Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksen saa uskoa Raamattuun?

Vierailija
25.03.2011 |

Olen kristitty ja Raamattu on minulle ylin auktoriteetti, koska pidän sitä Jumalan ilmoituksena, Jumalan sanana.

En ole ikinä, en ikinä syrjinyt homoja. Minulla on monta homo-, bi- ja lesbo-ihmistä lähelläni. Teen töitä heidän kanssaan, vietän vapaa-aikaa, harrastan. He ovat todella mukavia ihmisiä, yhtä hyviä ja huonoja kuin minä, yhtä arvokkaita Jumalan edessä - olivat uskossa tai eivät.

SILTI. Jumala tuomitsee homouden. Jumala on tarkoittanut naisen ja miehen pariksi. Se, että homoutta esiintyy luonnossa, ei tarkoita sitä että se olisi luonnollista. Typerästi kärjistäen kaikkea pahuutta ja väärin tekemistä esiintyy luonnossa, kuten valehtelua, pettämistä jne. eikä se tee niistä millään tavalla sallittua.

Monet homouden puolustajat turvaavat siihen, ettei homorakkaus satuta ketään, joten miksi se pitäisi kieltää. Tähän nimenomaiseen harhaan vedoten Ranskassa on mennyt läpi laki, joka sallii INSESTIN. Miettikää sitä. Aikuinen lapsi ja hänen isänsä / äitinsä tai sisarukset saavat harrastaa seksiä. Sehän ei vahingoita ketään. Raja ei tule ikinä vastaan.

Minä olen pohjimmiltani mätä ihminen. Teen joka päivä syntiä. Ajattelen ihmisistä pahaa, himoitsen muita miehiä, tuotan jatkuvasti pettymyksiä sekä itselleni että läheisilleni. Tekoni ovat vääriä, eikä niitä pidä hyväksyä. Homous on poikkeama. Jos ja kun siitä ei pääse eroon (kuten en minäkään pahoista teoistani), sitä ei pidä ruokkia.

Kaiken voi saada anteeksi, kun sitä pyytää. Olemme kaikki syntisiä. Myös ne, jotka eivät syntiin usko. Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien takia. Myös niiden, jotka eivät usko mihinkään eivätkä usko tekevänsä mitään pahaa kenellekään. Kun uskoo, että Jeesus on kuolemallaan pyyhkinyt synnit pois, saa ikuisen elämän taivaassa.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata viesteihin.

Toivotan teille kaikille siunattua viikonloppua ja toivon, että tähän maailmaan mahtuu erilaisia ihmisiä. Toivon, että kaikki voisimme elää yhdessä ilman riitoja ja antaisimme toistemme elää, miten parhaaksi näemme.

Älä kivitä kristittyä, kun sellaisen kohtaat. En minäkään kivitä homoja.

ap

Vierailija
122/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei ole kuollut minun puolestani, ei myöskään lapsieni puolesta. Jeesus ei ole kuollut miehenikään puolesta (juutalainen). Tuttavapiiriin kuuluu myös muslimeja, ateisteja ja muutamia hinduja.

Sinä saat uskoa Raamattuun, mutta ymmärrä, että se on sinun uskontosi. Meidän monien muiden elämässä ei ole olemassa syntiä, kuten sinä sen ilmaiset. On vääriä tekoja, vääriä valintoja ja vääränlaisia mielihaluja (tuottavat jollekin tuskaa). Meidän elämässä ei ole raamatun opetuksia, taivaaseen/helvettiin uskomista ym.

Älä tuomitse! Pyydä omia syntejäsi anteeksi.

Homous ei ole synti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko valmis tekemään parannuksen päänpeittämättömyydestäsi? Siitähän on aika helppoa tehdä parannus. Olet tulkinnut sen historian valossa niin, että käsky koskee vain prostituoituja, mutta Raamattu ei itsessään näin kerro. Entä tervehditkö veljiä pyhällä suunannolla?

Joka puhui prostituoiduista ja päänpeittämisestä ei ollut ap, vaan minä. Jos luit kohdan, missä puhuttiin lain hengestä ja kirjaimesta, ymmärrät varmaan, että parannusta ei niinkä tule tehdä päänpeittämisessä vaan siinä, että pukeutuu jumalanpalveluksessa tilanteen vaatimalla tavalla. Vielä rautalangasta väännettynä: Jos minulla olisi kiusaus mennä kirkkoon paljastavissa vaatteissa, jotka veisivät muun kirkkokansan huomion pois saarnasta, joutuisin tekemään siitä parannusta.

Vierailija
124/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia uskooko siihen vai ei.

Vierailija
125/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tehdään "enkelien tähden", ei miesten tähden. Paavali kieltää myös letittämästä hiuksia.

Vierailija
126/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tehdään "enkelien tähden", ei miesten tähden. Paavali kieltää myös letittämästä hiuksia.

Ou nou. Jumala on tarkka jätkä. Harmi ettei Paavali maininnut mitään kananpersetuksta etta saako sellainen olla. Muutenkin olen laskenut että on noin 309998877 miljardia asiaa joita Paavali ei maininnut ollenkaan, niiden joukossa kahden homon rakastava parisuhde 2000 luvulla. Mites nyt suu pannaan? Kidutuskammiot odottavat!

Vierailija
127/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, että mitä asiaa uskovaisilla on ylipäätään ottaa kantaa toisten ihmisten elämään. Homous ei kuitenkaan ole haitallista kenellekään. Voisiko ap. tarkentaa, miten homous on vahingollista.

On todella paljon asioita, jotka ovat raamatun vastaisia. En ymmärrä, miksi uskovaiset eivät keskity omaan elämäänsä. Onko huoli siitä, etteivät homot pääse taivaaseen, vai mistä kiikastaa?

Vierailija
128/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia uskooko siihen vai ei.

Jeesus ei kuollut kenenkään puolesta ristillä. On eri asia uskooko siihen vai ei.

Vierailija
129/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää ottaa Raamatun sana sanana eikä viestinä niin silloinhan ongelma on ratkaistu. Mies ei voi maata miehen kanssa kuin naisen, eihän se voi fysiologisesti olla mahdollista ;)

Sinun rakastumisesi naapurinmieheen olisi miehesi pettämistä tietyllä tasolla ja siksi syntiä, samaa ei voi verrata homoseksuaalin rakkauteen samaa sukupuolta olevaan ihmiseen. Jos hän ei sitä salli itselleen hän pettää itseään ja mahdollisesti satutaa myös muita.

Kysymyksiin ei ehditä vastata, mutta väitteitä kyllä. Ettei vain olisi kyse siitä, että vastauksia ei olekkaan? Tai aina kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin painettu sana?

Jokainen teksti on kertomus myös kirjoittajasta ja jokainen lukija löytää omat merkitykset. Miten minun tulkintani lähimmäisen rakkaudesta ja suvaitsevaisuudesta on väärin? Ja Raamattu kannustaa rakastamaan lähimmäisiään, ei siinä eritellä että miten syvää se rakkaus saa olla ja kunpaa sukupuolta rakastetun tulee olla.

Seksi on vain osa toimivaa, rakastavaa parisuhdetta jos osalliset ovat molemmat halukkaita, en vaan pysty ymmärtämään miten kukaan voi sitä kieltää. Mielestäni ei edes Jumala.

Vierailija
130/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole nyt uskostasi tai mielipiteestäsi vaan homouteen liittyvistä teoista ja sanoista?

Miksi haluat käyttää elämäsi muiden ihmisten vahtimiseen tai tuomitsemiseen? Siksikö, että heidän teot erottavat " ne" "teistä", uskovista ja sen sijaan että keskittyisit SINUN ja Jumalan väliseen suhteeseen keskityt aivan muuhun. Keskität SINUN energian opettaaksesi toiselle SINUN näkemystä Jumalasta.

Kyse ei ole siitä miksi et saisi uskoa Raamattuun vaan kysyt: miksi en opettaa homoille, että he tekevät mielestäni väärin.

Vierailija
131/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonatanin rakkaus oli Daavidin mielestä "ihmeellisempää kuin naisen rakkaus". Raamatun ajan miehet myös suutelivat toisiaan suulle. Että aika vapaamielistä toisaalta.

Vierailija
132/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista löperyyttä se, etteivät nykyajan uskovaisnaiset peitä kokouksissa päitään. Omituista, että monet heistä leikkaavat hiuksensa, koristautuvat kalliilla koruilla. Ja elävät rikkaasti, jopa keräävät rikkautta itselleen.

ILMAN MINKÄÄNNÄKÖISTÄ SYYLLISYYTTÄ!

Uudessa testamentissa sanotaan myös muuten, että nainen pelastuu _lastensynnyttämisen_ kautta, jos hän pysyy myös uskossa, pyhässä elämässä jne.

Uskovaisilla on merkillinen kyky ohittaa kaikki omaa elämää koskevat säännöt. Joko selitetään ne pois (päänpeittämis- ja vaikenemiskiellot, miesten pitkähiuksisuudet). Tai sitten sanotaan, että joo, kyllä minäkin teen syntiä, mutta MINÄ sentään vihaan syntiäni. Toisten ihmisten synneistä on niin paljon kätevämpää tehdä parannusta.

Jos nykynaiset pakotettaisiin raamatulliseen muottiin (, kuten nyt homoseksuaaleja ollaan pakottamassa), aika moni heittäisi hanskat tiskiin.

Nyt uskovaiset, tehkää konkreettinen parannus. Alkakaa elää UT:n sääntöjen mukaan, älkääkä selittäkö yhtään kohtaa pois. Sitten te voitte alkaa ottaa malkaa pois homojen silmästä. Aloittakaa vaikka pään peittämisestä ja vaikenemisesta srk:n kokouksissa, koristautumisesta luopumisesta; luopukaa omaisuudestanne, jakakaa rahat keskenänne tasan; pitäkää itsellänne vain yksi vaateparsi, loput köyhille.

Varoituksen sana. Olen ollut mukana srk:ssa, jossa noudatettiin myös päänpeittämis- ja muita ohjeita ja tuomittiin meikkaavat helluntailaiset helvettiin. Tuosta srk:sta moni kärsii pahoista mt-ongelmista ja koko srk hajosi.

Mielenkiintoista sekin, mihin Jeesus tuijottaa viimeisellä tuomiolla Rtun mukaan. Ei tutkita, oletko uskossa vai et. Katsotaan, mitä olet tehnyt muille ihmisille.

Vierailija
133/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varjolla tai sen sivutuotteena ja jokainen aikakausi katsoo että juuri oma raatokasa on ihan ok.

Vierailija
134/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki syntisiä. Myös ne, jotka eivät syntiin usko. Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien takia. Myös niiden, jotka eivät usko mihinkään eivätkä usko tekevänsä mitään pahaa kenellekään. Kun uskoo, että Jeesus on kuolemallaan pyyhkinyt synnit pois, saa ikuisen elämän taivaassa.

Tämä on kerrassaan hävytöntä tekstiä. Sinulla ei ole mitään oikeutta sanoa kenellekään noin ja tyrkyttää uskoasi.

Vierailija
135/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jeesus on kuollut myös sinun puolestasi, vaikket sitä halua kuulla. Se on totuus, jonka tulet huomaamaan.

Miksi sinua riepoo, jos joku kertoo sinulle hyvän uutisen? Avaa sydämesi ja kuuntele.

Vierailija
136/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jeesus on kuollut myös sinun puolestasi, vaikket sitä halua kuulla. Se on totuus, jonka tulet huomaamaan. Miksi sinua riepoo, jos joku kertoo sinulle hyvän uutisen? Avaa sydämesi ja kuuntele.

...kunnioita muiden maailmankatsomuksia lainkaan. Sinulle kaikki muu on saatanasta, miljoonille muille ei. Heidän näkemyksensä on ihan yhtä arvokas kuin sinunkin, sinulla ei ole minkäänlaista yksinoikeutta "totuuteen", kuten ei kenelläkään muullakaan.

P.S. Olen itse ollut uskovainen nuorena.

Vierailija
137/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ota huomioon että

-läheskään kaikki eivät usko Jumalaan tai pidä Raamattua totena

-Jumalan olemassaoloa (tai sitä että Raamattu olisi hänen sanaansa) ei olal todistettu, vaan kyse on USKOSTA.

-Entäpä jos minä uskoisin jumaluuten (kutsuttakoon häntä vaikka Pekaksi) jonka mukaan kristinuskon Jumala paha ja kristityt tekevät syntiä uskoessaan Jumalaan. Olisiko minulla oikeutta vaatia kristittyjä lopettamaan uskominen Jumalaan koska MINUN jumaluuteni mukaan he ovat syntisiä?

Vierailija
138/139 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Jeesus on kuollut myös sinun puolestasi, vaikket sitä halua kuulla. Se on totuus, jonka tulet huomaamaan.

Miksi sinua riepoo, jos joku kertoo sinulle hyvän uutisen? Avaa sydämesi ja kuuntele.

Itse kunnioitan muiden ihmisten uskoa ja uskontoa. Voit olla tätä mieltä omassa elämässäsi ja koska usko on loppujen lopuksi jokaisen uskon asia, tämä onkin totta sinun elämässäsi. En menisi kuitenkaan tyrkyttämään ajatusta muslimille, ateistille, budhalaiselle jne.

Mieheni on juutalainen (ei uskonnollinen). Mielestäni juutalaisuudessa kiva piirre on se, että uskonto on tärkeä osa identiteettiä, mutta sitä ei tyrkytetä muille.

Vierailija
139/139 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa saa uskoa mihin vaan, se ei tee siitä totta eikä välttämättä oikeudenmukaista.

Ikävä lukea, että pitäisit lastasi VIALLISENA, jos hän olisi homoseksuaali. Miten kokisit, jos vanhempasi kieltäisivät sinulta oikeuden tulla rakastetuksi ja rakastaa parisuhteessa?

On edesvastuutonta sanoa, että homous on väärin, koska kyse on USKOSTA ei universaalista totuudesta. Vaikka se sitä sinulle olisi, me muut elämme 2000-luvulla emmekä ole jääneet kehityksen jalkoihin.

ÄLÄ tuputa uskoa. Sinulla on oikeus USKOA mihin haluat, mutta sinulla EI OLE OIKEUTTA sano, että homoseksuaalisuus on syntiä.

En ymmärrä miksi sinä saat sanoa, mikä tapa on oikein tulkita Raamattua. Tai mikä on oikea tapa uskoa. Minä uskon TASA-ARVOON, enkä minä sitä sinulle tuputtaisi, jos et olisi itse sitä pyytänyt.

USKO on hyvä asia, fundamentalistisuus on pohja sotaan ja syrjintään.