Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan aivan loppu!

Vierailija
29.03.2011 |

Molemmilla meillä on ammatit, minä jouduin pätkätyöhelvettiin. Sairastuin vaikeaan mt-sairaiteen.

Mies on tehnyt töitä koko ikänsä, vaihtoi ammattiakin. Nyt hänkin sairastui ja olemme täysin rahattomia.

Olen joutunut aivan kammottavaan kierteeseen, kuntoutusta ei saa, en saa ansiosidonnaista, en mitään. Haluaisin uudelleenkoulutukseen, mutta pallotellaan vain luukulta toiselle.

Ollaan oltu ilman mitään rahaa ja todella rikkipoikki. Meillä on kaksi lasta. Sairauteni takia olemme lastensuojelun asiakkaita. Lastensuojelu ei voi kuulemma auttaa mitenkään, koska kunta on päättänyt, että huostaanotto on helpoin keino aina kaikessa.

Pidämme lapsistamme hyvää huolta ja rakastamme heitä. Jatkuvat vastoinkäymiset ovat vain vieneet voimamme. Toimeentulotukea pitäisi mennä hakemaan, mutta ahdistaa jo valmiiksi. Lastensuojelu ei saa sitä toimeentulotukea antaa.

Jaksan juuri ja juuri lapsille ruuan laittaa ja pitää heitä sylissä. Isä on todella kipeä ja sairauspäivärahahakemus viipyy kuukauden Kelalla. TES:n mukaan vain 28 päivää maksetaan palkkaa (oli noin 1600/kk) sairausajalta ja sen jälkeen ei mitään. Meillä molemmilla opintolainaa ja lääkekulut kammottavat. Samoin poliklinikkamaksuja.

Kohta ei ole ruokaa lapsille.

Älkää laittako mitään julmia viestejä, en jaksa!

Kommentit (55)

Vierailija
22/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laaja-alainen ahdistus, paniikkihäiriö ja tunne-elämältään epävakaa persoonallisuushäiriö.

Miehellä 33-vuotiaana todettu I-tyypin diabetes (todella harvinaista!), alipainoinen, verenpainetauti, ASO-tauti, fibromyalgia. Polvi tähystysleikattiin 7 viikkoa sitten ja siitä alkoi kamala revohka: jalka ei parane ja fibromyalgiadiagnoosi tuli. Fysioterapiaan kamalat jonot ja mies on todella kipeä. Nukkuu aina.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huostaanotto on ainoa apu, mitä kunnalta saa? Ei voi mennä niin, sitten on uskomatonta. Avohuollon tukitoimenpiteitä pitää tarjota perheelle!

Vierailija
24/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja potilasasiamies

fysioterapia ---huijaat jonotilanteesta

Vierailija
25/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti jos perheessä toinen vanhempi kärsii mielenterveysongelmista...on toisella puolisollakin melko suuri riski masentua tai oireilla muutoin henkisesti...uupua tms.

Tuo, että miehesi vain nukkuu päivät...ei jotenkin tunnu selittyvän millään hänen saamallaan diagnoosilla. toki nuo diagnoosit ja oireet ovat yhdessä sellaisia, että ne vetää mielen matalaksi.

Sängynpohjalle on aivan liian helppo jäädä. Oman mieheni polvia on leikattu usein ja 7-viikkoa on melko lyhyt aika kuntoutumiseen. polve kuntouttaminen vaatii päivittäistä kuntoutusta ja liikkumista...se ei kuntoudu jos vain päivät makaa.

Miehesi kannattaisi myös hakea apua mielenterveystoimistosta tuohon omaan jaksamiseeensa.

onko teillä lapset päiväjoisossa?

Vierailija
26/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko lastensuojelu ilmoittanut, ettähuostaanotto on ainoa apu, mitä kunnalta saa? Ei voi mennä niin, sitten on uskomatonta. Avohuollon tukitoimenpiteitä pitää tarjota perheelle!

Lastensuojelun sos.työntekijä antoi meille sähkölaskuun jne rahaa. Sai moitteita siitä! Sosiaalityöntekijä pahoitteli kovasti ja sanoi, että päättäjät ovat silmät sokeina: kaupunki maksaa yhden lapsen huostaanotosta jopa 250 euroa vuorokausi! Mitään muuta ei tipu, vain huostaanotto!

Olen itsekin aivan shokissa ja otin erääseen lehteenkin yhteyttä.

ap

Vierailija
27/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te saatte rahaa jos minäkin saa. Sinä saat rahaa soskusta koska olette lapsi perhe ja työtön. ja jos ei sosku maksa niin se on lapsi perheen heitteille jättö. eikä ajateltu sitä että siellä on kaksi lasta huolletava. Jos olisin lastensuojelu yksikössä niin aina niille perheille tulee vaikka ostokortti ettei lapset jää ilman ruokaa.

Vierailija
28/55 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapiaan aivan kamalat jonot.

Mies on masentunut, mutta ei suostu myöntämään sitä! Mutta saa erästä lääkettä, joka auttaa luultavasti siihenkin.

Mies on laiha ja syö 2*800 mg buranaa, 4*500 mg panacodia ja 2*150 mg lyricaa. Vähemmästäkin pönttö sekaisin. Lääkärit määräävät lääkkeitä, mutta muuta ei tapahdu.

ap

Vierailija
29/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta 250 e per vrk? Ja mistä kaupunki sen rahan saa? En nyt ymmärtänyt. Olen ymmärtänyt, että huostaanotto on kallis toimenpide, johon ei helpolla ryhdytä.

Vierailija
30/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut oikeen edes sängystä nousta. Lapsi oli siinä vaiheessa jo koulussa ja kävi kaupassa ja lämmitti itse ruuan mikrossa. Raha-asiat ja kaikki oli sekaisin. En jaksanut selvittää paperiasioita. Soitin diakonissalle joka sanoi, että kerää kaikki mahdolliset paperit muovipussiin ja tule tänne. Olisi ollut valmis tulemaan myös meille. Menin sitten sekaisten papereiden kanssa diakonissan luo, joka järjesti paperit. Soitteli laskuista. Teki mulle listan, että mitä pitää tehdä. Yhdessä mietittiin aikataulu, mitä teen milloinkin. Samalla sain myös puhua pahasta olosta. Kaikki asiat järjestyivät. Olen ikuisesti kiitollinen tuolle ihanalle diakonissa naiselle! Joten suosittelen diakonissalle soittamista. Soskussakinvoi olla ihan mukavia työntekijöitä, jotka eivät arvostele. Minulla ainakin on aina ollut avuliaita ja ystävällisiä. Velkajärjestelyyn ei tarvi olla mielettömät velat esim 10000 euroa ja velka järjestely on mahdollinen.

Vierailija
31/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yksi asia kerrallaan. Jos ajattelet kaikkea yhtäaikaa niin se vie kaikki voimasi. Tärkeä ajatus on, että kaikki järjestyy - se täytyy pitää kokoajan mielessä. Sen lisäksi yksi käytännön asia kerrallaan. Joko diakonissalle soitto tai soskuun. Kuten jo aiemmin kirjoitin suosittelen, että soitat diakonissalle ja lähdet sitä kautta purkamaan vyyhtiä.

Vierailija
32/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika mennä nukkumaan. Huomenna jaksat tehdä ainakin yhden asian. peruna kerrallaan tämä kasa selviää. Sait hyviä neuvoja, jotka voivat auttaa muitakin. Kauniita unia, enkelin kuvia! Voimia sinulle - edes näin virtuaalisesti.

Vierailija
33/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa.

Kyllä näin on: yhden lapsen huostaanotto maksaa kaupungille jopa tuon 250 euroa vuorokaudessa! Mutta toimeentulotukea lastensuojelu ei saa myöntää. Perhetyö on aivan naurettavaa ja sosiaalityöntekijöistä huutava pula. Istuvat 10-12 tuntisia päiviä tekemässä töitään ja yhä useampi lapsi otetaan huostaan. Kaikki voimavarat lastensuojelulla menevät huostaanottoihin. Ovat aikaavieviä ja työllistäviä.

ap

Vierailija
34/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tällä kertaa ei mitään järkyttävää kuraa viskattu niskaan!

Kiitos kaikille neuvoista ja rukouksista! Menen nukkumaan ja huomenna etsimään jostain apua.

Siunausta teille kaikille ja jatketaan tätä keskustelua, koska vaalitkin lähetyvät...

ap

Vierailija
35/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnjako on sellainen, että lastensuojelun kautta ei toimeentulotukea myönnetä, mutta eihän sillä ole mitään väliä. Toimeentulotuen saatte, mutta se täytyy vain hakea eri virkailijalta.

Minkä hintainen asunto teillä on? Paljonko jää maksettavaksi asumistuen jälkeen?

Vierailija
36/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ap. Muista, että kaikki järjestyy! Kokemuksesta voin kertoa, että monesta suosta olen noussut, vaikka toivottomalta on tuntunut.

Vierailija
37/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes täällä keskustelupalstalla.

Tästä se lähtee. Kuten huomasit..löytyi palstaltakin mukavia, empaattisia ja ystävällisiä ihmisiä valmiina uhraamaan aikaa sinulle. Löydät varmasti apua myös kuntasi sosiaalitoimistosta (toimeentulotukea) , diakonissalta (apua selvittämään paperiasioita) lastensuojelulta.

Lastesuojeluun voit napakasti sanoa, että huostaanottoon et missään nimessä suostu, vaan haluatte ja vaaditte avohuollon tukitoimia. Eli siivousapua kotiin, keskusteluapua kotiin, joku joka säännöllisesti käy teillä ja voitte päivittää asioita...hän voi vaikka laikkiä lapsen kanssa tai muuta vastaavaa.

Mutta kuten joku jo sanoi...nyt ensimmäisenä HETI keskiviikko aamuna kun lapset menneet kouluun ja hoitoon, tartut puhelimeen ja soitan paikkakuntasi diakonissalle ja koetat saada ajan hänelle mahd. pian.

Kerro puhelimeassa jo pääpiirtet tilanteestasi ja hän antaa ohjeet joiden mukaan toimit. esim. "kaikki mahd paperit rutussa muovipussiin ja katsotaan yhdessä ja mietitään".

Diakonissat ja sos.työntekijät ovat kaiken nähneitä, joten sun ei tarvitse hävetä tilannettasi.

Tseppiä! Tule kertomaan kuinka tilanne siellä etenee...tältä saat tsemppausta ja tukea. Me kaikki toivomme, että saisitte asioitanne paremmalle mallille!

Muista, yksi asia kerrallaan.

Vierailija
38/55 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt meille.

Ruokakuponkeja saa hakea.

ap

Vierailija
39/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sairaslomalla viime joulukuusta lähtien.Lääkärit kirjoittivat kuukausi kerrallaan, ensimmäisen 28päivää työnantaja maksoi palkan, sen jälkeen olen saanut kelasta.Ja aina odottanut 4vkoa sairaspäivärahapäätöstä.

Sain myös leikkauksen seurauksena 1-tyypin diabeteksen, haimalääkityksiä yms. kerrasta meni lääkkeisii 300e, mutta kelassa vaan kesti ja kesti, jotta tekivät lääkkeiden erityiskorvattavuus päätökset.Soittelin Kelaan erään kerran.

Panttasivat siis molempia päätöksiä, mutta lääkkeitä piti silti hakea (entisten lääkkeiden lisäksi).

Tiedän, että on raskasta, mutta nyt AP kaivat ne paperit, otat sossuun sekä diakoniaan yhteyttä!

Tsemppiä!

Vierailija
40/55 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sinulla ketään ystävää, sukulaista tai tuttavaa jolta voisit pyytää apua? Itse olen ollut samassa suossa, tosin YH:nä ja olin varma etten selviä.

Laitoin sossuun sähköpostia (muuta en jaksanut) ja siitä se alkoi avautumaan. Sain maksusitoumuksen apteekkiin ja tilille rahaa HETI ja jatkossa tapasimme kerran kuukaudessa ja he maksoivat ns. ihan kiltisti koska tiesivät ettei rahaa ole. Joku sanoo että siellä joutuu tappelemaan mutta ei meillä ainakaan. AINA täti myös kysyi tarttenko muuta apua että hän voi kyllä soittaa tai täyttää esim. kelan kaavakkaita tms. kanssani jos en jaksa.

Itse olen jo voiton puolella, elämä hymyilee. Eli TOIVOA on aina.

Ja itse olisin tosiaan valmis auttamaan ystävää ja tuttavaani joka olisi samassa jamassa kuin sinä koska tiedän mitä tarkoittaa kun ei jaksa. Siksi kannustan sinua pyytämään apua. Rohkeasti vaan, voit yllättyä miten ihania ihmisiä läheltä löytyy kun uskaltaa pyytää.

Tsemppiä ja VOIMAAA jaksaaa !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi