Lapsilisät pitäisi laittaa hakuun samalla lailla kuin astuki ja toimeentulotuki.
Rikkaat ei tarvitse lapsilisää ja on törkeää että samaan aikaan kun lapsilisiä elämiseen käyttävät kitkuttelevat, joillakin on varaa laittaa ne säästöön.
Tämmöiset ihmiset eivät sitä tarvitse.Miksi valtion pitää tukea rikkaiden lapsia antamalla ilmaista rahaa heille säästöön?
Persut nyt teette tälle asialle oikeasti jotain.
laittakaa lapsilisät tulojen mukaan haettavaksi.
Yhtä törkeää olisi jos rikkaatkin hakisivat samoilla perustein tt-tukea tai as-tukea.
Lapsilisä pitää olla tuki, ei itsestäänselvyys.
Vain hyvin toimeentulevat ja rikkaat ovat niin itsekkäitä, että eivät ole valmiita luopumaan mistään rahareijästä. Vievät vaikka köyhältä viimeisen almun, jos tilanne sallii.
ettekö ymmärrä, että syomessa mkaikii eivät voi olla johtajia ja hyvin toimeentulevia. Tarvitaan myös siivoojia ja kaupan kassoja ja bussikuseja ja lähi/laiotshoitajia, helpottamaan teidän rikkaiden elämää. Antaisitte edes meille yksinoikeuden lapsilisiin.
Maailma ei toimi, jos kaikki on akateemisia ja korkeassa virassa, meitä köyhiä duunareitakin tarvitaan, ehkä jopa enemmän tämän elämän pyörittämiseen kuin teitä kynänpyörittäjiä.
Lapsilisät siis ehdottomasti tulosidonnaiseksi asiaksi, kiitos.
Kommentit (21)
Että kehtaat, saatanan laiska ruikuttaja! Minä maksan lähes 2400€/kk tuloveroa (ja useamman tonnin alveja kuussa yrityksestä)ja sinä kehtaat kitiset siellä hyvätuloisten itsekkyydestä! Minä olen itse luonut oman yritykseni tyhjästä, teen helvetisti töitä (6 päivää viikossa, lomia pidän 1-2 vuodessa) ja työllistän kolme ihmistä. Ja yksi perkeleen sossupummi itkee siitä että saan parisataa euroa kuussa lapsilisä ja olen "itsekäs"!
Ja anteeksi kaikille muille kielenkäyttö mutta oikeasti, menee jo yli tuo ruikutus!
Vain hyvin toimeentulevat ja rikkaat ovat niin itsekkäitä, että eivät ole valmiita luopumaan mistään rahareijästä. Vievät vaikka köyhältä viimeisen almun, jos tilanne sallii. ettekö ymmärrä, että syomessa mkaikii eivät voi olla johtajia ja hyvin toimeentulevia. Tarvitaan myös siivoojia ja kaupan kassoja ja bussikuseja ja lähi/laiotshoitajia, helpottamaan teidän rikkaiden elämää. Antaisitte edes meille yksinoikeuden lapsilisiin. Maailma ei toimi, jos kaikki on akateemisia ja korkeassa virassa, meitä köyhiä duunareitakin tarvitaan, ehkä jopa enemmän tämän elämän pyörittämiseen kuin teitä kynänpyörittäjiä. Lapsilisät siis ehdottomasti tulosidonnaiseksi asiaksi, kiitos.
Edelleenkin peräänkuulutan tuota maagista tulorajaa, jonka ylittäville ei sitä maksettaisi. Ja edelleen ihmettelen onko parempituloisten lapsilisä jotenkin köyhiltä pois? Eihän pienituloiset maksa verojakaan paljoa mitään...
Meidän nettotulot 2200, joista lapsilisiä 210 euroa ja ne säästämme. Emmekö olisi mielestäsi oikeutettuja lapsilisiin?
Olen itsekin tällä hetkellä kotona pienen lapsen kanssa. Yh. Ja maksan 22pros. veroa tuistani. En nyt just enää jaksa selvittää, paljonko pitää palkkaa tienata, että verottaja vie saman. Tiedän että itse en ole koskaan maksanut palkastani noin paljoa veroa. Suurimmillaan olen palkkaa saanut 1800e/kk. Ja se oli mun mielestä paljon.
Ja toiseksi. Olen ap:n kanssa jokseenkin samaa mieltä.
Kolmanneksi. Olen paremmin tienaavien kanssa jokseenkin samaa mieltä.
Ja se siitä mun osalta.
lapsiensa kulut, ilman lapsilisiä. Kaikki eivät ole rikkaita. On myös olemassa köyhiä. Eikö mene perille, vai onko vain rikkailla oikeus tehdä lapsia?
Toivottavasti lapsilisä tulee todellakin tulojen mukaan haettavaksi. Miksi sinä rikas olet kateellinen itse köyhän saamasta astuesta tai tt-tuesta? Sinähän se olet kateelinen paska ja itsekäs ihminen.
Tottakai oilisin itsekin rikas jos voisin, kaikilla vain ei ole siihen mahdollisuutta, ymmäärtkös?
Elämä voi heittää häränpyllyä sekunneissa, vaikka sairastua vakavasti tai loukkaantua onnettomuudessa työkyvyttömäksi.
lapsilisät pois rikkailta ja sitä pitäisi maksaa tulojen mukaan,piste.
lapsilisä on tarkoitettu lapsista koituviin kuluihin ei säästämiseen rahastoihin tai makaamaan tilille.
Olette sitten hyvin toimeentulevia, kun pärjäisitte ilmankin.
Kaupan kassoja juu tarvitaan ja heille maksetaan palkkaa, mutta myös meitä hyvätuloais tarvitaan maksamaan veroja että te pienituloiset ynnä muu sakki saisitte niitä muita tukia mitä teidän kuuluukin saada.
Pitääkö teidän olla niin helvetin ahneita että että sen viimeisenkin edun viette pois itsellenne vaikka osa tesitä ei ole päivääkään tehnyt töitä ja eikä aiokkaan??
lapsilisä on tarkoitettu lapsista koituviin kuluihin ei säästämiseen rahastoihin tai makaamaan tilille.
Seiska kysyy vielä että jos tuhlaisimme lapsilisät johonkin, ne kuuluisi maksaa meille vaikka tulot olisi samat?
että 6000 e netto saataisiin tipuettua samalle tasolle kuin siivojan palkka.. Eihän Suomessa saa olla rikas kun se on niin törkeen ahnetta.
mikään pienituloisten tukimuoto vaan kaikille lapsiperheille kuuluva lisä. Pienituloisia tuetaan sitten muilla tavoilla. Lapsilisä on lisä, ei tuki.
Perhe A suunnittelee joka viikoisen budjetin eikä ylitä sitä, ei siis herkkuja tai muita ylimääräisiä menoja. Loppukuusta rahaa jää yleensä säästöön se 200e jos mitään yllättävää ei ole tapahtunut.
Perhe B Ei suunnittele mitään, ostaa kauapasta mitä sattuu vähän jää ruokaa vanhaksikin. Viikonloppisin käydään baareissa ja tupakkaa kuluu. Raha loppuu jo ennen kuin seuraava tulee.
Eli mitä av:lta opimme?????????
Joku vitun vähä-älyinen narkki täällä yrittää leikkiä kansaedustajaa ja jakaa oikeutta tajuamatta edes kuinka tyhmä itse on. harmi kuin tuollaisen vatipään nimeä ei saa selville olis kiva nähdä millainen petolinnun perse tuollaisen ämmän naama on.
ja systeemin valvominen?
Toisekseen. Köyhien lapsilisä ei kasva sillä, että se rikkailta pois otettaisiin. Mahdollinen säästö häviäisi äkkiä valtion kassaan.
ainakaan tämän eduskunnan aikana. Tuskinpa kokoomus suostuu. ;-D
"tyhmempien" lisääntymistä?
Köyhien ÄÖ on yleensä alhaisempi kuin varakkaiden.
Suomi ei kestä sitä, että kansan ÄÖ laskee ja kansa tyhmistyy.
Tarkemmin ajatellen köyhien oikeutta tehdä lapsia täytyisi rajoitaa esim 1-2 lasta köyhä/henkilö
Ei sitä pidä poistaa
Kuulutko itse köyhälistöön, kun niin vaahtoat?
lapsia antamalla ilmaista rahaa heidän elättämiseensä? Eikö jokaisen pitäisi elättää omat lapsensa ihan itse, eihän se ole valtion tehtävä? Köyhillä on muuten jo yksinoikeus toimeentulotukeen, ja asumistukeen, ei rikkaat niitä saa. Pitääkö köyhien saada kaikki tuet itselleen, eikö rikas joka maksaa veroja saa saada mitään vastineeksi? Eikö köyhällä tosiaan ole mitään velvollisuuksia itsellään vain oikeuksia niiden rikkaiden maksamiin veromarkkoihin?
Itse miellän meidän perheen köyhäkis ja silti olen sitä mieltä että hyvätuloisten tulee saada lapsilisää. Miksikö? Koska se on ainoa raha joka on kaikille samanarvoinen tässä maassa! Kaikki saa sitä saman verran riippumatta oletko köyhä vai rikas.
Ja mitä siihen tulorajaan tulee niin jos sellainen tulis niin se lyötäisiin luultavasti 2300€/kk jolloin siitä ei edes olisi mitään hyötyä.
on valittu että...
- ei kouluttauduta
- hankitaan iso liuta lapsia
- jäädään kotiin hoitamaan lapsia...(tehdään lapsia kolmen vuoden välein, niin voi olla kotona vaikka 9 vuotta putkeen)
- valitaan työelämästä ala, jolla palkat ovat ja pysyvät pieninä...
- ei oteta selvää, mikä on milläkin ammattiryhmällä realistinen tulotaso (vrt. sairaanhoitajaopiskelija joka tällä palstalla kyselee, mikäköhän on tuleva palkkataso),kouluttaudutaaan siihen mikä tuntuu kivalta
- otetaan liian isot asuntolainat ja joudutaan ongelmiin niistä...
- kulutus ei vastaa tulotasoa...
- luullaan, että nuorena tehtyjä valintoja ei voi muuttaa esim. uudelleenkouluttautumalla (Kyllä, työn ohessakin voi Suomessa opiskella! Kyllä, etänäkin voi Suomessa opiskella! Kyllä, suurin osa koulutuksista on ilmaisia tai lähes ilmaisia!)
Jossain Suomessa voitaisiin opettaa sellaista totuutta, että kaikilla omilla valinnoilla on aina seurauksia. Jos tärkeämpää on työn sisältö kuin palkka (ns. kutsumusammatit), ei kannata olla katkera niille, jotka valitsee ennemmin palkan kuin esim. kivan ihmissuhdeammatin.
Mielestäni siis jokaisella on oikeus tehdä valintoja ammattinsa suhteen - ja lähes kaikilla aloilla voi ryhtyä esim. yrittäjäksi, jos on valmis ottamaan riskejä. Jotkut ottavat niitä riskejä ja nostavat unelma-ammateissaan hyvää palkkaa - jotkut eivät ota riskejä ja saavat unelma-ammatissaan huonoa palkkaa mahdollisesti epäreiluilla työpaikoillakin.
Miksi ihmeessä lapsilisät pitäisi ottaa pois niiltä, jotka tekee hulluna töitä lastensa eteen? Ja miksi niille, jotka eivät tee asioittensa eteen mitään, pitäisi aina saada kaikki kuin manulle illallinen? Ja vielä vähän lisää...Kukahan tässä nyt on itsekäs???
lapsia antamalla ilmaista rahaa heidän elättämiseensä? Eikö jokaisen pitäisi elättää omat lapsensa ihan itse, eihän se ole valtion tehtävä?
Köyhillä on muuten jo yksinoikeus toimeentulotukeen, ja asumistukeen, ei rikkaat niitä saa. Pitääkö köyhien saada kaikki tuet itselleen, eikö rikas joka maksaa veroja saa saada mitään vastineeksi? Eikö köyhällä tosiaan ole mitään velvollisuuksia itsellään vain oikeuksia niiden rikkaiden maksamiin veromarkkoihin?