Aistimusten jäsentämättömyys?
Mitä tarkoittaa ns.selkokielellä..? Ja jos lapsella on tietty "kerroin" perässään (x,x), viittaako tämä siihen kuinka monen lapsen paikan vie ryhmässä?
Kommentit (5)
Ja alueellinen johtaja ns. pimittää tietoa, ei suostu lapsen tutkimuksiin jne.
t. ap
ja tiedät millainen hän on? Jos kerran mitään diagnoosia ei ole (ja jos olisi niin se varmasti olisi kerrottu huoltajalle ensin), aluejohtaja ei tiedä mitään sinua enempää.
ja MINKÄ alueellinen johtaja tämä on? Päivähoidon? No kysy ihmeessä sieltä päiväkodista suoraan, mitä meinaavat. Alueellinen johtaja ei tiedä lapsestasi mitään, mikä ei olisi tullut joko päiväkodilta tai sinulta?
Paitsi jos lapsesi on huostassa.
Mut siis joo, Aistien jäsentymättömyys tarkoittaa sitä, että lapsi ei osaa tulkita ja järjestää aistihavaintojaan. Hänellä voi esim olla kylmä tai pissahätä tai nälkä, ja siksi on paha olo ja kiukuttaa, mutta ei itse tiedä, mistä paha olo johtuu eikä siksi ymmärrä panna lisää päälle/mennä vessaan/pyytää ruokaa. Voi olla, että hän ei pärjää palloopelissä, koska ei tiedä, mistä suunnasta äänet tulevat ja äänet ja näköaistimukset voivat mennä sekaisin. Yleensä tästä seuraa epämääräistä kiukuttelua ja sähellystä. Lasta pitää auttaa toisaalta opettamalla häntä harjoittamaan aistejaan ja niiden tulitsemista (toimintaterapialla yleensä) ja toisaalta nii nettä hoitajat yrittävät ennakoida ja selvittää näitä asioita: jos lapsi kiukkuaa niin yritetään saada selville, missä se vika nyt on, vaikkei lapsi pystykään sanomaan sitä itse.
Kirjoitan sekavasti, kuumetta vähän...tarkoitin joo päiväkodin alueellista johtajaa, joka on ollut lapsen ryhmän hoitajiin yhteydessä ilman tietoani (lukee vasta nyt vasussa) ja ovat yhdessä keskustelleet näistä lapsen ongelmista. Minulle ei ole kerrottu mitään enkä tiedä vieläkään mitä tuo kerroin tarkoittaa...
t.ap
t.ap