Voiko palkattoman työharjoittelun mitenkään perua jos saisinkin palkallisen kesätyön? Kokemuksia?
Tilanne siis se, että olen hakenut kesätyötä, jonka aikana saisin suoritettua työharjoittelun. Yksi palkaton harjoittelupaikka on oikestaan jo varma, en ole vielä kirjoittanut sopimusta, se pitäisi allekirjoittaa ensi viikon aikana. Minulla on myös hakemuksia vireillä ja odottelen haastattelukutsua. Tämä toinen työ, jonne voin vielä päästä, olisi palkallinen, mutta oikeaa alaa, joten voisin samalla suorittaa harjoittelun.
Kuitenkaan siitä ei ole vielä kuulunut mitään. Jos ehdin kuitenkin allekirjoittaa palkattoman harjoittelun sopimuksen, niin pystyykö sitä mitenkään perumaan? Harjoittelu olisi pakko saada nyt kesäksi, joten olen aika ikävässä tilanteessa. Arvioin, että mahdollisuudet saada tuo palkallinen työ on ehkä noin 50-70 %, mutta en missään nimessä voi luottaa täysin, että saan sen...
Onko kellään kokemuksia miten työnantajat ovat suhtautuneet jos harjoittelusopimuksen allekirjoitettuaan on kuitenkin perunut sen?
Kommentit (3)
Jos koeaika on, se on molemminpuoleinen - ja tarkoittaa, että voit milloin tahansa ilmoittaa, että lopetat. Vaikka ensimmäisenä päivänä.
Vastaan meidän pikkufirmassa harjoittelijoiden (ja muidenkin) rekrytoinneista, ja ymmärtäisin täysin tuollaisen tilanteen. Ei vaikuttaisi esim. mahdollisuuksiisi työllistyä meille myöhemmin. Jotakin toista tietty voi häiritä ja vähän riippuen siitä, kuinka paljon on laskettu harkkareiden varaan - meillä mikään elintärkeä ei ole harjoittelijoista kiinni, joten ei hetkahduttaisi mitenkään.
kerrot vain että sait palkallisen paikan ja joudut perumaan. Luulisi ymmärtävän.
Itse vaihdon aikoinani 3 viikon kesätyön jälkeen toisen kesätyöhän kun oli päivätyö ja sama palkaa.