Kävi niin sääliksi siskon tytärtä tänään :(
Olimme siis poikani kanssa käymässä siskoni ja hänen avomiehensä luona ja kyllä oli niin lähellä etten järjestänyt kohtausta!
Minä olin imettämässä toisessa huoneessa poikaani kun sisko miehineen päättivät sitten yhdessä mennä röökille! Minä sitten avuttomana kuuntelin siskoni vajaa 3kk tyttären lohdutonta itkua kun omaa reilu kk vanhempaa poikaani en kyllä voinut tissiltä pois kiskaista ja mennä tyttöä syliin ottamaan koska siitä olisi oma poikani saanut kohtausken.
Teki ihan tosissaan mieli marssia sinne pihalle karjumaan siskolle että miten helvetissä te voitte olla NOIN ITSEKKÄITÄ että te menette kaikessa rauhassa tupruttelemaan kun teidän pieni avuton tyttärenne tuolla sisällä huutaa sängyssään???
Mielestäni oli jo ihan käsittämättömän itsekästä ja iljettävää että siskoni poltti koko raskausajan ilman minkään laisia merkkejä että olisi tosissaan edes YRITTÄNYT lopettaa, niinkun oli ensimmäisistä raskauksistaan yrittänyt (kertaakaan siinä kylläkään onnistumatta) Eikä edes peitellyt tai hävennyt polttamistaan!
Missä tahansa heitti kessun suuhunsa ja maha pystyssä poltteli savuja!
Itse poltin lähemmäs 10v kunnes tulin raskaaksi. ei viikkoakaan mennyt siitä kun plussasin kun en enää tupakkaan koskenutkaan. Joten tiedän kyllä mitä se lopettaminen on!
Hyi että mua inhottaa mun oman siskon itsekkyys.. :(
Kommentit (104)
kyllä kai sitä oma sisko voi tulla sanomaan jos vauva huutaa? Ja se joka ehtiny polttaa enemmän tulis tietty sisälle ei se mikään äidin rooli ole!
Ymmärrän, et sääliksi kävi, mutta jokainen hoitaa lapsensa tavallaan. Ei toi kuitenkaan mitenkään "vaarallista" ole. Itsekin imettänyt ja voihan sitä alkoholia ottaa sinä aikana, tekis varmaan sullekin ihan hyvää pari rentouttavaa lasillista. :) Voihan maidon pumpata pois sinä aikana, kun on alkoholin vaikutuksenalaisena, jos haluaa varmistaa, ettei lapsi saa sitä yhtään (vaikka rintamaidossa on vaan häviävän pieni osa sitä versus sun veressäs). Joka tapauksessa, pumppaa varastoon maitoa ja sit pulloa suuhun!
Muutaman kerran mies houkutellut ottamaan yhden sidukan seurakseen ja kerran sai ylipuhuttuakin... Siinä mä sitten pumppasin tissejä tyhjäksi ja itkin, kun en voinut antaa tissiä vaikka laps alkoi iltatisuaan kaipailemaan. Noh, pullosta otta huikat ja nukahti, mutta tuo imettäminen on mulle sellaista ihanan läheistä äiti-poika aikaa että itku siinä tuli kun ei saanut sitä tissiä antaa..
Ja ei, en ole mikään pyhimys, enkä kaipaa sädekehää päänipäälle, haluan vain antaa lapselleni sellaisen äidin minkä hän ansaitsee.
Eikä siis missään nimessä ole mitään sitä vastaan että jotkut ottavat imetysaikana! :) Minä vaan en henkisesti ole vielä valmis :D
Ap
ja mun mies olis lähteny sisälle jos olis ennen mua uloskin tullut. Mutta näköjään joissain perheissä se äiti on ainoa jolla on vain velvollisuuksia ei oikeuksia...ja toisilla on tosi kurjat siskot jotka ilkeilee selän takana palstoilla.
OLIS VARMASTI EHTINY PAREMMIN...ETKÖ OSAA VASTATA VAI ETKÖ HALUA?
Kuten jo vastasin, että EN PÄÄSSYT IMETTÄMISELTÄNI isukkia pyytämään sisälle.. Onko sun luku
taidossa jotain vikaa?
Ap
sä pidät itseäs pyhimyksenä ja miehes ei ole mitään lasten elämässä.
etkä päässy pyytämään ketään paikalle :D oikeesti!
jossain alussa yht´äkkiä oli muuttunut kertomus 10 minuuttiin...?? en ihmettelis vaikka totuus olis muuttunut matkan varrella...
saman tyypin kirjoittamia? koska mä en tiedä irl juuri ketään, tupakoivaa tai savutonta, jonka mielestä on ok jättää vauva huutamaan vaan koska pitää päästä röökille. Tietenkin, jos tolle linjalle lähtee, niin voihan sitä lasta huudattaa pitkin päivää, koska jokaisella ihmisellä on kaikenlaista puuhaa jonka voi rankata halutessaan lapsen hyvinvoinnin edelle.
Tänne on pesiytynyt joku räyhänhenki, joka vaan jankkaa samaa kateusjuttuaan ja "miksei ap voinut mennä sanomaan että vauva itkee". No ap:han tuolla sanoi, että itku kuuluu ulos, joten ihan hyvin tiesivät.
Etten mä vihaa mun siskoa, enkä sen miestä!
Ne on ihan todella hyviä tyyppejä muuten, mutta tota tupakoimista en vaan sulata.
Mulla ei ole siis mitään kaunaa tai katkeruutta tai kateutta mun siskoa kohtaan. Mä rakastan sitä, mut mä myös myönnän että se on helvetin itsekäs kun pistää omat tarpeensa lapsen edelle.
Sori nyt siitä vaan.
Ap
Vauvat itkee kun niitten kuuluu itkee.
sä pidät itseäs pyhimyksenä ja miehes ei ole mitään lasten elämässä.
Mun mies on kuule iso osa meidän lapsen elämää ja hoitaa sitä kotona ihan yhtä paljon kun minä!
Voi jessus mitä juttua :D
aP
Eiköhän kaikki jo ymmärtäny, että hyvittelet omaa syyllisyyttäsi siitä, että laitat omat tarpeesi vauvan tarpeiden edelle. Vai oletko peräti ap:n sisko?
Että MINÄ olen tässä se pahis, kun en mennyt siskon miestä hätistelemään sisälle tytärtään hoitamaan, kun oman lapseni sain juuri rauhoittumaan rinnalle ja aloin imettämään. TOTTAKAI mä siitä istumalta ponkasen pihalle paasaamaan siitä kun teidän lapsi nyt itkee täällä sisällä ja olisin itkettänyt omaa lastani samalla..
Itku kuuluun selvästi ulos, minä imetin ja aiemmassa viestissäni oli aluksi ajatusvirhe, minkä korjasin. Piti siis kirjoittaa alun alkaen 10 min mutta ehdin jo vahingossa postaamaan kirjoitusvirheellisen. Thats it.
AP
Kuten jo vastasin, että EN PÄÄSSYT IMETTÄMISELTÄNI isukkia pyytämään sisälle.. Onko sun luku taidossa jotain vikaa? Ap
nyt on jo pakko puuttua tähän inttämiseen. Jos vauvasi on kuukauden vanha, hän ei paljon paina, ja kannattaa opetella kävelemään vauva sylissä, vaikka tätä imettäisitkin. Voi olla hyödyllinen taito joskus muulloinkin, esim, jos on vanhempia sisaruksia, jotka tarvitsee jotain. Tuskin sisaresi missään palatsissa asuu, jos vauva todella itki kauan, olisit ottanut muutaman askelen vauvasi kanssa ja huutanut siskosi tai tämän miehen paikalle hoitamaan omaa vauvaansa.
Ymmärrän, et sääliksi kävi, mutta jokainen hoitaa lapsensa tavallaan. Ei toi kuitenkaan mitenkään "vaarallista" ole. Itsekin imettänyt ja voihan sitä alkoholia ottaa sinä aikana, tekis varmaan sullekin ihan hyvää pari rentouttavaa lasillista. :) Voihan maidon pumpata pois sinä aikana, kun on alkoholin vaikutuksenalaisena, jos haluaa varmistaa, ettei lapsi saa sitä yhtään (vaikka rintamaidossa on vaan häviävän pieni osa sitä versus sun veressäs). Joka tapauksessa, pumppaa varastoon maitoa ja sit pulloa suuhun!
Muutaman kerran mies houkutellut ottamaan yhden sidukan seurakseen ja kerran sai ylipuhuttuakin... Siinä mä sitten pumppasin tissejä tyhjäksi ja itkin, kun en voinut antaa tissiä vaikka laps alkoi iltatisuaan kaipailemaan. Noh, pullosta otta huikat ja nukahti, mutta tuo imettäminen on mulle sellaista ihanan läheistä äiti-poika aikaa että itku siinä tuli kun ei saanut sitä tissiä antaa..
Ja ei, en ole mikään pyhimys, enkä kaipaa sädekehää päänipäälle, haluan vain antaa lapselleni sellaisen äidin minkä hän ansaitsee.
Eikä siis missään nimessä ole mitään sitä vastaan että jotkut ottavat imetysaikana! :) Minä vaan en henkisesti ole vielä valmis :D
Ap
ootko tosissas?
TIedoksi vaan että yhden siiderin jälkeen voi aivan hyvin imettää.
Vaikka täydessä kännissä voi imettää, vauva ei saa kun sen promillen siitä maidosta alkoholia jos olet promillen humalassa. Ei ei yhtään mitään. Eli ainut syy miksen kännissä voi imettää, on se, ettei täydessä kännissä VOI HOITAA pientä vauvaa, se on vaarallista. Toisin sanoea, yhden siiderin jälkeen on ihan ok imettää, jos kerran olet siinä kunnossa että voit pullostakin antaa.
Sulla taitaa ap olla eka vauva ja oot vielä aikalailla tuntosarvet pystyssä etsimässä vikoja muista äideistä kun olet vielä omasta äitiydestäs epävarma.
Toi on kyllä huono juttu että siskosi on poltellut raskaana ollessaan. Mutta tässä tapauksessa minkä kerroit, molemmat vanhemmat ovat ihan yhtä "syyllisiä". Heillä on ihan yhtäläinen vastuu siitä lapsesta, vaikka sulla ja miehelläs oliskin niin että sä oot ominut sen lapsen..
Ja on sekin outoa ettet mennyt vinkkaamaan että vauva itkee. Voisin kuvitella että siskosi on olettanut että olet siinä vauvan saatavilla eikä heti lähtenyt ryntäämään sisälle kun aatteli että yrität hyssytellä vauvaa. Ei tuo nyt noin kauheaa ole. Sitten on vähän jos tekevät samaa kun ovat keskenään kotona.
Ap
ootko tosissas?
Vaikka täydessä kännissä voi imettää, vauva ei saa kun sen promillen siitä maidosta alkoholia jos olet promillen humalassa. Ei ei yhtään mitään. Eli ainut syy miksen kännissä voi imettää, on se, ettei täydessä kännissä VOI HOITAA pientä vauvaa, se on vaarallista. Toisin sanoea, yhden siiderin jälkeen on ihan ok imettää, jos kerran olet siinä kunnossa että voit pullostakin antaa.
Sulla taitaa ap olla eka vauva ja oot vielä aikalailla tuntosarvet pystyssä etsimässä vikoja muista äideistä kun olet vielä omasta äitiydestäs epävarma.
Toi on kyllä huono juttu että siskosi on poltellut raskaana ollessaan. Mutta tässä tapauksessa minkä kerroit, molemmat vanhemmat ovat ihan yhtä "syyllisiä". Heillä on ihan yhtäläinen vastuu siitä lapsesta, vaikka sulla ja miehelläs oliskin niin että sä oot ominut sen lapsen..
Ja on sekin outoa ettet mennyt vinkkaamaan että vauva itkee. Voisin kuvitella että siskosi on olettanut että olet siinä vauvan saatavilla eikä heti lähtenyt ryntäämään sisälle kun aatteli että yrität hyssytellä vauvaa. Ei tuo nyt noin kauheaa ole. Sitten on vähän jos tekevät samaa kun ovat keskenään kotona.
Ei, pieni määrä alkoholia ei vahingoita vauvaa. Mutta se voi vahingoittaa, että vauva aistii äidissään jotain outoa. Äiti ei ehkä tunnukaan yhtä varmalta ja turvalliselta kun ennen, ja muutamakin annos alkoholia voi tehdä otteista epävarmemmat.
Minä kunnioitan ap:ta suuresti sen takia, että hän pitää parempana kieltäytyä alkoholista kokonaan.
Taidat itse olla melkoinen deeku, kun et pysty muutamaa kuukautta pysymään selvänä lapsesi takia?
Ap
ootko tosissas?
Sisko tiesi minun olevan imettämässä ja ei en todellakaan lähde kesken imetyksen mihinkään kun tää meidän pikkuherra saa sen sortin raivarit jo siitä että mä vaihdan asentoa imettäessä saati jos se tissi tippuu ulos suusta. Joo, tiedetään, onhan se ihan helppoa nousta risti-istunnasta sängyltä ilman että oman lapsen syöminen häiriintyy mutta mä en valitettavasti ole niin taitava.
Ja jos he kuulevat että lapsi useamman aikaa itkee niin mikseivät HE voineet vaikka avata ulko ovea ja huutaa että pääsenkö katsomaan lasta ja että onko kaikki hyvin. Mutta ei.
En missään vaiheessa ole väittänyt olevani erinomainen ja täydellinen äiti. Eikä mielestäni se etten sulata heidän tupakoimistaan lasten kustannuksella eikä se etten juo imetysaikana tee minusta mitään superäitiä. saati sitten pyhimystä.
Hemmetti sentään.
Ap
Kuten jo vastasin, että EN PÄÄSSYT IMETTÄMISELTÄNI isukkia pyytämään sisälle.. Onko sun luku taidossa jotain vikaa? Ap
nyt on jo pakko puuttua tähän inttämiseen. Jos vauvasi on kuukauden vanha, hän ei paljon paina, ja kannattaa opetella kävelemään vauva sylissä, vaikka tätä imettäisitkin. Voi olla hyödyllinen taito joskus muulloinkin, esim, jos on vanhempia sisaruksia, jotka tarvitsee jotain. Tuskin sisaresi missään palatsissa asuu, jos vauva todella itki kauan, olisit ottanut muutaman askelen vauvasi kanssa ja huutanut siskosi tai tämän miehen paikalle hoitamaan omaa vauvaansa.
Itkevän vauvan äiti ja isä olivat parvekkeella, jonne vauvan itku kuuluu hyvin. Ja ovat aiemminkin olleet sitä mieltä, että vauva saa parkua sisällä tupakan ajan.
AP: samaa mieltä todellakin olen sinun kanssasi, täällä nyt sattuu vaan olemaan joku joka jaksaa jankata...
MIKÄ SUA VAIVAA?