Mitäs sanotte tästä kun pidin synttärit lapselle niin sinne tunki kaverinsa isä
jota en edes tunne hyvin ja lisäksi mukana oli parivuotias.
isä vaan ilmoitti että "pikkuvelikin halusi tulla leikkimään leluilla" eikä edes kysynyt saako tulla, mikä on ainakin mun mielestäni tapana.
Jos meillä on juhlat, ei se tarkoita että on avointen ovien päivä! Saati sitten että joku parivuotias tunkee 10 vuotiaiden juhliin!
Ja he tulivat sillä aikaa kun olin kakkua laittamassa enkä ehtinyt itse ovelle vastaan...
Kommentit (19)
Mikset ilmoittanut, että tulee hakemaan lapsensa parin tunnin kuluttua ja juhlat on nyt isommille lapsille. Suora puhe on paikallaan aina, ei jaarittelu täällä.
nössö, vaan olivat jo riisuneet ja marssivat sohvalle istumaan.
Tosin häädin heidät aiemmin pois, väitin että juhlat loppuvat vaikkei todellisuudessa loppuneetkaan...
juhlimaan? Olipa julmaa kieltää pieneltä leikit. Miksi vain juuri samanikäiset sopivat juhlia samanikäisten kanssa? Etkö itsekään juhli esim. vanhusten synttäreitä ikäeron takia?
Tosin häädin heidät aiemmin pois, väitin että juhlat loppuvat vaikkei todellisuudessa loppuneetkaan...
moukkakin, olisin sanonut, että ehkä joku toinen kerta voisivat tulla kylään, nyt teillä on juhlat meneillään.
mutta en ymmärrä, miksi asia nyt on niin iso angelma. Jos meille haluaa joku isä/äiti jäädä lastenkutsuille, niin ei se ole mulle ongelma. Jos vaikka tulee kauempaa, niin voi olla, ettei oikein ole paikkaa, missä viettää se aika. Kyllä mä kupin kahvia voin tarjota.
on isokin ongelma, jos se pikkusisarus huutaa ja tönii muita ja isä istuu perse homeessa sohvalla.
Ja todellakin, meidän koti, meidän säännöt.
isälle ilmoittanut, että juhlat ovat kutsutuille, ja ei yhtään ylimääräistä päästetä. Ovat myöskin huomattavasti vanhempia lapsia, joten ei oikein ole sen ikäisen paikka. Olisi fiksun vanhemman luullut itse tajuavan, että ei sinne voi toista lasta jättää, jos veli on kutsuttu :/. Laske, montako lasta siellä olisi, jos jokainen toisi mukaansa yhden sisaruksen tai kaikki :). Voi hyvää päivää ihmiset !
isomman lapsen pikkuveljen myötä meille synttäreille. Totesi, että tääkin haluaa mukaan.
No, ei siinä muuten kummempaa, mutta tuo isoveli kulki koko ajan perässäni, ei osallistunut yhteisleikkeihin, vaan halusi jutella minulle.
Jätettiin sitten jatkossa pikkuvelikin kutsumatta.
ja kun lapset leikkivät ja ilakoivat pellen viihdyttäessä niin vanhemmat ottavat lasin viiniä tai muun drinkin (huom.suomalaiset, eivät dokaa) ja juttelevat aikuisten juttuja.
Ehkä tämä isi oli vähän avarammilta vesiltä kuin ap?
Mä ottaisin tulijan vastaan ja tarjoaisin kahvit (drinkkiä en uskaltaisi tarjota koska Suomessa ollaan.. en halua leimaantua alkkikseksi) Ei meidän juhlat tai koti mene pilalle vaikka sinne tulisi yksi vieras lisää ja hui se 2v! ;)
tulla kutsumatta. Kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin.
ap:lta! Meillä kun oli 6v kutsut niin muutama äiti tuli katraansa kanssa vaikka vain esikoiset oli kutsuttu mutta osasin varautua ja sain juttuseuraa. ja pienimmillekkin oli leikkikaveria. samoin tein itse kun esikoinen sai kutsun kaverinsa juhliin. jäin myös itse 2v:n kanssa!
En tajua miten olet kehdannut sanoa että "ei saa leluilla leikkiä kun tulee sukulaisia enkä ehdi sitten siivota" kun teillä on jo tupa täynnä lapsia juhlimassa!! Ja häädit pois jo yhden kerran kun "juhlat loppuu" heheh eipäs lopukkaan??!!
eroa kutsun ja kuokkimisen välillä??? vai sisälukutaitoko tässä on näin pahasti rapautunut? että kun kutsussa lukee "villekallemarjaanamikälie" niin se _ei_ tarkoita koko perhe ja naapurit ja kummin kaimat. Argh....
en tajua tätä... miten niin jo kerran hääsit pois sillä verukkeella että juhlat loppuivat jo? Hääditkö sen heidän 10-vuotiaan siis myös vai miten tuo meni? Ei ihan täsmää jutut. Omituisia ihmisiä puolin ja toisin.
en häätänyt kutsutuista vieraista ketään, eli pelkistä lapsista tietty :) Mutta sanoin tälle isälle että alan nyt siivoamaan ja muut lähtevät ulos leikkimään kun oli hyvä ilma ja synttärisankari itse toivoi tätä.
isä lähti siinä samalla parivuotiaan kanssa pois.
Sen jälkeen kun lapset olivat ulkoilleet saivat vielä tulla sisälle herkkuja nauttimaan.
Olivat ilmeisesti vähän kauempaa ja jäivät odottamaan koska 10v on juhlinut.
Kyllä mä olisin antanut heidän tuollaisessa tapauksessa tulla sisälle ja antanut isällekin kahvia jos vaihtoehto olisi se että he värjöttelevät ulkona odottelemassa! Outoa toki jos isä ei tosiaan edes kysynyt että sopiiko että tultais tällä kertaa odottamaan sisälle, kun busseja menee niin harvoin ettei kannata lähteä keskustaan / 2v ei jaksanutkaan olla niin kauan ulkona kuin suunniteltiin tms.
vielä että tulivat vasta noin tunti sen jälkeen kun isompi lapsi oli tullut juhliin. Ja muuten tein niin että kielsin leluilla leikkimisen, sanoin tekosyyksi että meille on tulossa myöhemmin sukulaisia enkä ehdi siivoilla ...