Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää kun lasten hiuksiin ei viitsi satsata sitten yhtään!

Vierailija
25.03.2011 |

Esimerkki: 2-vuotias poika jolla pitkä liimatukka ja ylipitkä otsis. Takahiukset on puoleen selkään asti ja otsatukka jo silmien kohdalla. Epäsiistin ja likaisen näköinen takkupesä.

Esimerkki 2: 4-vuotias tyttö, pää täynnä kiharoita. Äiti ei kampaa niitä koskaan ettei kiharat mene pialle. Ei myöskään näytä pesevän sillä hiukset näyttävät todella likaisilta ja ovat liimautuneet pitkin päätä.

Onko se niin vaikeaa pestä lasten hiukset, leikata ja kammata ne? Jos ei osaa leikata niin kampaaja osaa leikata!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajalla alle yksivuotiaista. Yleensä nykyään myös pesetänkin siellä leikkauksen yhteydessä.

Kuuluu minusta ihan lapsen perusterveydenhoitoon.

Ettäkö vaan kampaajalla pesetät, kun kuuluu perusterveydenhoitoon...

Meillä pestään kyllä kotona kaksi kertaa viikossa lasten hiukset. Ei sitä perusterveydenhoitoa kyllä satunnaisilla kampaajakäynneillä hoideta.

Vierailija
22/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset yltävät nykyään siihen pesualtaalle. Ennen se pesu ei olisi onnistunut kampaajalla.

Emme me käy satunnaisesti kampaajalla, vaan säännöllisesti, kuten kirjoitin.

Mitä et ymmärrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nykyään myös pesetänkin siellä leikkauksen yhteydessä. Kuuluu minusta ihan lapsen perusterveydenhoitoon.

Vierailija
24/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä jo kouluikäisiä, joten enemmän on oma häpeänsä. Mutta harvoin ovat parturissa käyneet pienempänäkään.

Syitä on monia: Lasta itseään ei vaivaa, raha ja vaiva, vaikea saada vapaapäivälle aikoja tai ei muista edes varata... Itse en osaa, kerran yritin, mutta sekä lapsi että äiti itki lopulta hysteerisesti, kun meni niin kamalan näköiseksi :-) Käyn itsekin harvakseltaan, ei olla kovin turhamaisia.

Anteeksi, jos olen aiheuttanut lapsineni jollekin mielenpahennusta. Yritän ryhdistäytyä. Ja puhtaat mun lasten hiukset yleensä on, ja harjattukin, jos se yhtään lohduttaa!

Vierailija
25/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnolla kampaajalla! Oletko koskaan edes käynyt kampaajalla itse? Sinne pesualtaalle pitää taivuttaa pää taaksepäin ja jos niskatuki ei istu, vedet valuu puseron kaula-aukosta sisään.

Haloo... Järki hoi...

Vierailija
26/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaajalla alle yksivuotiaista. Yleensä nykyään myös pesetänkin siellä leikkauksen yhteydessä.

Kuuluu minusta ihan lapsen perusterveydenhoitoon.

:D :D Kiitos!!!

Vierailija
27/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi niitä on aina oikeastaan pidetty pitkinä, että on siistimmän näköistä. Vaikka niitä joka aamu kammataan ja laitetaan, ei se tarkoita, että parin tunnin päästä ne juuri laitetuilta näyttäisivät, pk-iässä varsinkaan :) Pesty niitä on sä´ännöllisesti, eika harvoin, kun ovat niin kuivat, eikä ole koskaan olleet päätä pitkin rasvaisina.

Pojalla oli vaihe, kun halusi hiuksistaan pidemmät, siistit ovat silti olleet, vaikka yhdessä kasvatusvaiheessa olikin vähän huonomman näköiset, niitäkin on pesty säännöllisesti, eli eivät littanassa hänelläkään.

Mutta taatusti ne ällöttäis sinua ap, jolle kelpaa vain täydellinen, lasten hiuksissa.

Vierailija
28/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset saavat itse päättää hiuksistaan.

Itse en periaatteesta ala leikkaamaan tai värjäämään,se on kampaajan hommaa. Pienempänä se toki vaati järjen käyttöä, mutta mikään ongelma se ei ole ollut edes 1 vuotiaalle.

Hinnakastahan se on, mutta kaikki maksaa.

Nyt viikon aikana lasten hiuksiin on mennyt 120e ja kaksi lapsista on menossa 2 viikon kuluttua kampaajalle, mutta vain leikkaukseen.

Kyllä lapsetkin ovat hemmottelunsa ansainneet

Vierailija
29/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi ihmiset olla sekaisin :0

Vierailija
30/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten 1-2-vuotiaan hiukset leikataan väkisin. Jos pyörii, keikkuu ja huitoo käsillään, en minä uskalla tuoda saksia korvan viereen. Kerran kampaajalla oli lähellä, ettei silmään pistänyt saksillä, kun lapsi yllättäen käänsi päätään.

En minä ole keksinyt keinoa, jolla lapsen saa pidettyä riittävän turvallisesti paikallaan, kun ei todellakaan halua, jotta hiustenleikkuun voisi tehdä kunnolla. Ja kun lapsi pelkää hiusten leikkaamista, en halua tehdä siitä lapselle vielä pahempaa kauhukokemusta pitämällä väkisin kiinni ja pakottamalla. Ja tuskin rimpuilevalta kauhuissaan huutavalta taaperolta onnistuu leikata hiukset kovin nätisti.

Meillä siis leikataan pikkaisen kerrallaan ja lopetetaan, kun lapsi ei enää halua. Nyt on jo ihan itse halunnut välillä, että leikataan, vaikka sitten ei olekaan kovin kauaa halunnut jatkettavan, kun on tuntunut inhottavalta.

En tiedä mistä ihmeestä tämä kammo hiustenleikkuuta kohtaan on tullut. Vauvana onnistui vielä ihan hyvin. Lääkärissä, sairaalatutkimuksissa, hammastarkastuksessa jne. käy reippaasti ja mielellään vaikka vähän jännittäisikin, mutta hiustenleikkuu on pelottavaa.

Ehkä olen sitten kauhea curling-äiti, kun en laita lastani pakkopaitaan kerran kuussa, pidä päästä kiinni ja pakota tätä hiustenleikkuuseen. Leikataan vähän kerrallaan mitä onnistuu, eiköhän tämä tästä helpotu.

Vierailija
31/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parturissa parivuotiaana. Pitelin pojan jalkoja jalkojeni välissä ja puristin käsilläni yläkroppaa, että pysyi paikallaan leikkauksen ajan. Poika karjui naama punaisena ja parturi huiski menemään. Lopputulos oli mielestäni hyvä. Parturi pyysi maksuksi 5 markkaa (!) sillä ehdolla, etten kerro, missä pojan hiukset on leikattu :)

Esikoinen onneksi osasi jo pienenä istua parturissa rauhallisesti.

Esikoisella muutenkin tukka kasvaa vauhdilla, joka kuukausi saisi käydä leikkauttamassa. Nuoremalla hiustenkasvu on huomattavasti hitaampaa.

Vierailija
32/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat, ettei lapsi anna koskea hiuksiinsa - ja heti annetaan periksi!

Ei lapsi voi päättää siitä, pestäänkö (hiukset/koko lapsi) vai ei. Ihan samalla tavalla hiusten hoito ja siistinä pitäminen on aikuisten vastuulla siinä missä puhtaat vaatteet, hampaiden peseminen ja muunkin hygieniakäyttäytymisen opettaminen!

Vierailija
33/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhimmat käy parturissa/kampaajalla 3krt vuodessa ja siinä välissä minä itse leikkaan vähän.

Nuorimmaisen hiuksia ei ole leikattu kertaakaan, kun on ihanan kiharat, ei raskita leikata, kun kiharat häviää sitten.

Suihkussa käyvät 2-3krt/vko, mutta hiuksia ei shampoolla pestä lainkaan, muttei heillä likaiset tai rasvaiset hiukset silti ole.

Vierailija
34/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mut tosiaan en minäkään arvosta ylipitkiä otsahiuksia (tietty eri asia jos niitä yritetään kasvattaa ja pitää poissa silmiltä) ja ruokaa ja takkuja täynnä olevia hiuksia. Latvat saa kivasti tasoitettua kotonakin...hiirenhännät ei oo oikeesti hiuksissa kauniit.

Varmasti ne sun mielestä on kivat. Ja säästit taas parikymppiä

Siten, että lopputulos on kaunis.

Vierailija
35/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan saa Fiskarseillani samanlaista lopputulosta kuin hyvä kampaaja

Voilà pulmasi on ratkaistu. =)

Vierailija
36/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
37/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat, ettei lapsi anna koskea hiuksiinsa - ja heti annetaan periksi!

Ei lapsi voi päättää siitä, pestäänkö (hiukset/koko lapsi) vai ei. Ihan samalla tavalla hiusten hoito ja siistinä pitäminen on aikuisten vastuulla siinä missä puhtaat vaatteet, hampaiden peseminen ja muunkin hygieniakäyttäytymisen opettaminen!

niin saa kuulla kuinka kamala ihminen on. Lapsi mustelmilla, naarmuilla ja äiti purtu ja potkittu. Ihan kiva, viihtyisää yhdessäoloa.

Tuollastakin kun on olemassa, toisilla lapsilla vaan on niin kova ma tahto, se on ei niin se on ei. Mutta teillä onkin vaan nössyköitä, jotka saa helposti puhuttua ympäri/lahjottua, se ei ole mitään kasvatusta.

Vierailija
38/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän pojat odottaa innolla ensi viikon parturireissua. Viimeksi kävivät marraskuussa ja tammikuun alussa napsin itse lyhyemmäksi. Nyt ovat kamalan näköisiä (molemmilla vaaleat kiharat hiukset), mutta ensi viikolla taas komeita pieniä poikia. Ikää heillä 3v ja 1v10kk

Vierailija
39/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aina mielummin antaneet kampaajan leikata hiuksensa, kuin minun. Antavat myös minun niitä tasoitella/siistiä, olen ostanut siihen tarkoitetut sakset, ei siis keittiöfiskarsit. Kampaajan penkissä pysyvät aina paikoillaan kuin liimattuna. Kampaajalla käynti on heidän mielestään tärkeä ja juhlava tapahtuma minkä jälkeen käydään ostamassa esim tikkari käynnin kunniaksi. Vähän psykologiaa peliin niin eiköhän useimmat lapset osaa sen hetken paikoillaan istua kun niitä hiuksia leikataan.

Vierailija
40/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurimmalla osalla suomalaisista lapsista on kova tahto ja vähemmistönä ovat nössykät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme