Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän fiksu teini on nyt niin rakastunut, että tekstaa yökaudet...

Vierailija
31.03.2011 |

Mitäköhän pitäisi tehdä? siis noiden yöunien suhteen. Poika jolle tekstaa on tosi mukava ja asuu toisessa kaupungissa, joten eivät voi nähdä usein. Siksi ymmärrän tuon tekstauksen. Molemmat ovat myös kilpaurheilijoita, joten päivällä/illalla ei siihen tahdo olla aikaa. Tyttö on aina hoitanut koulunsa esimerkillisesti ja niin sanoo nytkin hoitavansa. Mutta nyt kun on koulussa jakso lopuillaan ja kokeita on paljon, menee sitten yöunet tosi vähille. Oikein ei voisi puhelintakaan ottaa yöksi pois, koska tuo poika on niiiiin tärkeä. Asiasta on puhuttu tytön kanssa, mutta hän vain sanoo, että hoitaa asiansa omalla tavallaan. Nyt yöunet jäävät helposti kuuteen tuntiin, mikä on liian vähän 15-vuotiaalle. Mites te muut olette hoitaneet asian. Toki tiedän, että puhelimen voi ottaa pois, mutta onhan nuorella siihen vastakiristyskeinot ja toivoisin väliemme jatkossakin pysyvän hyvinä...ja tiedän, että vanhemmat asettaa rajat. Mutta tosiaan mistään muusta en tyttöä voi moittia. Hoitaa muutoin asiansa mallikkaasti...

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika yleinen juttu. On annettu tekstailla.

Vierailija
2/37 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen vierestä : miten käytännössä toteutatte "netti kiinni"? Siis netti alas koko taloudesta vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:42"]

Aiheen vierestä : miten käytännössä toteutatte "netti kiinni"? Siis netti alas koko taloudesta vai?

[/quote]

Jep.

Vierailija
4/37 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seurustelin ensimmäisen kerran 14-vuotiaana ja omat vanhempani antoivat minun tekstailla ja soitella öisin, eihän nuorta lempeä saa rajoittaa. Poika asui toisella puolella Suomea. Toisaalta olin muutenkin hyvin vähäuninen (ja olen vieläkin, tulen toimeen neljällä-viidellä tunnillla). Tätä jatkui siihen asti kunnes postiluukusta kolahti ensin satasen ja sitten 270 euron puhelinlaskut.. Sen jälkeen vanhempani totesivat että olen puhelinriippuvainen ja puhelin lähti aina yöksi pois ja eteeni lätkäistiin lista töitä jotka sain luvan tehdä korvaukseksi siitä, että niin typerästi tuhlailin vanhempieni rahoja. Muistan kuinka dramaattinen asia tuo oli minulle silloin, nyt lähinnä naurattaa kuinka olen rakastuneena onnistunut höpöttämään puhelimeen tuon rahan edestä kun nykyään kommunikointini puhelimessa on lähinnä ynähdyksiä ja "okei" -fraasin toistamista.. :--D

Vierailija
5/37 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpäsestä tehty Härkänen. Miksi puuttua asiaan, joka ei ole ongelma. 15v on jo aika kypsä.

Vierailija
6/37 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te kuullu, että joillakin puhelinfirmoilla on sellainen euron päivä -systeemi.

Siinähän tekstailevat 15-vuotiaana pitkin yötä, kyllä se jossakin vaiheessa uni tulee silmään!

Vierailija
7/37 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi

Vierailija
8/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorella olisi?

Vierailija
9/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhelin tulee illalla keittiön pöydälle klo 21.00.

Vierailija
10/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään. Puutu vasta, jos ei hoidakaan koulua yms. lupaustensa mukaisesti.

Vierailija
11/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa tuon ikäisistä ei nuku edes sitä kun tekstailevat ja viettävät aikaa netissä yöllä ym.

Mutta antakaa tytön olla, hän kyllä oikeasti hoitaa hommansa kun luotatte häneen. Tyttö alkaa olla siinä iässä, että ette kauheasti voi kontrolloida hänen elämäänsä kokonaisuutena. Jos ei tuon pahemmista asioista ole kyse, niin älkää puuttuko. ja se tuo suuri teinirakkaus on juuri se asia, mihin sekaantuminen on vanhempien suurin synti ;)

Vierailija
12/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun mieliksi, jos kaikki muu on kuin ennenkin? Kyllä "etäsuhde" loppuu tuossa iässä ennemmin tai myöhemmin tai sitten jatkuu lopun elämää. Älä stressaa, jos muut asiat eivät muutu. Eivätpähän nuoret ainakaan ole paneskelemassa ja tule niitä vahinkoraskauksia tai tauteja.

Vierailija
14/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuitenkin edelleen hoitaa asiansa hyvin.

Vastuuta, sitä pitää antaa. Oletan, että jos liikaa väsyy, tajuaa pitää jonkun yön tekstarivapaata :)

Vierailija
15/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 80€ puhelinlaskuun kuussa on liikaa ja että yöllä ei tarvitse tekstata/soittaa klo 03.45 jotain, vaan asian voi hoitaa päiväsaikaan. No eipä tuo ole tarumoja saanut ja tyttökaverikin pysynyt 2v samana.

Vierailija
16/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdoton ylläpitää enkä sitäkään toivo. Tiedän, että tuossa iässä (miksei ainakin)rakastuminen on iso juttu. Voivat nähdä maksimissaan joka toinen viikonloppu ja tosiaan tuo poika on oikea ihannepoikaystävä, joten mitään syytä ei ole suhdetta rajoitttaa. On nyt saanut usean viikon tekstata rauhassa, mutta tiedän, että joskus onmennyt puoli kahteenkin yöllä...:/ Tyttö on rehellinen ja kertoo kyllä kuinka myöhään meni. Usein menee kahteentoista yöllä. Keskustelut on asiallisia toisiinsa tutustumisia ja elämästä yleensä. Mies olisi tiukempi rajoittamaan kuin minä, mutta en haluaisi hyviä välejämme rikkoa. Joku kysyi mitä keinoja nuorella on kiristää? Jättää koulu hoitamatta yms. Alkuun, kun juttelivat netissä, niin mies sulki netin ajoissa. Se johti siihen, että kaikki liikenevä aika ollaan netissä ja vasta netin sulkeuduttua tehdään läksyt...tytöllä on kyllä luonnetta ja tiedän, että voisi olla hankalakin, vaikka kiltti ja tunnollinen on, mutta kuka todella rakastunut ei tekisi kaikkeaan sen eteen? Ja tavallaan heitä käy sääliksi tuo pitkä välimatkakin...

Vierailija
17/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos he soittaisivat pitkän puhelun joka ilta esim. klo 21-22.30 ja sen jälkeen puhelimet kiinni ja nukkumaan? Useinhan nuoret tekstailevat, kun puhelimen saldo ei riitä pitkiiin puheluihin.

Vierailija
18/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanikäinen teinityttö jolla poikaystävä. Joskus menee tuntikausia iltaisin puhelimessa.

Viettävät myös aikaa yhdessä, yökyläilevät toistensa luona. Poika asuu samalla paikkakunnalla.

Ysi on tärkeä kouluvuosi joten numeroilla on väliä, saas nähdä tippuvatko koetulokset vai ei. On hyvä oppilas. Kouluasioissa ei ole ollut moitittavaa.

Meidän pitää vain luottaa näihin nuoriimme. Toki tarvittaessa rajoja on asetettava.

Minä haluan että lapseni ihmissuhteet onnistuvat ja tarvittaessa tuen.

Vierailija
19/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät välien huononevat siitä, että laitat teinille rajat, niin tämä on turha pelko. Jos teillä on hyvät välit ennestään, eivät ne huonone sellaisesta, minkä tyttö sisimmässään tietää oikeaksi ratkaisuksi. Yöunen tarpeellisuutta voit perustella faktatiedolla. Jatkuva liian vähäksi jäävä uni alkaa vaikuttaa väistämättä molempien urheilusuorituksiin.

Joudut laittamaan teinillesi vielä monenlaisia rajoja ja kieltoja lähivuosien aikana. Nuorella on oikeus kapinoida ja yrittää rikkoja niitä rajoja. Sitä se aikuiseksi kasvaminen on.

Vierailija
20/37 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 viestiä kk:ssa/19.90. Ei paha mielestäni. Tosin eka lasku kerkesi olla 80 e. Tyttö sanoi vaikka itse maksavansa laskut. Eli rahasta ei ole nyt kyse vaan unen määrästä/ajasta. Saisivat puhuakin, mutta ehkä ovat siihen vielä hieman ujoja tai kokevat tekstailun luontevaksi, sillä ainakin tyttö puuhailee siinä samalla omia juttujaan, niin ei ole niin sidottu puhelimeen.