Miksi FB:ssa joillakin 30 tykkää "ihanaa lasagnea ruuaksi"-päivityksestä,
mutta sitten taas toisten juttuja, vaikka olisivat "isompia" (esim. vaikkapa valmistuminen oppilaitoksesta, lapsen syntymä, uusi työpaikka tai uusi asunto) ei tykätä läheskään yhtä paljon?? Mistä johtuu?
Kommentit (31)
Olen kyllä huomannut, että facessa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan: ne jotka tykkää ja kommentoi muitten juttuja, niin sitten vastavuoroisesti toiset tykkäävät ja kommentoivat takaisin.
Sellaiset, jotka käyvät harvoin laittamassa jotain, eivätkä koskaan kommentoi muille mitään, jätetään herkemmin huomioimatta.
Jos jonkun lasagnepäivityksestä tykkää 30 ja sillä on 600 kaveria, niin ihan sama asiahan se on kun 3 kuudestakymmenestä kaverista tykkää.
jonkun ei tarvitse sanoa kun pöö niin saa heti hurjasti tykkäyksiä. Joku toinen laittaa tosiaan että osti uuden asunnon niin vaan pari tykkää. En keksi tälle muuta syytä kuin suosio (eli siis halutaan nuoleskella jotain). Kaverimäärät näissä tapauksissa suht sama, eli siitä ei kyse.
Sama oli mulla eilen mielessä, kun kuvittelin kirjoittaneeni tosi hauskan ja nasevan ja ironisen statuksen, ja se sai vain pari tykkääjää, kun taas just nuo lasagene-päivityksen on hillittömän suosittuja (siis kun laittaa jotain hyvin arkipäiväistä, puhun siis myös omista statuksistani). Ehkä ihmiset ovat vain joko arkoja tai yksinkertaisia keskimäärin?! Tai sitten mulla on vain niin outo huumorintaju. Ei vaan joka päivä viitsis mitään ruokaan liittyvää vaan kirjotella, kuka semmosta jaksaa..??
Sama oli mulla eilen mielessä, kun kuvittelin kirjoittaneeni tosi hauskan ja nasevan ja ironisen statuksen, ja se sai vain pari tykkääjää, kun taas just nuo lasagene-päivityksen on hillittömän suosittuja
Mä olisin takuulla tykännyt sun ironisesta statuksesta enemmän! :D Mä tykkään kun statuksissa on joku pointti. Just joku kiva uutinen tai päivän kommellus, eikä mikään ruokajuttu. Ellei sit ole jotain tosi hyvää ruokaa... No, lasagne on, my bad. :D
hysteerinen miellyttämisen, huomion ja hyväksytyksitulemisen tarve ihmisillä tuolla fb:ssä.
Säälittävää.
en muutenkaan tajua, että miksi ruoka herättää niin paljon tykkäyksiä. Onko ihmiset niin persoja ruoalle vai mikä syynä? Ei mua voi vähempää kiinnostaa mitä joku on tehnyt ruoaksi.
en muutenkaan tajua, että miksi ruoka herättää niin paljon tykkäyksiä. Onko ihmiset niin persoja ruoalle vai mikä syynä? Ei mua voi vähempää kiinnostaa mitä joku on tehnyt ruoaksi.
Oon joskus kuullut sanottavan, että on luonnotonta ajatella paljon ruokaa, mutta se jos mikä on luonnollista! Onhan eläimetkin tosi kiinnostuneita ruuasta! Ajattelee vaikka hevosia. Kun mä meen naapuriin ruokkimaan hevosia, niin kyllä ne mulle hörisee niin perkeleesti, koska tietää, että ruoka on tulossa. Sitten pitää hätyytellä toisia, kun ei koskaan voi olla varma, saako kaikki.
Ruoka on meille kaikille eläimille tärkeä juttu.
Oon joskus kuullut sanottavan, että on luonnotonta ajatella paljon ruokaa, mutta se jos mikä on luonnollista! Onhan eläimetkin tosi kiinnostuneita ruuasta! Ajattelee vaikka hevosia. Kun mä meen naapuriin ruokkimaan hevosia, niin kyllä ne mulle hörisee niin perkeleesti, koska tietää, että ruoka on tulossa. Sitten pitää hätyytellä toisia, kun ei koskaan voi olla varma, saako kaikki.
mulle ruoka on vaan ruokaa, ei muuta. Syön vaan koska on pakko.
jaa, ei mulle ole... sen takia en tajuakaan mulle ruoka on vaan ruokaa, ei muuta. Syön vaan koska on pakko.
Alapa katsomaan ympärilles uusin silmin, huomaat, että ruoka on todella iso osa kulttuuria. Jopa sana kumppani tulee latinan ilmaisusta "leivän kanssa", siis viittaa ihmiseen, jonka kanssa syödään.
päivityksillä on aina paljon tykkääjiä, joskus ollut yli 60:O
Päivitän sekä nasevia että ruokajuttuja ja paljon muutakin. Kavereita on n. 300, ja aika aktiivisesti kommentoin muita myös.
päivityksillä on aina paljon tykkääjiä, joskus ollut yli 60:O
Päivitän sekä nasevia että ruokajuttuja ja paljon muutakin. Kavereita on n. 300, ja aika aktiivisesti kommentoin muita myös.
ja myös ruokajuttuja. Kavereita himpan päälle sata. Ehkä musta ei vaan tykätä :((.
Jos jonkun lasagnepäivityksestä tykkää 30 ja sillä on 600 kaveria, niin ihan sama asiahan se on kun 3 kuudestakymmenestä kaverista tykkää.
harva laittaa päivitykset menemään koko kaveripiirille, vaikka kavereita olisi 600 niin todennäköisesti vaan joku 60 sen näkee.
Aina selitys ei löydy siitä pidetäänkö ihmisestä tai onko päivitys naseva. :)
Niillä varmaan, jotka valmistuneet on oikeita ystäviä, jotka tulevat henkilökohtaisesti onnittelemaan, ei silloin enää tarvi tykätä fb:ssa. Olen pannut merkille myös, että tietyn tyyppiset ihmiset kommentoivat esim. toistensa kuvia " oi kun olet kaunis tässä" tms. vaikka kuva ei niin kovin kaunis olisikaan. IRL nämä ihmiset ovat mielestäni pinnallisia, materialisteja ja omaan napaansa tuijottajia, jotka kilpailevat fb:ssa kenellä kalleimmat harrastukset ja hienoimmat kodit yms.