsehoito-ohjeet ja asiakas saa itsenäisesti kuntouttaa itseään, koska jos kuntoutus jää vain ulkopuolisen vastuulle, kuntoutumista ei tapahdu.
t. ft
käydä akupunktiossa.