Kun mies kuuli lapsen sukupuolen, laitto luurin korvaan
meillä on neljä vuotias tyttö ja muistan vieläkin miten mies reagoi kun kuuli lapsen syntymän jälkeen kumpi tuli. Hän nakkas luurin mun korvaan. Ei mitään kyselyjä miten meni synnytys, ollaanko kunnossa. Tuli kyllä seuraavana aamuna heti meitä katsomaan ja täytyy sanoa, että on niin tytön pauloissa että. Tyttäremme on hänelle koko maailma ja sen kyllä huomaan ihan kaikessa. Siltikin muistan vieläkin sen miehen reaktion ):
Kommentit (48)
Naisetko ei kiukuttele? :)
Verrattiin naisen toivetta ja noita miesten reaktioita. Tottakai saa toivoa, mutta kiukun purkamisen voi suorittaa rakentavamminkin kuin suuttua juuri synnyttäneelle vaimolleen.
toivonut tyttöä, mutta myös tiennyt, että oli tyttö tai poika, en vaihtaisi enkä pettyisi. Mihin on kadonnut äitiys??
En mä ole ainakaan koskaan kuullut että isä olisi pidemmän päälle lasta hylkinyt sukupuolen takia. Mutta ensi tunnelma siitä kun kuulee sukupuolen, mitä sitten jos siihen pettyy?
Tuntuu siltä että naiselle se on ihan sallittu tunne, mutta voi ei jos mies kehtaa olla pettynyt siihen että saakin tytön. Toivoohan moni nainenkin tyttöä, miks mies ei saisi toivoa poikaa?
Meillä on 2 poikaa ja 1 tyttö ja mies on toivoi poikaa kun odotin ekaa, kai se olis ollut ihan luonnollista että olisi ollut pikkasen pettynyt jos vauva olisi ollutkin tyttö? Mä olisin ainakin ollut, sillä mä toivoin myös poikaa.
Tottakai pitää muistaa että ei kannata edes lapsia lähteä tekemään jos vaan toinen "merkki" kelpaa, mutta toivoa saa ja inhimillinen tunnehan se pettymys on kun ei toive toteudu.
Mutta aikuinen ihminen ei murjota toiselle siitä, että toive ei toteutunut. "Sä et leikkiny oikein, mä en enää leiki sun kaa".
Naurettavaa käytöstä ap:n mieheltä.
Henkilökohtaisesta kokemuksesta tiedän miltä tuntuu, kun ei ole sitä sukupuolta mitä vanhemmat ovat toivoneet, ja tämän takia en ikimaailmassa tule hyväksymään ihmisiä jotka pitävät oman lapsensa sukupuolta tärkeänä asiana. Jos ei tahdo lasta vaan pojan tai tytön, ei pitäisi tehdä lapsia lainkaan! Tunnen fyysistä pahoinvointia ja pyörrytystä kaikkien niiden lasten takia, joiden vanhemmat avoimesti kertovat omista toiveistaan ja pettymyksistään lapsen suhteen. Luulkaa mitä luulette, mutta kyllä se lapsi tulee tietämään tasan tarkkaan mitä mieltä isä/äiti oli hänestä vauvana.
Maailma on iso ja paha paikka, miksi ihmeessä edes omat vanhemmat eivät voi pyyteettömästi rakastaa omia lapsiaan..?
En mä ole ainakaan koskaan kuullut että isä olisi pidemmän päälle lasta hylkinyt sukupuolen takia. Mutta ensi tunnelma siitä kun kuulee sukupuolen, mitä sitten jos siihen pettyy?
Tuntuu siltä että naiselle se on ihan sallittu tunne, mutta voi ei jos mies kehtaa olla pettynyt siihen että saakin tytön. Toivoohan moni nainenkin tyttöä, miks mies ei saisi toivoa poikaa?
Meillä on 2 poikaa ja 1 tyttö ja mies on toivoi poikaa kun odotin ekaa, kai se olis ollut ihan luonnollista että olisi ollut pikkasen pettynyt jos vauva olisi ollutkin tyttö? Mä olisin ainakin ollut, sillä mä toivoin myös poikaa.
Tottakai pitää muistaa että ei kannata edes lapsia lähteä tekemään jos vaan toinen "merkki" kelpaa, mutta toivoa saa ja inhimillinen tunnehan se pettymys on kun ei toive toteudu.
Naisetko ei kiukuttele? :)
Verrattiin naisen toivetta ja noita miesten reaktioita. Tottakai saa toivoa, mutta kiukun purkamisen voi suorittaa rakentavamminkin kuin suuttua juuri synnyttäneelle vaimolleen.
kun saavat sukupuolen selvile. Otetaan nyt vaikka esimerkkinä se että tulee vain poikia ja tyttöä toivoisivat.
Ja ap:n mieshän alkupettymyksen jälkeen on tyytyväinen lapseensa, vaikka olikin tyttö.
Miehelläkin on oikeus olla pettynyt. Ehkäpä vähän liian radikaalisti alkureaktionsa mies näytti, mutta eipä se jatkunut.
Tiedän erään naisen joka on kiukunnut kun ei saanut tyttöä ollenkaan. Ja on oikeasti avoimen pettynyt viimeisen lapsensa sukupuoleen. Toivon vain että se pettymys poistuu ennenkuin lapsi alkaa ymmärtämään äitinsä mielipiteen.
Meillä oli 2 poikaa ennestään ja kummastakaan pojasta ei itkenyt syntymän jälkeen. Mutta kun tyttö syntyi niin isukki itki :D Onnesta! Kaikki ei halua puhua jos tulee itku, niin sit haluaa olla hiljaa. Jos sun miehelles tuli sama tunne. Nolotti kun tulikin itku onnesta. Isot miehethän ei itke :D
mutta ei se asia mua enää vaivaa, koska mies on alusta asti ollut hyvä, ihana ja rakastava isä:) Asia ei kyllä unohdukkaan. Siitä olen miehelle joskus, varsinkin alkuaikoina, kiukunnut, ja hän vaan sanoi, että ei ole totta tuo, äläpäs nyt viitsi jne. Voihan se olla, että mies toivoi ja odotti poikaa ja kun tulikin tyttö niin tunne kuohahti, oli yhtä aikaa onnellinen, pettynyt, häkeltynyt. En antanut miehen tulla synnytykseen niin saattoihan olla hämillään yksin siellä kun minä sain olla vauvan kanssa.