Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle tämä teksti kolahtaa?

Vierailija
27.03.2011 |

"Jos en halua sitä mitä sinä haluat, yritä olla kertomatta minulle, että minun haluni on väärä.

Tai jos uskon toisin kuin sinä, odota edes hetki ennen kuin korjaat näkemyksiäni.

Tai jos minun tunteeni on pienempi kuin sinun, tai suurempi, kun olosuhteet ovat samat, yritä olla pyytämättä, että kokisin vahvemmin tai heikommin.

Tai jos toimin niin kuin sinä itse suunnittelisit oman toimintasi, tai jos toimin toisin, anna minun olla.

Edes pieneksi hetkeksi en pyydä sinua ymmärtämään minua. Sen aika on vasta sitten, kun lakkaat yrittämästä muuttaa minua itsesi kopioksi.

Saatan olla puolisosi, vanhempasi, lapsesi, ystäväsi tai työtoverisi. Jos sinä sallit minulle yhdenkin haluni, tunteeni, uskomukseni, tai tekoni, sinä avaudut itsellesi, niin että jonakin päivänä nämä minun kummallisuuteni eivät näytäkään niin vääriltä. Ne saattaisivat lopulta näyttää sinusta oikeilta - minulle. Minun sietämiseni on ensimmäinen askel minun ymmärtämisessäni. Ei niin, että pitäisit minun teitäni oikeina sinulle, vaan että et enää ärsyynny etkä pety minuun minun näennäisen merkillisyyteni tähden. Ja ymmärtäessäsi minua, sinä saattaisit päätyä arvostamaan minun erilaisuuttani, ja sen sijaan että yrittäisit muuttaa minua, haluaisitkin säilyttää erilaisuudet ja jopa hoitaa niitä"

Löysin tämän avioeroni jälkeen. Se upposi syvälle. Nyt, 5 kk avioeron jälkeen kun luen sitä, ei se enää kolahda. Tällaisesta "kolahtamattomuudesta" huomaa, että olen päässyt elämässä eteenpäin. Ihanaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se erityisemmin kolahda.

Avioeron paikkeilla olis varmaan kolahtanut täälläkin.

Vierailija
2/5 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä kuin se olisi naisen kirjoittama, vähän epätodellisessa (psykoottisessa) tilassa, hän pitää tekstiään jumalaisena viisauden äänenä.

Raskasta luettavaa, mutta menisi ehkä runoksi jaoteltuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se kertoo minusta?

Vierailija
4/5 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen läheisriippuva, joka ymmärtää olevansa läheisriippuva, tajuaa tekstin.

Ei teksti kolahdakaan muihin.

Näin minä tulkitsen sen.

ap

Vierailija
5/5 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on intsetunto-ongelmaisen kynästä. Tuon kirjoittanut ihminen ei pysty itsekään näkemään erilaisuutta rikkautena saati sitten hyväksymään toisten erilaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän