Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perinnönjako – onnistuuko kikkailu yhtä hyvin uusperheissä?

Vierailija
24.03.2011 |

Tuosta Kari Tapion tapauksesta tuli mieleen, että onnistuuko tällainen kikkailu yhtä hyvin uusperheissä?

Eli jos esim. isällä on lapsia kahdesta avioliitosta, ja jälkimmäisen liiton vaimo haluaa varmistaa, että perintö menee vain hänen lapsilleen. Ja jos mies on sen verran iäkkäämpi, että on oletettavaa miehen kuolevan ensin.

Jos omaisuus siirretään miehen elinaikana mahdollisimman suurelta osin vaimon nimiin ja kuolinpesä on näin ollen todella pieni. Eikös tässäkin käy niin, että isän kuoltua hänen lapsensa ensimmäisestä liitosta eivät tule saamaan kuin rippeitä kuolinpesästä omaisuuden ollessa nykyisin vaimon nimissä. Ja kun vaimosta aika jättää, hänen omat lapsensa perivät hänet.

Eikös tämä ole aika järkyttävää, tällaisessa tapauksessahan on mahdollista, että kaikki lapset ovat eläneet samassa taloudessa lapsuutensa mutta perinnönjaossa heidät laitetaan täysin eri asemaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten testamentilla ei pysty tekemään ex-liiton lapsia perinnöttömäksi tai edes lähes perinnöttömäksi. Mutta jos lapselle kuuluisi ilman testamenttia perintöä esim. 20000 euroa, voi testamentilla muuttaa sen niin, että siitä 10000 euroa meneekin puolisolle tai muille lapsille, ja lapsi itse saa vain 10000 euroa.

Vierailija
22/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on syynä se, että eksä sai kaiken avioerossa. Miehen ensimmäisen 20 vuoden työ meni sinne, nyt seuraavat 20 vuotta saa nämä yhteiset. Mies lähti siis avioliitosta tyhjänä vuokralle. Vaimolle jäi velaton talo ja miehen perimä kesämökki + muita sijoituksia. Tämän halusi tehdä turvatakseen lastensa tulevaisuuden, kun eksällä ei ole ammattia ja halusi lasten saavan taloudellisesti hyvän elämän. Muuten hyvä idea, mutta kun eksä sai uuden kanssa lapsen (joka siis osallinen esimerkiksi miehen perimästä mökistä nyt) ja taas vastaavasti meidän yhteiset jää vallan ilman niitä asioita. Tässä syy, miksi meillä toimitaan näin. Mies tavallaan tasaa näille yhteisille sen, että hänen mittavat perintönsä ovat nyt eksällä ja siellä niitä on jakamassa jopa eksän ja uuden miehen lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuus on mittava.

Lapset ensimmäisestä liitosta ovat käärmeissään, kun isä työntää omaisuutta uuden vaimon nimiin. Vaimo ei tuo talouteen varallisuutta - varat ovat miehen.

Nämä nuoremmat lapset perivät isänsä kaksinkertaisesti ja tätä tämä isukki ei tahdo ymmärtää. Ekan liiton lapset ymmärtävät ja ovat antaneet isukin ymmärtää, että isä on epäoikeudenmukainen.

Vierailija
24/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletatko, että jos isäsi on pari vuotta sitten myynyt talonsa jollekin tuntemattomalle, niin sinulla on oikeus vaatia se talo osaksi kuolinpesää? Ihan sama se on, oli ostaja oma lapsi tai tuntematon, ei oikeus laillista kauppaa miksikään muuta.

Talon verran rahaa ei hetkessä mene elämisen. Aina löytyy jostakin tiedot siitä minne se raha on mennyt. Josse on mennyt jollekin niin että se voidaan katsoa ennakkoperinnöksi, joutuu siitä maksamaan tasinkoa muille.

Ja en kuvittele että isäni olisi pari vuotta sitten myynyt talonsa jollekin tuntemattomalle, ihan on jo siirtänyt laillesena ennakkoperintönä kaikille lapsilleen tasapuolisesti.

Vierailija
25/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun, minun ja meidän lapsia. Saan isäni kuoltua ison perinnön, enkä halua tuosta perinnöstä menevän yhtään mieheni lapselle, jos siis minä kuolen ensin? Entä jos ostamme sillä esim. asunnon? Toki menen tekemään testamentin jossain vaiheessa, ja senhän voin tehdä myös isäni kuoltua.

määrää omaisuutensa menemään sinulle tai sinun lapsillesi, jos heistä joku kuolee lapsettoma omaisuus menee hänen testamentissa sijaamääräämälleen henkilölle ja ettei aivopuolisoilla ole avio-oikeuttatestamenttiin.

Sinä taas voit tehdä niin että teet testamentin, jossa "määräät omaisuutesi menemään lapsillesi ja jos heistä joku kuolee lapsettomana niin omaisuus menee x:lle." Muista myös laittaa että puolisoilla ei ole perintöön aivio-oikeutta.

Vierailija
26/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on syynä se, että eksä sai kaiken avioerossa. Miehen ensimmäisen 20 vuoden työ meni sinne, nyt seuraavat 20 vuotta saa nämä yhteiset. Mies lähti siis avioliitosta tyhjänä vuokralle. Vaimolle jäi velaton talo ja miehen perimä kesämökki + muita sijoituksia. Tämän halusi tehdä turvatakseen lastensa tulevaisuuden, kun eksällä ei ole ammattia ja halusi lasten saavan taloudellisesti hyvän elämän. Muuten hyvä idea, mutta kun eksä sai uuden kanssa lapsen (joka siis osallinen esimerkiksi miehen perimästä mökistä nyt) ja taas vastaavasti meidän yhteiset jää vallan ilman niitä asioita. Tässä syy, miksi meillä toimitaan näin. Mies tavallaan tasaa näille yhteisille sen, että hänen mittavat perintönsä ovat nyt eksällä ja siellä niitä on jakamassa jopa eksän ja uuden miehen lapsi.

Vierailija
27/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia vain nykyisen mieheni kanssa. Hänellä taas 2 tyttöä edellisestä liitosta.

Olemme laittaneet kaiken omaisuuden minun nimiini, joten ex-lapset eivät peri mitään yhteisestä omaisuudestamme. Tätä ei laki kiellä, eikä voi syyttää ennakkoperinnöstä. Minä saan siirtää sitten lapsillemme OMASTA omaisuudestani mitä haluan, koska ne eivät ole isän omaisuutta, joten tässäkään tapauksessa ei ole kyse isän ennakkoperinnöstä.

Miehellä omaisuutena vain oma käyttötili ja kaikki sijoitukset, asunto ja mökki, auto, vene yms. on minun nimissäni.

Niin ja mieheni on huomatavasti vanhempi, joten oletettavasti kuolee aiemmin. Mutta jos minä kuolen aiemmin, saavat yhteiset lapsemme kuitenkin puolet minun omaisuudestani. Sitten jos mies kuolee jälkeen päin, perivät yhteiset lapsemme taas puolet häneltä ja es-lapset eivät saa kuin jäljellejääneestä puolet.

Jos minä kuolen aiemmin, toivon miehen keksivän jonkin keinon, millä voi siirtää oman osuutensa oikeiden lasten nimille ennen kuin kuolee.

Täysin laillista.

Millainen kusipää täytyy miehen (tai naisenkin) olla että jättää omat lapsensa ilman perintöä? Miten KUKAAN haluaa viettää tuollaisen ihmisen kanssa sekuntiakaan, paitsi tietysti euron kuvat silmissä kiiluen?? Lakiin pitää saada aikaiseksi muutos joka turvaa ensimmäisen liiton lapsia vähän paremmin, he näyttävät jäävän vähemmälle niin tapaamisissa kuin perinnössäkin. Joidenkin ihmisten ei pitäisi lisääntyä lainkaan :(

Vierailija
28/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme laittaneet kaiken omaisuuden minun nimiini, joten ex-lapset eivät peri mitään yhteisestä omaisuudestamme.

Jos minä kuolen aiemmin, toivon miehen keksivän jonkin keinon, millä voi siirtää oman osuutensa oikeiden lasten nimille ennen kuin kuolee.

Mitä ovat "EX-LAPSET"?!?! Ja "oikeat lapset"?

Mikä tekee sinun lapsistasi enemmän miehen lapsia, kuin aikaisemmin syntyneistä?

Vierailija
29/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia vain nykyisen mieheni kanssa. Hänellä taas 2 tyttöä edellisestä liitosta.

Olemme laittaneet kaiken omaisuuden minun nimiini, joten ex-lapset eivät peri mitään yhteisestä omaisuudestamme. Tätä ei laki kiellä, eikä voi syyttää ennakkoperinnöstä. Minä saan siirtää sitten lapsillemme OMASTA omaisuudestani mitä haluan, koska ne eivät ole isän omaisuutta, joten tässäkään tapauksessa ei ole kyse isän ennakkoperinnöstä.

Miehellä omaisuutena vain oma käyttötili ja kaikki sijoitukset, asunto ja mökki, auto, vene yms. on minun nimissäni.

Niin ja mieheni on huomatavasti vanhempi, joten oletettavasti kuolee aiemmin. Mutta jos minä kuolen aiemmin, saavat yhteiset lapsemme kuitenkin puolet minun omaisuudestani. Sitten jos mies kuolee jälkeen päin, perivät yhteiset lapsemme taas puolet häneltä ja es-lapset eivät saa kuin jäljellejääneestä puolet.

Täysin laillista.

papereita on tehty täälläkin päässä, kyl tän muutkin osaa, tulet yllättymään :)

Vierailija
30/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme laittaneet kaiken omaisuuden minun nimiini, joten ex-lapset eivät peri mitään yhteisestä omaisuudestamme.

Mikä tekee sinun lapsistasi enemmän miehen lapsia, kuin aikaisemmin syntyneistä?

Vierailija
31/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin laillista.

Jotenkin vetää aivan sanattomaksi tuon itsekkyys ja ahneus. Kuinka isä voi tehdä tuollaista lapsilleen, eihän tuo ole mikään mies vaan joku säälittävä luuseri. Sovitte kyllä toisillenne.

Vierailija
32/34 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisti myös silmään nuo ex-lapset ja OIKEAT lapset, siis oikeasti mitä h**vettiä.

Voiko noi kuvottavia ja halveksittavia ihmisiä edes olla. Ja mikä MIES, uskomaton tossukka lapanen, oikea mikkihiiri.

Mä niin toivon että niiden EX-LAPSIEN äiti saa lottovoiton ja te kateelliset ahneat p**kat saatte roposienne kanssa katsella sivusta EX-LAPSIEN äkkirikastumista.

niin ja ps. mun miehellä on aiemmasta liitosta lapsi, eikä tulisi koskaan mieleenkään yrittää jättää häntä ilman perintöään. Muutenkin lapsi kuuluu meidän perheeseen ja on yhteisen lapsemme rakas sisarus.

Vierailija
33/34 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti tähän ketjuun, mikähän se on sellainenkin mies joka lapsiltaan vielä perinnön evää. No , eihän se edes ole mies. Yleensä vastuuntunnoton paska joka ei edes eläissään ole jälkikasvustaan pystynyt huolehtimaan. Itse olen niitä miehiä jotka isä on aikanaan hylännyt. Enkä häneltä edes mitään perintöä huolisi. Jospa vielä kerran hänet tapaisin, että voisin vetää turpaan. Muuten koko ukko on täysin ilmaa...

Vierailija
34/34 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheissähän se vasta onnistuukin:

1) tehdään avioehto jossa määrätään että kummalakaan ei ole oikeutta toisen omaisuuteen

2) kaikki yhteinen omaisuus hommataan sen vanhemman nimiin jonka kanssa on yhteiset lapset

3) perinnönjaossa sen toisen vanhemman lapset ensimmisestä avioliitosta eivät saa mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi