Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää kun lasten hiuksiin ei viitsi satsata sitten yhtään!

Vierailija
25.03.2011 |

Esimerkki: 2-vuotias poika jolla pitkä liimatukka ja ylipitkä otsis. Takahiukset on puoleen selkään asti ja otsatukka jo silmien kohdalla. Epäsiistin ja likaisen näköinen takkupesä.

Esimerkki 2: 4-vuotias tyttö, pää täynnä kiharoita. Äiti ei kampaa niitä koskaan ettei kiharat mene pialle. Ei myöskään näytä pesevän sillä hiukset näyttävät todella likaisilta ja ovat liimautuneet pitkin päätä.

Onko se niin vaikeaa pestä lasten hiukset, leikata ja kammata ne? Jos ei osaa leikata niin kampaaja osaa leikata!

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä olen ihan 1v ikäisestä jo saksinut ja parturissakin käyttänyt pian sen jälkeen. Ei ole meidän lapset hysteerisiä olleet. t.se kenen lapset nyt 3 ja 5

Vierailija
42/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on niin huvittanut tää ketju, ei ollut tullut mieleenkään, että toiset käyttää 1-vuotiaitaan kampaajalla. Just eilen harjasin 2,5v-tyttäreni hiukset elämänsä ensimmäistä kertaa. Shampoolla niitä ei oo pesty ikinä, suihkussa tietenkin kasteltu. Ei taida olla meillä vielä vuosiin asiaa kampaajalle, kun sattuu raukalla olemaan hiuksia ehkä just just 5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kohta kolme vuotias poika jolla vaaleat kiharat. Hiukset on märkinä puoleen selkään mutta kun kuivuvat niin on aika mahtava kiharapilvi.

Olen leikannut otsatukkaa mutaman kerran ja se on kyllä aika kamalan näköinen.

Tukan leikkuu ei vaan onnistu.

Poika on muuten tosi kiltti ja rauhallinen mutta kun alan leikkaamaan hiuksia niin alkaa hysteerisenä itkemään ja huutamaan.

Yrittää väkisin kiivetä alas tuolista ja vatkaa päätään ja huutaa apua niin että kuuluu naapuriin asti.

Kaikki lahjontayritykset on menneet pilalle.

Tukan saan pestyä väkisin kaksi kertaa viikossa kylvyssä ja aina kylpysessiot päättyy itkuun. Ei kiva :(

Taidan kesällä vetää koneella kaikki ihanat kiharat pois, vaikka tuntuu etti raskisi, on se sen verran ihana.

Miten saa lapsen pysymään paikallaan hetken että voi tukan leikata rauhassa?

Kampaajalle en edes uskalla viedä, kiva maksaa pari kymppiä ja lähteä turhaan pois.

Vierailija
44/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset yltävät nykyään siihen pesualtaalle. Ennen se pesu ei olisi onnistunut kampaajalla. Emme me käy satunnaisesti kampaajalla, vaan säännöllisesti, kuten kirjoitin. Mitä et ymmärrä?

Vierailija
45/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaan pestä omatkin hiukseni, mutta leikkaaminen onnistuu aina paremmin, jos sen saa tehdä puhtaisiin hiuksiin.

Vierailija
46/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat, ettei lapsi anna koskea hiuksiinsa - ja heti annetaan periksi!

Ei lapsi voi päättää siitä, pestäänkö (hiukset/koko lapsi) vai ei. Ihan samalla tavalla hiusten hoito ja siistinä pitäminen on aikuisten vastuulla siinä missä puhtaat vaatteet, hampaiden peseminen ja muunkin hygieniakäyttäytymisen opettaminen!

on heitteillejättö!

Vierailija
47/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun on viisi lasta, joista kukaan ei varmaan käynyt kampaajalla ennen kouluikää. Itse olen leikannut tyttöjen hiusten latvat ja koneella poikien hiukset. Ei ne takuulla yhtä hienot ole olleet kuin ammattilaisen tekeminä, mutta vältti meille. Kyllä se satanen kerrallaan olisi kirpaissut aika lailla kodinhoidontuesta kampaamokäynneille,

Vierailija
48/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanovat, ettei lapsi anna koskea hiuksiinsa - ja heti annetaan periksi!

Ei lapsi voi päättää siitä, pestäänkö (hiukset/koko lapsi) vai ei. Ihan samalla tavalla hiusten hoito ja siistinä pitäminen on aikuisten vastuulla siinä missä puhtaat vaatteet, hampaiden peseminen ja muunkin hygieniakäyttäytymisen opettaminen!

niin saa kuulla kuinka kamala ihminen on. Lapsi mustelmilla, naarmuilla ja äiti purtu ja potkittu. Ihan kiva, viihtyisää yhdessäoloa.

Tuollastakin kun on olemassa, toisilla lapsilla vaan on niin kova ma tahto, se on ei niin se on ei. Mutta teillä onkin vaan nössyköitä, jotka saa helposti puhuttua ympäri/lahjottua, se ei ole mitään kasvatusta.

ei sitten saa kasvattaa? Ettei kiva, viihtyisä yhdessäolo vaan kärsi? Voiko oma lapsi todella olla noin pelottava? Ja viimeisen virkkeen perusteella rinnastat "nössyköiden" vanhemmat melkein lapsettomiin (joita vihannet enemmän kuin mitään muuta?)

ja ihanko totta kovatahtoinen luupäälapsi onkin nyt tavoitteelmsen arvoinen asia?

Vierailija
49/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään kyllä puhtaana, leikataan otsatukka, pyöritetään päälaen takuttuva tukka siistiksi ja harjataan muutoin. Mutta kai sitten olen lapseni perushygieniaa törkeästi laiminlyövä laiska curling-äiti, kun en käytä häntä parturissa ja revi väkivalloin rimpuilevan ja itkevän uhmaikäisen luonnonkiharaa tukkaa selväksi useita kertoja päivässä...

Vierailija
50/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että antaa tukan kasvaa ja rehottaa kampaamattomana on perusjuttujen laiminlyömistä.

Siistii hiukset sitten kampaajalla tai kotona mutta jollei siihen päähän ole koskettu ensimmäiseen 4 vuoteen, on turha ihmetellä että miten on vaikeaa...

Jos lapsella on pitkät hiukset ja luonnonkiharat, on erilaisia tapoja pitää ne siistinä esim. LAITA NE HIUKSET KIINNI!!! Ei tarvitse repiä montaa kertaa päivässä.

Vierailija
51/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään muuta. KÄyttekö itse kampaajalla vai leikkaako hiuksenne a) aviomies b) naapurin lähihoitaja c) itse keittiö-fiskarseilla? Miksi lasten pitäisi olla epäsiistejä, sillä vaikka kuinka itse taitoihinne uskotte, jälki ei koskaan ole oikeasti kaunista. Lapsi kyllä tottuu kmapaajalla käyntiin kun tarpeeksi pienenä aloittaa ja tekee käynnistä mukavan lapselle. Nejlävuotiaalla pojallani on "oma" parturi, jolla käy oikein mielellään ja nauttii saamaastaan huomiosta!

Vierailija
52/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään muuta. KÄyttekö itse kampaajalla vai leikkaako hiuksenne a) aviomies b) naapurin lähihoitaja c) itse keittiö-fiskarseilla? Miksi lasten pitäisi olla epäsiistejä, sillä vaikka kuinka itse taitoihinne uskotte, jälki ei koskaan ole oikeasti kaunista. Lapsi kyllä tottuu kmapaajalla käyntiin kun tarpeeksi pienenä aloittaa ja tekee käynnistä mukavan lapselle. Nejlävuotiaalla pojallani on "oma" parturi, jolla käy oikein mielellään ja nauttii saamaastaan huomiosta!

Kyllä lapsikin ansaitsee nätin tukan, tekee parempaa istetunnolle kuin äipän nyrhimä...

Vierailija
53/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä tota perusterveydenhuoltoa..

Meillä ei oo ikinä käytetty 3- ja 2-vuotiaita tyttöjä kampaajalla. Enkä kyllä pitkään aikaan oo ajatellukaan käyttää.

Ite käyn kampaajalla ehkä kerran tai kaks vuodessa, jos sitäkään. Ei vaan oo varaa enempään. Värjään ite, ja tasotuksen hoitaa osaava tuttu (ei kampaaja).

Oon leikannu kummankin tytön hiukset kerran, ja heillä todella on paljon tukkaa. Päivittäin letitän tai laitan ponnareille, paitsi jos itse haluavat pitää ne auki tai esim. yhdellä pinnillä kiinni. Erillistä otsatukkaa ei kummallakaan ole.

En keksi yhtään syytä, miksei lapsen tahtoa voi kuunnella sellaisessa asiassa. Kyse on ihan eri jutusta, kuin hiusten tai hampaiden pesu.

Hiukset meillä pestään pari kertaa viikossa, ihan shampoolla. Huuto siitä saattaa seurata varsinkin jos menee nuoremmalla vettä silmiin, mutta siihen saa luvan tottua: PESU on perusterveydenhoitoa, samoin hammaspesu ja kynsienleikkuu.

MUTTA: kampaajalla käynti ei mielestäni ole millään tavalla pakollista, eikä kenenkään terveys kärsi kampaajalla käymättömyydestä. Hiukset voi laittaa kiinni ja pestä, mutta en todella käsitä mikä pakko pieniä lapsia on raahata vastentahtoisesti kampaajalle.

Olen samaa mieltä siinä, että nykyvanhemmat ovat aivan liian lepsuja monessa asiassa. Ei nyt kuitenkaan ihan jokaikisessä asiassa tarvitse sitä lapsen tahtoa murtaa ja lasta itkettää, jos kyse on niinkin mitättömästä asiasta kuin hiustenleikkuu. Kuitenkin siinä on kyse useimmiten vanhempien tahdosta ja mieltymyksistä.

Ai niin, ja jottei tästä synny isompaa vääntöä, niin korostan että meidän lasten hiukset ovat aina puhtaat, useimmiten leteillä tai muuten nätisti kiinni, ja vähintäänkin harjattu päivittäin!

Vierailija
54/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on aika riskaabelia ja vähintääkin se perusterveydenhuollon laiminlyöntiä, jos tenava on pikkutaapero eikä sekunnin sadasosaa pysy paikoillaan! Ennemmin annan tukan kasvaa ja saksin otsatukkaa vaikka nukkuessaan kuin vien sinne parturiin, jossa törkätään sakset silmään, leikataan pala pois korvasta tai muuta....Ja juu, jotkut ovat pienenäkin sellaisia, että nuppi pysyy paikoillaan, mutta aika utopistinen ajatus olisi viedä omani, 2-v, parturiin! Jo tuolissa pysyminen tuottaisi haastetta turhan paljon!

Vierailija
55/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ujot pojat kokivat hiustenleikkuun ikäväksi omaan yksityisyyteen puuttumiseksi. Annettiin siis hiusten kasvaa. Harvakseltaan latvoja siistittiin. Pestiin ja harjattiin toki.Pojat olivat söpöjä, oikein kaipaan sitä aikaa. Nykyään käyvät sitten parturissa tai isä leikkaa tukan.

Vierailija
56/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmällä takkuinen, ylipitkäksi kasvanut, pesemättömän näköinen humppatukka. Isommalla niin pitkä edestä että tähyilee nenän puoliväliin kasvaneen otsatukan alta pää vinossa.

On se niin sööttiä kun eskariin menevältä pojalta ei ole raaskittu lyhentää sitä vauvatukkaa kun se on niin söpö se takkuinen kananahteritukka. VOI YÖK.

Siistikää poikienne hiuksia. Vaikka itse, jos ei rahaa parturiin riitä.

p.s. ai niin mut kun Tomppa ja Humppa ei tykkää et fledaan kosketaan, six me vältellään myös kampaa ettei tuu traumaa

Vierailija
57/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön hiukset tasaan itse tai sitten ne leikkaa kummitäti joka on joskus ollut parturina.

Tyttö käynyt elämänsä aikana 3 kertaa parturilla, ikää 5- vuotta. hiukset pestään 2-3 kertaa viikossa.

Poika 6- vuotta käy parturissa 4-6 viikon välein samalla kun isänsäkin käy.

oli varmaan 3 vuotias kun ekan kerran kävi sillin istui äidin sylissä, skan seuraavalla kerralla riitti että äiti seisoi vieressä, sitä seuraava kerta riitti että äiti seisoi parturin ovella niin että lapsi näki ja sen jälkeen on käynyt isän kanssa lukee innolla akkareita ja sitten saa tietty aina parturiltaan tikkarin :)

Vaikka käy samassa paikassa aina eri tyttö leikkaa ja laatu vaihtelee kovasti usein leikkaavat liian lyhyeksi jolloin haastavilla kohdilla olevat pyörteen nostavat töyhdöille.

ennen ihan ekaa kertaa kotona selitettiin monta kertaa mitä parturi tekee laittaa viitan ja sitten pitää istua paikoillaan ja kampaa näin ja leikkaa näin.

Uudet asiat ovat pojalleni haasteellisia, mutta hyvällä pohjatyöllä ja kärsivällisellä menolla parturissa käynti on sujunut aina hyvin.

Ekalla kertaa taidettiin vielä käydä jätskillä juhlimassa isoa poikaa joka osasi käydä parturissa... muilla kerroilla ei ole lahjontaa suoritettu

Vierailija
58/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että antaa tukan kasvaa ja rehottaa kampaamattomana on perusjuttujen laiminlyömistä.

Siistii hiukset sitten kampaajalla tai kotona mutta jollei siihen päähän ole koskettu ensimmäiseen 4 vuoteen, on turha ihmetellä että miten on vaikeaa...

Jos lapsella on pitkät hiukset ja luonnonkiharat, on erilaisia tapoja pitää ne siistinä esim. LAITA NE HIUKSET KIINNI!!! Ei tarvitse repiä montaa kertaa päivässä.

Tämä taas tarkoittaa sitä, että lapsen hiukset ja päänahka ovat puhtaat, hyväkuntoiset ja hiusmalli käytännöllinen. Puhtaasti ulkonäölliset seikat menee sitten jokaisen vanhemman/perheen/lapsen oman harkinnan ja päätösvallan puolelle. Se rastatukkakaan ei automaattisesti (useimmiten) tarkoita likaista, ylikasvanutta ja rumasti rehoittavaa pehkoa johon ei kosketa. Meillä kiinnilaitto vaan huovuttaa lisää, leteille eivät yllä.

Vierailija
59/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun hiukset leikkaa vaihtoehto a) aviomies. Mä leikkaan lasten ja miehen hiukset. Ja ei hävetä pätkääkään julkisella paikalla liikkua :)

Vierailija
60/72 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kyllä ihan sama ole tasoittaako kampaajalla vai kotona. Kampaajana sen eron ainakin huomaa ;DD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän