Heitti sitten karensin, kun en mennyt
kouluavustajan duuni haastatteluun! Siihen kuulemma kelpaa lähäri, kuin lähäri:)
No itse olen tehnyt hommia vanhustyössä (kodinhoitaja/lähihoitaja) vuodesta -94 ja lähihoitajana suuntauduin sairaanhoitoon ja huolenpitoon.
No eihän siinä mitä ens kuussa aloitan työt (3.sta paikasta valitsin mieluisimman), mutta tosiaan hieman ihmetyttää, että kouluavustaja voi olla kuka vaan. Kysehän on kuitenkin aika isosta jutusta sitä avustettavaa lasta ajatellen eli jos avustajalla ei motivaatiota saatika koulutusta niin mitä hittoa?
Kommentit (44)
karenssin pelossa tyhmissäkin haastatteluissa, vaikka tietää nolaavansa itsensä hakiessa työtä, johon ei ole mitään edellytyksiä
Osoituksia nyt lätkitään vähän miten sattuu, koska on aika vaikea tietää jokaisen työnhakijan mielenkiinnonkohteita. Kun systeemissä ei ole eriteltynä lähihoitajia, jotka hakevat työtä kuin työtä ja lähihoitajia, jotka hakevat vain erikoistumisalansa töitä, saattaa osoitus jonkun kohdalla olla "hölmö". Mutta silloin pitää vain mennä haastatteluun ja kertoa että "ihan oikeasti haluaisin hoitaa vanhuksia", niin eiköhän työnantaja valitse sopivamman.
karenssin pelossa tyhmissäkin haastatteluissa, vaikka tietää nolaavansa itsensä hakiessa työtä, johon ei ole mitään edellytyksiä
seon ministeriön pillinmukaan kyllä työnvälityksen kädet on sidottu lakipykälillä äänestysaikana miettiä näitä asioita mikä oikein ja mikä ei
ei ne itsekseen sääntöjä keksi.
sinulla on ollut 3. eri työpaikkaa tarjolla.
Aina vois vähän ennakoida ja etsiä sitä uutta paikkaa ennenkuin edellinen työsuhde päättyy.
eli kannattaa äänestää Vihreitä, jos nykymeininki on mieleinen.
tuota noin, on vähän hankala ennakoida jos eräänä päivänä menet tavalliseen tapaan työhön (vakituinen paikka) ja sitten iltapäivällä ilmoitetaan että seuraavana päivänä ei tarvitse enää töihin tulla. Koskaan. Kenenkään. Sillä toimipiste sulkeutuu.
sinulla on ollut 3. eri työpaikkaa tarjolla.
Aina vois vähän ennakoida ja etsiä sitä uutta paikkaa ennenkuin edellinen työsuhde päättyy.
Kyllä ne ohjeistukset siitä, miten työtä käytännössä tehdään ovat ihan muiden tekemiä. Eikä osoitusmenettelyyn Sinnemäen kaudella ole mitään ministeriötason uudistuksia tullut.
Vihreiden äänestämiseen en ota kantaa.
juttu tuli ekaksi ja siitä kieltäydyin! Sen jälkee tuli 3 muuta työtarjousta, mitkä tosiaan ovat sitä mitä haluan tehdä.
tuota noin, on vähän hankala ennakoida jos eräänä päivänä menet tavalliseen tapaan työhön (vakituinen paikka) ja sitten iltapäivällä ilmoitetaan että seuraavana päivänä ei tarvitse enää töihin tulla. Koskaan. Kenenkään. Sillä toimipiste sulkeutuu.
Yhtäkään paikkaa ei päivässä suljeta, ilman mitään ennakko tietoa. Täytyyhän niille asiakkaillekin löytää uudet hoitopaikat.
Ja jos yksityinen hoitolaitos menisi konkkaan ja työt loppusisivat heti olisit kyllä palkkaturvan piirissä laillisen irtisanomisajan.
sanoi että kyse oli hoitoalan työpaikasta? En ole nimittäin ap.
Enkä ollut kulkenut laput silmillä, tieto tuli yllätyksenä omalle esimiehellenikin. Olin nimittäin paikalla kun hänelle soitettiin. Eikä siis ollut hänellekään enää töitä sen päivän jälkeen tarjolla.
Yhtäkään paikkaa ei päivässä suljeta, ilman mitään ennakko tietoa. Täytyyhän niille asiakkaillekin löytää uudet hoitopaikat.
Ja jos yksityinen hoitolaitos menisi konkkaan ja työt loppusisivat heti olisit kyllä palkkaturvan piirissä laillisen irtisanomisajan.
Kyllä ne ohjeistukset siitä, miten työtä käytännössä tehdään ovat ihan muiden tekemiä. Eikä osoitusmenettelyyn Sinnemäen kaudella ole mitään ministeriötason uudistuksia tullut. Vihreiden äänestämiseen en ota kantaa.
nimenomaan osoituskäytäntö on tullut Sinnemäen ministerikaudella ja ministerinä hän on siitä vastuussa (ainakin nimensä on ohjeessa allekirjoituksena, ja muissa puolueissa nimen kirjoittaminen merkitsee myös sitä, että on asian takana).
Ministerin yhtenä tehtävänä on luoda linjauksia työpolitiikkaan esim. määrittämällä käytettäviä keinoja. Siis sellaisia kuin osoitukset!
Työkkäriin ei ole mikään pakko ilmoittautua. Kun itse haet töitä itsellesi, voit olla varma, ettet joudu hakemaan epämieluisia töitä. Työkkärissä ideana on, että työ kuin työ on parempi kuin työttömyys.
Mun käsittääkseni kouluavustaja ja koulunkäyntiavustaja
ovat kaksi eri asiaa.
Koulunkäyntiavustaja avustaa kehitysvammaisia tai vastaavia ja kouluavustaja voi olla ihan normaalissa peruskoulussa avustajana.
Itse olen myös entinen lähäri ja olen ollut töissä niin vanhuksissa, vammaisissa kuin lapsissakin enkä ole yhtäkään paikkaa jättänyt kokeilematta siksi että en ole siihen suuntautunut. Olen saanut paljon arvokasta työkokemusta ja mikä parasta, ei ole ollut karensseja eikä työttömyyttä.
joista kukanenkin työnhakija on kiinnostunut ja joihin on pätevyys ja osaaminen. Jokainen työnhakija ne joutuu jossain vaiheessa ruksimaan.
Sinnemäki on ollut ministerinä reilut pari vuotta ja sitä ennen kyllä on osoituksia annettu. Onko osoituskäytäntö kuitenkin mielestäsi vasta Sinnemäen kaudella luotu? Mitä olennaisia muutoksia on osoituskäytäntöön tullut vaikkapa viimeisten kolmen vuoden aikana? Jos yksikössänne on annettu ohjeita esim. osoitusten määrästä viikossa/ virkailija, niin ne ovat ihan omien pomojenne sovelluksia annettujen tulostavoitteiden toteuttamiseksi.
Siksi toisekseen; vaikka ministeri jonkin tiedotteen tai ohjeen allekirjoittaisikin, voin vakuuttaa sinulle, ettei hän ole sitä itse kirjoittanut saati kehittänyt.
joista kukanenkin työnhakija on kiinnostunut ja joihin on pätevyys ja osaaminen. Jokainen työnhakija ne joutuu jossain vaiheessa ruksimaan.
mutta jos siellä lukee lähihoitaja, ja tehtävä on lähihoitajalle sopiva, voidaan osoitus lähettää, vaikkei tämä lähihoitaja olisikaan kiinnostunut juuri tästä paikasta.
Ja se kuuluisa ammattitaitosuojakaan ei ole voimassa kuin ensimmäiset kolme kuukautta - sen jälkeen voidaan periaatteessa osoittaa kenelle tahansa mitä tahansa.
Olisit vaan mennyt haastatteluun, tuskin sä sitä työtä olisit saanut kuitenkaan.