Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko suhteeseen ex-pettäjämiehen kanssa?

Vierailija
28.03.2011 |

pettänyt vaimoaan kymmenisen kertaa(yhden illan juttuja) ja nyt jättänyt vaimon ja meillä suhde alkamassa...pelottaa,että pettääkö minuakin.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten asiasi ovat.

Vierailija
62/79 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muista, että ihminen on ihminen. Joskus pettämisen takana on vain se, että ei ole ollut sinut itsensä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaavatkohan koskaan itsensä ja ruman sielunsa? Katuvatko ennen kuolemaansa? Tuskin.

Vierailija
64/79 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voin kertoa nyt monenkymmenen vuoden kokemuksen jälkeen, että hän todellakin saattaa "muuttua" uskolliseksi.

Tärkeintä on tietenkin se, MIKSI hän on ollut edellisessä liitossan uskoton.

Miten hän on muuttunut aiemmista ajoista, mitkä asiat ovat muuttuneet hänelle arvokkaiksi. Ja - joskus voi pelkästään se, että ikää tulee lisää riittää syyksi, että tajuaa, ettei ruoho ole vihreämpää aidan takana.

Vierailija
65/79 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olette suhteessa ja harrastanut seksia exänsä kanssa ilman lupaa. Mitä pelkäämistä tuossa enää on? Voit joko lopettaa suhteen tai sopia sen avaamisesta.

Vierailija
66/79 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuon sitten huomaa, jos on tarvetta ruveta esittämään määrätietoisia kysymyksiä.

Lähtökohtani on se, että ihminen voi muuttua. Kiusallisen tavallinen asenne on se, että uskotaan omaan kykyyn luopua jostakin paheesta mutta oletetaan, että toiset ovat ikuisesti samanlaisia kusipäitä kuin ennen. Täälläkin juopot haukkuvat pettäjiä ja työpaikkakiusaajat juoppoja...

MInäpä kerron, millaisia ihmiset ovat. Olen kertonut sen ennenkin täällä, mutta kerran taas. Keväällä 1990 olin nuori mies ja matkalla purjeveneellä Atlantin yli. Miehistöön kuului noin 10 parikymppistä, kumpaakin sukupuolta. Muutamassa päivässä siellä merellä täsmälleen ne olivat muodostaneet parisuhteita keskenään, joilla oli tyttö- tai poikaystävä maissa odottamassa.

Miksi minä olettaisin, että täällä sen kummempaa väkeä on? Seksologisten tilastojen ja tuon kokemukseni valossa ainakin jotkut tämän keskustelun osanottajista ovat pettäneet, vaikka täällä yrittävät olla moraalisesti hyviä. Moni kusettaa itseään esittämällä selityksiä pettämiselleen. Jotkut valehtelevat itselleenkin, että mitään pettämiseen viittaavaakaan ei tapahtunut. Ja joukossa tietenkin on myös monia, jotka eivät ole pettäneet. Katsokoot he peiliin ja todetkoon, että ovat suunnilleen samanlaisia kuin muutkin ja suunnilleen yhtä alttiita pettämään.

Jos minulla olisi uusi suhde, ja kumppani pystyisi avoimesti kertomaan töppäyksistään, myöntäisi oman vastuunsa ja kertoisi, mitä omalta osaltaan aikoo tehdä, ettei moista enää tapahdu, niin voisin alkaa suhteen. Ankara moralisti ja pyhään oikeassaoloon turvautuva herättäisi epäilykseni. MInä nimittäin en usko, että yksikään ikäiseni ihminen olisi tehnyt läheisilleen pelkkää hyvää.

Vierailija
67/79 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että pettäminen on yleisempää, jos suhde on epätasapainossa sen suhteen, että jompi kumpi on "huonompi". Se usein lähtee siitä uskomuksesta, että saa parempia ja useinhan se onkin niin. Joskus pettäminen voi taas alkaa siitä, että toisen ego ei kestä toista ja toisen menestystä, ja se purkautuu uskottomuutena. Yhtä kaikki, pettäminen on yleisempää suhteissa, joissa "markkina-arvo" ei ole suunnilleen samat. Useimmilla ihmisillä on aika realistinen käsitys arvostaan parisuhdemarkkinoilla ja sen mukaan toimitaan. Ei tiinatavallinen ylikiloineen ja arkisine kasvoineen haaveile siitä rikkaasta ja komeasta miehestä vaan tyytyy taavitavalliseen.

Ihan omasta tuttavapiiristä juuri kävi ilmi eräs tapaus, jossa mies petti ja sitten jätti. Tavallaan ymmärrän, koska mies saa paljon parempiakin. He ovat pariutuneet teini-iässä ja silloin kumpikin oli kaunis ja elämä edessä. Mies opiskeli, urheili ja piti itsestään huolta, sivisti ja luki. nainen taas plösötti, jätti koulut käymättä ja sivistys rajautui Harlekiineihin. Kyllä se ero on ollut silmiinpistävä ja oli vain ajankysymys, koska suhde poksahtaa juuri siihen, että mies tietää saavansa tasokkaampaakin seuraa.

Vierailija
68/79 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän miehen, joka itse kertoi pettäneensä ja että tulee aina pettämään.

Tuo on sentään rehellisesti ilmaistu, ei siis yritäkään esittää muuta.

Tiedän tuon miehen puolisoni kautta, ei seurustele kai nyt kenenkään kanssa, mutta jos joku alkaa hänen kanssaan suhteeseen, ainakin tietää, millainen mies on.

Ja nimi alkaa H-kirjaimella.

Ehkä pahimpia ovatkin miehet, jotka ovat pettäneet ja yrittävät vakuutella muuttuneensa paremmiksi. Ei kai sellaiseen kuitenkaan kukaan luota?

Vierailija
69/79 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tilaisuuden tullen. Mä en ymmärrä niiden vaimoja, pakkohan niiden on tietää :O Yksikin vaimo on samassa talossa töissä, eri osastolla vaan.

...sairaalassa töissä?

Vierailija
70/79 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkaan tuntemani J, mutta panoja on ollut sieltä suunnalta.

Vierailija
71/79 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettäjämiehelle?

Puuttuuko oman itsensä arvostus vai taloudelliset seikatko saavat pysymään suhteessa?

Kulissit?

Vai riittääkö, että mies on hyvä petikumppani hänellekin tarpeen tullen?

Vierailija
72/79 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-pettäjämiehen kanssa? Sehän on pettäjä, eikä muunlaiseksi muutu.

Vierailija
73/79 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana harrastanut seksiä vielä vaimonsakin kanssa ja se tuntui kyllä kurjalta kuulla(mies itse kertoi,kun tivasin asiaa) eli onkohan koira karvoistaan päässyt?

ap

niin vastaan: Ei ole koira karvoistaan päässyt.

Tulee piilottelemaan sulta vielä muita naisia, joista et edes osaa kysyä. Vaimosta sentään osasit kysyä.

Mutta toinen puoli, jos rakastat häntä ja koet olevasi onnellinen hänen kanssaan, niin miksi laittaa bänksit "jos/kun se kuitenkin pettää". Entä jos ei petäkään?

Heität pihalle sitten jos pettää ja olet siihen asti onnellinen.

Vierailija
74/79 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteeseen pettäjän kanssa.

Vierailija
75/79 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskaltaisi. Mulla kokemusta monen takaa, komea mies (myös muidenkin mielestä: ()ja ensimmäiset vuodet uskoin valheisiin ja aina mies puheella selviitti tilantaan.

Lopuksi jätti mut toisen naisen takia. ja ....elämä jatkuu kait?

Vierailija
76/79 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista pettämisistä,ettei toista suhdetta tule pettämisten vuoksi rikkomaan.

Onko tämä vaan turhaa puhetta?

ap

Mielestäni tuon miehen menneisyys kuvastaa vain patologista taipumusta pettämiseen. Ei osaa sitoutua. Nauttii hurmaamisesta, ehkä seksiriippuvainen. Yksinkertaisesti vain paatuneen epärehellinen, koska suoraselkäinen ihminen ei kykene tuollaiseen. On tietysti mahdollista, että hän ihan oikeasti HALUAA lopettaa pettämisen, mutta on täysin epärealistista ajatella, että hän kykenisi siihen. Ehkä nyt hänestä voi siltä tuntua itsestäänkin (tai sitten vain löpisee lämpimikseen), kun on uusi nainen käsillä, mutta odotas kun arki astuu mukaan kuvaan. Sinuna varoisin tuollaista tyyppiä.

En itse suoraan sanoen koskisi pitkällä tikullakaan tuollaiseen jos vain tietäisin etukäteen miehen tehneen tuollaista.

Vierailija
77/79 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka on tilanne nyt?

Vierailija
78/79 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastettuni on pettänyt kumpaakin vaimoaan - minun kanssani. Tapahtumilla väliä lähes 20v, ei muita suhteita.

Vierailija
79/79 |
01.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti avovaimoaan kaksi kertaa 9 vuoden aikana. Kolmannen kerran kun tapasi minut. Jätti silloin ex:nsä samantien eli koskaan ei suhdetta ollut, nuo kaikki olivat yhden illan juttuja (minä myös siis aluksi). En usko että mies on pettänyt minua, mutta toisaalta en vannoisikaan ettei ikinä petä. Sitä en usko, että sivusuhdetta aloittaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi