Paras tapa nimikoida lapsen vaatteet?
Lapsi aloittaa päivähoidon ja sitä varten pitää laittaa nimi kaikkeen, mitä omistetaan. Onko kokemusta siitä, mikä nimikointitapa on toimivin ja mitä kannattaa välttää? Osa vaatteistamme on lainavaatteita, joten plussaa siitä, jos nimen saa vielä jotenkin poiskin... Ja mitä helppolaittoisempi ratkaisu, sen parempi.
Kommentit (4)
Itse olen tykännyt ihan tekstiilitussista, jolla merkannut nimen kokolappuun. Meillä oli myös sellaisia silitettäviä tekstejä, joiden ideana oli siis se, että siitä ei jää mitään lappua vaatteeseen, vaan pelkkä teksti, mutta se ei ole pesussa pysynyt. Jos haluat nimen myöhemmin pois, suosittelisin ommeltavia lappuja (joko tilattavia joihin kirjailtu nimi valmiiksi tai ihan tyhjä vinokaitaleen pala johon tussilla nimi). Villavaatteet (sukat, lapaset) on olleet meillä murheenkryyni. Sairaalateippi pysyy aika hyvin, kun niitä ei olla niin usein pesemässä.
_sukunimen_ pesulappuihin. Sukunimen siksi, että meillä on 3 samaa sukupuolta olevaa lasta ja kierrätän vaatteet kaikilla. Eli ei tarvitse jokaiselle nimikoida erikseen =)
Ne vaatteet, missä ei ole pesulappua (esim villasukat) olen nimikoinut laastariteipillä. Eli apteekista saa ostaa, rulla maksaa 1 euron, kirjoittaa siihen nimen ja liiman villasukan pohjaan. Kestää konepesua, mutta ei "jatkuvaa pesu" eli ei toimi esim college-paidoissa, joita pestään koko ajan.
tai nimikirjaimet. Kuulakärkikynäkin sopii, se haalistuu pesussa aika nopeasti, joten sopinee lainavaatteisiinkin (kysykää toki omistajalta lupa). Silitettävät/ommeltavat nimikointilaput ovat työläitä, mutta niksinä apteekin haavateippi (siis sellainen laastarin "teippiosan" näköinen teippi rullalla), joka pysyy hyvin pesussa. Siihen vain tussilla nimi ja lappu lähtee irti tarvittaessa.