Onko vielä Joululahjoja muille tiedossa? Eli la Joulukuussa 2011 :)
Heissan!
Tein testin viikonloppuna ja positiivinenhan se oli suureksi yllätykseksi. ELi meidän perheeseen on tulossa neljäs lapsi ja totaalisena yllärinä. =)
Huonoa oloa esiintyy jonkin verran, mutta nuo rinnat ne vasta kipeet onkin. Massu on nii turvonnu ja nälkäinen. Ihanata.
Muita? Tulkaa esille!! :-)))
Kommentit (111)
Mistähän aloittaisin...
27v. neljän lapsen äiti, videttä odotetaan.. oikeastaan seitsemättä.. kaksi enkelipoikaa. (rv.13 ja rv.15)
Viimeisin oli nyt tammikuun lopulla. Mitään syytä ei ole patologisissa tutkimuksissa selvinnyt, huonoa tuuria kuulema.
Nyt ollaan oltu asenteella, tulee jos on tullakseen.. olin aivan sata varma että en ole raskaana ja menkkoja odottelin aamuksi, kellon tarkat nimittin ovat. Vaan niitä ei sit kuulunutkaan ja niimpä kävin testin ostossa ja testiä tehdessä olin varma ettei tule mitään toista viivaa vaan SUUREKSI yllätykseksi tulikin :)
En tosiaan tiiä millainen on olo aika sekava.. vaan salaa onnellinen. Kolmas kerta toden sanoo, miten käy. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :)
Oireita kyl on; maha ja selkä kipuilee koko ajan, väsyttää ja toissa yönä oli maitoa tullut niin että yökkäri oli kastunut.
Ei kai se auta kuin olla onnellinen nyt näistä päivistä ja surra sitten jos sen aika tulee.
Lumikukka 4+0
Onnittelut ja tervetuloa kaikille uusille plussanneille ja mukaan liittyneille!
Meillä on ollut viime viikot tohinaa muuton kanssa, mutta nyt alkaa jo hieman pahin härdelli rauhoittumaan, kun on saatu muuttolaatikot ja pussit ja nyssäkät suurin piirtein järjestettyä omille paikoilleen. Vähän olen miettinyt, miten me saadaan sitten loppuvuodesta nukkumajärjestelyt hoidettua, kun tällä hetkellä koko perheen sängyt on vieri vieressä samassa makuuhuoneessa, ja kun siihen vauvan myötä olisi hyvä mahtua vielä yksi pinnasänkykin, niin ahdasta tulee. Ja vauvan vaatteillekin olisi keksittävä joku järkevä paikka. Täytyisi alkaa pikaisesti rempata yläkertaan vanhemmalle (kohta 5v.) tytölle omaa huonetta, niin saisi vähän tilanpuutetta helpotettua. Ois vaan kesän aikana muutakin askaretta (terassi, portaat, pihatöiden aloittelua) luvassa, että saapa nähdä miten tuon sisärempan etenemisen kanssa käy.
Oma olo on ollut ihan äärimmäisen nuutunut. Voisin nukkua melkein koko ajan, mutta pienet lapset ei armoa juuri anna. Kyllä tänäänkin laitoin lastenohjelmaa tunniksi pyörimään ja torkahtelin sen turvin, ja samoin eläinleikin tiimellyksissä huilasin lattialla ja torkuin siinäkin välillä pikkueläinten liikuttelun lomassa.
Huono olo vaivaa edelleen vaihdellen pitkin päivää. Pari kertaa oon käynyt vessanpöntöllä yökkimässä, mutta kaikki syömiset on kuitenkin juuri ja juuri pysyneet vielä sisuksissa. Ihan hyvä, jos ei tällä kertaa tarvitsis alkaa oikein oksentelemaan. Etenkin kakkosen odotusaikana tuli kyllä sekin homma ihan riittävän tutuksi. Yöks!
Ja Rachelle, lohdutukseksi voin kertoa, että mullakin oli riesana tuo ripuli reilun viikon päivät. Nyt se vaiva on onneksi helpottanut, mutta mielenkiintoista oli saada tuollekin ongelmalle kauttasi "nimi".
Huomenna olisi esikoisen 5-vuotisneuvola, ja sen yhteydessä aion puhua neuvolatädille myös tästä uudesta raskaudesta, niin lähtee tuo neuvolarumbakin taas käyntiin. Mukavaa, kun on ollut sama tuttu hoitaja esikoisen odotusajoista asti, niin on meidän perheen asiat tulleet hänellekin tutuiksi.
Nyt pitää lähteä laittamaan lapsille iltapalaa.
Vointeja kaikille!
Pilvi rv n. 6+5
Eli toivotan kaikille onnea jouluvauvojen odotukseen!
Itse siirryn jälleen takaisin tuonne kuumeilijoihin keskenmenon jälkeen uudelleen raskautta yrittäviin... Eli eilisen ultran perusteella lääkäri totesi tällä kertaa tuulimunaksi. Nyt odotellaan ensi viikolle aikaa sairaalaan kohdun tyhjennykseen. Keskeytyneessä keskenmonossa sain vaadittua lääkkeellisen sijaan kaavinnan, mutta nyt lääkäri piti kyllä tiukasti kiinni, että lääkkeillä tämä tyhjennetään pois. Eli ei siis riitä, että kärsii henkisesti vaan tahdotaan vielä laittaa ihmispoloinen kärsimään fyysisesti. Kaavinta oli niin "helppo", nukutuksessa tapahtui ja asia oli sillä selvä. Niukkaa vuotoa oli vähän ja nyt sitten saattaa olla sitä vuotoa viikko tolkulla tiedossa... Tosin tuumattiin miehen kanssa, että tämä esikoisen yrittäminen alkaa tuntua jo siltä, ettei koskaan onnistu, aina menee kesken. Koiran hankinta ois vaan niin paljon helpompaa..
Ensinnäkin nippe82 voimia sinulle! Tosi harmi että niin kävi:( toivon sulle pian pysyviä plussia!
No niin itse olen kerennyt vähän huonosti olemaan koneella töitä riittä, ja pikku taapero vielä varmistaa että muitakin hommia riittää. Onneksi minulla koko toukokuu vapaata, sillä nyt tuntuu oikeasti että ellen kohta istahda niin pää menee pyörälle. Mulla on ollut uni ongelmia. En saa unta öisin vaikka kuinka hyvin syön ja menen kävelylle ja luen tunnin ennein nukkumista niin ehei ei se uni vaan tuu, vaikka olen ihan naatti. Pahinta on se että herään aamuisin 6.30 mutta jotenki herään aina sen tunnin aikaisemmin plus sitten että olen varmaan nukkunut jotain 2h. Tää on kestänyt jo kohta 4vk. Onneksi sentään ei pahoinvointeja ole kuin lievää kuvotusta ja vatsaa sattuu ja turvottaa ihan hullun lailla. Huhhu saakohan tekstistä mitään tolkkua. Niin neuvola ajan sain ensi viikoksi jo. Mutta vointeja kaikille ja ilmoitelkaa itsestänne:)
Voimia suruun Nippe82! :( Älkää luopuko toivosta.
Voi vitsi että olen ollu väsyny! Ja tänään on ollu muutenkin huono olo,yököttää ja paleltaa. Lämpöäkin taitaa olla vähän... :( Kunhan ei nyt kauheen kipeeks olis tulossa. Onneks on pääsiäisen pyhät vapaata...
Oon miettiny pääni puhki ens kesän ja syksyn työkuvioita. En tiedä yhtään mitä pitäis tehdä. Pitäis vastata nykyiseen työpaikkaan,että haluanko jatkaa siellä syksyllä vai mitä meinaan tehdä. Työsopimus siis ollut määräaikainen ja lisäaikaa olis nyt luvassa. Mutta mikäli kaikki menee hyvin,niin en ehtis olla siellä sitten enää kuin nelisen kuukautta... Ja kesän suhteenkin olis tehtävä jotain päätöksiä. Yhteen toiseen paikkaan kysyttiin tekemään sijaisuutta muutamaksi viikoksi kesällä. Mutta jos väsymys on tätä luokkaa,niin huh huh...! Onneksi kuulun liittoon,niin en ihan puillapaljailla ole,jos en jatka.
Tekemäni työ on melko haastavaa ja sekä henkisesti että fyysisesti kuormittavaa. Vaikeita päätöksiä siis edessä,itseäkin olisi mietittävä. Olen aina ollut herkkä väsymään,johtuen kroonisesta sairaudesta jota sairastan (periytyvyydestä ei varsinaista tietoa/näyttöä). Mistä sitä taas tietää mikä on oikea päätös... Ja ylimäärästä stressiäkin pitäis välttää...
Ens viikolla olis eka neuvola-aika,sillon olis viikkoja takana tasan 8 :) Mitenköhän tässä malttaa ootella sinne asti... :)
Voimia kaikille ja tervetuloa uudet!
Moikka! La osuis suunnilleen 27.11. mutta koska kolme aiempaa lasta ovat viihtyneet masussa yliaikaiseksi ja syntyneet kaikki loppuviikosta niin tämäkään tapaus tuskin poikkeusta tekee ja se taas tarkoittanee sitä että meille tulisi kanssa joulutonttu :) Saan siis varmaan pinoutua tänne joulutonttujen listaan?
Olen siis 29-vuotias (mies täyttää 31 tänä vuonna), kolmen lapsen äiti Uudeltamaalta. Aiemmat lapset ovat syntyneet 9/02, 6/05 sekä 3/09. Ja tämä neljäs tulee sitten olemaan tällainen pikku ylläri :) Olen 2.5. palaamassa hoitovapaalta takaisin töihin (töitä oon tehny viimeiset 1,5 vuotta keikkaillen, mutta siis palaan omiin töihin) joten työnantaja varmaan ilahtuu kun käväisen vain puolen vuoden visiitin työmaalla.
Ensimmäinen neuvola on 29.4., sain viimein eilen varattua. ja np-ultra ois sit pe 13.5. Voisko enää epäonnisempaa päivää ultralle valita? Toivottavasti päivämäärä ei ole kuitenkaan enne. Olen kärsinyt valtavasta kuvotuksesta viimeiset 2-3 viikoa, mitään ei tekis mieli syödä ja väkisin on vaan syötävä, muuten tulee vielä hirveämpi olo. Ja iltaisin oon ihan väsynyt ja päänsärkyinen. Toivon tilanteen kuitenkin kohta helpottavan.
Täällä tais olla jokunen muukin neljättä odottava? Ja joku oli jo joutunut luopumaankin tontustaan, pahoittelut heille :(
terkuin, Kolmekamua rv 8+4
En mä mitään oikeesti sekoile.. Mun alkuperänen nimimerkki on joskus ollu kolmekamua ja kirjoitin sen sit nimimerkiks mut näköjään mä oonkin Juhotus :) Oho..
ent. kolmekamua nyk Juhotus rv 8+4 ;)
Voimia Nippe82, kovin raskaasti teitä koetellaan.
Juhotus, meillekin neljättä odotellaan. Suunniteltu, mutta yllättävän pian tulossa tämä neljäs. Isommat lapset ovat vuosikertoja 02, 04 ja 08. Just jätettiin päivähoitohakemus nuorimmasta, mies on hoitovapaalla elokuuhun, mutta pariksi kuukaudeksi pitää pienin laittaa hoitoon tuossa välissä. Tuntuu hölmöltä, mutta ei nyt ole mitään lomia jemmassa, joilla voisi tuon pätkän olla kotona.
Omassa navassa ei erikoista. Aika oireetonta oloa. Yritin varata neuvola-aikaa, mutta terkka on lomalla tämän viikon, joten palaan asiaan pääsiäisen jälkeen. Kuvittelen pääseväni pikapuoliin ultraan, kun ei ole ollut niitä kuukautisia, joista la:n voisi laskea.
Aurinkoista pääsiäistä kaikille!
Täällä kirjoittelee pitkään kuumeillut ja nyt esikoista odottava 25. tuleva äippä :) Pitkään olen lueskellut näitä keskusteluja täällä ja joskus tuolla kuumeilijoiden puolella olen kirjoitellut. Noh, viime sunnuntaina tein 2 testiä ja kovasti raskaana ollaan. Ajattelin nyt sit liittyä joukkoon. Mukavampi porukassa jakaa tunteita ja oireita ;) Ja muutenkin kuulla miten muilla odotusaika menee..laskureiden mukaan LA olis 17.12. Ensi viikolla on alkuraskauden ultra ja eka neuvola.
Oireita ei oikein muuta kun et vessassa saa ravata ja maha pömpöttää aika kivasti..oisko sitä turvotusta.. :)
Mites muilla?
Mutta nyt töihin..
T. IinaSofia rv 5+5
Hei
Meidän tie vei hoitojen kautta onneen. Ensimmäinen alkion siirto sai aikaan plussan. nyt rv 4+3 joten alussa ollaan. Kaikki vielä niin hentoa ja haurasta.
En voi uskoa tätä todeksi. Samalla sitä pelkää jotta voiko tämä olla totta kun matkan varrella ollut niin paljon vastoinkäymisiä.
Tuntemuksia: Hieman öllö olo ja nipistelyä. Tissit aivan normit ei tuntemuksia vaikka kuinka puristaisi;) Lääkäri sanoikin jotta se ei ole mikään puute vaan jokainen yksilö. Joillakin ei oireita lainkaan.
Uskomaton matka alkanut. Toivottavasti saamme tämän ihmeen pitää.
Tsemppiä kaikille.
Tervetuloa uusille ja toivottavasti kaikki menee hyvin meille!
Itselläni on ollut ihan hirveitä menkkamaisia alavatsakipua, onkohan ihan normaalia. Ensimmäisessä raskaudessa ei ihan näin kovaa kipua tainnut olla. Pitäsikö mennä ihan varhaisultraan? Onko joku mennyt jo? Muuten vointi on ihan hyvä eikä pahoinvointeja ole, rinnat ihan kipeinä mutta ei sekään jatkuvasti. Tuntuu ihan erilaiselta sain eilen nukuttua PITKÄSTÄ aikaan n.8 tuntia. Ihana olo:) ja aurinko paista niin ihanasti mitä tässä enempää voi toivoa? Mennään koko porukalla tänään ulos. Pitäisi vielä taaperolle hankkia välikausikengät jotenki se on jäänyt ihan unohduksiin muita kamppeita ollaan hankittu, jospa nyt matkalla tarttuisi mukaan. Ihanaa odotusta ja kevättä teille kaikille!
choco1: mulla on kanssa ollut useempana päivänä tollasia menkkakipuja muistuttavia oloja. Ja niinkun aikasemmin tuolla kerroin,niin yhtenä yönä oli tosi kovaa kipua. Soitin sitten neuvolaan ja sanoivat ettei pitäis olla mitään vakavaa,kun ei ole vuotoa. Kohtu kasvaa/venyy,niin siitä tulee tollasia tuntemuksia ja toisilla ne tuntuu rajumpana.
Nyt on tässä pääsiäisen pyhinä väsymys ja huono olo lisääntyny huikeesti. Yhtenäkin päivänä nukuin 13 tunnin yöunet ja päivällä vielä päikkärit :o Ja parina päivänä ruokaa laittaessa on yököttäny,enkä oo sitten ruokaa voinutkaan syödä,vaikka ne kyseiset ruuat on aiemmin maistunu erittäin hyvin. On tää jännää... :D
Ihanan aurinkoisia päiviä kaikille!
Hei!
Ilmottaudun mukaan! Esikoinen on tulossa ja tieto siitä tuli pari viikkoa sitten. Jännittää hurjasti ja välillä koko homma tuntuu ihan epätodelliselta. Sen takia mietinkin varhaisultrassa käymistä, mutta en ole vielä päättänyt menenkö vai en. Mitenkä siellä, onko kukaan ajatellut käydä yksityisellä ultrassa ennen niitä "virallisia" ultratutkimuksia? Olo on kyllä ihan "raskas", väsyttää ihan koko ajan, ja huono olo vaivaa välillä, tosin lähinnä vain jos ruokailujen väli venyy liian pitkäksi.
Nipelle halit :( Tympee juttu.. jaksuja jatkoon!
Joku kyseli neljättä odottavaa, käykö viidennen?? :)
Olen menossa 6.5. alkuraskauden ultraan yksityiselle.. olen käynyt aina ja suosittelen, antaa se niin paljon voimia ja minusta 12 viikon kunnaliseen on niiiiiiiiin pitkä aika niin oman mielenrauhan vuoksi olen käynyt varsinkin näiden km:n jälkeen tuntuu että ehdottomasti, vaikka eihän se mitään takaa et siellä on kaikki ok vaan saa edes hetken henkistä jos kaikki ok.
Ja niitä oloja; mahaa nippailee, välillä ällöttää ja koko ajan väsyttää :/ normaalisti nukun n.8h nyt 10h ja päikkärit on otettava.
Miten muilla, heittääkö mieli kuperkeikkaa raskauteen suhtautumisessa?
Mulla on ihan hirvee myllerrys, vaikka on toivottu vauva. En tiiä onko noi keskenmenot takana vai miks vaan välillä tulee hirveä pakokauhu et apua, mitä oon tekemässä ja toisessa hetkessä oon kyyneliin asti onnellinen.. hormoonitko?? Hirveelle tuntuu kun välillä on niin kielteisiä tunteita. Oikein hävettää myöntää.. van jospa menis pian ohi, on tämä nyytti niin toivottu, kun sais vaan mukana pidettyä.
Nyt täytyy mennä jatkamaan ulkohommia, synti olla sisällä tällaisella säällä :)
Tarrasukkia ja onnellista odotusta;
Lumikukka 4+6
Nippe suuri hali täältä, ja voimia jatkoon.
Tervetuloa kaikille uusille, ihana että tänne alkaa tulemaan porukkaa.
Ihana oli tuo pääsiäinen ku sai nukkua niin paljon ku huvitti ja pahoinvointikin oli lähes tulkoon koko loman ajan omilla teillään. Huomenna alkaakin sit taas arki ja varmasti myös pahoinvointi. Oon onneksi huomannut pääsiäisen aikana, että makiaa en voi syödä ja riittävän tiheään syöminen estävät tuon pahoinvoinnin esiin tulon. Ensiviikon keskiviikkoon pitäisi malttaa et pääsis ekaan neuvolaan ja seuraavana päivänä oliskin sit jo toinen neuvola jossa sitten ultrataan. Eli pääsen kunnalliseen ultraan vko 9+ jotta saisin lähetteen perinnöllisyysklinikalle.
-tinneri 8+2
Pääsiäinen on ohi ja huomenna taas työt kutsuu. Olikin tosi huikeat säät :)
Vea: Meille on kans tulossa esikoinen ja tiistaille sain ajan ultraan..en todellakaan jaksa odottaa minnekkään 12 viikolle ja onhan se ihan hyvä saada tietää onko siellä kotona edes ketään.. :)
Viikon ajan joka päivä on koskenut mahaan samanlaista kipua kun menkkakivut, josko se on sitä kohdun kasvamista..
No mut nyt Täydellisten Naisten pariin.
T: IinaSofia 6+2
Minäkin ilmoittaudun tänne:)
Meillä 2 lasta. 2002 ja 2004 syntyneet pojat.
2 v sitten sain keskenmenon viikolla 12.
Nyt laskettuaika on 17.12.
Tosi paha olo, rinnat kipeät, väsy, maha pömpöttää jne. Ei paljoa positiivisia ajatuksia juuri nyt.... tämän olon takia. Vaikka vauva on haluttu. Mutta hyvä, että olo on tällainen niin tiedän, että kaikki hyvin. Viimeksi (silloin 2 v sitten) paha olo loppui viikolla 10 ja pari viikkoa myöhemmin selvisi ultrassa, että raskaus oli mennyt juuri silloin kesken.
Pidetään peukkuja meille kaikille. Jotta vaavit pysyy kyydissä ja että olo ei olisi ihan kauhea.. ainakaan kovin pitkään:)
Aivan mahtavaa, onnea kaikille kanssaplussanneille! Esikoinen tulossa vuoden lopussa. Juku, että jänskättää!
Minä olen 34, mieheni 36. Vauvaa on väsätty nyt puolitoista vuotta, ja vihdoinkin tärppäsi. Hämmentävää, en vielä ole varannut neuvola-aikaa, onkohan Helsingissä pitkät jonot? Onko kukaan käyttänyt yksityisiä neuvolapalveluja, onko niitä?
heip.
Olen kovin ahkeraan käynyt lukemassa kirjoituksia täällä, mutta en tuon ensimmäisen "ilmoittautumisviestin" jälkeen ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Kovin montahan meitä jo on ja lisää varmasti vielä ilmaantuu!
Kävin kaksi viikkoa sitten jo ensimmäisessä neuvolassa (oli th-lomien takia hieman aikaistettu) ja ultra-ajankin sain 16.5. Laskettuaika meillä on 1.12. eli nippanappa kuulun tähän porukkaan :)
Odotus on tähän saakka mennyt yhtä hyvin kuin esikoisen odotus sujui, eli lievää kuvotusta lukuunottamatta en kärsi mistään sen kummemmista oloista. Väsymys on ainoa arkea haittaava vaiva..aina taaperon (1v9kk) päikkäriaikaan on itsekin käytävä lepäämään.
Noista negatiivisista ajatuksista joku mainitsi..niin täälläkin välillä tulee sellainen olo, että mihinhän sitä ryhtyikään. Vauva on todella toivottu ja olen aina halunnut useamman kuin yhden lapsen, mutta silti toisinaan ajattelee sitä miten esikoisen kanssa arki menee kokoajan helpompaan suuntaan omatoimisuuden ja itsenäisyyden lisääntyessä..ja kohta sitä taas ollaan "lähtöpisteessä". Mutta menihän tuo esikoisenkin vauva-aika yhdessä hujauksessa joten eiköhän tämän toisen kirpun kanssakin pärjätä :)
Mutta nyt levolle, että jaksaa loppupäivän!
Hyviä vointeja ja aurinkoista odotusta kaikille!!
yritetääs nyt antaako kirjoittaa..
Mulla on ollu hillitöntä tunteiden vuoristorataa tämä odotuksen alku.
Ensinäkin raskaus oli suuri yllätys. Meillä on jo ennestään 3 lasta ja olemme olleet hyin tyytyväisiä tuohon lapsi lukuun ja sitten tällänen pikkunen ylläripylläri sai _kaikki_ suunnitelmat uusiksi. Meillä on meneillää Hometalotaistelu ja talous kuralla ja ja ja muuta kivaa. Kai sitä sitten aina jotenki selviää. Kyllä silti miettii että mitä miten ja miksi. Toivottavasti odottamisen onni löytyisi pian.
6+4 viikoilla kävin yksistyisellä ultrassa oireiden puuttumisen vuoksi. Kätilö joka ultrasi sanoi kohdun olevan hyvin kookas, mutta kohdussa ei ole ketään eikä mitään. Kehoitti hankkimaan ajan lääkärille seuraavan viikonaikana. Tuulimunaksi sitä meinas.
Vaikka raskaus oli yllätys niin surin tätä lausuntoa enkä suostunut tyytymään siihen, varsinkin kun tunsin kohdun reunan 3sormea navan alla. Pari päivää siitä pääsin terveystaloon uuteen ultraan jossa löytyi sikiö sykkeineen :) Näin ollen laskettuaikani on 3.12.11 =)
Voimia kaikille odotukseen älläoloihin ja mielisykkyröihin, toivottelee LINORA rv 7+3