Erillinen vaatehuone vai mahdollisimman paljon kaappitilaa?
Miten on järkevintä hoitaa vaatteiden (ja muunkin tavaran) varastointi?
Kommentit (10)
Vaatteet voi säilyttää vaatekaapeissa, ja vaatehuoneessa sitten enemmän muuta tavaraa. Meillä arkivaatteet vaatekaapeissa, ja vaatehuoneessa sitten on nk. juhlavaatteita joita havremmin tulee pidettyä, samoin esim. kesämekot talvella ja villapaidat kesällä. Lisäksi siellä säilytetään (matka)laukkuja, varapatjoja sekä
-peittoja ja -tyynyjä. Myös muuta tavaraa on, ja vaatehuone näyttää siistiltä koska siellä laatikoita missä lukee selkeästi mitä niissä on.
vaatehuoneeseen tosiaan kertyy tavaraa kaapit on helpompi pitää järjestyksessä.
vaatehuoneessa lattiatila on periaatteessa hukkaneliöitä, tai sitten siihen rupeaa kerääntymään kaiken maailman rojua.
Kaunis valaisin, tarkasti mietityt hyllyt ja tangot vaatteille, kengille, koruille, huiveille, vöille, laukuille jne. Alusvaatteet ja sukat laatikostoihin, jotka voivat olla ihan muita kuin elfoja ym., vaikka vanhoja lipastoja. Seinälle peili.
jos ei meinaa tehdä tyyliin huoneen kokoista vaatehuonetta kaikenlaisilla kaapeilla:) Mun mielestä ns.normi pikku vaatehuoneet on tosi epäkäteviä...ei pysy järjestyksessä...
Päivittäiseen vaateruljanssiin soveltuvat parhaiten kaapit, mutta kyllä lapsiperheessä vain kertyy kaikkea sälää niin paljon, että vaatehuonettakin tarvitaan. Siellä säilytän tavaroita, joita ei välttämättä tarvita moneen kuukauteen, esim. kausivaatteita, verhoja, mattoja, isommilta sisaruksilta jääneitä vaatteita, jotka odottelevat pienemmän kasvua... Taitaa meillä olla siellä tällä hetkellä vaunukoppakin odottelemassa päätöstä siitä, tuleeko perheeseen vielä joskus iltatähti. Ja tuo hukkaneliöasiahan riippuu ihan täysin kunkin suunnittelutaidoista. Nykyään on melkoisen monenlaisia hyllyviritelmiä, koukkuja, tankoja sun muita saatavilla.
Meilläkin on vaatehuoneessa juhlavaatteita sekä esim. talvivaatteet kesäaikaan, jolloin ne eivät vie tilaa naulakossa. Lisäksi mieheni on rakentanut mulle sinne hienon kenkätelineen.
Vaatekaapissa taas ovat kaikki t-paidat, farkut ym. "käyttövaatteet".
Mä muuten inhoan standardikokoisia vaatekaappeja, ja niinpä meille rakennettiin vaan iso syvennys, laitettiin siihen hyllykiskot ja tilavat, pitkä hyllyt ja eteen hankittiin liukuovet. Vot! Kyllä mahtuu vaatetta.
Näin kaikki vaatteet saa säilytettyä henkareissa; pysyvät silityksen jäljiltä siisteinä.
Vaatehuoneen lattialla kenkähyllyt kenkien säilyttämistä varten.
Lisäksi on vierasvuodevaatteille kunnon säilytystila toisessa vaatehuoneessa.
Hyllyillä omat laatikot villasukille, vöille, uikakreille, sukkiksille, huiveille jne.
Ei tarvitse koskaan etsiä tavaroita vaan kaikelle on oma paikka.
niin sitten tekisin ison vaatehuoneen, koska pieni vaatehuone on meillä ainakin epäkäytännöllinen. Sinne vaikea saada tavaroita nätisti järjestykseen.
Jos ei ole paljoa neliöitä käyttää niin sitten ehdottomasti kaapit, koska kaapeissa kaikki säilytystila on käytettävissä olevaa. Vaatehuoneessa tilaa menee hukkaan käytävään yms.
meillä on vaatehuone, mutta se on käytännössä varasto. Toki jollain toisella voi se toimiakin, mutta mulla se vaan menee ajan myötä varastoksi, vaikka kuinka yrittäisin sitä pitää vaan vaatehuoneena. Sinne on niin helppo heittää kaikki mille ei tiedä mitä tekee.... Eli kaappitilaa ottaisin minä!