Jos on viisi tai kuusi lasta, ei tarkoita sitä, että osaat lapsia kasvattaa....
Ärsyttää kommentti "mulla on viisi lasta, osaan kyllä lapsia hoitaa"
Tämäkin kyseinen äiti ei ole saanut tasapainoisia lapsia, todella huonokäytöksisiä ja huomionkipeitä lapsia.
Kommentit (19)
kasvatustakin, jos ne pääsee maailmaan eikä niitä suljeta kotiin
oppii ne lapset käyttäytymään ihan ilman kasvatustakin, jos ne pääsee maailmaan eikä niitä suljeta kotiin
Ja vaikka olisit laittanut 40 vuotta ruokasi, ei se tee sinusta kokkia jos repertuaarisi koostuu lähinnä HK:n sinisestä ja pikamakaroneista ;).
Sitä ei vaan huvita se kasvattaminen, kun lapsia on niin paljon :)
Se kasvatustaito ja -tahto ei tule automaattisesti lasten synnyttyä. Ja vaikka pärjäisikin omien lasten kanssa, toisten lasten kasvatukseen ei välttämättä olekaan taitoa. Vastaavasti lapsettomilla voi olla taitoa kasvattaa ja ratkaista lasten ongelmia.
Elämä ei ole aina niin yksioikoista kuin luullaan.
että pitäisit edes lapsista.
sinällään, että kun seksiä on harrastettu ja rakkauden hedelmät saivat alun, synnyttää ne, eikä abortoi eikä anna adoptioon.
Että ne osaa tehdä niitä ;)
Eikä sillä ole kasvattamisen kanssa minkään valtakunnan tekemistä :D
Itsekkin tiedän pariskunnan joille syntyi nyt kuudes lapsi ihan vuoden ikäerolla nuorimpaan ja vaikka mukava pariskunta onkin niin lapset on kuin kuriton, apinalauma millä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja.
Tuntuu, kuin vanhemmat olisivat jo luovuttaneet kasvatuksen suhteen.
ainoat lapset on yleensä tosi miellyttäviä ja hyvin kasvatettuja
Toki poikkeuksiakin on. Mutta sekään, että kasvaa suuressa sisarusparvessa, ei takaa huomaavaista ja kohteliasta käytöstä - tietenkään.
Siltä väliltä ei ole lapsi määrää? voi pyhäsylvi!
Ja viestissä "hoitaa". Kaksi eri asiaa, eli kumpaa mahdat tarkoittaa, luultavasti hän osaa hoitaa lapsensa, kasvatuksesta en voi sanoa.
Eli "minulla on 5 lasta, osaan kyllä lapsiä hoitaa" Mikä ei tarkota sitä, että osaa. kyllä löytyy vanhempia jotka hienosti lapsensa kasvattaa, mutta enemmän näen niitä jotka ei osaa.
eivätkä osaa leikkiä muiden kanssa (jos tällaiseen väittelyyn lähdetään).
taatusti lapsia hoitaa!
Kasvatuksesta en sit tiedä...
Mut sit taas kaikki lapset ovat erilaisia joten turha kenenkään on päteä tilanteessa kun tilanteessa (oli se sitten lapseton alan ammattilainen tai 6 lapsen äiti).
Ja jotkut oikeesti haluaa kasvattaa lapsiaan aika vapaasti mikä joidenkin silmissä näyttää apinalaumalta jota ei ole kasvatettu, mutta vanhemmat vaan ei halua mitään täydellistä kunnioitusta vaan ei-alistettuja lapsia.
kukin tyylillään.
Ei ole yhtä oikeeta tapaa. Minulla on viisi lasta, eikä heitä ole voinut kasvattaa saman muotin mukaan.
Jokainen on oma persoona.
miettiä - 3/4 lapsista on jo maailmalla, onnellisia, menestyviä ja elättävät itsensä työllään:) Joko olen onnistunut tai ovat kasvaneet hienosti itsekseen!
Enköhän selviä tuosta kuopuksestakin...