Matkustamisesta kysymys
Te jotka väititte aiemmassa kyselyssä että matkustamiseen voi mennä jopa 15 000 - 25 000euroa vuodessa. Millaiset tulot teillä on??
Ja millaisia matkoja tuollaisella summalla teette?
Itse paljon matkustelleena vähän kyseinalaista summaa, jollei perhe ole joku äiti+isä ja 10 lasta
Kommentit (44)
Meillä perheessä 2 aikuista ja 2 lasta. parina vuonna menty suunnilleen näin: Talvella hiihtolomalla 2 vkoa Thaimaassa, n. 6500,-. Pääsiäisenä pohjoiseen Leville, lennot n. 1200,-, majoitus "ilmainen", koska oma mökki. Kesällä 2 vkoa esim. Espanja, vuokrattu talo ja lennot n. 2500,-. Syyslomalla esim. Egypti 1 vko, n. 3400,-. Joulun alla aikuisten joulutorimatka esim. Berliiniin, lennot ja hotelli n. 1000,-. Jouluksi koko perhe pohjoiseen Leville, lennot 1200,-. Eli matkoihin n. 15 000,-. Näistä hinnoista puuttuu tietty käyttörahat kokonaan.
Perheen tulot n. 300 000,-. Ja suurin osa niistä minun, eli äidin, joka olen vanhempainvapaalla.
Jos joku ei usko, niin ei tarvitse. Ihan sama.
Tuo on taas niitä, joiden "miehet tienaa 200 000 euroa vuodessa ja on velattomat talot ja autot ja ikää 30 vee." Eli suoraan sanottuna puhuvat paskaa ja luulevat, että jotkut täällä ihailee heitä :) Asiaan... Me käydään ulkomaille yleensä kerran vuodessa, ollaan viikosta kahteen reissussa. Kaksi aikuista ja lapsi. Sitten tietenkin kotimaan reissut ja muut lyhyemmät. Yhteensä menee rahaa ehkä 4 000 euroa, se riittää kivasti neljän tähden hotelliin ja ulkona syömisiin ja ostoksiin ym.
Miten teillä? Kuinka usein käytte ja paljonko menee
:)
Mutta tuohon on laskettu 3 viikon palkaton, 5 etelän reissua ja yksi laivareissu. pakettimatkat, erikseen ostetut lennot + hotellit + käyttövarat. meidän perheessä 1 aikuinen ja 2 lasta. tulot ei ole huomat, mutta mopo karkasi käsistä eräänä vuonna. bruttotulot vain reisu 30t.
Mutta tuohon on laskettu 3 viikon palkaton, 5 etelän reissua ja yksi laivareissu. pakettimatkat, erikseen ostetut lennot + hotellit + käyttövarat. meidän perheessä 1 aikuinen ja 2 lasta. tulot ei ole huomat, mutta mopo karkasi käsistä eräänä vuonna. bruttotulot vain reisu 30t.
Kysyttiin loman hintoja, ei sitä otatko palkatonta vai et!
helpostihan tuon saa tuhlattua. Ensinnäkin matkustetaan bisnes-luokassa. Toiseksi majoitus, jos esim varaa yksityisen villan pariksi kolmeksi viikoksi Etelä-Ranskasta, niin siinähän tuo kyseinen summa jo menikin.
viimeisen vuoden aikana matkoihin (lennot+hotellit) noin 4000 euroa. Olemme käyneet kolmesti ulkomailla sekä kerran Päivä Tukholmassa-risteilyllä.
Nämä kaikki matkat ovat olleet omatoimimatkoja, joihin olen etsinyt edullisia vaihtoehtoja. Eli siis lennot on olleet edullisia, hotellit ei ihan luksustasoa, koska nukkumiseen riittää vähempikin, myös ajankohdissa olemme joustaneet eli menneet sillon kun on halvempaa.
Voin hyvin kuvitella, että samoihin matkoihin saisi käytettyä helposti sen kymppitonnin enemmän, jos ottaa kalliimmat lennot, hienomman hotellin ja jos lapsia on enemmän (meillä vain yksi, joka sekään ei joka matkalla mukana).
Meillä on ihan ok tulot, tosin mies tienaa paljon enemmän kuin mä. Jos mä tienaisin saman kuin mies, niin helpostihan silloin olisi varaa laittaa matkoihin enemmän. Jos mun tulot olis vaikka tonnin enemmän kuukaudessa, sehän olisi jo kymppitonni vuodessa, mikä olis nykyiseen tilanteeseemme nähden ylimääräistä, eli sen voisi laittaa vaikka matkustamiseen. Saati jos tienaisin saman kuin mieheni eli kaksi tonnia enemmän kuukaudessa.
En siis pidä lainkaan mahdottomana tuollaisia summia matkusteluun vuodessa.
Esim. vanhemmat ja kolme lasta käy yhdellä parin viikon kaukomatkalla ja toisella etelä- Euroopan matkalla ja varaa parempitasoisen huvilan tai huoneiston niin siinä se 15 000€ jo olikin. Toki halvemmallakin pääsee, mutta jos on rahaa ja haluaa majoittua vähän paremmin niin ei tuo niin iso summa ole.
Mä katselin kolmen viikon matkaa meidän perheelle Aasiaan, niin hinta olisi ollut noin 10 000€. Ja ihan itse varattuna, eikä matkatoimiston kautta. Meillä on siis kolme lasta.
käydään kerran vuodessa risteilyllä joko tukholmassa tai tallinnassa ja viivytään siellä pari yötä. Hiihtolomalla johonkin halpaan mökkiin tms. jonnekin tai kylpylään ja kesälomalla 2-4 vk reissu vaunulla, yleensä tässä lähialueiden euroopassa
Viisi henkinen perhee, vuosibudjetti noin 5 000
finnmatkoilla vähän paremmassa hotellissa 5-henkiselle perheelle on jo yli 10 000€
http://www.finnmatkat.fi/varaa/HotelAbout.aspx?q=9fc4503c3f2f4fc0a82928…
Ettei tolla 15 000€ tarvitse edes kovin montaa matkaa tehdä, jos on isompi perhe.
ja ihan silleen laskettuna ettei reissun ostoksia lasketa mukaan.
Nyt vuoden vaihteessa oltiin 3 viikkoa kaukomatkalla, ja varmasti jotain 20 000e meni pelkästään tähän reissuun. Siis matkat, majoitus, ruokailut, pääsyliput ym.
Yleensä käymme koko perheellä pari kertaa vuodessa ulkomailla, toinen reissu yleensä tuollainen 3 viikon matka kauemmas, toinen jonnekin Eurooppaan. Sen lisäksi matkustelemme pienemmillä kokoonpanoilla vaihtelevasti ulkomailla, ja toki sitten kotimaanmatkailu ja ruotsinristeilyt tähän päälle.
Väitän siis että kokonaisuudessan meidän perheemme matkusteluun käyttämä summa saattaa kohota johonkin 40 000 euroon vuositasolla, mutta meitä onkin vanhemmat + 5 lasta, joista 4 on 12v täyttäneitä, eli matkustavat aikuisen hinnalla.
Esim tänätalvena olimme viikon Egyptissä, siihen meni n 3000€/3 hlöä, kohta Roomaan kaksin 2000€, kesällä 3 vkoa Italiassa n 6000€/3 hlöä, syksylle suunnitteilla vielä viikko Ranskassa, varaus n 3500€ eli tälle vuodelle 14500€.
Meillä nettotulot n 4700€/kk, bonuksia n 6000€/vuosi netto. Emme käy Suomessa ulkona huvittelemassa, emme ostele merkkivaatteita vaan käytämme kaiken irtoavan rahan matkoihin.
Ensivuodelle on suunnitteilla matka Aasiaan 7 hlöä ja siihen budjetoitu (säästössä) 15000€
Em summissa on siis käyttörahat mukana, ei pelkät matkat.
yksilapsinen perhe. Mies ei kuitenkaan ole hirveän innostunut matkailusta. Perinteisesti teemme yhden kaukomatkan vuodessa kestoltaan vajaat pari viikkoa. Tänä vuonna matka maksoi käyttörahoineen n. 5000 €. Vuoden vaihteessa vietimme Keski-Euroopassa kavereiden luona pitkän viikonlopun koko perheen voimin, siihen matkaan meni ehkä 1500 e, koska lennot olivat tuohon aikaan normaalia kalliimmat. Muita koko perheen matkoja ei ole ulkomaille vuoden sisällä tehty. Syksyllä minä olin viikon etelässä lapsen kanssa äkkilähdöllä, matkaan meni ehkä 1000 e ja alkukesästä kävin lapsen kanssa etelässä ystävien luona kyläilemässä. Tuonkin matkan kustannukset olivat tonnin paikkeilla. Lisäksi olen omien ystävieni kanssa tehnyt kaksi kaupunkimatkaa, joihin on mennyt minulta yhteensä ehkä 2000 e. Näissä kaikissa summissa on siis käyttörahat mukana. Yhteenlaskettuna 10500 mennyt vuoden aikana matkoihin. Osa omasta pussista ja osa miehen pussista (meillä ei ole yhteiset rahat). Majoitus on ollut hyvätasoista eikä mistään ole tarvinnut pihistellä.
Esim tänätalvena olimme viikon Egyptissä, siihen meni n 3000€/3 hlöä, kohta Roomaan kaksin 2000€, kesällä 3 vkoa Italiassa n 6000€/3 hlöä, syksylle suunnitteilla vielä viikko Ranskassa, varaus n 3500€ eli tälle vuodelle 14500€.
Meillä nettotulot n 4700€/kk, bonuksia n 6000€/vuosi netto. Emme käy Suomessa ulkona huvittelemassa, emme ostele merkkivaatteita vaan käytämme kaiken irtoavan rahan matkoihin.
Ensivuodelle on suunnitteilla matka Aasiaan 7 hlöä ja siihen budjetoitu (säästössä) 15000€
Em summissa on siis käyttörahat mukana, ei pelkät matkat.
Ja näytät olevan vieläpä ylpeä itseatäsi. Oletko laskenut hiilijalanjälkenne koon?
esim. viime vuonna oltiin Karibialla 2 viikkoa (n. 13000e), Kanarialla viikko (n. 5000e), Kreikassa viikko (n. 5000e), Pariisissa pitkä viikonloppu (n. 2000e). Tänä vuonna matkoihin mennyt jo 15 000e, keväällä vielä lähdetään Roomaan ja kesällä Kreikkaan sekä Italiaan. Me otetaan yleensä aina 5 tähden hotelli, siksi jopa jotkut Kreikan matkat tuee maksamaan niin paljon. Tulot n. 150 000e.
Viimeisen vuoden reissut Keskinen-Thaimaa 2+2 (joista kolme maksaa aikuisen hinnan) matkat+majoitus 2700€/2vkoa, käyttis n 1800€, Rodos 1+1 1000€+käytis n 500€, Keskinen-Thaimaa 2 aik matkat+majoitus 1700€+käyttis 600€. Syksyllä Thaimaan kautta Balille 2,5vkoa matkat+majoitus 3100€ 2+2 (kaikki maksaa aikuisen hinnan), käyttistä ehkä 2000€
Meillä menee kaikki liikenevä raha matkusteluun, eikä tuhlailla vaatteisiin, ulkonasyömisiin tms. Asunto- ja autolainaa on :)
Ja ne koneet lentäisi ilman meitäkin
4+-tasoinen all inclusive-hotelli maksaa 2 viikkoa noin 16 000e neljältä. Että kyllä sitä matkailuun rahaa saa menemään, ja kun joku nyt nostaa taas kuitenkin sen omatoimimatkailun tähän mukaan, niin ei se muuten aina ole edes halvempaa!
Kiina ja USA osallistuvat saasteiden vähentämiseen teollisuudessa. Se on yksi paskan hailea miten paljon meidän matkustamisesta tulee jälkeä noihin verrattuna:)
11
meillä nopeesti laskettuna meni varmaan 10 000 v.2010.
minä olen kotona ä-lomalla joten tienestit surkeat (ei töitä eli minimi). Mies tienaa 6000 kuukaudessa.
MUTTA, me emme maksa asuntoa tai oikeastaan yhtään mitään, ainoastaan minun puhelinlaskuni. firma maksaa loput joten ollaan otettu ns.kaikki irti ja matkusteltu, kun kerrankin se on mahdollista :) (niin no ruuat tietysti joudutaan maksaa).
Ja joo, onhan se huomattu et täällä kaikilla on miehet joilla se 20cm kulli ja tienaa vähintään tsiljoonan kuukaudessa, talolainaa miljoona vähintään jne.buaaah!!!
Viikko alpeilla 2aikuista 2 lasta nyt 3. viikoksi aasiaan 5* hotelliin. Yksin olen tehnyt 2 kaupunkilomaa tammi ja maaliskuussa.Kesäloma vielä tekemättä, miehen golfloma ja syksyllä varmaan perheen kanssa etelään viikoksi. Eli meillä menee helposti yli 30'000€ lomamatkoihin vuodessa.