Kävi niin sääliksi siskon tytärtä tänään :(
Olimme siis poikani kanssa käymässä siskoni ja hänen avomiehensä luona ja kyllä oli niin lähellä etten järjestänyt kohtausta!
Minä olin imettämässä toisessa huoneessa poikaani kun sisko miehineen päättivät sitten yhdessä mennä röökille! Minä sitten avuttomana kuuntelin siskoni vajaa 3kk tyttären lohdutonta itkua kun omaa reilu kk vanhempaa poikaani en kyllä voinut tissiltä pois kiskaista ja mennä tyttöä syliin ottamaan koska siitä olisi oma poikani saanut kohtausken.
Teki ihan tosissaan mieli marssia sinne pihalle karjumaan siskolle että miten helvetissä te voitte olla NOIN ITSEKKÄITÄ että te menette kaikessa rauhassa tupruttelemaan kun teidän pieni avuton tyttärenne tuolla sisällä huutaa sängyssään???
Mielestäni oli jo ihan käsittämättömän itsekästä ja iljettävää että siskoni poltti koko raskausajan ilman minkään laisia merkkejä että olisi tosissaan edes YRITTÄNYT lopettaa, niinkun oli ensimmäisistä raskauksistaan yrittänyt (kertaakaan siinä kylläkään onnistumatta) Eikä edes peitellyt tai hävennyt polttamistaan!
Missä tahansa heitti kessun suuhunsa ja maha pystyssä poltteli savuja!
Itse poltin lähemmäs 10v kunnes tulin raskaaksi. ei viikkoakaan mennyt siitä kun plussasin kun en enää tupakkaan koskenutkaan. Joten tiedän kyllä mitä se lopettaminen on!
Hyi että mua inhottaa mun oman siskon itsekkyys.. :(
Kommentit (104)
Onko sulla jotain kaunaa siskoasi kohtaan?
Tai ehkä hiukan harmittaa kun veteli niin säälittä tupakkaa samaan tahtiin koko raskausajan kun ennenkin..
Jotenkin vaan se on minunmielestäni väärin ja siksi nuo niiden tupakointi tottumukset tökkii...
Ap
En ymmärrä, av-mammojen mielestä on ihan OK huudattaa pientä vauvaa, että voi itse KAKSISTAAN miehen kanssa vetää röökiä ulkona?
Sen jotenkin ymmärtäisin, jos vauvalla olisi vaikkapa koliikki ja äiti olisi myös TODELLA väsynyt jatkuvaan huutoon ja valvomiseen ja menisi yksin vauvan kanssa ollessaan tuulettumaan pihalle ja polttaisi vaikka sen röökin siellä samalla.
Mutta tollasta en ymmärrä. Ehkä ne sit ajatteli, et ap on siel sisällä ja kaikki hyvin. Mut itsekästä käytöstä vauvan vanhemmilta mielestäni tollainen.
Ja joo, olen myös itse tupakoiva äiti, mutta ymmärrän kyllä sen, että äiti-ihmisenä en voi mennä röökille aina kun itseä sattuu huvittamaan.
ei niinkään empatia lasta kohtaan. Kummasti syyllistää vain siskoaan vaikka isukki ihan samalla tavalla syyllinen ja olis ehtiny tulla vauvaansa rauhoittamaan jos olis halunnu...
Tai he eivät missään nimessä voi lopettaa röökausta kun kuulevat lapsen itkevän? Äidit ne kaikessa uhrautuvat!!!!
oli varmaan ehtiny enemmän jo imemään sitä syöpäkäärylettään kuin siskosi. Mies olis ennemmin joutanu tulla...mutta sulla tosiaan taitaa olla isoja patoutumia siskostasi?
Ja se saa sen takia slaakin. Ja mies meni ulos ehkä minuutin ennen siskoani...
No thanks.
Ap
Ja täällä palstalla on taas tosi sairasta porukkaa, älä välitä.
Pienen vauvan itkuun pitää reagoida, koska hänellä ei ole ajantajua, ja voi siis milloin tahansa luulla, että vanhemmat ovat hylänneet. Ok, joskus tulee tilanne, ette pysty heti vastaamaan itkuun, mutta silloinkin voi huudella ja rauhoitella, että tulen kohta. Ja tuo tupakalla käynti on kyllä ihan vihoviimeinen tekosyy.
Vihaksi pistää, että tuollaiset ihmiset saavat lapsia, kun monet rakastavat ja huolehtivat ihmiset eivät saa.
ei niinkään empatia lasta kohtaan. Kummasti syyllistää vain siskoaan vaikka isukki ihan samalla tavalla syyllinen ja olis ehtiny tulla vauvaansa rauhoittamaan jos olis halunnu...
vaikka vetäisit tuon kateuskorttisi vielä kymmenen kertaa uudelleen. Taitaa olla sulla aika pahoja ongelmia?
Ymmärrän, et sääliksi kävi, mutta jokainen hoitaa lapsensa tavallaan. Ei toi kuitenkaan mitenkään "vaarallista" ole. Itsekin imettänyt ja voihan sitä alkoholia ottaa sinä aikana, tekis varmaan sullekin ihan hyvää pari rentouttavaa lasillista. :) Voihan maidon pumpata pois sinä aikana, kun on alkoholin vaikutuksenalaisena, jos haluaa varmistaa, ettei lapsi saa sitä yhtään (vaikka rintamaidossa on vaan häviävän pieni osa sitä versus sun veressäs). Joka tapauksessa, pumppaa varastoon maitoa ja sit pulloa suuhun!
ensin vanhemmat menivät vaan tupakalle,sitten sisko menikin vasta myöhemmin, sitten vauva huusikin pää punaisena 5 min, sitten vanhemmat tietty kuulivat kaiken eivätkä välittäneet....kohta tulee juttua miten vauva huusi 10 min, sit tarinaa että isukilla oli jalka kipsissä eikä voinu tulla, sit että äiti nauroi vauvansa itkulle, sit että vauva meinasi tukehtua itkuunsa...VOI NÄÄS NÄÄS NÄÄS
OLIS VARMASTI EHTINY PAREMMIN...ETKÖ OSAA VASTATA VAI ETKÖ HALUA?
AP, siskosi ja miehensä ovat ihmisiä, joiden ei olisi pitänyt lapsia saadakaan. Vaikka tuo pienen vauvan itkemään jättäminen on ihan käsittämätöntä, se kalpenee sen rinnalla, että siskosi hoitaa pientä vauvaa tupakanhajuisena ja on altistanut pienen tupakalle koko odotusajan. Hänelle siis tupakka on tärkeämpi kuin oma lapsi. Äärettömän surullista.
OLIS VARMASTI EHTINY PAREMMIN...ETKÖ OSAA VASTATA VAI ETKÖ HALUA?
En ymmärrä, av-mammojen mielestä on ihan OK huudattaa pientä vauvaa, että voi itse KAKSISTAAN miehen kanssa vetää röökiä ulkona?
Sen jotenkin ymmärtäisin, jos vauvalla olisi vaikkapa koliikki ja äiti olisi myös TODELLA väsynyt jatkuvaan huutoon ja valvomiseen ja menisi yksin vauvan kanssa ollessaan tuulettumaan pihalle ja polttaisi vaikka sen röökin siellä samalla.
Mutta tollasta en ymmärrä. Ehkä ne sit ajatteli, et ap on siel sisällä ja kaikki hyvin. Mut itsekästä käytöstä vauvan vanhemmilta mielestäni tollainen.
Ja joo, olen myös itse tupakoiva äiti, mutta ymmärrän kyllä sen, että äiti-ihmisenä en voi mennä röökille aina kun itseä sattuu huvittamaan.
Ja hän tiesi ihan tasan tarkkaan että olen imettämispuuhissa...
Ja ei, en todellakaan VÄRITTELE tarinaa matkan varrella, vaan kerron asiat juuri kuin ne ovat.
Ap
vastaavassa tilanteessa jos oltais siskoni luona kylässä oltais varmasti menty mekin tupakalle...sitten olis mun ihana siskoni tullu sanomaan heti että vauva itkee jolloin se joka olis ehtiny enemmän polttaa tupakastaan olis lähteny heti vauvaa hoitamaan...ei mitään väliä sillä kumpi olis menny eka viimeseks. Pitäisköhän sun ap yrittää olla tukehtumatta siihen omaan erinomaisuutees ja unohtaa nuo vihan tunteet siskoas kohtaan?
saman tyypin kirjoittamia? koska mä en tiedä irl juuri ketään, tupakoivaa tai savutonta, jonka mielestä on ok jättää vauva huutamaan vaan koska pitää päästä röökille. Tietenkin, jos tolle linjalle lähtee, niin voihan sitä lasta huudattaa pitkin päivää, koska jokaisella ihmisellä on kaikenlaista puuhaa jonka voi rankata halutessaan lapsen hyvinvoinnin edelle.
vaan väistelee raasu koko ajan...
taitaa vaan sun pää nyt sekoilla XD
huutaa kun vanhemmat ulkona? Vai alkaako ap taas lisätä uutta vivahdetta tarinaan?
taitaa vaan sun pää nyt sekoilla XD
Näinkö monta piittaamatonta tupakoijamammaa täällä on?!? Kaikkien mielestä on ok mennä käryttämään ja jättää pikkuvauva huutamaan yksinään? Hyi, sanon minä. :(