Miksen saa uskoa Raamattuun?
Olen kristitty ja Raamattu on minulle ylin auktoriteetti, koska pidän sitä Jumalan ilmoituksena, Jumalan sanana.
En ole ikinä, en ikinä syrjinyt homoja. Minulla on monta homo-, bi- ja lesbo-ihmistä lähelläni. Teen töitä heidän kanssaan, vietän vapaa-aikaa, harrastan. He ovat todella mukavia ihmisiä, yhtä hyviä ja huonoja kuin minä, yhtä arvokkaita Jumalan edessä - olivat uskossa tai eivät.
SILTI. Jumala tuomitsee homouden. Jumala on tarkoittanut naisen ja miehen pariksi. Se, että homoutta esiintyy luonnossa, ei tarkoita sitä että se olisi luonnollista. Typerästi kärjistäen kaikkea pahuutta ja väärin tekemistä esiintyy luonnossa, kuten valehtelua, pettämistä jne. eikä se tee niistä millään tavalla sallittua.
Monet homouden puolustajat turvaavat siihen, ettei homorakkaus satuta ketään, joten miksi se pitäisi kieltää. Tähän nimenomaiseen harhaan vedoten Ranskassa on mennyt läpi laki, joka sallii INSESTIN. Miettikää sitä. Aikuinen lapsi ja hänen isänsä / äitinsä tai sisarukset saavat harrastaa seksiä. Sehän ei vahingoita ketään. Raja ei tule ikinä vastaan.
Minä olen pohjimmiltani mätä ihminen. Teen joka päivä syntiä. Ajattelen ihmisistä pahaa, himoitsen muita miehiä, tuotan jatkuvasti pettymyksiä sekä itselleni että läheisilleni. Tekoni ovat vääriä, eikä niitä pidä hyväksyä. Homous on poikkeama. Jos ja kun siitä ei pääse eroon (kuten en minäkään pahoista teoistani), sitä ei pidä ruokkia.
Kaiken voi saada anteeksi, kun sitä pyytää. Olemme kaikki syntisiä. Myös ne, jotka eivät syntiin usko. Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien takia. Myös niiden, jotka eivät usko mihinkään eivätkä usko tekevänsä mitään pahaa kenellekään. Kun uskoo, että Jeesus on kuolemallaan pyyhkinyt synnit pois, saa ikuisen elämän taivaassa.
Kommentit (139)
sitä en ymmärrä, miten raamatullisuutesi sallii kuitenkin viettää aikaa seksuaalivähemmistöjen edustajien kanssa. Tuskin heille saarnaat käsityksistösi? Eikö se ole kaksinaamaista?
Varsinkin jos ap laiskuuttaan ja löllöä liberaaliuttaan ei edes kivitä homoystäviä tapaamisen päätteeksi.
sitä en ymmärrä, miten raamatullisuutesi sallii kuitenkin viettää aikaa seksuaalivähemmistöjen edustajien kanssa. Tuskin heille saarnaat käsityksistösi? Eikö se ole kaksinaamaista?
Varsinkin jos ap laiskuuttaan ja löllöä liberaaliuttaan ei edes kivitä homoystäviä tapaamisen päätteeksi.
"No nyt on kaffeet juotu, mennääs tohon soratielle ja yrität sit pysyä ihan paikallas, kun mä tähtään."
homous on yksi synti muiden joukossa, synnitöntä ihmistä ei olekaan.
Kristityn kohdalla kyse on siitä, että kristitty ei halua jäädä syntiinsä makaamaan vaan pyytää sitä Jumalalta anteeksi ja haluaa tehdä asiasta parannusta. Ei hän ole ketään kivittämässä mutta jos asiasta puhutaan toki kristityn on velvollisuus synnistä varoittaa. Luultavasti ap:n ystävät tietävät ap:n kannan oikein hyvin. Mutta meidän kristittyjen on vietävä evankeliumia eteenpäin kaikille ihmisille.
ohis
ohis
homous on yksi synti muiden joukossa, synnitöntä ihmistä ei olekaan. Kristityn kohdalla kyse on siitä, että kristitty ei halua jäädä syntiinsä makaamaan vaan pyytää sitä Jumalalta anteeksi ja haluaa tehdä asiasta parannusta. Ei hän ole ketään kivittämässä mutta jos asiasta puhutaan toki kristityn on velvollisuus synnistä varoittaa. Luultavasti ap:n ystävät tietävät ap:n kannan oikein hyvin. Mutta meidän kristittyjen on vietävä evankeliumia eteenpäin kaikille ihmisille. ohis ohis
Oman näkökulman jatkuva tuputtaminen toisille on aika... pikkasen epäkohteliasta. Puhumattakaan siitä, että homouden tuomitseminen tosiaan ylläpitää sitä ilmapiiriä, jossa teinit sitten päätyvät tappamaan itsensä.
Mutta hei, ei teidän tarvitse edelleenkään kommentoida näitä kohta tosiasiaa, kun se on kai aika mahdotonta:
1. Homous on todistetusti synnynnäistä ja sitä esiintyy useiden eläinlajien keskuudessa, joihin myös homo sapiens kuuluu
2. Te tosiaan olette osaltanne vastuussa jokaikisestä homonuoren itsemurhasta. Miltä tuntuu?
3. Miksi ette noudata kaikkia UT:n määräyksiä, tartutte vain homojuttuun?
Vielä ei ole minkäälaisia perusteltuja vastauksia kuulunut. Odotan henkeäni pidättäen. Turhaan kai.
homous on yksi synti muiden joukossa, synnitöntä ihmistä ei olekaan. Kristityn kohdalla kyse on siitä, että kristitty ei halua jäädä syntiinsä makaamaan vaan pyytää sitä Jumalalta anteeksi ja haluaa tehdä asiasta parannusta. Ei hän ole ketään kivittämässä mutta jos asiasta puhutaan toki kristityn on velvollisuus synnistä varoittaa. Luultavasti ap:n ystävät tietävät ap:n kannan oikein hyvin. Mutta meidän kristittyjen on vietävä evankeliumia eteenpäin kaikille ihmisille. ohis ohis
Oman näkökulman jatkuva tuputtaminen toisille on aika... pikkasen epäkohteliasta. Puhumattakaan siitä, että homouden tuomitseminen tosiaan ylläpitää sitä ilmapiiriä, jossa teinit sitten päätyvät tappamaan itsensä. Mutta hei, ei teidän tarvitse edelleenkään kommentoida näitä kohta tosiasiaa, kun se on kai aika mahdotonta: 1. Homous on todistetusti synnynnäistä ja sitä esiintyy useiden eläinlajien keskuudessa, joihin myös homo sapiens kuuluu 2. Te tosiaan olette osaltanne vastuussa jokaikisestä homonuoren itsemurhasta. Miltä tuntuu? 3. Miksi ette noudata kaikkia UT:n määräyksiä, tartutte vain homojuttuun? Vielä ei ole minkäälaisia perusteltuja vastauksia kuulunut. Odotan henkeäni pidättäen. Turhaan kai.
Miten kukaan pystyy elämään niin, ettei yhtään ajattele omilla aivoillaan ja perehdy asioihin vähän syvällisemmin? Sitä minun on täysin mahdotonta ymmärtää. Toivottavasti lapsenne sitten tulevaisuudessa oppivat opiskellessaan mm. lähdekritiikin ja kyseenalaistamisen jalot taidot.
Jokainen ihminen on syntinen, ihan jokainen. Jos siis en voisi viettää aikaani syntisten ihmisten kanssa, minut pitäisi teljetä neljän seinän sisälle kotiini yksin. Ja SILLOINKIN olisin tekemisissä synnin kanssa.
Raamattu on kokonaisuus ja jokainen on sana on totta. On todellakin mielen köyhyyttä napata yksi lause sieltä ja toinen täältä ja vääntää siitä jotain riitaa aikaiseksi. Mooseksen laki on ajalta ennen Jeesusta. Jeesus on uusi liitto Jumalan kanssa - meidän ei enää tarvitse uhrata polttouhreja. Jeesus on uhrannut henkensä meidän edestämme.
Minä en saarnaa kadulla uskostani. En todellakaan. En kauaa eläisi, minut piestäisiin. Silti, Suomessa on uskonnonvapauslaki. Saan uskoa Raamattuun ja minulla on oikeus ilmaista mielipiteeni - kuten kaikilla muillakin. On vain käsittämätöntä, että muut saavat vapaasti ilmaista mielipiteitään, mutta kristityiltä se on pannassa.
ap
ja ylin auktoriteetti, miksi minun pitäisi järkeillä "omilla aivoillani" ja itse ymmärtää kaikki. Enhän siihen voi mitenkään kyetä, koska en ole jumala. Olen ihminen!
Jumalaa ei tarvittaisi mihinkään, jos ihminen voisi omilla aivoillaan ymmärtää tästä elämästä kaiken.
ap
On vain käsittämätöntä, että muut saavat vapaasti ilmaista mielipiteitään, mutta kristityiltä se on pannassa.
ap
Onko kristittyjen nuorten itsemurhariski koholla sen takia miten yhteiskunta heitä kohtelee?
Onko homonuorten itsemurhariski koholla? Kyllä on.
1. Homous on todistetusti synnynnäistä ja sitä esiintyy useiden eläinlajien keskuudessa, joihin myös homo sapiens kuuluu
Myös lajitovereiden syöminen on yleistä useiden eläinlajien keskuudessa. Voinko syödä mieheni parittelun jälkeen, kuten jotkut hämähäkkinaaraat? Saanko myös pyytää alfa-urostani tappamaan lauman heikoimmat poikaset? Siis oikeasti, tämä argumentti on jo aika kulunut
2.Te tosiaan olette osaltanne vastuussa jokaikisestä homonuoren itsemurhasta. Miltä tuntuu?
Miten olen vastuussa? En ole koskaan suutani näistä asioista julkisesti avannut. Eiköhän itsemurhat aiheudu syrjäkylien TAVALLISTEN, myös ei-uskovaisten ihmisten asenteista.
3. Miksi ette noudata kaikkia UT:n määräyksiä, tartutte vain homojuttuun?
Mistä UT:n määräyksistä puhut? Annapa jakeita, niin käydään rauhassa määräykset läpi. Homojuttuun tartutaan, koska homot itse ovat ottaneet asian esille esim. mediassa. Esim. kirkolta on KYSYTTY kantaa tähän asiaan.
ja ylin auktoriteetti, miksi minun pitäisi järkeillä "omilla aivoillani" ja itse ymmärtää kaikki. Enhän siihen voi mitenkään kyetä, koska en ole jumala. Olen ihminen! Jumalaa ei tarvittaisi mihinkään, jos ihminen voisi omilla aivoillaan ymmärtää tästä elämästä kaiken. ap
Kuka väitti, että sinun pitäisi ymmärtää KAIKKI?
Mietipä hetki hiljaa itseksesi ihan lähihistorian valossa, millaisia seurauksia on aivojen narikkaanjättämisellä ollut. En voi kuvitella mitään vaarallisempaa, kuin joukon ihmisiä, jotka eivät enää ajattele omilla aivoillaan ja joilta on kadonnut kyky kritisoida omaa maailmankuvaansa.
Jokaisen yhteiskuntame jäsenen on myös noudatettava yhteisiä pelisääntöjä tai sitten perustettava ihan oma yhteiskuntansa sääntöineen. Meilläpäin nyt vaan on epäkohteliasta kertoa tuomitsevansa toisen ihmisen synnynnäisiä ominaisuuksia. Pystytkö MITENKÄÄN ymmärtämään tätä? (puhumattakaan siitä, mitä jaksan täällä jankata: jokainen tuomio luo ilmapiiriä, jossa homonuori ei näe muuta vaihtoehtoa, kuin itsemurhan. Mutta tätähän uskikset eivät uskalla kommentoida. Liian epämukavaa ja maailmankuvaa kyseenalaistavaa)
Btw, tuskin kukaan pieksisi kadulla saarnaavaa hihhulia, lähinnä häntä vain välteltäisiin ja tunnettaisin myötähäpeää. Onhan noita tuolla stadissakin joka lähtöön, on Hare Krishnoja ja Jehovia ja vaikka mitä. Sori, jos pilasin lopunaikojen skenaariosi.
Myös lajitovereiden syöminen on yleistä useiden eläinlajien keskuudessa. Voinko syödä mieheni parittelun jälkeen, kuten jotkut hämähäkkinaaraat? Saanko myös pyytää alfa-urostani tappamaan lauman heikoimmat poikaset? Siis oikeasti, tämä argumentti on jo aika kulunut
Mietippäs hiukan, mitä eroa on homoseksillä ja toisen ihmisen syömisellä.
2.Te tosiaan olette osaltanne vastuussa jokaikisestä homonuoren itsemurhasta. Miltä tuntuu?Miten olen vastuussa? En ole koskaan suutani näistä asioista julkisesti avannut. Eiköhän itsemurhat aiheudu syrjäkylien TAVALLISTEN, myös ei-uskovaisten ihmisten asenteista.
Kristilliset lähimmäistä "rakastavat" ihmiset sanovat ihmiselle, joka ei voi homoudelleen mitään, että jos teet siltä miltä sinusta tuntuu, joudut helvettiin.
Eiköhän itsemurhat aiheudu syrjäkylien TAVALLISTEN, myös ei-uskovaisten ihmisten asenteista.
Uskovaiset. Huutaako työnantajat töissä että vaadimme ettei homoja saa ottaa töihin tai jos otetaan niin ainakin niillä ei saa olla "työsopimusta" koska se pilaa kaikkien päivän, sen sijaan me halutaan että niillä on "rekisteröity sopimus työhönotosta".
Entä huutaako urheiluseurojen pomot että homot voi kyllä tulla harkkoihin mutta ei niitä pelaamaan saa päästää otteluihin koska se pilaisi kaikilta tunnelman eikä muut joukkueen jäsenet voisi enää erottautua mitenkään homoista pelaajista?
Joka paikassa muualla homojen syrjintä on laitointa. Uskovaiset vaan yrittää kynsin ja hampain ylläpitää vanhoja asenteita jotka estää homoja elämästä normaalia elämää.
On vain käsittämätöntä, että muut saavat vapaasti ilmaista mielipiteitään, mutta kristityiltä se on pannassa.
apOnko kristittyjen nuorten itsemurhariski koholla sen takia miten yhteiskunta heitä kohtelee?
Onko homonuorten itsemurhariski koholla? Kyllä on.
Homot tanssivat linnan juhlissa, kirjoittavat kolumneja suurimpaan sanomalehteen, ovat kansanedustajina, ovat esiintyjinä monessa tv-ohjelmassa jne. Yhteiskunnallisesti homoilla ei ole mitään hätää.
Nyt on vain niin, että kaikkea ei voi saada, ei homokaan. Miksi vaatia hyväksyntää sellaisilta ihmisiltä, joilla on erilainen maailmankuva ja vakaumus.
Homot eivät tarvitse kaikkien maailman ihmisten hyväksyntää. He eivät voi sitä edes koskaan saada, koska uskontoja on muitakin, joissa ei homoutta hyväksytä.
Homojenkin kannattaisi nyt ottaa vaan lusikka kauniiseen käteen ja iloita siitä, ettei tarvitse enää olla kaapissa. Ei minuakaan kaikki hyväksy mutta en silti paru sitä vaan elän elämääni.
Kyseletkö vasta kotona mieheltä asioita?
1. Homous on todistetusti synnynnäistä ja sitä esiintyy useiden eläinlajien keskuudessa, joihin myös homo sapiens kuuluu Myös lajitovereiden syöminen on yleistä useiden eläinlajien keskuudessa. Voinko syödä mieheni parittelun jälkeen, kuten jotkut hämähäkkinaaraat? Saanko myös pyytää alfa-urostani tappamaan lauman heikoimmat poikaset? Siis oikeasti, tämä argumentti on jo aika kulunut 2.Te tosiaan olette osaltanne vastuussa jokaikisestä homonuoren itsemurhasta. Miltä tuntuu? Miten olen vastuussa? En ole koskaan suutani näistä asioista julkisesti avannut. Eiköhän itsemurhat aiheudu syrjäkylien TAVALLISTEN, myös ei-uskovaisten ihmisten asenteista. 3. Miksi ette noudata kaikkia UT:n määräyksiä, tartutte vain homojuttuun? Mistä UT:n määräyksistä puhut? Annapa jakeita, niin käydään rauhassa määräykset läpi. Homojuttuun tartutaan, koska homot itse ovat ottaneet asian esille esim. mediassa. Esim. kirkolta on KYSYTTY kantaa tähän asiaan.
Homot tanssivat linnan juhlissa, kirjoittavat kolumneja suurimpaan sanomalehteen, ovat kansanedustajina, ovat esiintyjinä monessa tv-ohjelmassa jne. Yhteiskunnallisesti homoilla ei ole mitään hätää.
Mitä nyt nuoret tappaa itsensä mutta eihän se ole mitään. Ainakaan sen ei pidä estää uskovaisia haukkumasta homoja joka tilaisuuden tullen.
Yhteiskunta todellakin kohtelee homoja tällä hetkellä äärettömän hyvin. Julkinen mielipide on täysin homojen puolella. Aina, kun puhutaan homoista, lytätään vain kristittyjä.
Kristityt eivät saisi luottaa Raamattuun, vaan sitä pitäisi muokata ihmisten mukaan, mikä trendi nyt kulloinkin onkin vallalla. Minä uskon, että Raamattu on sama eilen, tänään ja nyt. Se ei muutu ikinä, eikä sitä ole tarvetta muuttaa. Se, mikä on ollut syntiä 2000 vuotta sitten, on ollut syntiä myös 500 vuotta sitten ja tänään.
ap
Uskovat valitsevat Raamatusta kohdat, jotka ovat kivoja heidän mielestään ja ignoroivat sitten paljon muita asioita joita siellä on. Raamatussa on miljoona asiaa, joita ei uskovaiset noudata nykyään, ja joiden pohjalta he eivät muodosta arvomaailmaansa ja käsityksiään esim kanssaihmisistä. Miksi jotkut Raamatun asiat otetaan helvetin kirjaimellisesti ja toiset vain selitetään pois?
Uskovaisten naurettava homovastaisuus nimenomaan pitää yllä yhteiskunnan asenteita, koska hihhulit pitävät sen verran kovaa ääntä, ett se kuuluu aika kauas. Jokainen homouden julkisesti tuomitseva hihhuli on osaltaan vastuussa jokaisesta ahdistuneen homon itsemurhasta. Kuten myös kaikki muut saman ilmapiirin ylläpitäjät.
Edelleen odotan vastausta siihen, miten synnynnäinen ominaisuus, johon itse ei voi vaikuttaa eikä sitä voi valita, voi olla syntiä.
Eiköhän itsemurhat aiheudu syrjäkylien TAVALLISTEN, myös ei-uskovaisten ihmisten asenteista.
Uskovaiset. Huutaako työnantajat töissä että vaadimme ettei homoja saa ottaa töihin tai jos otetaan niin ainakin niillä ei saa olla "työsopimusta" koska se pilaa kaikkien päivän, sen sijaan me halutaan että niillä on "rekisteröity sopimus työhönotosta". Entä huutaako urheiluseurojen pomot että homot voi kyllä tulla harkkoihin mutta ei niitä pelaamaan saa päästää otteluihin koska se pilaisi kaikilta tunnelman eikä muut joukkueen jäsenet voisi enää erottautua mitenkään homoista pelaajista? Joka paikassa muualla homojen syrjintä on laitointa. Uskovaiset vaan yrittää kynsin ja hampain ylläpitää vanhoja asenteita jotka estää homoja elämästä normaalia elämää.
Yhteiskunta todellakin kohtelee homoja tällä hetkellä äärettömän hyvin. Julkinen mielipide on täysin homojen puolella. Aina, kun puhutaan homoista, lytätään vain kristittyjä.
ap
Anteeksi nyt vaan mutta uskovaisten kampanjassa on juuri verrattu ihan kysymättä ja pyytämättä homoja murhaajiin. Että ihan viattomasti uskikset taas viheltelee että ei me mitään ole tehty! Miksi meitä vainotaan! Voi "#¤¤%#¤#¤¤%&¤%& tätä tekopyhyyden määrää.
Jumalan ja Jeesuksen olemassolon. Kysymys on uskosta.