Kiva mies mulla :(
Lähti eilen kaverilleen saunomaan ja istumaan iltaa. Ei tullut yöllä kotiin, vaikka piti tulla. 10.30 laittoi tekstarin, että heräsi kaverinsa sohvalta juuri. Mä laitoin vähän kiukkuisen viestin takaisin ja sen jälkeen ei ole miehestä kuulunut. Ei vastaa myöhempään tekstariini (asiallinen) eikä ole näkynyt kotona. Vetää varmaan kännejä jossain.
Mieheni käy ryyppäämässä noin kerran vuodessa, mutta aina tulee jotain sanomista noista reissuista, vaikka on puhuttu miljoona kertaa. Tajuaa kyllä ja on jälkikäteen pahoillaan, mutta aina lähtee jotenkin lapasesta se touhu. Mies on muuten mukava, osallistuu perheen arkeen täysillä jne.
Pikkasen alkaa kypsyttää toi touhu. Nytkin ei välitä yhtään miltä musta ja lapsista tuntuu. Lapset vaan ihmettelee, et missä iskä on ja mä en osaa sanoo mitään. Tulee varmaan illalla ihan miljoonan promillen kännissä ja skarppaa sit huomenna. Nytkin olin eilen puhunu asiasta ja mies lupasi käyttäytyä ihmisiksi eli tulla kotiin. Mulle riittäis sekin, et ilmoittais, jos ei tuu, ettei mun tartteis huolestua ja valvoa.
Kommentit (58)
mä olisin tuollasesta tosi vihanen jo senkin takia et olisin huolissani. Jos mä en tulis yöks baarista kotiin niin olis varma avioero.
Ilmeisesti teidän suurimman osan miehet kännäävät jatkuvasti, pettävät lupauksensa samoin eli se on teidän mielestä normaalia käytöstä miehiltä?
Mä en estä miestä menemästä mihinkään, mutta odotan lupausten pitämistä tai ainakin ilmoittamista. Mies saa mennä viikonlopuksi mökkireissulle, mutta silloin mun ei tarvitsekaan odottaa häntä kotiin. Ei voi mitään, mutta mun mielestä vastuullinen ihminen kykenee vähintään ilmoittamaan, jos tulee muutoksia. Ja kyllä mä kestän nämä noin kerran vuodessa tapahtuvat överitkin, mutta en mä niitä silti hyväksy. Enkä halua, että lapseni oppivat tuollaisen mallin.
ap
Mutta jatkossa saa mennä muualle yöksi, jos jonnekin lähtee.
Joku ehdotti, että mä tekisin saman, niin en mä lapsille halua sellaista mallia näyttää. Mä ilmoitan milloin suunnilleen palaan ja sen mukaan elän. Mies tajuaisi kyllä olla hiljaa, vaikka joskus noin tekisinkin. Ei se olisi hänelle ongelma.
ap
Nyt se varmaan kuvittelee että suutut jos ei lupaudu tulemaan yöksi kotiin,sanot sille suoraan että ÄLÄ TULE YÖKSI KOTIIN,saatte olla molemmat tahoillanne rauhassa eikä tule sanomista.
Miksi jaksat valittaa tuollaisesta jos kerta kerran vuodessa ottaa viinaa ja vähän venähtää, ANNA OLLA! kyllä se sieltä kömpii kotiin...
Ilmeisesti teidän suurimman osan miehet kännäävät jatkuvasti, pettävät lupauksensa samoin eli se on teidän mielestä normaalia käytöstä miehiltä?
Mä en estä miestä menemästä mihinkään, mutta odotan lupausten pitämistä tai ainakin ilmoittamista. Mies saa mennä viikonlopuksi mökkireissulle, mutta silloin mun ei tarvitsekaan odottaa häntä kotiin. Ei voi mitään, mutta mun mielestä vastuullinen ihminen kykenee vähintään ilmoittamaan, jos tulee muutoksia. Ja kyllä mä kestän nämä noin kerran vuodessa tapahtuvat överitkin, mutta en mä niitä silti hyväksy. Enkä halua, että lapseni oppivat tuollaisen mallin.
ap
edes oppivat. Varsinkin, jos sinä osaat käyttäytyä fiksusti siinä kohtaa etkä lasten nähden asiasta riehu. Sinä voit lapsille selittää että isä on viikonloppureissulla, tulikin yllättävä meno eilisen saunaillan perään.
Yksi kerta vuodessa ei maata kaada.
Etkö ymmärrä vaikka mahdollista väsymistä saunan jälkeen ja vahingossa nukahtaa sohvalle.
Aamullahan tuo sulle heti ilmoitti, kun tajus mitä on käynyt.
Jos miehesi muuten käyttäytyy hyvin, miksi ihmeessä vedät niin herneen nenuun yhdestä kerrasta vuodessa
Miksi jaksat valittaa tuollaisesta jos kerta kerran vuodessa ottaa viinaa ja vähän venähtää, ANNA OLLA! kyllä se sieltä kömpii kotiin...
Mulle on aivan sama, kuinka paljon mun mies juo ryyppyreissuillaan, mutta sitä minäkin vihaan, että kontrolli häipyy, ei tule suunnitellusti kotiin, soittaa outoja puheluja tyyliin nyt olen bussissa ja seuraavan kerran ilmestyy kotiovelle aamulla...
Ymmärrän, ap, koko jutun pointin. Mun mies kyllä juo mutta yleensä kotona. Juo itsensä jopa känniin, mutta kotona on helppo paimentaa nukkumaan. Mutta kerran tai pari vuodessa menee pikkujouluihin tai muuhun vastaavaan, ja sitten onkin ihan önkyrävänkyrää koko illan. Tosiaan soittaa ihmepuheluja, ilmoittaa lähtevänsä nyt kotiin (vaikka ei mua oikeasti niin kiinnosta) ja sitten häviää yllättäen koko yöksi (koska akku loppui, kun on soitellut niitä ihmepuheluja pitkin iltaa). Viime kerralla oli viimeinen bussi lähtenyt, oli päässyt johonkin toiseen bussiin ja mennyt sitten sen pysäkin ohi, jolla olisi pitänyt jäädä, nukahtanut bussiin ja joutunut varikolle. Lompakko oli varastettu, ja lopulta oli päässyt jonkun kiltin vuoronsa lopettaneen bussikuskin ajamana lähemmäksi kotia, kävellyt loppumatkan ja oli oven takana ilman lompakkoa klo 5.30 ja huomasi sen lompakkovarkauden vasta kotona...
Ei normaali aikuinen, parisuhteessa elävä käyttäydy mielestäni noin. On ihan ok juoda vähän enemmän kavereiden kanssa tai pikkujouluissa mutta ei kai sitä tarvitse olla missään sammumispisteessä. Minä itse osaan juoda pikkujouluissa tai juhlissa sen verran, että kykenen nousemaan taksiin ja saapumaan kotiin sovitusti (joko etukäteen tai sitten tekstiviestillä) käsilaukku lompakkoineen ja avaimineen mukana. En koe aikuismaiseksi tai kypsäksi ihmistä, jonka pitää örveltää ja joka ei kykene pitämään lupauksiaan tai toimimaan millään tavalla vastuullisesti. Jos ei osaa kännissä toimia ns. oikein, ei tarvitse juoda itseään niin känniin.
Joo, annan miehen edelleen käydä juhlissa ja muissa vastaavissa mutta itse en suostu enää mukaan. Aikani hommaa katselin, ja se riitti. Mieskään ei enää oikein halua mennä, kun on tajunnut, että tekee itsestään aikamoisen pellen noilla reissuilla (kaverit aina välillä kommentoi). Niinpä tuosta viime kerrasta taitaa olla jo melkoisesti aikaa. Kotona kyllä on ottanut sitten vähän enemmän enkä kyllä siitäkään niin riemuitse, mutta jos lapset nukkuvat, niin mieluummin täällä kuin muualla.
Ja jos tulee normaalisti yllättävä meno, osaan kyllä kertoa missä isä on ja milloin tulee... En mä mitään elämää suurempaa meteliä lasten nähden nosta, mutta en myöskään hyysää miestä. Ei kenenkään tuollaista tarvitse hyväksyä. Kyllä mun mielestä aikuisen täytyisi edes joskus kyetä pitämään sanansa, varsinkin, kun itse haluaa kotiin tulla.
Nyt mies tuli kotiin, ei ollut ryyppäämässä, positiivista ja parannusta edelliseen kertaan. Nyt morkkiksessaan kokkailee tuolla. Aivan aiheesta mä hermostuin, vaikken aiokaan pilata asian takia omaa ja lasten viikonloppua. Ja mies saa kyllä miettiä touhujaan. Kyllä muutkin ihmiset pääsee baarikeikan jälkeen kotiin. Mun mielestä saisi käydä tiuhempaankin baarissa, jos ei aina tulisi jotain sanomista. Ja vika ei kyllä ole minussa, eilenkin toivottelin hauskaa iltaa jne.
Eniten mua harmittaa se, etten pysty itse nukkumaan enää, jos/kun herään aamuyöstä ja miestä ei kuulu kotiin. Huolestun asiasta tahtomattani.
ap
Ilmeisesti teidän suurimman osan miehet kännäävät jatkuvasti, pettävät lupauksensa samoin eli se on teidän mielestä normaalia käytöstä miehiltä? Mä en estä miestä menemästä mihinkään, mutta odotan lupausten pitämistä tai ainakin ilmoittamista. Mies saa mennä viikonlopuksi mökkireissulle, mutta silloin mun ei tarvitsekaan odottaa häntä kotiin. Ei voi mitään, mutta mun mielestä vastuullinen ihminen kykenee vähintään ilmoittamaan, jos tulee muutoksia. Ja kyllä mä kestän nämä noin kerran vuodessa tapahtuvat överitkin, mutta en mä niitä silti hyväksy. Enkä halua, että lapseni oppivat tuollaisen mallin. ap
edes oppivat. Varsinkin, jos sinä osaat käyttäytyä fiksusti siinä kohtaa etkä lasten nähden asiasta riehu. Sinä voit lapsille selittää että isä on viikonloppureissulla, tulikin yllättävä meno eilisen saunaillan perään. Yksi kerta vuodessa ei maata kaada. Etkö ymmärrä vaikka mahdollista väsymistä saunan jälkeen ja vahingossa nukahtaa sohvalle. Aamullahan tuo sulle heti ilmoitti, kun tajus mitä on käynyt. Jos miehesi muuten käyttäytyy hyvin, miksi ihmeessä vedät niin herneen nenuun yhdestä kerrasta vuodessa
Toisilla se mies lähtee sinne ryyppyreissulle joka viikonloppu, eikä ilmottele itsestään. Saattaa tulla kotiin jos siltä tuntuu, tai sitten ei.
Aika pieni ongelma mun mielestä jos kerran vuodessa nollaa kunnolla!
Mulle on aivan sama, kuinka paljon mun mies juo ryyppyreissuillaan, mutta sitä minäkin vihaan, että kontrolli häipyy, ei tule suunnitellusti kotiin, soittaa outoja puheluja tyyliin nyt olen bussissa ja seuraavan kerran ilmestyy kotiovelle aamulla... Ymmärrän, ap, koko jutun pointin. Mun mies kyllä juo mutta yleensä kotona. Juo itsensä jopa känniin, mutta kotona on helppo paimentaa nukkumaan. Mutta kerran tai pari vuodessa menee pikkujouluihin tai muuhun vastaavaan, ja sitten onkin ihan önkyrävänkyrää koko illan. Tosiaan soittaa ihmepuheluja, ilmoittaa lähtevänsä nyt kotiin (vaikka ei mua oikeasti niin kiinnosta) ja sitten häviää yllättäen koko yöksi (koska akku loppui, kun on soitellut niitä ihmepuheluja pitkin iltaa). Viime kerralla oli viimeinen bussi lähtenyt, oli päässyt johonkin toiseen bussiin ja mennyt sitten sen pysäkin ohi, jolla olisi pitänyt jäädä, nukahtanut bussiin ja joutunut varikolle. Lompakko oli varastettu, ja lopulta oli päässyt jonkun kiltin vuoronsa lopettaneen bussikuskin ajamana lähemmäksi kotia, kävellyt loppumatkan ja oli oven takana ilman lompakkoa klo 5.30 ja huomasi sen lompakkovarkauden vasta kotona... Ei normaali aikuinen, parisuhteessa elävä käyttäydy mielestäni noin. On ihan ok juoda vähän enemmän kavereiden kanssa tai pikkujouluissa mutta ei kai sitä tarvitse olla missään sammumispisteessä. Minä itse osaan juoda pikkujouluissa tai juhlissa sen verran, että kykenen nousemaan taksiin ja saapumaan kotiin sovitusti (joko etukäteen tai sitten tekstiviestillä) käsilaukku lompakkoineen ja avaimineen mukana. En koe aikuismaiseksi tai kypsäksi ihmistä, jonka pitää örveltää ja joka ei kykene pitämään lupauksiaan tai toimimaan millään tavalla vastuullisesti. Jos ei osaa kännissä toimia ns. oikein, ei tarvitse juoda itseään niin känniin. Joo, annan miehen edelleen käydä juhlissa ja muissa vastaavissa mutta itse en suostu enää mukaan. Aikani hommaa katselin, ja se riitti. Mieskään ei enää oikein halua mennä, kun on tajunnut, että tekee itsestään aikamoisen pellen noilla reissuilla (kaverit aina välillä kommentoi). Niinpä tuosta viime kerrasta taitaa olla jo melkoisesti aikaa. Kotona kyllä on ottanut sitten vähän enemmän enkä kyllä siitäkään niin riemuitse, mutta jos lapset nukkuvat, niin mieluummin täällä kuin muualla.
Tule kertomaan sitten kun tuota tapahtuu joka kuukausi. Kai hän tottelee sinua kuitenkin 264 päivää vuodessa?
Ihan sama tapahtuuko se kerran vuodessa, ymmarran ihan hyvin etta ap:ta ottaa paasta. Entas jos samaa alkaa tapahtua useammin? Vaikea luottaa tuollaiseen ihmiseen. En siis ole suinkaan absolutisti, eika ole miehenikaan, mutta olisin minakin jarkyttynyt jos mies vaan "haviaisi" muutamaksi paivaksi jos olisi sovittu ihan muuta. Ei ole normaalia aikuisen kaytosta (paitsi ehka Suomessa...).
Ja jos tulee normaalisti yllättävä meno, osaan kyllä kertoa missä isä on ja milloin tulee... En mä mitään elämää suurempaa meteliä lasten nähden nosta, mutta en myöskään hyysää miestä. Ei kenenkään tuollaista tarvitse hyväksyä. Kyllä mun mielestä aikuisen täytyisi edes joskus kyetä pitämään sanansa, varsinkin, kun itse haluaa kotiin tulla.
Nyt mies tuli kotiin, ei ollut ryyppäämässä, positiivista ja parannusta edelliseen kertaan. Nyt morkkiksessaan kokkailee tuolla. Aivan aiheesta mä hermostuin, vaikken aiokaan pilata asian takia omaa ja lasten viikonloppua. Ja mies saa kyllä miettiä touhujaan. Kyllä muutkin ihmiset pääsee baarikeikan jälkeen kotiin. Mun mielestä saisi käydä tiuhempaankin baarissa, jos ei aina tulisi jotain sanomista. Ja vika ei kyllä ole minussa, eilenkin toivottelin hauskaa iltaa jne.
Eniten mua harmittaa se, etten pysty itse nukkumaan enää, jos/kun herään aamuyöstä ja miestä ei kuulu kotiin. Huolestun asiasta tahtomattani.
ap
Ilmeisesti teidän suurimman osan miehet kännäävät jatkuvasti, pettävät lupauksensa samoin eli se on teidän mielestä normaalia käytöstä miehiltä? Mä en estä miestä menemästä mihinkään, mutta odotan lupausten pitämistä tai ainakin ilmoittamista. Mies saa mennä viikonlopuksi mökkireissulle, mutta silloin mun ei tarvitsekaan odottaa häntä kotiin. Ei voi mitään, mutta mun mielestä vastuullinen ihminen kykenee vähintään ilmoittamaan, jos tulee muutoksia. Ja kyllä mä kestän nämä noin kerran vuodessa tapahtuvat överitkin, mutta en mä niitä silti hyväksy. Enkä halua, että lapseni oppivat tuollaisen mallin. ap
edes oppivat. Varsinkin, jos sinä osaat käyttäytyä fiksusti siinä kohtaa etkä lasten nähden asiasta riehu. Sinä voit lapsille selittää että isä on viikonloppureissulla, tulikin yllättävä meno eilisen saunaillan perään. Yksi kerta vuodessa ei maata kaada. Etkö ymmärrä vaikka mahdollista väsymistä saunan jälkeen ja vahingossa nukahtaa sohvalle. Aamullahan tuo sulle heti ilmoitti, kun tajus mitä on käynyt. Jos miehesi muuten käyttäytyy hyvin, miksi ihmeessä vedät niin herneen nenuun yhdestä kerrasta vuodessa
Puhu miehellesi ja kerro että olet huolissasi.
Mutta koita nyt ymmärtää miestäsikin. On kaveriporukoita, joissa tuppaa menemään överiksi, ehkä nappaillaan liian vahvaa juomaa toisten tarjoamana esimerkiksi. Muistaahan miehesi syödä kunnolla pohjalle ennen saunailtaan menoa?
On mun miehelläkin kaveri, joka aina tarjoaa jotain terävämpää ja huonolla syönnillä ollut saattaakin vahingossa olla äkkiä ikävässä tuiterissa. Koska se saunaillan sapuska on usein vaan makkaraa. Ei välttämättä riitäkään. Mun mies on oppinut syömään vahvemmin ennen lähtöä ja yrittää muistaa jättää joka toisen paukun välistä.
Perjantaisin olevat saunaillat on muuten aika kurjia joskus. Työviikko on vienyt mehut eikä huomaakaan omaa väsymystään, kun on kiva ilta tiedossa. Loppututloksena voi olla nukahdus kyläpaikan sohvalle.Inhimillistä minusta.
Olen edelleen sitä mieltä, että yksi kerta vuodessa ei maailmaa kaada, jos mies on muuten kunnollinen ja hyvä isä.
nythän on kyse siitä, että aikuinen ihminen ei tule, silloin kun lupaa ja ymmärrän täysin ap.n närkästyksen.
Lähti eilen kaverilleen saunomaan ja istumaan iltaa. Ei tullut yöllä kotiin, vaikka piti tulla. 10.30 laittoi tekstarin, että heräsi kaverinsa sohvalta juuri. Mä laitoin vähän kiukkuisen viestin takaisin ja sen jälkeen ei ole miehestä kuulunut. Ei vastaa myöhempään tekstariini (asiallinen) eikä ole näkynyt kotona. Vetää varmaan kännejä jossain.
Mieheni käy ryyppäämässä noin kerran vuodessa, mutta aina tulee jotain sanomista noista reissuista, vaikka on puhuttu miljoona kertaa. Tajuaa kyllä ja on jälkikäteen pahoillaan, mutta aina lähtee jotenkin lapasesta se touhu. Mies on muuten mukava, osallistuu perheen arkeen täysillä jne.
Pikkasen alkaa kypsyttää toi touhu. Nytkin ei välitä yhtään miltä musta ja lapsista tuntuu. Lapset vaan ihmettelee, et missä iskä on ja mä en osaa sanoo mitään. Tulee varmaan illalla ihan miljoonan promillen kännissä ja skarppaa sit huomenna. Nytkin olin eilen puhunu asiasta ja mies lupasi käyttäytyä ihmisiksi eli tulla kotiin. Mulle riittäis sekin, et ilmoittais, jos ei tuu, ettei mun tartteis huolestua ja valvoa.
keskiverto av-mamman parisuhteen tason oikein hyvin. Nämä vastauksethan on tyyliä "älä välitä jos se vähän hakkaa, meillä se potkii munuaisillekin..."
Totta kai on ärsyttävää, jos äijä ei pysty käyttäytymään järkevästi kun lähtee ryyppäämään. Tai sitten tekemään järkeviä sopimuksia asian suhteen, eli että lähtee pe ja tulee su, eikä siinä välissä länkytä mistään mitään.
Mun miehellä on vähän samaa, tai lähinnä ongelma on mulla, mutta siihen on syynsä. Miehellä oli meidän tavatessamme ihan oikea päihdeongelma, ja silloin hän katoili, joutui putkaan jne jne. aina aika ajoin ihan oikeasti ja oli useamman päivän kadoksissa. Noista ajoista on jo vuosia, mutta silti mun on tosi vaikea sietää kun mies on radalla. Onneksi sitä tapahtuu nykyään vain muutaman kerran vuodessa, yhden käden sormilla on ne kerrat laskettavissa.
vaikka kyse on sopimusten toistuvasta pettämisestä ja turhan murheen aiheuttamisesta.
Minustakin tässä ketjussa haisee lähinnä juoppojen vaimoille. Itse heitin omani pellolle, enkä voi käsittää miksi kenenkään pitäisi sietää tuollaista katoilua vain siksi että joku muu kestää katoilua joka viikko... Ei logiikkaa...
Sanoit ettei mies halua sopia valmiiksi että jäisi reissuun? Miksi? Kuvitteleeko hän ihan oikeasti etukäteen että seuraavalla kerralla tulee kotiin. Jos kuvittelee, niin mikä sitten menee aina pieleen? Ja jollei kuvittele, miksei voi sanoa sitä sinulle suoraan?
vaikka tapahtuis kerrankin vuodessa :( kiva vaimon sit kotona koko yö miettiä että missä katuojassa se luuseri makaa ja muutenkin tosi välinpitämätöntä toimintaa...
Mun mies kävi joskus kans kerran pari vuodessa ja mä olin kotona odottelemassa ja olin todelLA HUOLISSANI ENKÄ SAANUT NUKUTTUA kunnolla. Sovittiin miehen kanssa, et nukkuu sitten jossain muualla, eikä tule kotiin kännissä.
Mies nyt siis menee muualle yöksi jos haluaa dokata. Tulee kotiin päivällä.
Mä saan nukuttua, en odottele turhaan enkä pety.
Meille toi oli hyvä järjestely. Nyt mies käy todella harvoin juomassa, ehkäpä kerran kahdessa vuodessa.
Ei ole normaalia, että mies ryppää joka vkl. Ap, älä usko näitä ämmiä, jolla juoppo mies.
Tsemppiä!
lapsiperheen arjessa aika paljon tuollainen että vetää kerran kuussa perseet olalle ja katoaa sekoilemaan johonkin.. Ja ei siis itekään olla mitään absolutisteja, otetaan parit saunakaljat parikin kertaa viikossa, mutta siihen se jääkin. Piletystä sit ehkä 2-3 kk välein, silloinkin kotiin yöksi vaikka ois miten railakas ilta ollut :) Miksi miehellä on tarve nollata noin usein? Onko teidän arki jotenkin tosi hektistä ja veemäistä?
[/quote]
Puhu miehellesi ja kerro että olet huolissasi.
Mutta koita nyt ymmärtää miestäsikin. On kaveriporukoita, joissa tuppaa menemään överiksi, ehkä nappaillaan liian vahvaa juomaa toisten tarjoamana esimerkiksi. Muistaahan miehesi syödä kunnolla pohjalle ennen saunailtaan menoa?
[/quote]
Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata kontrolloida juomistaan, ei sitä voi selitellä, "no mut kun kaverit tarjosi, enkä ymmärtänyt paljonko olin juonut..." Ainakin itse huomaan olostani, että nyt ehkä kannattaisi siirtyä juomaan vettä tai edes hidastaa tahtia. Kyllä aikuisen pitäisi suunnilleen tietää oma viinan kestokykynsä! Ja aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa omasta alkoholinkäytöstään.
Ja ymmärrän tosiaan ap:tä siinä, että jos toinen ei ilmaannu yöllä kotiin, vaikka niin oli sovittu, siitä huolestuu. Jos ei pääsekään tulemaan kotiin (bussi on mennyt, tai ei haluakaan vielä lähteä), voi aina laittaa viestin, että "jäänkin tänne, älä huolehdi". Sitten tietää, ettei toinen ole sammunut minnekään ojaan, ja voi itse nukkua rauhassa.
Paitsi toki pari absolutistikaveria, mutta kyllä hekin ulkona käyvät paljon useammin, vaikka eivät viinaa joisikaan.