Mun mies sanoi eilen että mä olen henkisesti kauheen raskas =(
Että mulle ei uskalla sanoa mitään kun pitää pelätä että suutun heti jne... =(
Kyllä mä sen tiedän ja ymmärrän, mutta en tiedä miten saisin itseni opetettua erilaiseksi, etten heti hermostuisi, etten aina naputtaisi joka asiasta, etten vaatisi täydellisyyttä kaikilta???
Mä kärsin tästä myös itse. Oln koittanut olla hermostumatta ja välittämätt mutta en mä vaan pysty siihen. =(
Mä kaipaisin rinnalleni ihmistä joka ei välitä siitä jos kiukuttelen tms, sellaista joka olisi vahva ja jaksais mua.
Oon koittanut miettiä miks musta on tullut tälläinen, en siis oo aina ollut tälläinen, vaan ehkä viimeset 6 vuotta oon ollut ihan hermoheikko ja raivohullu välillä...
Mä en vaan enää jaksa olla se ainut vahva meidän perheessä =(
Kommentit (44)
jälkien siivoaminen ei ole maailman tärkein asia.
Lääkkeet toimivat sairastuneella masennustapauksessa kuin kipsi murtuneelle jalalle. Terapiaan yhdeistettynä lääkkeet auttavat pääsemään ulos niistä syvistä urista, joihin toimimattomat ajatusmallit ovat jumittuneet. Toki murtunut jalka paranee ilman kipsiäkin, mutta se kestää kauemmin ja luutuminen voi tapahtua väärin. Sama juttu pääonglmien kanssa. Se on parannettava sairaus siinä missä muutkin.
Uskon että hyötyisit mielialalääkityksestä, koska se tasaa mielialanheilahteluja. Jos siivoamaton astia aiheuttaa sinussa negatiivisen tunnemyrskyn, niin voitko ihan todella uskoa ettet tarvitse lääkitystä? Ongelma ei ole vain ympäristössäsi vaan siinä miten tunne-elämälläsi reagoit siihen.
kerrotko miksi otat asiat raskaasti?
jospa ympärilläsi olevissa ihmisissä ole sen kummempaa vikaa vaan syy on omissa asetuksissasi?
Minusta kannattaisi hiukan tarkemmin pohtia miten saisit löysättyä omaa pantaasi, siihen saa ihan ammattiapuakin.
Siinä vaiheessa, kun alkaa puhua, että toisella ihmisellä on vikaa ASETUKSISSA, on selkeästi viettänyt liikaa aikaa tietsikalla.:D OT....
toisin kun minä, vaikka pyysin vähän vastaavanlaisessa tilanteessa
Mies ei ota vastuuta mistään ellei ole pakko = sinä hoidat kaiken. Toiset eivät siivoa, jos eivät ole siihen motivoituneita. On sinun vastuusi laittaa rajat: minkä kanssa voit elää ja minkä kanssa et. Tunnistan tuon siivousfriikkiyden itsessäni mutta olen joutunut ajattelemaan asian niin että jos vaadin siisteyttä omien standardieni mukaan, minun on siivottava itse. En voi vaatia että mies mukisematta suorittaisi siivousta minun tavallani.
Anteeksi ja tämä on typerä kysymys; mutta miksi ihmeessä hankkiuduit raskaaksi noin vaikeassa yleistilanteessa?