Onkohan raskausajan himot vain myytti...
Tekosyy vedellä makeaa. Tai mitä ikinä nyt sit himoitseekaan. Mitä te olette himoinneet?
Musta vähä tuntuu, että se on psyykkistä himoa.
Kommentit (32)
Mä oon syöny nyt raskausaikana tosi paljon hedelmiä ja jugurtteja/viilejä mutta mistä mä tiedän oisinko himoinnu niitä muutenkin...
Eiks se oo ihan luonnollista että välillä tekee jotain tiettyä ruokaa mieli - oli sitten raskaana tai ei?
ja joka raskaudessa on tehnyt mieli syödä terveellisesti. Sen ainakin luulen olevan psyykkistä, haluaa jo nyt vain hyvää lapselleen.
Minulla ei ole raskausaikana ollut mitään erityisiä himon kohteita, mutta muulloin kyllä on =)
raskausaikoina, enkä kyllä ymmärrä millä muulla se olisi selitettävissä, kuin raskaudella..
Olen nimittäin himoinnut sitruunantuoksuisten puhdistus/pesuaineiden hajua!
Jokin vessanpesuaine esim. lavuaariin loraus sitä ja antaumuksella hinkkasin sienellä lavuaaria puhtaaksi, kun sai siinä sivussa tuoksutella aineen hajua! :O
Kaikki muukin sitruunanhajuinen oli ihanaa, käsitiskiaine jne. ja Lemon Juice Glyserin-käsivoide tuoksui aivan TAIVAAAALLISELTA!
Kummasti se ei enää tuoksunut hyvää paremmalta kun raskaus oli ohi.
Mun ei kyllä muutoinkaan tarvinnut kieltää itseltäni mitään, joten en kyllä tekosyitä tarvinnut. Silti niitä mielitekoja oli. Mutta lähinnä jogurttiin, tuorekurkkuun ja sellaiseen..
kaksi ekaa raskauskolmennesta. Ja ennen sitä mä olin syönyt viiliä ehkä kolme kertaa, koska mä vihasin sitä! Varmaan totuin makuun, koska syön edelleen viiliä viikoittain, mutten enää päivittäin.
Mietin vaan, että mahtoiko elimistö tietää, että vauva tarvitsee kalsiumia luihinsa...
psyykkiseen. Mulla oli järjetön himo hedelmiin alkuraskaudesta, ja se oli kyllä ihan fyysistä himoa. En mä ajatellut sitä mitenkään lapsen parhaan näkökulmasta, sen puolesta mun olisi pitänyt haluta vähän monipuolisempaa ruokaa. Mutta hedelmiä halusin vaan niin, että kaupan kassakin jo naureskeli meidän ostoksillemme.
Puoli väkisin sitten yritin syödä vähän lihaa ja kalaa. Jos olisi psyykkistä, niin kai mun olisi pitänyt himoita mm. kalaa ja parsakaalta, niin paljon olin lukenut niiden hyvistä aineista raskauden aikana. Mutta en mä niitä halunnut.
kaksi ekaa raskauskolmennesta. Ja ennen sitä mä olin syönyt viiliä ehkä kolme kertaa, koska mä vihasin sitä! Varmaan totuin makuun, koska syön edelleen viiliä viikoittain, mutten enää päivittäin.
Mietin vaan, että mahtoiko elimistö tietää, että vauva tarvitsee kalsiumia luihinsa...
alkuraskauden jugurttia! Epäilin samaa kuin sinä. :) Lisäksi yhdessä raskaudessa teki ihan hulluna mieli pähkinöitä alkuraskauden aikana. Ja maksamakkaraa, yök.
lakusta, sinappisillistä enkä vanilja jäätelöstä. Olen enemmänkin perso makealle ja syön päivittäin suklaata.
Raskausaikana söin vaniljajäätelöä sinappisillillä hirveitä määriä sekaisin, kun se oli niin taivaalisen hyvää. Söin myös lakuja paljon. Suklaata tai mitään makeaa en voinut sietääkkään.
Vaniljajäätelön ja sinappisillin yhdistelmää ei ainakaan omalla kohdallani voi selittää muulla kuin raskaudella. Vedin niitä PALJON ja pävittäin ja normaalisti en voi sietää kumpaakaan. Sama lakun kanssa.
Ei ole myytti siis mielestäni. Makeaa ei ole tehnyt erikoisemmin mieli eikä muutakaan epäterveellistä.
raskausaikoina, enkä kyllä ymmärrä millä muulla se olisi selitettävissä, kuin raskaudella..
Olen nimittäin himoinnut sitruunantuoksuisten puhdistus/pesuaineiden hajua!
Jokin vessanpesuaine esim. lavuaariin loraus sitä ja antaumuksella hinkkasin sienellä lavuaaria puhtaaksi, kun sai siinä sivussa tuoksutella aineen hajua! :O
Kaikki muukin sitruunanhajuinen oli ihanaa, käsitiskiaine jne. ja Lemon Juice Glyserin-käsivoide tuoksui aivan TAIVAAAALLISELTA!Kummasti se ei enää tuoksunut hyvää paremmalta kun raskaus oli ohi.
Mulla oli ihan sama juttu! Ja siis ostin sitruunoita joka nurkkaan että saisin tuoksutella sitä hajua!
Toinen oli basilika, mikä tosin jatkui raskauden jälkeenkin, mutta silti. Saatoin ostaa basilika paketteja ihan vain siksi että saisin haistella niitä. =)
Ja mulla oli maailman omituisin mielihalu limeen kun olin raskaana. En nyt näkisi tuota mitenkään epäterveellisenä.
Normaalitilassa en voi syödä mitään sitrushedelmiä.
Molempien raskauksien ensikuukausina. Appelsiinia, mita en yleensa syo, en edes juo tuoremehua.
Ja vesi piti olla jaatavan kylmaa (juomavesi), lisasin sinne aina jaapaloja.
hengaili kauppakeskuksen parkkihallissa, koska sen mielestä pakokaasu haisi ihan mahtavalta. En usko, että kyse oli mistään muusta kuin raskaudesta. Normaalisti kun ei siellä aikaansa vietä.
Itelläni ei mitään ihmeellisiä mielitekoja.
mutta jostain syyst KUMI tuoksui minusta ihanalle! Siis esim. uudet kumisappaat, töissä oli rempattu yksi osasto ja sinne laitettu uusi kumilattia. Kävin aina kaikilla verukkeilla siellä haistelemassa ihanan hajuista lattiiaa :D Olo oli kuin kissanminttupuskan löytäneellä katilla...
nämä ällöttävät himot:
Uudet polkupyörän kumit jne, maha pystyssä hengailin pyöräkaupassa nuuskimassa ja miestä hävetti.
Asennettiin hyttysverkot ja ai jestas sitä tuoksua, lopulta nukuin verkko kainalossa ja mies nukkui sohvalla kun ei hajua voinut sietää :D
Enkä minäkään nyt raskauden jälkeen
JOKA aamuuinen aamupala:yksi banaani,päälle pursotettavaa kermavaahtoa, mansikkajäätelöä ja taas kermavaahtoa, suolakurkkuja KUUTIOITUNA, viipaleet hyi yöks, päälle hunajaa ja näitä vuorotellen lappasin suuhun :D
Kokeilin nyt 3v raskauden jälkeen ja hyi oksetus :D
oli kauhea himo setsuurileipään ja Kippari-juustoon
Tässä raskaudessa maistuu piimä - enkä ole sitä aiemmin elämässä juonut kuin korkeintaan pari lasia ikinä
Esikoisesta söin aikoinaan appelsiineja ja sittemmin raparperikiisseliä. Lisäksi mieli teki lihaa, olin siihen aikaan kasvissyöjä
Kakkosesta join litrakaupalla maitoa per päivä + söin jälkiuunileipää tomaatilla
Kolmannesta ei tainnut olla mitään isompia mielitekoja, maitoa tosin kului taas litrakaupalla päivässä :)
Neljännestä teki mieli epäterveellistä ja suolaista, eli sipsiä ja salmiakkia, mutta niitä ei viitsinyt ihan hirveästi syödä. Maitoa kului tälläkin kertaa
Viidennestä kului taas maitoa.
Lisäksi teki mieli kolmen viimeisen kohdalla puuroa aamusta :-D, vaikka normaalisti en puuroa liiemmin syö.
Niitä kului pussikaupalla (suomalaisia pakastemansikoita kaupan pakastealtaasta) ja likipitäen itkua väänsin, jos ei niitä ollut :-D, mies-kulta kävi pari kertaa illasta sitten kaupasta erikseen hakemassa.
Niihin iski vain himo :D
Toisessa ja kolmannessa raskaudessa ei ole tullut sellaista ns. pakonomaista tarvetta saada jotakin :)