Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen lapsi teki minusta Äidin

Vierailija
28.03.2011 |

isolla Ä:llä.

Kuopus on nyt 5 kk ja olen viime aikoina huomannut, että äidin rooli alkaa ensimmäistä kertaa tuntua todella luontevalta.

Pian 4-vuotias esikoinen oli tämän kakkosen tavoin todella toivottu lapsi ja äärettömän rakas alusta asti. Silti tuntuu, että kuopuksen syntymä on entisestään syventänyt suhdettani myös esikoiseen ja äitinä oleminen on nyt luontevampaa.

Liekö syynä se, että esikoisen kanssa alku oli varsin hankala; sairastuin itse synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lapsi huusi mahakipujaan kuukausikaupalla monta tuntia päivässä. Noiden kokemusten takia toisen lapsen hankkimista harkittiinkin tarkoin. Onneksi kuitenkin uskalsin tähän lähteä. Paras päätös elämässäni.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa ei elämä juurikaan muuttunut ja kotona kävi aika pitkäksi. Kahden lapsen kanssa oli sitten jo sopivasti puuhaa ja tuntui järkevältä olla kotona.

Vierailija
2/2 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli rankka vauva, allergiaitkut ja unettomat yöt. Tylsistyin kuoliaaksi kotona vaikka olin koko ajan menossa muiden vauvatuttujen luona.

Nyt kun toinen on 6kk. nautin kotona olosta, vauva on paljon helpompi, eli se varmaan avasi minulle silmät et vauvasta ja pienen vauvan äitiydestä voi nauttiakin. Ekan kanssa koko ajan odotti milloin se lähtee kääntymään, ryömimään, milloin tulee eka hammas. Toisen kanssa en elä odotuksessa, kyllä nuo aikanaan tulee, nautin näistä hetkistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi