Jos juot 5 alkoholiannosta illalla, onko aamulla krapula?
Kommentit (52)
moneltako olisin aloittanut, mennyt nukkumaan ja mihin aikaan joutuisin heräämään. Jos söisin tukevan illallisen alku- ja jälkiruokineen johon kuuluisi aperitiivi, kolme lasia viiniä ja jälkiruokalikööri kahvin kanssa ja aamulla ei tarvitsisi nousta kovin aikaisin niin en uskoisi olevani kovin krapulainen. Flunssa, kuukautiset, väsymys tms. tietysti vaikuttavat asiaan.
juon joka lauantai 6-7 annosta alkaen klo 18.
Eilen mulla oli krapula, vaikka join melko vähän, välillä taas ei tule krapulaa, vaikka juon paljon. Enemmän mulla krapulaan tuntuu vaikuttavan muut asiat kuin juomisen määrä.
Nuorena ei tuntunut missään, nyt tuntuisi 3 annosta, jos sellaista harrastaisin.
Mulla ainakin liittyy vahvasti siihen unenmäärään..
Esim. perjantaina join kotona tuon 5 annosta, lopetin siinä puolelta öin. Heräsin vasta klo 11, koska olin yksin kotona. Ei mitään oloa.
Mutta jos olisin nuo samat juonut ja valvonut siihen päälle ja aamulla aikainen herätys, niin varmasti tuntuis jossain.
Mulla ainakin liittyy vahvasti siihen unenmäärään..
Esim. perjantaina join kotona tuon 5 annosta, lopetin siinä puolelta öin. Heräsin vasta klo 11, koska olin yksin kotona. Ei mitään oloa.
Mutta jos olisin nuo samat juonut ja valvonut siihen päälle ja aamulla aikainen herätys, niin varmasti tuntuis jossain.
mulla ei *kop kop* oo koskaan ollut krapulaa. Välillä juomasta riippuen saattaa olla pää vähän kipee, mutta sillä mennään. Ja mä pystyn juomaan naiseksi aivan helvetisti viinaa.
Jos pystyisin juomaan siideriä/viiniä sen 5 annosta, niin varmaan oksentaisin ja tulis se krapula. Mut en pysty viiniä juomaan, niin ei pelkoa.
Noh, jos on hirvee läski ja tottunut mättäämään ja juomaan kaikkea raskasta niin varmaan tuo 5 annosta ei tunnu missään, huoh.
Mä harrastan urheilua, olen normaalipainoinen ja syön terveellisesti. Mun keho heti reagoi kaikkeen epäterveelliseen esim alkoholiin, suolaan ja savuun.
Se on normaalia puolustusta. saastunut keho ei enää jaksa välittää "paskasta" vaan antaa kaiken vaan lillua hyvällä mielellä kehossa.
Yllättävän paljon täällä on näitä "tosi" naisia, jotka ylpeesti juovat rekkamiehenkin pöydän alle. Hik ja hip heijjaaaaa
Onkohan kaikki laskeneet ihan oikein annokset? Kahdessa siiderissä on jo 4,5 annosta.
Onkohan kaikki laskeneet ihan oikein annokset? Kahdessa siiderissä on jo 4,5 annosta.
yksi annos = 0,33 l siideri eli kaksi ½l siideriä = 1 l eli 3*0,33 =1l. Kaksi puolen litran siideriä on siis 3 annosta, ei 4,5.
Jos vain yhtä lajia, ei. Jos sekaisin kahta kolmea tavaraa, varmasti on.
No enpä tiennyt sen olevan sellainen, mulle ei sovi sekasin juonti.
Jos juon lonkeron, olutta ja drinkin niin varmana on krapula (maha sekaisin, pää kipee)
Mutta jos juon vaikkapa yhden lonkeron ja kolme neljä salmarisnaapsia niin ei tule krapulaa.
Kyllä täytyy huomattavasti enemmän juoda ennen kuin tulee krapula.
Ei tiedä, sillä en ole koskaan juonut noin paljoa.
Jos juon annoksen 2 tunnissa, ei tule mitään. Jos juon ne paljon tiheämpään, saan varmasti ainakin päänsäryn.
Kk-kierron puolivälissä nousee huiviin paljon helpommin kuin muulloin. En yleensä edes ota noin paljoa, koska en osaa nukkua yöllä, en tiedä miksi.
ihme sinäänsä, koska nykyään juon tosi harvoin itseni humalaan (muutaman kerran vuodessa) mutta silti tarviin kunnon humalaan enemmän kuin tuon 5 annosta. 10-12 menee helposti eikä edes laatta lennä :D Yleensä otan vain yhden saunakaljan viikossa.
Jos en halua seurauksia, pitää pysyttäytyä 1-2 annoksessa. Jos juon hitaasti, niin sitten voi mennä 4-5 annosta päivässä ilman seuraavan päivän huonoa oloa. Siis jos vaikka lounaalla 1 olut, sitten päivemmällä toinen ja illalla 2. Aniharvoin tapahtuu, kun ei vain jotenkin ole tapana.
Ensinnäkin siitä, missä ajassa juon nuo annokset. Jos otan ensimmäisen joskus kuuden aikaan alkuillasta ja viimeisen kymmenen-yhdentoista maissa, niin tuskin. Jos muistan välissä juoda alkoholittomia juomia, ja juomat nautitaan esim. pitkän ruokailun yhdessä, niin tuskin.
Myös väsymystila ja kuukautiskierron vaihde vaikuttaa.
Jos huitaisisin parissa tunnissa menemään tuon määrän annoksia, niin todennäköisesti olisi hiukan ohkainen olo seuraavana aamuna.