Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tosiaan mennä lääkäriin, jos päätä särkee joskus aamuyöllä?!

Vierailija
28.03.2011 |

Minulla on koko aikuisikäni ollut silloin tällöin aamuyöhön painottuvaa päänsärkyä. Toki päätä särkee joskus muulloinkin, ei pelkästään yöllä.

Nyt luin kauhukseni, että tällaisen säryn takia pitää mennä lääkäriin, koska syynä voi olla aivokasvain! Vaikka luulisi kyllä, että mahdollinen kasvain olisi 20 vuodessa antanut jo muitakin oireita...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin jostain (en millään muista, missä se artikkeli oli) päänsäryn "lajeista". Johtui jotenkin syystä eli tyyliin jännitysniska > herää usein aamuyöllä päänsärkyyn, tai bruksismi tms. syyt.

Omaan särkyyni tuo osui ihan nappiin. En tosin ole koskaan ollut huolissani, koska päätäni on särkenyt lapsesta asti, niin kauan, kuin jaksan muistaa (ainakin yli 40 v.).

Vierailija
2/9 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hyvä neuvo. Jos päänsärky alkaa yllättäen ja on tavanomaisuudesta poikkeavaa, tutkimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuslaakarini sanoi suoraan, etta ala odota julkista kuvausta vaan varaa aika yksityiselta. Samana paivana paasin sitten Diacorissa kuvattavaksi.

Ei ollut kasvainta kuitenkaan. Tyynyn matalaksi vaihtaminen ja migreeninestolaakkeet auttoivat minua.

Vierailija
4/9 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etenkin stressaavina aikoina todella paha yökirskunta, eli jauhan hampaitani yhteen kuin viimeisessä hädässä. Mieskin kommentoi, että on karmeaa kuultavaa ja saatan tosiaan puristaa hampaita yhteen ja jauhaa niitä tuntitolkulla. Kyllä muuten särkee päätä sellaisen yön jälkeen ja myös keskellä yötä, jos herään vessakäynnille tms.

Vierailija
5/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se on usein migreeniä tai jännityspäänsärkyä. Lisäksi puren hampaitani yhteen ja olenkin hommannut hammaslääkäriltä yökiskon hampaita säästääkseni ja lieventääkseni siitä johtuvaa päänsärkyä. Pään sekä kaulan lihakset ovat välillä todella jumissa tuosta johtuen ja päätä särkee taatusti.

Minulle on myös tehty magneettitutkimus varjoaineen kanssa koska huimaustakin on, kuvassa oli "normaali löydös".

Päänsärky kroonistuu helposti, joten suosittelen lääkärissä käyntiä jotta syy saadaan selville ja saat apua ikävään vaivaan.

Vierailija
6/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko verensokeri olla jo alhaalla? Sekin aiheutta päänsärkyä. Muuten suosittelen myös hammaskiskoa, hyvää tyynyä ja sänkyä, jumppaa ja terveitä elämäntapoja.

Vierailija
7/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko verensokeri olla jo alhaalla? Sekin aiheutta päänsärkyä. Muuten suosittelen myös hammaskiskoa, hyvää tyynyä ja sänkyä, jumppaa ja terveitä elämäntapoja.

myös nestevaje ja kofeiinin puute vois olla syynä.

Vierailija
8/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyyny oikean korkuinen, jotta niskahartia-seutu voi rentoutua yön aikana? Oikean korkuisella tyynyllä selinmakuussa leuka ei saa painua kohti rintakehää eikä toisalta nousta kohti kattoa; pään asennon tulisi olla sama kuin seistessä.

Vierailija
9/9 |
30.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus koko naamakin on aamulla kipeä, samoin hampaat ja korvat. Ja on leuoissa sellainen olo, että olisi reenannut niillä enemmänkin. :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä