Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten voin jaksaa työssäni lasten saannin jälkeen!

Vierailija
30.03.2011 |

Päivät venyy pitkiksi pitkien työmatkojen vuoksi.

Matka-aikoja ei lasketa työajaksi.

Iltaisinkin on pakko valmistella seuraavan päivän töitä.

Miten ihmeessä jaksan sitten kun (toivottavasti) saamme lapsia...?

Osa-aikatyö on onneksi yksi vaihtoehto, jos meillä vain taloudellisesti on siihen varaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi aikaa kun lapset ovat pieniä? Yhdenkin palkalla ja tuilla elää hyvin kun, katsoo mitä ostaa.

Vierailija
2/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikkea ei oikein voi saada tai joku kärsii. Jos sinä et tingi, kärsii lapsi ja pahasti paitsi jos isällä on 'normaalimmat' työkuviot. Mutta melkein sanoisin, että jos kuviot on nuo ja mies ei pysty joustamaan paljon töistään, niin ehkä kannattaisi antaa niiden lasten olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähemmäs nykyistä työpaikkaasi?

Vierailija
4/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. akateeminen äiti, 2 lasta, kokopvtyö

Vierailija
5/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy kaikki mahdollisuudet työn joustamiseen. Sitten päätä prioriteettisi. Pienten lasten kanssa pärjää ihan hyvin myös uraputkessa, kun vaan homma on organisoitu.

AuPair, lastenhoitaja, toinen vanhempi jää kotiin, vuoropäiväkoti, mahdollisuuksia on paljon. Kyse on siitä, mitä itse tahdotte perheellenne.

Vierailija
6/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä te sitten muutatte vaikka lähemmäs sinun työpaikkaa, tai vaihdat töitä tms.

Mikäli lapsia ei nyt ole tulossa, niin menee normaalisti kuitenkin hetki, ennen kuin ilmoittavat tulostaan + raskausaika + äitiysloma + mahdollinen hoitovapaa => on paljon aikaa miettiä ratkaisuja siihen sen hetkiseen tilanteeseen.

Ei kannata etukäteen murehtia tuollaista asiaa, joka on vielä noinkin kaukainen. Olen itse ns paraskin puhuja, sillä etukäteen murehtiminen on perisyntini, ja yritän kovasti päästä siitä pois.. :) Mutta muiden tilanteet näkee helpommin..

ja ps. En tuollaisen työpaikka-asian takia jättäisi lapsia tekemättä, jos ne siis haluaisin. Töistä ei koskaan tiedä, läheiset ihmiset ovat sitä elämää.

Vierailija
7/7 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähemmäs nykyistä työpaikkaasi?

sillä työni on liikkuvaa, siis päivät veyy niiden pitkien matkojen takia.

Ja vaikka työpäivä kestäisi 11 h matkoineen, ei minulle kerry välttämättä ollenkaan ylitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan