Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhtyisikö akateemisesti koulutettu miehesi

Vierailija
26.03.2011 |

esim. jakeluauton kuljettajaksi tai raksamieheksi, jos jäisi työttömäksi?



Jos ei oman alan töitä olisi, esim. nyt nämä Nokian Symbian-ohjelmoijat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittavat meluummin oman alan firman pystyyn.

Vierailija
2/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaisi roska-autoa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hienosti laatoitti ihan itse meidän vessan.

Vierailija
4/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukko cv:ssä näyttää pahalta. Perustaisi yrityksen ja möisi näitä palveluja sen kautta

Vierailija
5/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei/en varmaan edes osaisi. Emme ole kumpikaan pätkääkään käytännöllisiä. En haluaisi asua siinä talossa, jota mieheni oliis ollut rakentamassa.

Vierailija
6/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni sillä on korttikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin työttömyys omalla alalla erittäin epätodennäköistä, mutta JOS...



Omistaa sekä kuorma-autokortin, että kätevät kädet. On rakentanut omakotitalomme ja ollut joskus nuoruudessaan raksalla töissä, joten luultavasti ei ongelma.

Vierailija
8/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman alan ulkopuolisia töitä tai koulutustaan "alempia" oman alan töitä. Raksamieheksi tuskin alkaisi kun ei ole koskaan huonekalujen kasausta kummempaa rakentelua tehnyt :) Mutta joo, siis tekisi myös oman alan ulkopuolisia, koulutustaan "alempia" hommia jos ei muita vaihtoehtoja olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maatilalla kasvanut, niin osaa monenlaista.

Vierailija
10/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitaitoa. Jakeluauton kuskinakin hän olisi vähän kehno, koska hänen selkänsä ei kestä istua autossa pitkiä aikoja. Tulisi vähän liikaa sairaspoissaoloja. Lisäksi hänellä on vain B-kortti, enkä tiedä, saisiko hän näkönsä puolesta kuorma-autokorttia.



Olemme kyllä puhuneet aiheesta ja hän on sanonut, ettei pidä itseään liian hyvänä mennäkseen vaikka huoltoasemalle töihin. Luulen kyllä, että jos hän joutuisi työttömäksi, hän pistäisi kaikki verkot veteen saadakseen omaa koulutustaan vastaavaa työtä - edes suunnilleen. Nimittäin vain sieltä on askel muihin oman alan duuneihin, vaikka monet muuta kuvittelevatkin.



Saattaisimme hyvin muuttaa ulkomaillekin, mies etunenässä ja me perässä. Hän on kuitenkin meidän perheemme pääasiallinen leivän tuoja. Varmaa on, ettei hän jäisi laakereillaan lepäämään.



Jos oikein tiukille menisi, hän menisi takaisin kouluun ja koettaisi päästä väitöskirjaa tekemään. Onneksi hänellä on liitto takana ja muutenkin puolen vuoden irtisanomisajan palkka. Tällä hetkellä hän tekee kahta työtä ja ensi vuoden palkka tulee olemaan melko muhkea, mikä tuntuu aika hassulta, kun minusta meillä on jo nyt ihan kaikkea sitä, mitä haluamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla raksalle sen paremmin kuin autokuskiksi nykyään mitään asiaa, jos ei ole alan kokemusta ja/tai koulutusta, ei sinne noin vain mennä -onneks! ajat muuttuu...

Vierailija
12/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin raksallamme viihtyi siihen malliin, että taisi nauttia päästessään välillä tekemään vähän fyysisempää hommaa. Luulen, että tekisi mieluummin mitä tahansa kuin olisi työttömänä. yrittäjähenkeä en usko, että hänessä välttämättä olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihmettelen miten se pärjää töissä, kun mä joudun etsimään viat ja korjaamaan ne, jos jokin menee rikki.

Olemme samalla alalla mutta hän loistaa taidoillaan aj etenee kun taas mä olen rivityöntekijä. :/

Vierailija
14/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutenkaan omien sanojensa mukaan kestäisi ns. päivätöissä. On tottunut menemään omien aikataulujensa mukaan. Mieluummin siis tyhjätasku kuin orjuutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo nyt ja ajelee rehunjakelu"autolla", joten ei tuottaisi mitään tuskaa vaihtaa hommia.

Vierailija
16/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole koulutusta noihin hommiin.



Tosin ei jäänyt odottamaan fuduja Nokialta vaan etsi uuden työpaikan johon vaihtaa kahden viikon päästä. (Ei kyllä ollut Symbian hommissa)

Vierailija
17/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutustaan vastaavaa työtä. Tosin autokoulunopettajaksi hän voisi ryhtyä.

Vierailija
18/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sanoo, että olis joskus kivaa tehdä jotain muuta kuin oman alan juttuja. Muttei kovin helposti jää työttömäksi, kun työllistää itse itsensä. On humanistisen alan yrittäjä.

Vierailija
19/19 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole saanut edes sellaisia töitä