Matkustamisesta kysymys
Te jotka väititte aiemmassa kyselyssä että matkustamiseen voi mennä jopa 15 000 - 25 000euroa vuodessa. Millaiset tulot teillä on??
Ja millaisia matkoja tuollaisella summalla teette?
Itse paljon matkustelleena vähän kyseinalaista summaa, jollei perhe ole joku äiti+isä ja 10 lasta
Kommentit (44)
Matkustan paljon työni vuoksi, ja hotelleista olen saanut tarpeekseni. En käsitä miksi joku menee hotelliin ja on siellä koko loman? Miksi maksaa paljon enemmän Karibian lomasta jos vastaavan hotellin, meren, uima-altaan, vähän palmuja, hyvän ruuan ja muut saisi lähempääkin? Miksi matkustaa, jos on hotellialueella käytännössä koko loman? Miksi mennä elämään hotelliin sen sijaan kun voisi aidosti tutustua siihen paikalliseen kulttuuriin. Ylipäätään en käsitä miksi matkustelee jos ei halua tutustua siihen maahan tai kaupunkiin mihin matka suuntautuu, miksei voisi vain pysyä Suomessa ja mennä täällä lomalle hyvään hotelliin, syödä hyvissä ravintoloissa ja sitä rataa, miksi lentää maapallon toiselle puolelle?
siksi on lähdettävä talvella maapallon toiselle puolelle. Mulle se aurinko on se juttu ja rentoutuminen. Ei se paikallinen kulttuuri. Kesällä en ikinä kauemmaksi lähdekään vaan aina Kreikkaan, Italiaan, Espanjaan tms. Mutta Suomesta silloinkin pois pariksi viikoksi, ihan sen takia, että saa varmasti sitä aurinkoa, Suomen kesä nyt kun on mitä on. Ja talvella sitten sinne Karibialle tai mihin nyt meneekin, kuitenkin jonnekin, missä on takuuvarma aurinko. Se riittää, hieno hotelli missä rentoutua sekä aurinko. Se on mulle se loma.
Mäkin olen matkustanut työkseni paljon. SIlti kyllä ymmärrän ihan hyvin miksi joku haluaa mennä hienoon hotelliin lomailemaan. Hotellissa on täysi palvelu, itse ei tikkua tarvitse ristiin laittaa minkään asian suhteen. Hotelli hommaa kaikki tarvittavat liput jne. Hyvätasoisissa ravintoloissa syö mielellään.
Mä olen esimerkiksi käynyt niin monta kertaa Firenzessä ja Singaporessa, joten ei mua haittaisi yksi lepoloma ihan täysin hotellilomanakin pitää. Vaikka siis kummassakin kaupungissa niin paljon nähtävää, että eliniäksi riittää.
Mulle kyllä tosiaan riittää viikoksi ihan hauskuutta siinä, että siemailisin singapore slingiä Rafflesissa.
Tosin lasten kanssa ei sellaista viitsi tehdä, heille pitää järkätä jotain aktiviteettia.
tähden hotellin tai ainakin parhaan, mikä on saatavana. Finnmatkojen viiteen tähteen en usko, lasken ne neljän tähden hotelleiksi, Aurinkomatkoilla viisi tähteä yleensä pitää paikkansa (Finnmatkoilla korkeintaan yksi viiden tähden hotelleista on oikeasti viisi tähteä).
Jos matkaan kuuluu all inclusive, emme todellakaan käytä sitä juuri aamiaista enempää, koska haluamme syödä eri ravintoloissa emmekä halua jumittua hotellille.
Miksi ihmeessä moni luulee, ettei viiden tähden hotelleista poistuta loman aikana? Jos lomaa on viikko, olemme ehkä kaksi päivää ko. lomakohteessa (ei hotellilla silloinkaan), muuten kiertelemme ympäriinsä vuokra-autolla tai valmiilla retkillä ja silti ehdimme nauttia hotellista, nukummehan siellä yöt ja syömme aamiaisen. Uima-allasalueella olemme ehkä 2-3 kertaa viikossa maksimi kaksi tuntia kerrallaan. Rannalla emme löhöä koskaan.
Ja perheeseen kuuluu kolme lasta: kaksi alakouluikäistä ja yksi 2 v + vanhemmat, matkoja vuodessa kolme ja rahaa menee matkojen perushintoihin siis se 15 000 -20 000 ... kohteet ihan tavallisia mm. tulossa Sorrento ja Rooma, Dubrovnik, olimme juuri Israelin Eilatissa ... sitä ennen Gardajärvellä ja Espanjan Saloussa, Kreetan Haniassa, Gran Canarian Melonerasissa - nämä siis kuopuksen syntymän jälkeen.
Haluamme hotellin keskeiseltä paikalta, ei mistään korvesta ja lähistöllä pitää olla kunnon palvelut ja nähtävää.
talo on jo luksusta - 2200€/vko.
http://www.restoreditalianvilla.com/
Meidän talomme on vanha maalaistalo, rustiikkinen, ihana ja kodikas, 3mh eli kuudelle mitoitettu. Emme kaipaa "luksusta" lomaltamme vaan haluamme päästä lähelle paikallista elämää silti laadusta tinkimättä. Viimevuonna asuimme täysin remontoidussa kylätalossa ilman uima-allasta 600€/vko joten kyllä niitä löytyy hyvin. Samalla alue on meille tärkeä koska olemme ostamassa omaa taloa Italiasta, olemme majoittuneet samantyylisissä jo vuosia omaa taloa etsiessämme.
Matkustamme heinäkuussa.
11