Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ollaan aivan loppu!

Vierailija
29.03.2011 |

Molemmilla meillä on ammatit, minä jouduin pätkätyöhelvettiin. Sairastuin vaikeaan mt-sairaiteen.

Mies on tehnyt töitä koko ikänsä, vaihtoi ammattiakin. Nyt hänkin sairastui ja olemme täysin rahattomia.

Olen joutunut aivan kammottavaan kierteeseen, kuntoutusta ei saa, en saa ansiosidonnaista, en mitään. Haluaisin uudelleenkoulutukseen, mutta pallotellaan vain luukulta toiselle.

Ollaan oltu ilman mitään rahaa ja todella rikkipoikki. Meillä on kaksi lasta. Sairauteni takia olemme lastensuojelun asiakkaita. Lastensuojelu ei voi kuulemma auttaa mitenkään, koska kunta on päättänyt, että huostaanotto on helpoin keino aina kaikessa.

Pidämme lapsistamme hyvää huolta ja rakastamme heitä. Jatkuvat vastoinkäymiset ovat vain vieneet voimamme. Toimeentulotukea pitäisi mennä hakemaan, mutta ahdistaa jo valmiiksi. Lastensuojelu ei saa sitä toimeentulotukea antaa.

Jaksan juuri ja juuri lapsille ruuan laittaa ja pitää heitä sylissä. Isä on todella kipeä ja sairauspäivärahahakemus viipyy kuukauden Kelalla. TES:n mukaan vain 28 päivää maksetaan palkkaa (oli noin 1600/kk) sairausajalta ja sen jälkeen ei mitään. Meillä molemmilla opintolainaa ja lääkekulut kammottavat. Samoin poliklinikkamaksuja.

Kohta ei ole ruokaa lapsille.

Älkää laittako mitään julmia viestejä, en jaksa!

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut miten tälläseen vois mitään julmaa! Onko teillä sukulaisia, ystäviä, lasten kummeja, muita läheisiä jotka vois auttaa? Lämpimät ajatukset ventovieraalta nettipalstalla tuskin auttaa, mutta tässä nyt niitäkin.

Vierailija
2/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ette oo aiemmin hakenut. Sossusta voi saada rahaa myös lääkkeisiin ja poliklinikkamaksuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotakuinkin viimeisillä voimillani sängystä nousta.

Pitäisi arvostelavaksi mennä sossuun ja selittää koko helkatin sotku. Kaivella kaikki tositteet kahdelta kuukaudelta ja jaksaa ja jaksaa....

ap

Vierailija
4/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä toinenkin!!

Vierailija
5/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamaan sua keräämään ne kuitit ja laskut ja antaa ruokakupongin

Vierailija
6/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tukiperhe

-velkajärjestely

-kunnon kuntoutussuunnitelma

-perhetyöntekijä

Vierailija
7/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ihan oikeat lääkkeet? Tuttavani sai mielialalääkkeet hänen miehensä kuoltua ja istui kotona tuijottaen seinää. Hän sai juuri ja juuri syötyä jotain ja oli todella zombi. Tuo lääkitys lopetettiin ja hän piristyi aivan silminnähden. Lähti töihinkin melko pian kun lääkitys vaihdettiin. Eli syynä tähän apatiaan todellakin oli ne väärät lääkkeet.

Vierailija
8/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan kassana, myyjänä Siwassa, kitkenyt kukkapenkkejä ja siivonnut aikoinaan.

Kun opiskelin uutta ammattia, meille syntyi vahinkovauva (oli kondomi) ja valmistuin vain kaksi kuukautta luokkamme jälkeen. Oli tervetullut lapsi. Ja aivan ihana.

Mies jäi hoitamaan lasta kotiin. Meiltä evättiin toimeentulotuki, koska isä on jättäytynyt töistä pois!

Itä-Suomen lääninhallitukseen valitus tehtiin, asiat korjaantuivat, mutta mitään sanktioita ei kaupungille annettu.

Ollaan aivan jumalattomasti painettu töitä ja käyty 80 kilometrin päässäkin töissä. Lapset olivat yli 10 tuntia hoidossa päivittäin.

ap

Vierailija
9/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jouduttaa käsittelyä.

Kelan sivulta

Sairastamiseen liittyvissä asioissa

ma-pe klo 8-18

020 692 204

Soita heti huomenna ja kiirehdi hakemuksen käsittelyä. Itse olen joutunut tekemään näin ja parhaimmillaan käsitelty jo samana tai seuraavana päivänä ja rahat siitä kahden päivän kuluttua tilillä.

Toimeentulotuen hakemisessa ei ole mitään pahaa tai väärää. Ainostaan hakemusten perusteella tukea myönnetään. Tee hakemus, netistä löytyy kotikuntasi sivuilta hakemuslomake ja täytä se valmiiksi. Laita kaikki tarvittavat liitteet mukaan.

Voit soittaa omalle sosiaalityöntekijälle ja hätätapauksessa saat muutaman kympin ostokortin johonkin ruokakauppaan ja sitä ei tarvitse maksaa takaisin. Summa riippuu perheen koosta.

Ostokortin voit hakea sosiaalitoimiston neuvonnasta jos sovit niin puhelimessa.

HÄtätilanteita varten on keinoja.

Yksi keino on vielä mainitsematta ja se on kirkon diakoniatyö. Katso paikkakuntasi ev-lut kirkon sivut ja sieltä diakonia ja soittoaika. Soitat ja sovit tapaamisen. Sieltä voi saada apua jonkun laskun maksamiseen ja myös ostokortin ruokaa yms. varten. Mukaasi tarvitset tositteita tuloista ja menoista.

Poliklinikkamaksuja voi siirtää maksettavaksi myöhemmin.

Itse olen kokenut pitkän sairastamisen, onnettomuus ja leikkaus ja siitä toipuminen. Kaikki mainitsemani keinot on tullut omakohtaisesti käytetyiksi. Halusin auttaa ja toivottavasti jaksat toimia sairaudestasi huolimatta. Jos et itse jaksa niin mies asialle.

Vierailija
10/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkajärjestelyyn vaaditaan aivan kammottavat velat.

ap

Vierailija
11/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitko kasin vastauksen, voisiko siinä olla syy? (ajattelin kun et kommentoinut sitä mitenkään, että jos jäi huomaamatta)

Vierailija
12/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilin tilanteenne puolesta juuri! :) Voimia!

Vierailija
13/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhetyö avohuollon tukitoimena

Lastensuojelulaissa velvoitetaan sosiaalihuollosta vastaava toimielin järjestämään lastensuojelun avohuollon tukitoimena tarvittaessa perhetyötä .

Perhetyö-nimikkeen alla voidaan tehdä työtä hyvin erilaisin menetelmin ja toimintamuotoja apuna käyttäen. Perhetyön yksiselitteinen ja kokonaisvaltainen määrittely on haastavaa. Perhetyön sisältö, toimintamuodot, tavoitteet, tekijät ja organisointi vaihtelevat eri paikkakunnilla mutta perhetyö toimintana on vakiintunut kuntiin.

Lastensuojelulain perusteluissa perhetyöllä tarkoitetaan esimerkiksi perheen kotona tehtävää perhetyötä, joka voi olla perhetyöntekijän antamaa keskusteluapua ja tukea erilaisissa arjen toiminnoissa. Perhetyöllä voidaan mm. tukea vanhempia heidän kasvatustehtävässään, tehdä vanhemmuuden arviointia ja järjestää lapselle hänen hyvinvointiaan tukevaa toimintaa. Perhetyö on usein käytännön avun ja psykososiaalisen tuen yhdistelmä.

Perhetyötä tehdään yhteistyössä perheen ja perheenjäsenten kanssa, mutta keskeistä työssä on aina lapsen edun turvaaminen. Osana lastensuojelutyötä perhetyö ei ole pelkästään tukea, vaan kontrollin elementti on aina myös läsnä. Kuitenkin perhetyössä on leimallista lähelle asiakasta viety ja perheen omia voimavaroja tukeva työskentely.

Lastensuojelun avohuollon tukitoimena järjestettävästä perhetyöstä tulee aina tehdä päätös ja tukitoimen järjestäminen tavoitteineen on kirjattava myös asiakassuunnitelmaan. Perhetyön tulee olla mahdollisimman tavoitteellista ja suunnitelmallista ja työskentelyn tarve ja tavoitteet kartoitetaan yleensä heti työskentelyprosessin alkaessa. Työskentelyn suunnitelmat laaditaan aina

Vierailija
14/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 000 riittää

Vierailija
15/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...setää tai tätiä tai vaikka naapuria, joka voisi sua helpata raahautmaan sinne sossuun ja aukomaan sun kanssa tota vyyhteä? siis ihan ketä vaan, joka olisi jollain lailla jyvällä jo valmiiksi tilanteestanne ja johon voisit luottaa?

Ja sit tohon lastensuojelun huostaanottokommenttiin. Älä ymmärrä väärin, mitä nyt sanon, sillä minun oma lapseni on ollut avohuollon tukitoimena 5 kk toisessa perheessä. Hän palasi sitten perheeseemme takaisin.

Sä oot nyt poikki. Sun miehes on ihan poikki. Ota vastaan se lastensuojelun apu, mitä tarjotaan. Luota siihen että huostaanottoa lastensuojelu ei tee, ellei sitä todella katsota lasten kannalta paremmaksi ratkaisuksi kuin tehottomaksi todetut muut avohuollon tukitoimet. Avohuollon tukitoimena lapsi voi olla huostaanoteetuna ja sijoitettuna joko laitokseen, ammatilliseen perhekotiin tai tavalliseen perheeseen max 6 kk. Siis avohuollon tukitoimena; te suostutte miehenne kanssa ja ymmärrätte, että se on lapsille parasta juuri nyt. Mutta sen kuuden kuukauden kuluessa teidän on SAATAVA itsenne siihen kuntoon että lapset voivat palata. Teillä pysyy huoltajuus ja elatusvelvollisuus (!), myös lapsilisät sossu tuolloin ottaa (siis huom: JOS tähän mennään) Te saatte tavata lapsianne ja teidän myös täytyy jaksaa tavata heitä, pitää kiinni sovituista tapaamisista ja raahautua niihin voimaantumaan vaikka puolen gramman palasina. Mutta kaiken muun ajan te saatte levätä ja kuntoutua, pitää huolta itsestänne ja toisistanne.

Kuuden kuukauden jälkeen huostaanotto muuttuu, se ei ole enää avohuollon tukitointa. Silloinkaan se ei tarkoita sitä että ette voisi saada lapsia takaisin, mutta työläämmäksi se käy.

Rakastatko lapsianne niin paljon, että voisit olla valmis luopumaan heistä, jos et pysty itse huolehtimaan heistä nyt? Sillä joskus suurinta rakkutta on luovuttaa.

Vierailija
16/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on?

Ei ketään kiinnosta 35-vuotias ihminen!

Otetaan yhteyttä kirkon diakoniatyöhön, ollaan kuitenkin maksettu isot summat kirkollisveroa...

Vierailija
17/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole, niin hankkikaa mahdollisimman nopeasti lapset kokopäivähoitoon päiväkotiin. Vaikka olettekin varmasti todella hyviä vanhempia, niin nyt kipeinä ja lopenuupuneina ette voi tarjota lapsille sitä miä he kipeästi kaipaavat.

Lasten täytyy saada päivittäin kokea myös aitoa iloa, riemua...sitä, että he saavat olla lapsia...ei tarvitse murehtia (lapset aistivät huolenne, masennuksen, pahanolonne) vaan voi olla lapsi ja keskittyä vain leikkiin.

Olisi hyvä, että lapsilla olisi teidän vanhempien lisäksi myös muita turvallisia aikuisia ympärillään. kääntöpuolena tietenkin te vanhemmat saisitte aikaa huokaista ja koettaa järjestää omaa elämäänne parempaan suuntaan.

Lastensuojelun tukitoimena kun haetaan lapsille kiireellisesti päivähoitopaikkoja, niin pitäisi järjestyä nopeasti. Tulottomina päivähoito on teille ilmaista...tämähän säästää myös teidän ruokakuluja kun lapset syövät monta ruokaa päiväkodissa.

Toivon todella että jaksatte hoitaa lapset päivähoitoon jos eivät siellä vielä ole. Jos todella olet noin huonossa kunnossa, että sängystä nouseminen on jo ponnistelujen tulosta...ja miehesikin on kipeä...on ilmapiiri teillä todennälöisesti melkoisen masentava lapsia ajatellen.

Huostaanotto ei varmasti tule kysymykseen...jos itse haluatte lapsenne pitää. lastensuojelun täytyy tulla vastaan ja auttaa teidän perhettä jaksamaan vaikeiden aikojen yli. Lasten kokopäivähoito on näistä toimista yksi.

hakeutukaa perheenä kuntanne perheneuvolaan. Sen palvelut on teille ilmaisia. Olisi todella tärkeää, että sinä äitinä saisit kunnon terapiaa ja lääkehoitoa...jos niistä on sairauteesi apua.

Ota ihmeessä sosiaalityöntekijä avuksesi toimeentulohakemuksen tekemisessä ja tietojen keräämisessä. Vie heti huomenna hakemus ja toimita kuitit ja tositteet muutaman päivän päästä...kunhat olette saaneet kaikki koottua. PÄÄASIA, ETTÄ SAISIT NYT TALOUTTANNE JOTENKIN HOIDETTUA ETEENPÄIN.

Voimia toivon teidän perheellenne todella paljon. Saanko kysyä minkä ikäisiä lapsia teilla on ja minkälaisista sairauksista te vanhemmat kärsitte?

Vierailija
18/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saadaan kodinhoitaja tänne auttamaan kerran, pari kuukaudessa.

Mulla on tunne-elämältään epävakaa personallisuushäiriö. Olin pari vuotta sitten sairaalassa ja se diagnosoitiin. Olen ihan oppikirjatapaus.

Hain jo nuorena apua oireisiini, mutta en saanut. Olen kuitenkin opiskellut ja tehnyt töitä. Välillä parempia aikoja. Kun oli elämä valoisaa, tehtiin tuo esikoinen.

Terapiaa olisi pitänyt saada, mutta Kela eväsi tuen siihen!

Ketiapiinia pitäisi mättää, mutta en selviä seuraavasta päivästä lainkaan. Olen aivan tokkurassa.

Vierailija
19/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietopalvelu Propelli

Mielenterveyden keskusliiton tietopalvelu Propellista saa neuvontaa kuntoutuspalveluista ja mielenterveyskuntoutujille tarkoitetuista lakisääteisistä etuuksista. Palvelu on tarkoitettu kuntoutujille, heidän läheisilleen sekä sosiaali- ja terveysalan ammattihenkilöille.

Neuvontapuhelin 0203 91920

•kuntoutusneuvojat ma, ti ja to klo 9-14, ke klo 9-16

•vertaisneuvojat pe klo 10-15 (Puheluun vastaa henkilö, jolla itsellään on kokemusta mielenterveysongelmista.)

Vierailija
20/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,näet nyt kaiken ihan mustana ja koko ajan selität miksi ei voi jotakin tehdä kun on tätä ja tota ongelmaa,mitä sitten?

Sun täytyy hyväksyä nämä teidän sairaudet ja oikeasti oppia elämään niiden kanssa,ei ne meinaa elämisen loppua ja köyhyyttä loppuelämään.Suomessa on ilmainen koulutus,ei maksa mitään,hae sinua kiinnostavalle alalle.

Olen ollut samankaltaisessa tilanteessa,käytiin ruokabussilla ja elettiin kädestä suuhun mutta siitäkin selvittiin.Otin itseäni niskasta kiinni ja PÄÄTIN että perkele,mä en luovuta ja teen kaikkeni että voin antaa lapsilleni paremman tulevaisuuden.Nyt olen pari kk vaille valmis unelma-ammattiini ja tulevaisuus näyttää loistavalta vaikka ei tulevasta olekaan tietoa.

Se on oikeasti niin helppo jäädä pohjalle makaamaan ja odottaa että joku nostaa sinut sieltä...kun sen ymmärtää ettei sieltä pääse kuin omilla jaloillaan rämpien niin alkaa tapahtuu muutoksia.

En oikeasti tarkoita tätä pahalla ap ja varmasti teillä henkisesti onkin todella raskasta mutta nyt sinun täytyy ajatella lapsiasi ja heidän tarpeitaan.Tee itsellesi joku aika suunnitelma esim.viikon päästä olen viimeistään lähettänyt sossuun laput ja huomenna haen pankista tiliotteen,ylihuomenna käyn kirjastossa kopioimassa kaikki laskut ja lääke/poliklinikka jutut.Perjantaina hommaan postimerkin jne.

Jos selviät yhdestä tehtävästä päivässä niin viikon päästä olet jo saanut postiin tärkeät laput.