Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi FB:ssa joillakin 30 tykkää "ihanaa lasagnea ruuaksi"-päivityksestä,

Vierailija
30.03.2011 |

mutta sitten taas toisten juttuja, vaikka olisivat "isompia" (esim. vaikkapa valmistuminen oppilaitoksesta, lapsen syntymä, uusi työpaikka tai uusi asunto) ei tykätä läheskään yhtä paljon?? Mistä johtuu?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina selitys ei löydy siitä pidetäänkö ihmisestä tai onko päivitys naseva. :)

Vierailija
22/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tykkäilyt ja kommentoinnit ovat täysin randomeja. Ehkä voisi pienessä mittakaavassa ajatella, että ilmiö on hiukan sama kuin se, että julkisuudessa olevat henkilöt eivät pysty hallitsemaan sitä, millaista julkisuutta saavat, vaikka yrittävät?

Itselle käy siis sellaista, että ajattelen laittaa jonkun pikkujutun, jolla ei niin ole väliä. Se saakin aikaan kauhean keskustelun ja paljon tykkäyksiä. Sitten joku minusta tosi hulvaton juttu jääkin paljon vähemmälle huomiolle. Musta näitä on tosi hauska tarkkailla!

Valmistumisista yms. onnittelen aina, ja saan onnitteluja myös itse. Synttärit onnittelin liittyttyäni kaikille kavereille aina kun syntsät oli. Omien synttärieni kohdalla sain tosi vähän onnitteluja (siis about 1/4 kavereista, joita mulla ei kovin paljoa ole), ja tein sitten sen ratkaisun, että jos ihminen ei viitsi tulla sivulleni kirjoittamaan "onnea!" kerran vuodessa vaikka FB siitä muistuttaa, niin en minäkään viitsi häntä muistaa.

Vieraammille jätän kommentoimatta ja onnittelematta myös raskaudet jne. jos tuntuu, että asia ei sinänsä minulle kuulu.

Lisäksi olen huomannut, että vähäisestä kaverimäärästäni huolimatta yleensä joka ikistä päivitystä kommentoidaan ja tykätään, tämä ei ole ollenkaan selviö myöskään niille kavereille, joilla on paljon kavereita itsellään. En tiedä johtuuko sitten siitä, että mulla yleensä on hyvät jutut, vai sitten siitä, että olen itse aktiivinen.

Ruokapäivityksiä taas lukisin mielelläni enemmänkin, ihan siksi että niistä saa vinkkejä omiin ruokailuihin. Jos taas pointtina on pelkkä näyttämisen halu, se on minusta vähän tyhmää...

Sellaista :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin sen ilman tutkimustakin. Hyvä lasagne saa hyvälle tuulelle.

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194672681968/artikkeli/t…

Aamulehden nettisivuilla siteeraus ulkom. tutkimuksesta, jossa kerrotaan FB:n tekevän onnettomaksi.

Vierailija
24/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö ne niin harvoin ruokaa että siitä pitää oikein Facebookissa mainita?

Vierailija
25/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lasagne on hvyää.

Vierailija
26/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapa katsomaan ympärilles uusin silmin, huomaat, että ruoka on todella iso osa kulttuuria. Jopa sana kumppani tulee latinan ilmaisusta "leivän kanssa", siis viittaa ihmiseen, jonka kanssa syödään.

En tiennyt, vaikka onhan se suorastaan ilmeistä! Vilpitön kiitos tästä etymologiasta! :)

Vierailija
27/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsiä statuksia ja jos niitä on vielä useita päivässä, niin ei kai niitä jaksa kukaan kommentoida. Sitten toiset kirjoittaa kaiken negatiiviseen sävyyn, silloin on kans vähän vaikeeta tykätä, sillä kerrottu asiahan on huono. Osalla puolitutuista, joilla on hyvin usein ärsyttäviä statuksia, ei silloin jaksa tykätä, vaikka joku yksittäinen ei niin huono oliskaan. Ja sitten riippuu paljon, kuinka aktiivisia fb-kaverit on. Vaikka onkin monta kaveria, ne ei välttämättä käytä fb:tä aktiivisesti. Myös kellonajalla on merkitystä, jos postaa jotain silloin, kun kukaan muu ei ole fb:ssä, niin ei siihen niin monta kommenttia tulekaan.

Vierailija
28/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä kanssa, että ihmiset tykkäilee joistain asioista aika randomina tuolla FB:ssä. Itse en juuri jaksa/halua/keksi mitään sopivaa päivitettävää, mutta tykkäilen kyllä muiden osuvista statuksista. Mut yleensä noi ruokajutut ja sen sellaiset jätän rauhaan. :)

Vierailija
29/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siellä eräs huomionkipeä nainen tykkää aivan jokaisesta puolisoni päivityksestä. Aivan sama mitä kirjoittaa, kyllä hän tykkää. Paitsi siitä ei tietenkään tykännyt, kun parisuhdestatus päivitettiin...miksiköhän :D

Vierailija
30/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaiseksi kunnon ruokaa?

Vierailija
31/31 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siellä eräs huomionkipeä nainen tykkää aivan jokaisesta puolisoni päivityksestä. Aivan sama mitä kirjoittaa, kyllä hän tykkää. Paitsi siitä ei tietenkään tykännyt, kun parisuhdestatus päivitettiin...miksiköhän :D

hän tosin tykkäsi myös parisuhdestatuksen päivityksestä. hän deittaili pari kertaa mieheni kanssa ja oli jonkin aikaa aika käärmeissään minulle, kun osuin heidän väliinsä vuosia sitten. en sitten tiedä mistä hän sai yhtäkkiä päähänsä, että on juuri se henkilö, joka on meidät saattanut yhteen, joten hän laittelee sydämiä jokaiseen minun päivitykseeni, viestiini tai linkkiini ja miehelleni tulee kolme neljä sydäntä samoihin. =D

minusta hän on vain herttainen, mieheni mielestä hän on niin rasittava, että joskus jättää joitakin päivityksiä tekemättä tuosta syystä.