Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustamisesta kysymys

Vierailija
27.03.2011 |

Te jotka väititte aiemmassa kyselyssä että matkustamiseen voi mennä jopa 15 000 - 25 000euroa vuodessa. Millaiset tulot teillä on??

Ja millaisia matkoja tuollaisella summalla teette?

Itse paljon matkustelleena vähän kyseinalaista summaa, jollei perhe ole joku äiti+isä ja 10 lasta

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupeleissä 5* hotellit ovat kaikkialla samanlaisia, VAIKKA ne hienoja ovatkin niin ei niissä pääse kokemaan sitä ko. maan aitoa elämää. Jos makaa luksushotellin rannalla lomansa, niin se ei minusta ole matkustelua vaan jonkin sortin "rentoutumista".

Ja ei, en kannata myöskään kamalissa hostelleissa asumista. Mutta minusta parasta matkailua on sellainen, että menee yhteen maahan/alueelle pidemmäksi aikaa. Jos esim. vuodessa 1kk kiertää jotain maata/aluetta niin pääsee siihen tutustumaan kunnolla. Asua voi pienissä pittoreskeissa hotellissa, vuokrata huoneiston, jne. Välttämällä pahimmat turistialueet tutustuu paikallisiin, saa tietää aidommin maan tavoista ja kulttuureista sekä nähtävyyksistä ja rannoista. Ja yleensä matkoilta jää myös elinikäisiä ystäviä, joihin nykyään helppo pitää yhteyttä sähköpostilla ja facebookin kautta.

Ja parasta tuollaisessa tavassa on sekin, ettei siihen mene paljoa rahaa. Itse netin kautta voi varailla mtakat ja amjoitukset. Ja monissa maissa menee niin, että kun saat paikallisen ystävän niin kaikki menee helpommin ja edullisemmin (puhuttiin sitten hotellimajoituksesta, taksimatkasta tai veneretkestä, usein paikallista kieltä puhuvan puhuessa on hinta edullisempi ja/tai jonkun tutun tai sukulaisen kautta homma järjestyy)

Vierailija
22/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppupeleissä 5* hotellit ovat kaikkialla samanlaisia, VAIKKA ne hienoja ovatkin niin ei niissä pääse kokemaan sitä ko. maan aitoa elämää. Jos makaa luksushotellin rannalla lomansa, niin se ei minusta ole matkustelua vaan jonkin sortin "rentoutumista". Ja ei, en kannata myöskään kamalissa hostelleissa asumista. Mutta minusta parasta matkailua on sellainen, että menee yhteen maahan/alueelle pidemmäksi aikaa. Jos esim. vuodessa 1kk kiertää jotain maata/aluetta niin pääsee siihen tutustumaan kunnolla. Asua voi pienissä pittoreskeissa hotellissa, vuokrata huoneiston, jne. Välttämällä pahimmat turistialueet tutustuu paikallisiin, saa tietää aidommin maan tavoista ja kulttuureista sekä nähtävyyksistä ja rannoista. Ja yleensä matkoilta jää myös elinikäisiä ystäviä, joihin nykyään helppo pitää yhteyttä sähköpostilla ja facebookin kautta. Ja parasta tuollaisessa tavassa on sekin, ettei siihen mene paljoa rahaa. Itse netin kautta voi varailla mtakat ja amjoitukset. Ja monissa maissa menee niin, että kun saat paikallisen ystävän niin kaikki menee helpommin ja edullisemmin (puhuttiin sitten hotellimajoituksesta, taksimatkasta tai veneretkestä, usein paikallista kieltä puhuvan puhuessa on hinta edullisempi ja/tai jonkun tutun tai sukulaisen kautta homma järjestyy)

Lasten kanssa reissataan 4* hotelleissa, miehen kanssa kaksin sitten 5* hotelleissa. Nuorempana olen kokeillut majoituksia teltta-hostelli-1-3* hotellit enkä niitä majoituksia enää kaipaa! Useimmiten parhaimmilla hotelleilla on hyvät sijainnit ja helppo tutustua alkuasukkaisiin. Miehen kanssa vuokrataan auto tai moottoripyörät, lasten kanssa tulee liikuttua kävellen tai bussilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näytät olevan vieläpä ylpeä itseatäsi. Oletko laskenut hiilijalanjälkenne koon?

me reissamme saman verran ja omalla autolla matkustellaan myös.

Sen takia käyttöauto on pykälää isompi kuin mitä muuten olisi ja tehokkaalla V8-moottorilla varustettu jotta Saksan autobahneillakin pääsisi nopeimpien tahtiin etenemään.

Hiilijalanjälki? En tiedä eikä kiinnosta.

Vierailija
24/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä aina on näitä hirveästi matkustelleita, niin sitten, kun kysyy neuvoa jostain nähtävyyksistä jne, niin kukaan ei tiedä muuta kuin ne perinteiset.

Jos tehdään kalliita matkoja, ja usein, luulisi muutakin niiltä matkoilta jäävän, kuin ne perinteiset nähtävyydet:)

Vierailija
25/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ole kaikissa 5*:n hotelleissa ollut! Mutta lapsuudenperheen kanssa matkustetaessa aikanaan (ja toisinaankin olen äidin kanssa reissussa) niin onhan se ihan erilaista menoa mistä MINÄ nautin.

Ja usein nuo hotellit missä me olimme aikanaan/olemme olleet, eivät todellakaan ole olleet keskeisillä paikoilla (joskin autokuljetuksen on aina hotellilta saanut) vaan hieman syrjässä, ns. "omassa rauhassa". Eli oma rauha, oma ranta, yksityisyys jne.

Ja aika harva lomalainen sieltä hotelillta poistui ns. tavallisen kansa pariin, vaan pysytteli hotellialueella ja kävi ehkä päivämatkalla jollakin nähtävyydellä.

On se kuitenkin hieman eri asia vaikka keilata oman hotellin keilaradalla vert. paikallisella keilaradalla jne.

Vierailija
26/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ainakin lähden lomalle vain ja ainoastaan rentoutumaan, lataamaan akkuja, en niinkään katselemaan nähtävyyksiä (toki niitäkin jonkun verran tulee katseltua). Mutta pääjuttu on se rentoutuminen, ja siihen nämä 5 tähden hotellit ovat oikein passeli! Arkisin saa olla ja mennä suunapäänä koko ajan, lomalla en tosiaan sitä halua, haluan vaan olla.

Vierailija
27/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuota tarkoitan :) On ihan eri asia kulkea matkaopas kädessä nille klassisille nähtävyyksille mitkä kaikki tietävät. Kun tutustuu paikallisiin pääsee näkemään elämää "kulissien takana", eli pääsee tutustumaan paikallisiin tapahtumiin, asioihin ja nähtävyyksiin mistä ei ole mitään mainintaa turisti-oppaassa.

Jokainen voi miettiä vaikka omaa kotikaupunkiaan/-kyläänsä, se mitä turistioppaassa kerrotaan on vain pieni pliisu sipaisu siitä mitä TODELLA siinä omassa kaupungissa tapahtuu. Turistioppaissa yleensä kaikki on maksettuja mainoksia, eli ei siellä mainosta se oikeasti kaupungin paras ravintola, ei sieltä löydä parasta rokki-klubia, eikä siellä kerrota syrjäisestä mutta kauniista rannasta mitään.

Vierailija
28/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä aina on näitä hirveästi matkustelleita, niin sitten, kun kysyy neuvoa jostain nähtävyyksistä jne, niin kukaan ei tiedä muuta kuin ne perinteiset. Jos tehdään kalliita matkoja, ja usein, luulisi muutakin niiltä matkoilta jäävän, kuin ne perinteiset nähtävyydet:)

Enkä välttämättä "kaikille" halua hyviä pikkulöytöjäni toitottaa, että säilyvätkin sellaisina. Ja mun mielestä se on puoli matkaa, kun vaan lähtee itse kulkeman ja löytämään ne itselleen mukavat paikat.

Vierailija
29/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset hakee matkustelusta niin eri asioita, toisille just tuo "oikean elämän" näkeminen on se juttu, itseäni ei voisi vähempää kiinostaa, mulle se juttu on vaan se rentoutuminen. Se, että saa vaan olla, ei tarvitse tehdä mitään. t. se joka matkustelee 5 tähden hotelleissa

Vierailija
30/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään ole kaikissa 5*:n hotelleissa ollut! Mutta lapsuudenperheen kanssa matkustetaessa aikanaan (ja toisinaankin olen äidin kanssa reissussa) niin onhan se ihan erilaista menoa mistä MINÄ nautin.

Ja usein nuo hotellit missä me olimme aikanaan/olemme olleet, eivät todellakaan ole olleet keskeisillä paikoilla (joskin autokuljetuksen on aina hotellilta saanut) vaan hieman syrjässä, ns. "omassa rauhassa". Eli oma rauha, oma ranta, yksityisyys jne.

Ja aika harva lomalainen sieltä hotelillta poistui ns. tavallisen kansa pariin, vaan pysytteli hotellialueella ja kävi ehkä päivämatkalla jollakin nähtävyydellä.

On se kuitenkin hieman eri asia vaikka keilata oman hotellin keilaradalla vert. paikallisella keilaradalla jne.

jo kaiken nähneet?

Vierailija
31/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmeksi viikoksi Italiasta, siihen menee jo lähes 10000...

Vierailija
32/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmeksi viikoksi Italiasta, siihen menee jo lähes 10000...

millainen linna se on:D?

Vierailija
33/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus haluaa vain levätä ja rentotua, joskus taas nimenomaan juosta paikasta toiseen ja tutustua maahan.

Joskus vaikkapa on kiinnostunut paikan historiasta, mutta ei oikeastaan nykypäivästä jne.

Vierailija
34/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytettiin häämatkaan vuonna 2007 jotain reilu 10 000 euroa, oltiin reilu 2kk kiertämässä Väli-Amerikkaa. Silloin tulot oli vielä pienemmät joten jouduttiin säästämään eikä siitä pariin vuoteen sitten matkustettu yhtään. Nyt on luottokortit ja lainat taas kaikki maksettu, ja miehen tulot nousseet aika reilusti kun vaihtoi alaa ja ryhtyi yrittäjäksi. Siispä on suunnitteilla vastaavanlainen parin-kolmen kuukauden reissu Etelä-Amerikkaan ensi syksynä, tarkoitus säästää tänä vuonna 25 000 euroa sitä varten. Enää en tekisi niin kuin häämatkaa varten tehtiin, vingutettiin monta luottokorttia ihan tappiinsa... :D Mutta oli se kyllä sen arvoista! Onneksi nyt on paljon paremmat tulot ja helppo säästää rahat etukäteen.

Vierailija
35/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös talo vuokralla jo useana vuonna, tämänvuotinen maksaa 750€ viikossa, on uima-allas yms. Tuttavien käyttämät talot maksaa n 2000€/vko ja on todella mahtavia, mitoitettu 8-10 hengelle (heitä on 5)! 10k€ talosta on hiukka liikaa:)

11

Vierailija
36/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta parasta matkailua on sellainen, että menee yhteen maahan/alueelle pidemmäksi aikaa. Jos esim. vuodessa 1kk kiertää jotain maata/aluetta niin pääsee siihen tutustumaan kunnolla. Asua voi pienissä pittoreskeissa hotellissa, vuokrata huoneiston, jne. Välttämällä pahimmat turistialueet tutustuu paikallisiin, saa tietää aidommin maan tavoista ja kulttuureista sekä nähtävyyksistä ja rannoista. Ja yleensä matkoilta jää myös elinikäisiä ystäviä, joihin nykyään helppo pitää yhteyttä sähköpostilla ja facebookin kautta.

Minun näkökulmani on toinen. Molemmat yhtä oikeita tai vääriä.

Vierailija
37/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan paljon työni vuoksi, ja hotelleista olen saanut tarpeekseni. En käsitä miksi joku menee hotelliin ja on siellä koko loman? Miksi maksaa paljon enemmän Karibian lomasta jos vastaavan hotellin, meren, uima-altaan, vähän palmuja, hyvän ruuan ja muut saisi lähempääkin? Miksi matkustaa, jos on hotellialueella käytännössä koko loman? Miksi mennä elämään hotelliin sen sijaan kun voisi aidosti tutustua siihen paikalliseen kulttuuriin. Ylipäätään en käsitä miksi matkustelee jos ei halua tutustua siihen maahan tai kaupunkiin mihin matka suuntautuu, miksei voisi vain pysyä Suomessa ja mennä täällä lomalle hyvään hotelliin, syödä hyvissä ravintoloissa ja sitä rataa, miksi lentää maapallon toiselle puolelle?

Vierailija
38/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan paljon työni vuoksi, ja hotelleista olen saanut tarpeekseni. En käsitä miksi joku menee hotelliin ja on siellä koko loman? Miksi maksaa paljon enemmän Karibian lomasta jos vastaavan hotellin, meren, uima-altaan, vähän palmuja, hyvän ruuan ja muut saisi lähempääkin? Miksi matkustaa, jos on hotellialueella käytännössä koko loman? Miksi mennä elämään hotelliin sen sijaan kun voisi aidosti tutustua siihen paikalliseen kulttuuriin. Ylipäätään en käsitä miksi matkustelee jos ei halua tutustua siihen maahan tai kaupunkiin mihin matka suuntautuu, miksei voisi vain pysyä Suomessa ja mennä täällä lomalle hyvään hotelliin, syödä hyvissä ravintoloissa ja sitä rataa, miksi lentää maapallon toiselle puolelle?

niin en silti ihmettele, että ihmiset matkustavat ulkomaille hotelliin. Siellä on se lämpö, joka suurimmaksi osaksi täällä kotomaassamme puuttuu (poikkeuksena nyt viime kesä, mutta sekin oli vain kuitenkin pari kk)

Vierailija
39/44 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole sellaista säätä kuin eteläisessä Euroopassa, siksi lomailemme siellä. Syömme hyvin hotellissa tai lähikylässä (ihan turistipaikka kylläkin). Hotellissa on lapsille ohjattua toimintaa, uima-altaat jne jne.

Samaa ei saa Suomesta.

Vierailija
40/44 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös talo vuokralla jo useana vuonna, tämänvuotinen maksaa 750€ viikossa, on uima-allas yms. Tuttavien käyttämät talot maksaa n 2000€/vko ja on todella mahtavia, mitoitettu 8-10 hengelle (heitä on 5)! 10k€ talosta on hiukka liikaa:) 11

mutta vastaan tähän kun tuo 750e vuokra kuulostaa todella halvalta. Ensinnäkin, olen asunut ja matkustanut ulkomailla parikymmentä vuotta, nähnyt nuo täällä mainitut loistohotellit, ja nuorena opiskelijana myös ne vähemmän loistokkaat hotellit. Italiaan olen menossa tänä kesänä useaksi viikoksi, villa vuokrattu. Sehän nyt riippuu ihan ihmisestä miten kukin luksuksen määrittelee, tai haluaako lomaltaan laatua vai vaan petipaikan johon päänsä illalla kallistaa. Minun on kovin vaikea ymmärtää millaisen villan Italiasta löytää 750 eurolla. Väittäisin että jos matkustaa kesäkuukausina, Italian villat 8-10 hengelle, ovat noin 4000-5000 euron luokkaa per viikko. Lisäksi haluaisin huomauttaa, että paremman luokan majoitus, esim 5 tähden hotelleissa yöpyminen ei millään tavalla estä tutustumista paikalliseen kulttuuriin. Valitettavasti se ei mene niin, että rikkaat kokisivat matkoillaan vähemmän kuin keskiluokkaiset tai vähävaraiset. Se mitä näet ja koet on itsestäsi kiinni ja onnistuneeseen reissuun tarvitaan myös ripaus onnea.