Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljonko elinaikaa kun verisyöpä

Vierailija
29.03.2011 |

Jos ihmisellä on ollut krooninen verisyöpä vuosia ja se aktivoituu uudelleen, paljonko elinaikaa on jäljellä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen verisyöpä vuosia ja aktivoituu uudelleen?

Tapailin joskus miestä, joka väitti, että hänellä on verisyöpä. Ei kyllä mitenkään elämässä ainakaan sillä hetkellä näkynyt, ja töitäkin ainakin omien sanojensa mukaan teki ainakin vielä pari vuotta tuon jälkeen.

Mä tulin kyllä jossain vaiheessa siihen tulokseen, että mies puhui ihan vaan silkkaa p*skaa, niin tuosta syövästä, kuin kaikesta muustakin.

Mutta siis, voiko tosiaan tuollainen syöpä vain olla vuosia, ilman että tarvitaan säännöllistä hoitoa, ja ihminen on ihan työkunnossa?

Vierailija
2/9 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni mun tädillä oli ollut krooninen leukemia vuosikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamasi taustatiedot niin olemattomat.

Vierailija
4/9 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairastanut jo vuosia, hoidetaan tarpeen mukaan. Nyt on menossa sellainen vaihe, että kontrollit puolen vuoden välein. Ei se meidän elämässä mitenkään näy! Niin kauan se sairaus hänellä on kunnes lääkärit jossain vaiheessa varmaan toteavat, että kontrollien väli on esim. 1 v, joten periaatteessa tauti on voitettu.

Aktiivisempien hoitojenkin aikana kävi töissä, lukuunottamatta lyhyitä leikkauksista ja muista hoidoista tulleita sairaslomia.

Vierailija
5/9 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ehkä 20 v. Ei kuollut siihen, vaan sydän petti.

Vierailija
6/9 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vkoa totemisesta, eli oli ihan uusi, ei krooninen.

Vierailija
7/9 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä on ollu 4vutta!olen käyny yden hoitokuuri eli 6kk hoitojakson.tällä hetkellä aika hyvässä kunnos!riippuu siitä koska löydös on todettu,usemmilla ihmisillä vuosia oireeton.Yleensä lödetää sattumalta jonkun muun yhteydes pitkittyny flunssa tai joku muu sairaus.yksilöllinen sairaus .joku elää vuoden,toinen20v,

Vierailija
8/9 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen verisyöpä vuosia ja aktivoituu uudelleen?

Tapailin joskus miestä, joka väitti, että hänellä on verisyöpä. Ei kyllä mitenkään elämässä ainakaan sillä hetkellä näkynyt, ja töitäkin ainakin omien sanojensa mukaan teki ainakin vielä pari vuotta tuon jälkeen.

Mä tulin kyllä jossain vaiheessa siihen tulokseen, että mies puhui ihan vaan silkkaa p*skaa, niin tuosta syövästä, kuin kaikesta muustakin.

Mutta siis, voiko tosiaan tuollainen syöpä vain olla vuosia, ilman että tarvitaan säännöllistä hoitoa, ja ihminen on ihan työkunnossa?

Ainakin krooninen myelooinen leukemia voi olla vuosikausia vähäoireisena, yli kymmenen vuottakin tai pidempään. Sitä voidaan hoitaa helpolla, itse pistettävällä lääkityksellä, mitään raskaampia hoitoja ei siis tarvita ennen kuin siinä vaiheessa, kun tauti alkaa edetä, vaan ihan normaalisti eletään ja käydään töissä.

Krooninen lymfaattinen leukemiakin tulee yleensä huomatuksi pelkän kohonneen veren valkosolumäärän takia, mitään oireita ei usein ole vuosikausiin.

Akuutit leukemiat ovat asia erikseen, sellaisen kanssa ei pärjää elossa pitkään ilman sytostaattikuureja.

Vierailija
9/9 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut jo muutaman vuoden, ehkä noin neljä-viisi vuotta. Säännöllisesti käyn tarkastuksissa ja hoidoissa noin pari kertaa puolessa vuodessa. Ihan normaalia elämää voi elää. Itselle todistettu menehtymisen todennäköisyys noin kymmenen-viidentoista vuoden sisällä.