Miehen ja exän yhteiset ystävät
Elän avoliitossa mieheni kanssa ja odotamme rv 30 yhteistä lastamme parin vuoden yhdessä olon jälkeen. Olemme kovin onnellisia, mutta yksi asia minua vaivaa.
Mieheni ei esittele minua ystävilleen. Miehen perheen ja suvun kanssa olen tekemisissä kyllä oikein mukavasti, mutta ystäville minua ei koskaan ole esitelty.
Syynä on miehen entinen kihlattu, jonka kanssahän oli 7 vuotta yhdessä, kunnes erosivat 2 vuotta ennen tapaamistamme. Miehen ja exän ystävät ovat molemmille hyviä ja läheisiä ystäviä. Mieheni puhuu "parhaista ystävistään", jotka ovat myös exän parhaita ystäviä. Tämä pariskunta on jopa mieheni exälleen aikoinaan esitelleet. Mieheni kokee noloksi nyt esitellä sitten minua näille exänkin ystäville ja se minua loukkaa. Pahin tilanne oli pari viikkoa sitten, jossa kastettiin tämän kaveripariskunnan lapsi ja jonne mieheni meni yksin, koska exäkin on kutsuttu. Tulevana viikonloppuna taas on minun ystäväni lapsen ristiäiset, jonne mieheni lähtee kyllä mukaani.
Tunnen itseni typeräksi ja todennäköisesti sitä olenkin. Mieheni välittää minusta ja olen hänen perheensä ja sukunsa lähellä. Mutta en vaan pääse yli siitä, että mies jauhaa parhaista ystävistään ja minä en heitä saa tavata. Mitä teen? Mies kiertää aiheen, kun otan sen puheeksi ja en enää jaksa nalkuttaa. Mies puhuu siitä, miten meidän lapsemme voisi leikkiä tämän kaveripariskunnan lapsen kanssa, mutta minä en halua että lapseni leikkii jossain, ihmisten kanssa joita en tunne.
kirjoitit että kokee noloksi esitellä sinut ystävilleen.. eli siis häpeää. onko tilanne parantunut nyt ajan kanssa? meillä ei ole sitä ongelmaa ollut koska olen tehnyt selväksi että yhdessä ollaan ja sitä mukaan kaikessa pariskuntana liikutaan ja ollaan.