Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävi niin sääliksi siskon tytärtä tänään :(

Vierailija
26.03.2011 |

Olimme siis poikani kanssa käymässä siskoni ja hänen avomiehensä luona ja kyllä oli niin lähellä etten järjestänyt kohtausta!

Minä olin imettämässä toisessa huoneessa poikaani kun sisko miehineen päättivät sitten yhdessä mennä röökille! Minä sitten avuttomana kuuntelin siskoni vajaa 3kk tyttären lohdutonta itkua kun omaa reilu kk vanhempaa poikaani en kyllä voinut tissiltä pois kiskaista ja mennä tyttöä syliin ottamaan koska siitä olisi oma poikani saanut kohtausken.

Teki ihan tosissaan mieli marssia sinne pihalle karjumaan siskolle että miten helvetissä te voitte olla NOIN ITSEKKÄITÄ että te menette kaikessa rauhassa tupruttelemaan kun teidän pieni avuton tyttärenne tuolla sisällä huutaa sängyssään???

Mielestäni oli jo ihan käsittämättömän itsekästä ja iljettävää että siskoni poltti koko raskausajan ilman minkään laisia merkkejä että olisi tosissaan edes YRITTÄNYT lopettaa, niinkun oli ensimmäisistä raskauksistaan yrittänyt (kertaakaan siinä kylläkään onnistumatta) Eikä edes peitellyt tai hävennyt polttamistaan!

Missä tahansa heitti kessun suuhunsa ja maha pystyssä poltteli savuja!

Itse poltin lähemmäs 10v kunnes tulin raskaaksi. ei viikkoakaan mennyt siitä kun plussasin kun en enää tupakkaan koskenutkaan. Joten tiedän kyllä mitä se lopettaminen on!

Hyi että mua inhottaa mun oman siskon itsekkyys.. :(

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meni itse röökille.

Eikä tää ollut ees pahin sen tekosista.

Vierailija
62/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat sen verran saman henkiseltä :) mä en kans ota alkoholia ellen oo satavarma että voin olla sen 2h sen jälkeen imettämättä. ihan sama mitä täälläö jotkut sanoo, mulle on sanottu niin monelta taholta että 2h annoksen jälkeen ja sit ok, ni olen sitä pitänyt sääntönä - tosin en ole sitä annostakaan koskaan ottanu.

ja jos jollekin tulee paha mieli siitä että joku huudattaa röökin takia vauvaa, niin se on normaalin ihmisen merkki, ei minkään pyhimyswannaben.

ja mitä jos se imetti vaikka makuuasennossa, tai oli topless tai ihan mitä vaan ettei vaan päässy sanomaan? ja oisko sillä ny ollu mitään merkitystä sillä sanomisella, jos itkulla itellään ei ollu mitään väliä vaikka kuulemma kuulu?

jestas mitä wt-sakkia täällä pyörii... mut toisaalta, sen takia mä luen tätä palstaa että täällä on parhaat tappelut :)

tsemppiä ap, nauti niistä äiti-poika-hetkistä jatkossakin, niin mäkin teen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva ei siitä traumatisoidu, jos huutaakin muutaman minuutin.

Pitäähän äidin päästä suihkuun ja vessaan ja syödäkin, joten vauvat nyt vaan joutuu joskus odottamaan hetken.

Vierailija
64/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, et sääliksi kävi, mutta jokainen hoitaa lapsensa tavallaan. Ei toi kuitenkaan mitenkään "vaarallista" ole. Itsekin imettänyt ja voihan sitä alkoholia ottaa sinä aikana, tekis varmaan sullekin ihan hyvää pari rentouttavaa lasillista. :) Voihan maidon pumpata pois sinä aikana, kun on alkoholin vaikutuksenalaisena, jos haluaa varmistaa, ettei lapsi saa sitä yhtään (vaikka rintamaidossa on vaan häviävän pieni osa sitä versus sun veressäs). Joka tapauksessa, pumppaa varastoon maitoa ja sit pulloa suuhun!

Muutaman kerran mies houkutellut ottamaan yhden sidukan seurakseen ja kerran sai ylipuhuttuakin... Siinä mä sitten pumppasin tissejä tyhjäksi ja itkin, kun en voinut antaa tissiä vaikka laps alkoi iltatisuaan kaipailemaan. Noh, pullosta otta huikat ja nukahti, mutta tuo imettäminen on mulle sellaista ihanan läheistä äiti-poika aikaa että itku siinä tuli kun ei saanut sitä tissiä antaa..

Ja ei, en ole mikään pyhimys, enkä kaipaa sädekehää päänipäälle, haluan vain antaa lapselleni sellaisen äidin minkä hän ansaitsee.

Eikä siis missään nimessä ole mitään sitä vastaan että jotkut ottavat imetysaikana! :) Minä vaan en henkisesti ole vielä valmis :D

Ap

ootko tosissas?

TIedoksi vaan että yhden siiderin jälkeen voi aivan hyvin imettää.

Vaikka täydessä kännissä voi imettää, vauva ei saa kun sen promillen siitä maidosta alkoholia jos olet promillen humalassa. Ei ei yhtään mitään. Eli ainut syy miksen kännissä voi imettää, on se, ettei täydessä kännissä VOI HOITAA pientä vauvaa, se on vaarallista. Toisin sanoea, yhden siiderin jälkeen on ihan ok imettää, jos kerran olet siinä kunnossa että voit pullostakin antaa.

Sulla taitaa ap olla eka vauva ja oot vielä aikalailla tuntosarvet pystyssä etsimässä vikoja muista äideistä kun olet vielä omasta äitiydestäs epävarma.

Toi on kyllä huono juttu että siskosi on poltellut raskaana ollessaan. Mutta tässä tapauksessa minkä kerroit, molemmat vanhemmat ovat ihan yhtä "syyllisiä". Heillä on ihan yhtäläinen vastuu siitä lapsesta, vaikka sulla ja miehelläs oliskin niin että sä oot ominut sen lapsen..

Ja on sekin outoa ettet mennyt vinkkaamaan että vauva itkee. Voisin kuvitella että siskosi on olettanut että olet siinä vauvan saatavilla eikä heti lähtenyt ryntäämään sisälle kun aatteli että yrität hyssytellä vauvaa. Ei tuo nyt noin kauheaa ole. Sitten on vähän jos tekevät samaa kun ovat keskenään kotona.

Ei, pieni määrä alkoholia ei vahingoita vauvaa. Mutta se voi vahingoittaa, että vauva aistii äidissään jotain outoa. Äiti ei ehkä tunnukaan yhtä varmalta ja turvalliselta kun ennen, ja muutamakin annos alkoholia voi tehdä otteista epävarmemmat.

Minä kunnioitan ap:ta suuresti sen takia, että hän pitää parempana kieltäytyä alkoholista kokonaan.

Taidat itse olla melkoinen deeku, kun et pysty muutamaa kuukautta pysymään selvänä lapsesi takia?

ap oli siis juonut yhden siiderin ja sitten juottanut pullosta aiemmin lypsämäänsä maitoa.

Toisin sanoen, eikö se ole ihan yhtä kauhea tilanne kuin se, että hän olisi imettänyt lastaan?!!!! Yhtä lailla on käsitellyt lasta.

Ja tosiaan, jos osaat lukea, huomaat, että olen kirjoittanut siitä, että nimenomaan siksi on kännissä huono homma kun on vaarallista hoitaa sitä lasta.

Mutta siis kyllä yhden siiderin voi juoda ja sen jälkeen imettää.

Tiedoksi vaan, etten itse ole juonut pisaraakaan ennenkuin lapset on ollut 1 v. JA sitten kun joskus myöhemmin olen tosiaan (kauhee deku joo o) juonut pari kertaa ihan kunnon kännit niin lapset on kyllä olleet yötä isovanhemmilla.

Niin ja tupakoinut en ole sen jälkeen kun olen esikoisesta plussannut. Ja tiedoksi vaan apllekin, se oli siinä tilanteessa tosi HELPPOA!

Vierailija
65/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis oliko ammeessa vesi? :O

Hirveetä!

AP

Vierailija
66/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä täysin!! Toi on niin kuvottavaa että itsekkäästi pistetään rööki jopa oman vauvan edelle!!! Saatana, sen verran pitäis olla naisella sisua että lopettaa edes raskausajaksi ja sitten syntymän jälkeen huolehtii ensisijaisesti vauvan taroeista ja sitten vasta röökille!!

Itsekin lopetin kuin seinään kun testi näytti plussaa (tupakoinut myös yli 10v.), ei olisi tullut kuuloonkaan tärvellä omaa rakasta lasta sillä paskalla!

Vierailija
67/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurimmalla osalla vastanneista ei pitäisi olla lapsia, jos eivät ymmärrä, mitä ap tarkoittaa. Kannattaisi lukea lapsen turvallisuuden tunteen kehittymisestä sekä varhaisen vuorovaikutuksen merkityksestä ihan ajatuksella, ja tulla sitten kommentoimaan, kun on vähän pohtinut asioita...

Vierailija
68/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis oliko ammeessa vesi? :O

Hirveetä!

AP

Vierailija
69/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi vaan apllekin, se oli siinä tilanteessa tosi HELPPOA!

Tiedetään. Kuten itse jo sanoin, lopetin myös plussattuani. Yhdet imut taisin vielä ottaa viikon sisällä tästä mutta sittemmin en enää koskenut. Tuntui liian pahalta.

Eipä vaan tuntunut olevan HELPPOA siskolleni, kun ei ole ainoankaan lapsensa kohdalla pystynyt kokonaan lopettamaan. Ensimmäisen kohdalla lopettin pariksi kk ja sitten jatkoi epäsäännöllisesti toisen kanssa yritti alkuun myös muutaman kk muttei missään vaiheessa pystynyt kokonaan lopettamaan ja loppuraskaus menikin sännöllisesti röökatessa ja nyt tämän kolmannensa raskausajan poltti ihan samallalailla sätkää kun ennen kuin oli raskaana. Eli säännöllisesti..

Eniten ehkä tuntui pahalta se, ettei siskossani ollut merkkiäkään että' häntä edes HÄVETTÄISI se että poltti, että pakotti syntymättömän lapsensa vetämään savuja siksi kun ei itse pystynyt lopettamaan..

AP

Vierailija
70/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on jo useampi lapsi. Rööki on aina ykkönen, jos on päätetty mennä röökille. Ihan sama, mitä lapset puuhaa ja itkeekö joku. Ja ulkona ei kiinnosta yhtään mitä sisällä tapahtuu. Tällainen ihminen vetää röökiä myös raskaana ollessa, koska ilmeisesti puuttuu vastuuntunto pienestä lapsesta. Ei pysty samaistumaan lapsen olotilaan. Itse tuskin tajuaa, vaan pitää normaalina tapana toimia.

Vierailija
71/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun systeri heitti sätkän huuleen kun odotti lapsiaan että mä en antaisi IKINÄ itselleni anteeksi jos vaikka lapsi syntyisi jotenkin vammautuneena yms. Aina syyttäisin omaa tupakoimistani vaikkei se välttämättä syy olisikaan..

Itsekästä tulella leikkimistä minusta tuo raskaana tupakointi...

Vierailija
72/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän äidin päästä suihkuun ja vessaan ja syödäkin, joten vauvat nyt vaan joutuu joskus odottamaan hetken.

ei kai, mut sitten on meitäkin jotka uskoo että vauvatkin on ihmisiä ja ne huutaa vaan asiasta. kyllä mä ainakin reagoin tavalla tai toisella vauvani joka huutoon, enkä kuvitteliskaan meneväni suihkuun niin etten vois reagoi mahd itkuun. ikävä kyllä joistain asioista joutuu tinkimään kun on lapsen tehny, sekä isä että äiti, ja ihan pienellä vauvalla äiti varmaan vähän enemmän, ainaki jos imetetään. tupakka ja alkoholi nyt on sellasia joista ainaki pitäs luopua.

ja ei, mä en oo mikään vauvan armoilla elävä uhrautuvainen hullu. joku järki asioihin, myös äiteyteen.

Vierailija
73/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on jo jotenkin NIIN pöyristyttävää ettei tiedä pitäisikö uskoa...

Mut kai tollasiakin ihmishirviöitä on olemassa

Ap

Vierailija
74/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai, mut sitten on meitäkin jotka uskoo että vauvatkin on ihmisiä ja ne huutaa vaan asiasta. kyllä mä ainakin reagoin tavalla tai toisella vauvani joka huutoon, enkä kuvitteliskaan meneväni suihkuun niin etten vois reagoi mahd itkuun. ikävä kyllä joistain asioista joutuu tinkimään kun on lapsen tehny, sekä isä että äiti, ja ihan pienellä vauvalla äiti varmaan vähän enemmän, ainaki jos imetetään. tupakka ja alkoholi nyt on sellasia joista ainaki pitäs luopua.

ja ei, mä en oo mikään vauvan armoilla elävä uhrautuvainen hullu. joku järki asioihin, myös äiteyteen.

Mä käyn nykyään suihkussa vauvan nukkuessa itkuhälyttimen kanssa, tai sitten isän tultua töstä :) En mä pieneen "paskasuuteen" kuole :D

Ap

Vierailija
75/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa edes lukea kaikkia vastauksia kun oksettaa tuollainen v..uilu mitä ap:lle heitellään. Joo totta helvetissä tupakki on tärkeempää kuin lapsi. Joka toisin väittää on niuho ja neuroottinen.

Kaikille kusipäille niitä lapsia täs maailmas suodaan. Ja kyllä tiedän ettei oo helppoa lopettaa tupakinpolttoa tai viinin lipittämistä mutta lapsen takia oon molemmat lopettanut eikä ollut saatana mitenkään mahdotonta!

Vierailija
76/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydäntä särkee kun pieni jätetään itkemään tupakan takia. Joo, maailmassa on pahempiakin asioita mutta surulliselta tuo kuulostaa :( ymmärrän sua ap! Täällä tuomitaan äidit jotka ei imetä mutta raskausajan tupakointi on ilmeisesti ok?

Vierailija
77/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa edes lukea kaikkia vastauksia kun oksettaa tuollainen v..uilu mitä ap:lle heitellään. Joo totta helvetissä tupakki on tärkeempää kuin lapsi. Joka toisin väittää on niuho ja neuroottinen.

Kaikille kusipäille niitä lapsia täs maailmas suodaan. Ja kyllä tiedän ettei oo helppoa lopettaa tupakinpolttoa tai viinin lipittämistä mutta lapsen takia oon molemmat lopettanut eikä ollut saatana mitenkään mahdotonta!

Tekopyhä superäiti kun en siedä tollasta omien tarpeitten lapsen edelle laittoa..

Ap

Vierailija
78/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä porukka tuntuu aina tahallaan tarttuvan johonkin epäolennaiseen, että pääsee haukkumaan aloittajan, niinku nyt tällä kertaa tohon isän vastuuseen. Tottakai molemmat on ihan yhtä syyllisiä lapsen itkettämiseen, mut on kans aika luontevaa, että oman siskon toiminta järkyttää enemmän.

Ja no, jos mies oli jo ulkona, niin olishan sen siskon pitäny kysyä ap:lta, että voitko kattoa muksua niin päästään miehen kanssa yhessä röökille.

Vierailija
79/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei siitä imettäestä silleen vaan lähdetä loikkimaan sivistämään siskoa ja sen mietsä että hei, niinkun kuulette, teen lapsi huutaa ja olius kauheen mukavaa jos jompi kumpi teistä viittisi mennä sitä lohduttamaan kun mun pitää nyt ainakin mennä takaisin imettämään tätä omaa poikaani kun se tässä nyt huutaa ihan hysteerisesti kun kiskaisin tissin pois sen suusta...

Ap

Vierailija
80/104 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja no, jos mies oli jo ulkona, niin olishan sen siskon pitäny kysyä ap:lta, että voitko kattoa muksua niin päästään miehen kanssa yhessä röökille.

Muttei ilmeisesti kiinnostanut, kun tiesi minun olevan imettämässä ja tiesi myös sen, ettei poikaani voi "häiritä" syödessää, ellei halua aiheuttaa helvetinmoista raivaria. Sisko siis toisinsanoen tiesi, etten olisi päässyt lasta lohduttamaan.

Ap