Kiva mies mulla :(
Lähti eilen kaverilleen saunomaan ja istumaan iltaa. Ei tullut yöllä kotiin, vaikka piti tulla. 10.30 laittoi tekstarin, että heräsi kaverinsa sohvalta juuri. Mä laitoin vähän kiukkuisen viestin takaisin ja sen jälkeen ei ole miehestä kuulunut. Ei vastaa myöhempään tekstariini (asiallinen) eikä ole näkynyt kotona. Vetää varmaan kännejä jossain.
Mieheni käy ryyppäämässä noin kerran vuodessa, mutta aina tulee jotain sanomista noista reissuista, vaikka on puhuttu miljoona kertaa. Tajuaa kyllä ja on jälkikäteen pahoillaan, mutta aina lähtee jotenkin lapasesta se touhu. Mies on muuten mukava, osallistuu perheen arkeen täysillä jne.
Pikkasen alkaa kypsyttää toi touhu. Nytkin ei välitä yhtään miltä musta ja lapsista tuntuu. Lapset vaan ihmettelee, et missä iskä on ja mä en osaa sanoo mitään. Tulee varmaan illalla ihan miljoonan promillen kännissä ja skarppaa sit huomenna. Nytkin olin eilen puhunu asiasta ja mies lupasi käyttäytyä ihmisiksi eli tulla kotiin. Mulle riittäis sekin, et ilmoittais, jos ei tuu, ettei mun tartteis huolestua ja valvoa.
Kommentit (58)
Jos minun mieheni siis kävisi ylipäänsä jossain baareissa ja tekisi sitten kerran noin niin hyvällä tuurilla ja anteeksipyynnöllä ja lupauksella että ei varmasti ikinä enää tapahdu niin saattaisin antaa anteeksi. Jos siis olisi ylipäänsä meidän suhteessa ok juoda.
Mutta jos se toistuisi toisen kerran lupauksista huolimatta niin kyllä siinä olisi jo suhde kriisissä. Lupauksia ei petetä eikä jätetä tulematta sovittuun aikaan ilmoittamatta, se nyt vaan on ihan selkeä juttu.
Outoja vastauksia suuri osa täällä!
pois työreissuissa ja se on tietysti ok. Mutta tollaista kakaramaista kännäämistä ja katoamista en kyllä jaksaisi yhtään. Ymmärrän täysin että ap:ta kypsyttää.
Opetelkaa aikuiset ihmiset käyttämään alkoholia niin, ettei koko perheen tarviin kärsiä.
Mun puolesta voisi jäädä muuallekin yöksi, kun tietäisin etukäteen.
Nyt on tullut mun mielestä järkeviä kommentteja, kiitos kaikille niistä. En mä tuon takia aio perhettäni hajottaa, kun on niin harvinaista, mutta kyllä se syö mua, kun en saa huolissani nukuttua. Ehkä mies pikkuhiljaa itsekin tajuaa, ettei kannata tuolla kaavalla mennä, kun ei koskaan hallitse tilannetta. On nytkin hyvin pahoillaan. Tiedän kyllä, ettei hän tee sitä ilkeyttään, mutta ei vaan jaksaisi...
ap
vaikka kyse on sopimusten toistuvasta pettämisestä ja turhan murheen aiheuttamisesta.
Minustakin tässä ketjussa haisee lähinnä juoppojen vaimoille. Itse heitin omani pellolle, enkä voi käsittää miksi kenenkään pitäisi sietää tuollaista katoilua vain siksi että joku muu kestää katoilua joka viikko... Ei logiikkaa...
Sanoit ettei mies halua sopia valmiiksi että jäisi reissuun? Miksi? Kuvitteleeko hän ihan oikeasti etukäteen että seuraavalla kerralla tulee kotiin. Jos kuvittelee, niin mikä sitten menee aina pieleen? Ja jollei kuvittele, miksei voi sanoa sitä sinulle suoraan?
Ei ole tullut vieläkään kotiin?
Soita sille tai sen kaverille?
Ettei vaan käy vieraissa kerran vuodessa?
Puolisonsa on ihan mukava mies, hyvä isä jne. Mutta juomisen kanssa onneton tapaus, tekee juuri tuollaisia tempauksia, lupaa, muttei pidä, viina vie.
No siinä ei sinällään ole mitään uutta tai ihmeellistä, mutta minua ihmetyttää tuo, miksi pitää ylipäätään luvata että tulee kotiin, etenkin jos etukäteen on puhuttu, että muuallekin olisi lupa jäädä, luottamus kunnossa yms.
Minä sinuna kyselisin mieheltä, että miksi hän niin kovasti tahtoo tulla kotiin, vaikka tietää jo etukäteen, että tulee mutkia matkaan. Se on se avainasia, josta lähtisin hommaa purkamaan.
Pelkääkö hän että sinä kuitenkin suutut jos hän ei tule kotiin? Pelkääkö että voisi vaikka pettää tai juoda itsensä kuoliaaksi jos luvan kanssa jäisi yöksi muualle? Vai murenisiko käsitys itsestään huippupuolisona siihen että jo etukäteen tietäisi jäävänsä kännäämään?
Joku tuossa hommassa nyt mättää, laita sinä lupaamisten ja valehtelun ja pettymysten kierre poikki ja selvitä asia.
Sovitte etukäteen ettei tulekaan kotiin vaan menee jonne kaverilleen (kun menee sinne kuitenkin) ja on vaikka koko viikonlopun ja sitten sinun ei tarvitse hermoilla asiasta kun ei tulekaan kotiin.
Ai mitä jos sattuu jotain? Ethän sinä nyt voi olla aikuista miestä vahtimassa. Aikuinen ihminen huolehtikoon itsestään, jos ei osaa niin opetelkoon.
Miehesi kuulostaa kivalta ja vastuulliselta, en alkais 1 krt/vuodessa juoputtelusta vetää hernettä nenään.
P.S. En mäkään tulis viivana kotiin jos tulis kotoa kiukkuista tekstarii ja taatusti tupenrapinat. Kivempi olisi jäädä vielä vähän kaverin kanssa ottaa, sanomistahan on tulossa joka tapauksessa :-)
kerran vuodessa tehdä niin kuin haluaa! Anna nyt paran kännätä niin kuin haluaa, jos se noin harvinaista on. Seuraavalla kerralla annat aikaa vaikka sen koko viikonlopun, etkä ole kaulin kourassa vaatimassa mies yöksi kotiin.
Ihme porukkaa täälläkin vastailemassa.. Eikö ymmärretä että ollaan kaikki erilaisia ja toisten mielestä tollanen käytös on typerää ja loukkaavaa!!! Tapahtuipa se sitten kerran vuodessa tai joka päivä!! Ne jotka täällä huutaa että onpa sulla pienet murheet että mun ukko käy joka viikonloppu eikä haittaa, ni ehkä se ei sitten oikeasti teitä haittaa, mutta koittakaa ymmärtää että kaikki ei ajajttele ja tunne samalla tavalla. Varsinkaan kn ette tunne koko ihmistä tai tiedä suhteen taustoista/normimtavoista mitään!!!
Että mua niin suututtaa kun arvostellaan ihmisten tunteita ja ajatuksia!!!! PRKL!!!
Mikä pakko se on ryyppäämässä käydä. Minulla menee vähän yli ja ratkaisin asian niin, etten käy missään ja ihan kiva on näin, eipä hävetäkään jäkikäteen.
Toisilla vaan käy niin, en suosittele näitä reissuja miehellesi todellakaan,
niin on tajunnut vähentää menojansa.
ap
Ehkä kannattaisi isän hieman useammin käydä rentoutumassa kavereiden kanssa niin ei menisi se ainoa kerta sitten överiksi.
Ja asia ei häntä vaivaa, sopikaa tosiaanm että on sit pidempään. Hölmöintä on ns. päästää mies ja olettaa et sit ilmottaa, kun se ei vaan kaikilta onnistu. Eli sopikaa pelisäännöistä.
Olisin muuten itsekin raivona, joten ei paineita.
Mikä pakko se on ryyppäämässä käydä. Minulla menee vähän yli ja ratkaisin asian niin, etten käy missään ja ihan kiva on näin, eipä hävetäkään jäkikäteen.
Toisilla vaan käy niin, en suosittele näitä reissuja miehellesi todellakaan,
niin on tajunnut vähentää menojansa.
ap
Ehkä kannattaisi isän hieman useammin käydä rentoutumassa kavereiden kanssa niin ei menisi se ainoa kerta sitten överiksi.
lapset, niin niiden lasten takia ei voi tuollaista tehdä. Mies on yhtä lailla lapsista vastuussa. Ei se lasten äitikään voi hävitä tietämättömiin ilmoittamatta ja varmistamatta kuka lapsista huolehtii.
Ilmeisesti teidän suurimman osan miehet kännäävät jatkuvasti, pettävät lupauksensa samoin eli se on teidän mielestä normaalia käytöstä miehiltä?
Mä en estä miestä menemästä mihinkään, mutta odotan lupausten pitämistä tai ainakin ilmoittamista. Mies saa mennä viikonlopuksi mökkireissulle, mutta silloin mun ei tarvitsekaan odottaa häntä kotiin. Ei voi mitään, mutta mun mielestä vastuullinen ihminen kykenee vähintään ilmoittamaan, jos tulee muutoksia. Ja kyllä mä kestän nämä noin kerran vuodessa tapahtuvat överitkin, mutta en mä niitä silti hyväksy. Enkä halua, että lapseni oppivat tuollaisen mallin.
ap
et toivois, et tolla ikää jo pikkuisen tajuis. Ja kun suurimmat morkkikset on kuitenkin aina hänellä.
ap
Tajuaisi jättää sen yhdenkin viikonlopun väliin koska nainen on hermoheikko ;) Ja koska nainen ei halua että mies käy missään.
vaimo on nyt sit hermoheikko ja sehän on vain KERRAN VUODESSA.
Itse kyllä koen että ei minullakaan (olen siis vaimo ja äiti, en mies) ole valtuuksia käyttäytyä noin niinkuin ap:n mies, eikä mielestäni pitäisi olla kenelläkään muullakaan lapsen vanhemmalla. Mielestäni se ei vain sovi perhe-elämään, ja siksi en sellaista toimintaa hyväksy omalta mieheltänikään, enkä itseltäni. Sitten voidaan rällästää kun lapset on etukäteen hoidettu hoitoon. Hermoheikko kai sitten olen(?)
Huolestuttavalla tasolla lapsiperheiden elämä, jos näin moni vastaaja on sitä mieltä että perheenisien on ihan ok ottaa koko viikonloppu "omaa aikaa" ex tempore, säännöllisesti.
joku palstamamma tekisi tällaista! Ihan sama tekiskö vain kerran vuodessa mutta hän olisi maailman paskin äiti ja vaimo, itsekäs luuseri ja portto...:)
ihan oikein maata hakattuna siellä katuojassa eikä kukaan kyselisi perään!
joku nimittelisi sinua KERRAN VUODESSA rumaksi ihraperseeksi, niin et varmaan loukkaantuisi tai pahoittaisi mieltäsi? Merkkaako se määrä jotakin? Ja aika paljon pienemmistäkin asioista täällä valitetaan (äitiyspakkauksen toppahaalarin väristä yms).
Lupaus on lupaus ja se on pidettävä. Ymmärrän ap:tä hyvin. Ei tuommoisen takia erota kannata, mutta ymmärrettävää on, että on suuttunut ja ollut huolissaan.
sitähän nyt kaipaa aina välillä jokainen, liittyipä siihen alkoholia tai ei...
ja näitä juttuja lueskellessa alkoi vaikuttaa siltä että ainoastaan miehet käy ryyppäämässä???
enpä oikein usko, entäpä omalla kohdallanne?
itselläni ei ole tuollaisia huolia koska niitä ei yksinkertaisesti tule..
jos välillä tuntuu että johonki pitäis päästä niin lapsi on yön mummolassa ja yhdessä minä ainakin mieheni kanssa olen ja otan jos otan.
ja yhdessä baariin ja yhdessä kotiin, ootkos ikinä harkinnut, sitten ainakin pysyisit kärryillä asoiden kanssa ja voisit itsekin hieman rentoutua...
tiedä oliko tämän kertomisesta mitään hyötyä mutta kunhan lykkäsin ehdotuksen :)
muistan erittäin hyvin itsekin kun mies kävi baarissa kun olin raskaana, oli tosi inhottavaa pyöriä sängyssä ja miettiä ettei vain tapahdu mitään tms, mutta kyllähän tuo kotiin könysi aina aamuyöstä...
tässä ei nyt ollut kyse siitä juopottelusta vaan siitä että aikuiseen ihmiseen ei voi luottaa. Ja kyllä se varmaan tulee monelle yllätyksenä että ei se runsas juominenkaan vaaratonta ole. Mielestäni noin holtiton käytös isältä on aina liikaa, vaikka vain kerran vuodessa. Kerran voi erehtyä, mutta fiksu aikuinen osaa korjata virheensä. Säännöllinen, harvoinkin tapahtuva huono käytös on välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä.
Minäkin ihmettelen näitä "no onpa sulla ongelmat"-vastauksia. Aina maailmassa löytyy joku jolla menee vielä huonommin, mutta kyllä minä saan valittaa jos saan influenssan vaikka jollain toisella onkin syöpä. Tällä logiikalla yhdelläkään ihmisellä Suomessa ei pitäisi olla ikinä paha mieli mistään.
Eka kappale oli siis lainausta...