Minkä ikäisenä tyttärenne ovat saaneet laittaa reiät korviin?
Oma tyttäreni (7-v) on alkanut pyytämään korviksia ja mietin, onko vielä liian pieni. Mutta tytön mukaan kaikilla luokkakavereilla jo on reiät korvissa. Itseä mietityttää, että mitä jos eivät parane kunnolla tms...
Kommentit (37)
Itse halusin ja sain 7-vuotiaana, sitten ne menivät joskus umpeen ja otatin uudet reiät ja nyt varmaan taas ummessa.
Kärtti pitkään ja sai sitten lopulta kun totesin, ettei ollut varsinaisesti hyvää syytä, miksi ei saisi.Mitään ongelmia ei ollut :).
Seuraava tytär oli 7-vuotias halutessaan korvakorut. Ei myöskään mitään ongelmia.
Nyt 7-vuotias kolmas tytär ei puolestaan ole korviksia vielä toistaiseksi halunnut.
Isommat lapset eivät ole saaneet käyttää roikkuvia tai isoja korviksia ennen kuin ovat olleet oikeasti isompia.
3v osaa "kärttää" korviksia? Ei tajua.. Antaisit sen ottaa varmaan tatuoinninkin jos tajuais pyytää.
aloitti tyttä korviksien kärttämisen 3-v:na. Nyt täytti just neljä ja vieläkin puhuu ajoittain korviksista. Itsekkin ajattelin, et jos vielä vähän aikaa odotettaisiin. On niin liikkuvaista sorttia tuo neiti, et pelkään kans korvanlehden repeytyvän tms.
edes haluta korviksia, eikä ole kuulemma siellä tarhassakaan nähnyt sellaisia kellään. Itsekin olen jättänyt korvakorut käyttämättä jo vuosia sitten.
mutta on niin allerginen, etteivät korvat parantuneet edes kultaisilla renkailla.
Annettiin siis mennä umpeen ja isompana paremmalla onnella uudestaan, jos vielä tahtoo.
Tyttö olisi halunnut jo 6-vuotiaana mutta, kun mainitsin, että laitto sattuu vähän, niin ei enää halunnutkaan. Vuotta myöhemmin tällä ei ollut enää tytön mielestä merkitystä, ja halusi reiät. Hyvin meni kaikki, eikä mitään ongelmia ole ollut. Nyt osaa itse vaihdella koruja, alkuun autoin.
ja kaveritkin alkoi saada korviksia. Puolisen vuotta oli niistä puhunut ja kun ilmat sit viileni, annoin luvan. Paitsi, ettei tyttö sit halunnutkaan. Kuulemma ehkä sit kun on jotain 10 :D
Meillä kävi niin, että alkuun paranivat hyvin, Sitten vaihdettiin normaalit kultaiset napit --> tulehtuivat. Ostin titaaniset napit, vähän paranivat ja sitten tulehtuivat taas. Putsausta, desinfiointia ym. välillä paranivat, sitten taas tulehtuivat. Lopulta mentiin lääkäriin, määräsi sibicorttia ja samaan syssyyn ostin kultaiset korvikset, joissa ei ollut takalukkoa, eli oli sellanen ketju, joka meni läpi rei'än. Nyt ovat hyvät. En tiedä kumpi auttoi, sibicort vai "ilmastoidut" korvikset. Mutta tämän kokemuksen perusteella, en suosittele nappeja.
Aika sairas saa olla, jos kokee ihan terveeksi puhkoa vaikkapa 3-kesäiselle tyttärelleen reiät korviin.
mulla ja mun kahella siskolla on kaikilla laitettu 1-vuotiaana korvikset. Eikä oo ollu mitään ongelmaa. Pikkusisko ainut joka on myöhemmin ottanu lisää reikiä korviin ja muualle naamaan.
6v olisi saanut jo vuosi sitten, jos olisi halunnut. Mutta eipä tuo halua vieläkään :)
sairasta väkeä, korut kun laitetaan yleensä vauvoille.
Oma äitini anto laittaa reiät vasta kun siskoni oli ne 20vuotiaana hankkinu ilman ongelmia.
Ja tosiaan, kun ne reiät sain, olin vastikään täyttänyt 18v 8)
Tosin en kyllä ollu ehtiny niiden perään aiemmin haikallakaan, kun tiesin että äitini suhteutuu niihin epäluuloisesti.
Ja ihan siis pari vuot sitte tapahtu.
Ite kunhan lapsia joskus saan, annan laittaa reiät sitten kun lapsi kykenee itse niistä holehtimaan, eli todennäköisesti lapsesta riippue 8-10vuotiaalle voisin ne antaa.
ihan yhtä hyvin paranevat 6-vuotiaalla kuin 16-vuotiaallakin.
mutta ei ole halunnut, koska se sattuu. Ja en ala vaöehtelaan, kyllähän se kirpaisee.
Meillä tyttö täytti juuri viisi ja on alkanut kärttää kovasti korviksia. Tässä ollaan puhuttu laiton sattumisista ja jälkihoidosta ja kun toinen yhä sanoo että kestää kivut ja haluaa niin nyt ollaan varmaan lähdössä laittamaan. Kenelläkään kavereilla ei ole vielä korviksia ja kun kyselin mistä moinen ajatus on tullut niin sanoi vaan et ne on nätit ja haluaa ne kuitenkin joskus niin miksei nyt?
Ja joku kun kauhisteli sitä miten 3 v voi pyytää koruja niin olisin sitä mieltä että aivan samoin kun tää viis veekin. On ainakin meijän lapset ollu jo kaks vuotiaana aika omapäisiä eli ei aina äidin tuputusta jos pieni jotain haluaa, eri asia on tietenkin mihin haluaa vanhemmat suostua.
Meillä isosisko pian 7 eikä halua koruja vaikka pikkusisko niitä kerjääkin. Eli kovin menevät lapsetkin omia polkujaan vaikka kotoa tuleva malli on sama.
Kiva oli lukea positiivisiakin kokemuksia tuon ikäisten koruista, itseäni lähinnä mieltityttänyt ettei tulla takas yhen reijän kanssa tai että saadaan jälkihoito tehtyä hyvin. Mutta oman tytön tuntien ja näiden kokomusten rohkaisemana hyvillä mielin.
3v osaa "kärttää" korviksia? Ei tajua.. Antaisit sen ottaa varmaan tatuoinninkin jos tajuais pyytää.